;
سبک زندگیمهارت های زندگی

10 کاربرد نوشابه سیاه در نظافت و خانه تکانی شب عید!

کاربرد نوشابه سیاه: نوشابه جز یکی از نوشیدنی‌های پرطرف‌دار و پرمصرف در سرتاسر جهان است. یکی از دلایلی که موجب محبوبیت این نوشیدنی شده است پرکاربرد بودن آن است.

نوشابه سیاه یکی از مایعات در دسترسی است که در تمیز کردن و نظافت می‌توانید از آن استفاده کنید. جالب است بدانید که در برخی از موارد قدرت پاک کنندگی نوشابه سیاه چندین برابر نسبت به سایر شوینده‌ها و جرم‌گیرها است. زیرا انواع شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها خاصیت سمی دارند و برای تنفس خطرناک هستند.

در این روزهای پایانی سال و خانه تکانی، نحوه تمیز کردن برخی از لکه‌ها و کثیفی‌ها با کمک نوشابه سیاه، این ماده در دسترس و کم‌خطر (نسبت به شوینده‌های دیگر) را در بخش سبک زندگی برایتان جمع‌آوری کنیم. پس در ادامه مهارت های زندگی با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: 3 ترفند تمیز کردن بطری آب و قمقمه

کاربرد نوشابه سیاه3

1- پاک کردن لکه های خون با نوشابه سیاه

کاربرد نوشابه سیاه، نوشابه قابلیت پاک کردن انواع لکه های خون را دارد. برای پاک کردن لکه خون کافی است مقداری نوشابه روی لکه خون بریزید و ۵-۸ دقیقه زمان دهید تا نوشابه لکه را محو کند سپس لباس را در ماشین لباسشویی یا با دست با پودرهای شست‌ و شو بشویید. قطعا از نتیجه حاصل شده شگفت‌زده خواهید شد.

2- پاک کردن لکه های روغن با نوشابه سیاه

کاربرد نوشابه سیاه، جنس پارچه مبل شما در از بین رفتن لکه‌های مبل تأثیر زیادی دارد. برای تمیز کردن لکه‌های روغن روی مبل یا صندلی با کمک نوشابه سیاه کافی است روی قسمتی که لکه شده مقداری نوشابه بریزید و پارچه نخی روی آن قرار دهید.

نوشابه

۱۰-۲۰ دقیقه زمان دهید تا نوشابه روی لکه بماند. پس از گذشت زمان اعلام شده با کمک پارچه نخی کمی روی لکه بکشید تا کاملا محو شود.

3- باز کردن لوله با نوشابه سیاه

کاربرد نوشابه سیاه، برای باز کردن لوله به راحتی می‌توانید از یک بطری نوشابه سیاه کمک بگیرید. کافی است که کل بطری نوشابه را به آرامی در لوله بریزید. ۵-۱۰ دقیقه ای زمان دهید تا نوشابه راه لوله را باز کند سپس مقداری آب جوش در لوله بریزید تا به طور کلی لوله باز شود.

این هم جالبه: 5 سنت های مردم ژاپن که عمرشان را طولانی می کند

4- از بین بردن رسوبات کتری با نوشابه سیاه

کاربرد نوشابه سیاه، یکی از روش‌های بسیار ساده و کارآمد برای از بین بردن رسوبات ته کتری، کمک گرفتن از نوشابه سیاه است. برای این کار کافی است مقداری نوشابه سیاه درون کتری بریزید و آن را روی حرارت گذارید ۵-۱۰ دقیقه‌ای زمان دهید تا نوشابه درون کتری بجوشد.

قطعا از نتیجه این کار شگفت‌زده خواهید شد. نوشابه تمام رسوبات را در خود حل می‌کند. در نهایت کتری را بشویید.

5- تمیز کردن توالت با نوشابه سیاه

نوشابه سیاه تمام لکه‌های عمیق و سطحی توالت را از بین می‌برد. برای تمیز کردن توالت با نوشابه سیاه کافی است مقداری نوشابه روی تمام سنگ‌ها و سطوحی که لکه دارند و کثیف هستند بریزید و با کمک جارو یا برس سرویس نوشابه را روی تمام سطح پخش کنید.

۳۰-۶۰ دقیقه ای زمان دهید تا نوشابه روی لکه ها بماند. در نهایت با مقداری آب و جارو توالت را بشوید.

کاربرد نوشابه سیاه1

6- پاک کردن سوختگی قابلمه و تابه با نوشابه سیاه

کاربرد نوشابه سیاه، هر خانم خانه‌داری می‌داند که از بین بردن لکه‌های سوختگی در تابه و قابلمه کار سخت و دشواری است. نوشابه برای تمیز کردن این سوختگی‌ها یک انتخاب بسیار مقرون‌به‌صرفه است که در زمان شما نیز بسیار صرفه‌جویی می‌کند.

برای این کار کافی است مقداری نوشابه درون قابلمه یا تابه بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. ۲۰-۲۵ دقیقه زمان دهید تا نوشابه در قابلمه بجوشد.

تمام سوختگی‌ها در نوشابه حل می‌شوند. سپس قابلمه یا تابه را همانند همیشه با کمک اسکاچ و مایع ظرف‌شویی بشویید.

این هم جالبه: 10 راهکار آسان برای رسوب زدایی کتری و سماور

7- پاک کردن لکه های جوهر: کاربرد نوشابه سیاه

کاربرد نوشابه سیاه، شاید برای شما نیز پیش آماده باشد که جوهر خودکار یا خودنویس تان روی لباستان لکه شود. قطعا می‌دانید که پاک کردن لکه جوهر از روی لباس، مبل، فرش یا موکت کار راحتی نیست.

جالب است بدانید که نوشابه در پاک کردن لکه جوهر روی این اجسام به شما کمک بزرگی می‌کند. برای پاک کردن این لکه‌ها کافی است مقداری نوشابه روی لکه بریزید و ۱۵-۲۰ دقیقه زمان دهید تا لکه‌ها توسط نوشابه حل شوند سپس لباس را در ماشین لباسشویی بشویید.

برای لکه‌های روی مبل و فرش نیز پس از گذشت زمان اعلام شده با دستمال نخی تمیزی کمی روی لکه بکشید تا محو شود.

کاربرد نوشابه سیاه2

8- از بین بردن زنگ زدگی پیچ و مهره و لوازم فلزی با نوشابه سیاه

کاربرد نوشابه سیاه، برخی از وسایل و ابزارهایی که در محیط مرطوب قرار گرفته باشند دچار زنگ زدگی می‌شوند. پیچ و مهره نیز جز آن دسته از ابزارهایی است که اگر در آب یا مکانی مرطوب باشد دچار زنگ زدگی می‌شود و این زنگ زدگی کار کردن با آن‌ها را دشوار یا غیر ممکن می‌کنند.

برای از بین بردن زنگ زدگی پیچ و مهره کافی است مقداری نوشابه را در یک ظرف بریزید و ۱۵ دقیقه پیچ و مهره‌ها را در آن بگذارید تا زنگ زدگی‌هایشان جدا شود. سپس آن‌ها را با دستمال خشک کنید. زنگ‌زدگی ممکن است برای سایر وسایل فلزی شما ایجاد شود با همین روش و کمک گرفتن از نوشابه می‌توانید تمام زنگ زدگی‌های فلزات را به راحتی، با هزینه بسیار کم و بدون هیچ خطری انجام دهید.

9- تمیز کردن لکه های ماژیک با نوشابه سیاه

کاربرد نوشابه سیاه، پاک کردن لکه‌های ماژیک واقعاً دشوار و عذاب‌آور است. برای تمیز کردن این لکه‌ها بر روی اشیا و پارچه می‌توانید مقداری نوشابه روی لکه بریزید و ۵-۸ دقیقه‌ای زمان دهید تا نوشابه روی لکه بماند سپس با کمک دستمال نخی تمیزی روی لکه بکشید تا کاملا محو شود.

10- جرم گیری کردن ماشین ظرفشویی با نوشابه سیاه

کاربرد نوشابه سیاه، برای جرم گیری کردن ماشین ظرف‌شویی روش‌های زیادی وجود دارد. یکی از روش‌های ساده و آسانی که می‌توانید ماشین ظرف‌شویی‌تان را جرم‌گیری کنید استفاده از ۱ فنجان نوشابه است. برای این کار کافی است ۱ فنجان نوشابه را درون سبد ماشین ظرفشویی قرار دهید و ماشین را روی یکی از برنامه های شست و شو روشن کنید.

منتظر بمانید تا دستگاه شست‌وشو را به صورت کامل انجام دهد. توجه داشته باشید که مقدار بیشتری نوشابه در ماشین ظرف‌شویی‌تان نگذارید؛ زیرا موجب آسیب رساندن به دستگاه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا