;
سرگرمی

تست بینایی لاما: اون خانوم لامایی که خودشو گرفته و با بقیه فرق داره پیدا کن!

تست بینایی لاما: تست های سرگرمی که در وب سایت گفتنی هر روز به اشتراک گذاشته می شوند راه فوق العاده ای برای تقویت هوش ما هستند. با وجود آسان بودن برخی پازل ها اما انواع دیگری هم وجود دارند که می توانند شما را غافلگیر کنند.

در تست بینایی لاما، این موجود دوست داشتنی زیبا، شما 3 ثانیه زمان دارید تا خودتان در دسته آدم های تیزبین و زرنگ قرار دهید! کدام لاما با بقیه تفاوت دارد؟ آیا می توانید سریعا تفاوت را پیدا کنید؟

شاید جالب باشد: حقایق عجیب درباره فنلاند: چرا این کشور بهشت درونگراهاست؟!

تست بینایی لاما

جواب تست بینایی لاما در پایین صفحه

شاید جالب باشد: بازی هوش جابه جایی کبریت: اگه خدای هوشی می تونی با یه حرکت معادله درست بسازی؟!

.

.

.

.

همچنین جالب است: از کدوم تصویر خوشت میاد؟ تست روانشناسی جالبی که کولاک کرده! بهت میگه باید تو سال جدید چیکار کنی!

.

.

.

.

شاید جالب باشد: معمای شناخت اشتباه صبحانه: چه پت و مت بازی تو این تصویر می بینی؟ آدمای باهوش سریع میفهمن!

.

.

.

.

همچنین ببینید: تست هوش کشورها برای اونایی که اطلاعات عمومی شون عالیه! هر تصویر متعلق به کدوم کشوره؟

.

.

.

شاید جالب باشد: با برداشتن تنها دو چوب کبریت معادله ای بساز که حاصل آن 2 باشد!

جواب تست بینایی لاما

جواب تست بینایی لاما

آیا تست بینایی لاما به اندازه کافی آسان بود؟ معماها درجه بندی دارند. بعضی سخت و بعضی آسان تر هستند. با این وجود خستگی یا حتی دست کم گرفتن بعضی از ان ها باعث می شود در یافتن پاسخ صحیح دچار کمبود وقت یا اشتباه شوید!

شاید جالب باشد: معمای ریاضی اعداد: گول ظاهر ساده اشو نخور! خیلی ها اشتباه حل می کنن به جز تیزهوشان!

وقتی معمایی را حل می کنیم چه اتفاقی در مغزمان می افتد؟

معمای مورد علاقه تان از هر نوعی که باشد، از جدول کلمات متقاطع گرفته تا پازل هزار قطعه ای فرقی نمی کند، حل معما می تواند بسیار سرگرم کننده و لذتبخش باشد. اما وقتی مشغول حل معما هستید و یکباره متوجه می شوید حرکت بعدی چه باید باشد، چه اتفاقی در مغزتان رخ می دهد؟ این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

شاید جالب باشد: چالش بینایی Y ها را در میان X ها پیدا کنید؛ فقط 10 ثانیه زمان دارید!

مغزتان فکر می کند دارید شکار می کنید

در معما کلمات، اعداد، اشکال و منطق به گونه ای به بازی گرفته می شوند که ما را وادار به برملا کردن جوابی کنند که مخفی شده است. به همین دلیل درگیر یک شکار ذهنی می شوید، درست مثل یک کاراگاه در داستان های معمایی یا یک دانشمند که به دنبال علتی است که در پس پدیده ای وجود دارد. معماها نسخه ای از این جستجو برای فهمیدن اما در مقیاسی کوچک هستند. گرچه هیچ چیز تازه ای در پایان این شکار یعنی زمانی که جواب برملا می شود، وجود ندارد. این خود شکار است که احتمالاً بخش های مختلفی از مغز را فعال می کند که در امر کشف و همزمان یک حس رضایت دخیل هستند.

پیشنهاد می شود: ضرب آناناس و بستنی چند می شود؟ 90 درصد باهوش ها در 10ثانیه پاسخ می دهند!

ممکن است کمتر احساس اضطراب کنید

دنبال آرامش هستید؟ تحقیقات نشان داده، به خصوص حل پازل ممکن است به آرام شدن و کاهش اضطراب تان کمک کند.

بخوانید: عجیب ترین رفتارهای ژاپنی ها: چرا هر چقدر هم پولدار باشند روی زمین می خوابند؟!

مغزتان را ورزش می دهید

معماها هم نیمکره ی راست مغز را فعال می کنند و هم نیمکره ی چپ آن را. در این حالت، قوه ی تخیل تان به همراه قوه ی استدلال یا قوه ی محاسبه تان فعال می شود. حافظه هم وارد کار می شود، به خصوص در معماهایی که پایه و اساس آن ها کلمات و ریاضیات است. وقتی معما حل می کنید همه ی مغزتان فعال می شود.

پیشنهاد می شود: آزمون هوش تصویری آخر دغلکاری کدوم پسره و خودشو آتش نشان جا زده؟

معماها، تست هوش و پازل های سرگرمی طرفداران زیادی دارد و روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود. با توجه به با زار عرضه و تقاضایی که بازی های فکری دارند پرسشی ذهن مخاطبان را به خود مشغول می کند. آیا این معماها و بازی های فکری موجب افزایش فعالیت مغز می شوند؟

به عنوان مثال، برخی مطالعات نشان داده اند که بازی های فکری باعث بهبود “عملکردهای اجرایی، حافظه کار و سرعت پردازش” در کودکان و جوانان می شود، در حالی که برخی دیگر مزایای چنین بازی هایی را برای حفظ سلامت شناختی در افراد سالخورده تحسین می کنند.

شاید جالب باشد: اگر آدم شناس خوبی هستی کدام پسر لیاقت نجات دادن دختر را دارد؟

شرکت های “سلامت مغز” مانند Lumosity و Posit Science بازی های فکری ارائه می دهند که قول می دهند مانند یک چشمه جوانی برای ماده خاکستری مغز شما عمل کنند و بهبود در سرعت عملکرد در کودکی، جوانی و بزرگسالی را سبب شوند. بسیاری از شرکت ها بر ابن باورند که بازی های آنها مهارت های شناختی مانند حافظه، توجه ، سرعت پردازش، انعطاف پذیری ذهنی و حل مسئله را بهبود می بخشد. و محصولات آنها در حال فروش است. مطابق گزارش سال 2013 توسط شرکت تحقیق و تفکیک بازار مستقل SharpBrains ، صنعت بهداشت و درمان مغز از درآمد یک میلیارد دلار در سال 2012 پیشی گرفته است.

جالب است بخوانید: از چشمم بدی دیدم از شما ندیدم: داستان جالب مهمان سمج

معماها به چند دسته تقسیم می شوند؟

معماهای تصویری به دلیل جذابیت های منحصر به فرد خود طرفداران بسیاری در میان کاربران در شبکه های اجتماعی دارند. معماها معمولا به دو دسته تقسیم می شود: دسته اول همان هایی است که به آن ها چیستان هم می گوییم و معمولا با گفتن یکسری جمله ها باید آن چیزی که دارد توصیف می شود را حدس بزنید.

دسته دوم شامل دسته ای از تصاویر هستند که تصاویر ریزی با جزئیات خاص در آن تعبیه شده و مهارت خاصی برای پیدا کردن می طلبد. این مهارت ها هوش شما را در زمینه معماها به چالش می کشد.

پیشنهاد می شود: بازی فکری تصویری کبریت: اگر زیرک و ناقلا هستید در 6 ثانیه معادله ای صحیح بسازید!

آدم هایی که معما حل می کنند از قدیم برای ما جذاب بوده اند؛ آن ها همان هایی بودند که در عصر کاغذی، جدول و سودوکو حل می کردند.

ولی امروز در دنیای دیجیتال این آدم های باهوش به فضای مجازی کوچ کرده اند. شاید شما هم جزو همان زرنگ ها هستید. پس این دسته از تست‌های سرگرمی ما را به هیچ وجه از دست ندهید. امروز به جای جداول سودوکو، بخش سرگرمی وب سایت گفتنی متعلق به شماست!

شاید جالب باشد: معمای تصویری ماشین قدیمی که مربوط به این دوره نیست را تشخیص دهید

هوش بومی یا سیال چیست و چگونه با تست های سرگرمی می توان آن را فعال کرد؟

هر یک از ما با پتانسیل هوشی منحصر به فردی به دنیا می آییم که به طور ژنتیکی از والدین خود به ارث رسیده است. روانشناسان این بالقوه را هوش بومی یا سیال می نامند و می توانند آن را از طریق آزمون های غیرکلامی ارزیابی کنند.

ببینید: شخصیت های دیزنی در جهان امروز اگر بودند چه رنج هایی می کشیدند؟! بخش دوم

این تست ها به تعیین ضریب هوشی کمک می کنند و مهم هستند زیرا به ما امکان می دهند مهارت های شناختی خود را تمرین کنیم و عملکرد ذهنی خود را بهبود ببخشیم. ایده تست هوش برای اولین بار در اوایل دهه 1900 در فرانسه ظاهر شد. این تست ها توسط روانشناسان و پرسنل نظامی برای تعیین اینکه آیا فرد از نظر روانی برای شغل مناسب است یا خیر استفاده می شد.

علاوه بر این، اگر ما چنین آزمونی را انتخاب کنیم، می تواند به پیشرفت شخصی و حرفه ای ما کمک شایانی کند.

انواع مختلفی از تست های هوش وجود دارد که از روش های مختلفی برای سنجش هوش ما استفاده می کنند. از جمله متداول‌ترین آنها می‌توان به تست‌هایی در قالب توهم‌های نوری، تست‌های دانش عمومی، تست‌های مبتنی بر تمرین‌های ریاضی، تست‌های شفاهی (که فقط از کلمات استفاده می‌کنند) اشاره کرد.

این مطالب هم جالب هستند:

این هم جالبه: اگر خدای ریاضیاتی با نگاه کردن به قلب های رنگی معادله چهارم را حل کن!

شاید جالب باشد: تفاوت تصویری توکان: تنها حاذق ترین چشم ها 10 تفاوت موجود در دو عکس را می یابند! شما چطور؟

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی پسر بچه شیطون بلا را فقط کسایی که دید خوبی دارند زیر 10 ثانیه پیدا می کنند!

آزمون شناخت بلاگر دیوانه: اگر زیرکی بگو کدام بلاگر یه تخته اش کمه؟!

تست شخصیت شناسی کارت: یه کارت انتخاب کن و یه پیشگویی خفن درباره خودت بخون! ببین چی در انتظارته؟

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا