;
سرگرمی

آزمون شناسایی طعمه کوسه: کدام فرد زنده نخواهد ماند اگر باهوش هستید در کمتر از 6 ثانیه طعمه کوسه را پیدا کنید!

آزمون شناسایی طعمه کوسه: کدام فرد زنده نخواهد ماند اگر باهوش هستید در کمتر از 6 ثانیه طعمه کوسه را پیدا کنید! تست هوش تصویری امروز برای کسانی است که از دقت بالایی برخوردارند.

شاید بپسندید: آزمون شناسایی تفاوت پلیس راهور را اگر چشم تیزبینی دارید انجام دهید: 5 تفاوت میان تصاویر وجود دارد!

اگر خود را فرد تیزهوشی می دانید داستان از این قرار است: در تصویر زیر دو نفر را مشاهده می‌کنید که با طنابی آویزان بوده و زیر آن‌ها دو کوسه منتظر فرود آمدنشان هستند. به نظر شما کدام یک از این دو نفر طعمه کوسه ها شده و دیگری زنده می‌ماند؟

اگر می خواهید ذهنی فعال داشته باشید آزمون سرگرمی امروز گفتنی را از دست ندهید. ضمنا انواع تست هوش وب سایت را نیز می توانید ببینید.

این هم جالبه: چالش بینایی Y ها را در میان X ها پیدا کنید؛ فقط 10 ثانیه زمان دارید!

همچنین جالب است: توهم نوری تشخیص رنگ: اگر جزو نوابغ محسوب می شوید رنگ متفاوت را بیابید!

تصویر آزمون شناسایی طعمه کوسه

آزمون شناسایی طعمه کوسه

برای دیدن پاسخ آزمون شناسایی طعمه کوسه به پایین صفحه بروید:

شاید جالب باشد: تست شخصیت شناسی کمک: از بین 5 گزینه تصویر به کدام کمک می کنید؟ نتایج بسیار جالب هستند!

.

.

.

.

جالب است ببینید: تست بینایی سگ کوچولو: اگر سگ را در بین صیفی جات ظرف 2 ثانیه پیدا کنی رودست عقاب ها زدی!

.

.

.

.

.

شاید جالب باشد: آزمون هوش تصویری مسیر: به زنبور عسل کمک کنید تا راه رسیدن به گل ها را پیدا کند!

پاسخ آزمون شناسایی طعمه کوسه

ابتدا بهتر است با دقت به تصویر نگاه کنید. چه چیزهایی در عکس قابل توجه هستند؟

۱. یک نفر پیش از این دو نفر در آب افتاده و طعمه کوسه‌ها شده است. بنابراین این کوسه‌ها قاتل بوده و منتظر غذا هستند.
۲. به نظر می‌رسد کوسه سمت راست طعمه قبلی را بلعیده و تقریبا سیر شده است.

۳. در انتهای پای مرد یک چاقو و در بین موهای زن سنجاقی بزرگ به چشم می‌خورد. که با توجه به نحوه استفاده زن می تواند خیلی سریعتر به سنجاق خود دسترسی پیدا کند.

۴. طناب مرد در حال پاره شدن است.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل آش نخورده و دهان سوخته

با توجه به همه این موارد می‌توان نتیجه گرفت که زن نجات پیدا خواهد کرد. هر چند که مرد چاقو دارد ولی نمی‌تواند از خود در برابر کوسه دفاع کند. طناب زن محکم بوده و پاره نخواهد شد ولی مرد بیچاره مانند طعمه اولی طنابش پاره شده و به درون آب خواهد افتاد. بنابراین زن نجات یافته و مرد بلعیده طعمه کوسه ها خواهد شد.

جالب است: داستان ضرب المثل قوز بالای قوز: ماجرایی ترسناک از نفرین اجنه!

پاسخ آزمون شناسایی طعمه کوسه

آیا از آزمون شناسایی طعمه کوسه خوشتان آمد؟ جالب است که بسیاری از تست های هوش میزان دقت و توجه شما به اطراف را به چالش می کشند و سعی دارند تا لحظاتی ذهن شما را متمرکز کنند.

همچین جالب است: کار نیکو کردن از پر کردن است یعنی چه؟ داستان جلب توجه های بهرام گور برای کنیز چینی زیبارو!

وقتی معمایی را حل می کنیم چه اتفاقی در مغزمان می افتد؟

آزمون شناسایی طعمه کوسه: معمای مورد علاقه تان از هر نوعی که باشد، از جدول کلمات متقاطع گرفته تا پازل هزار قطعه ای فرقی نمی کند، حل معما می تواند بسیار سرگرم کننده و لذتبخش باشد. اما وقتی مشغول حل معما هستید و یکباره متوجه می شوید حرکت بعدی چه باید باشد، چه اتفاقی در مغزتان رخ می دهد؟ این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

جالب است: تست هوش تصویری زن مایه دار تصویر را پیدا کنید و بگین کدوم خانوم شوهرش پولداره؟

مغزتان فکر می کند دارید شکار می کنید

آزمون شناسایی طعمه کوسه: در معما کلمات، اعداد، اشکال و منطق به گونه ای به بازی گرفته می شوند که ما را وادار به برملا کردن جوابی کنند که مخفی شده است. به همین دلیل درگیر یک شکار ذهنی می شوید، درست مثل یک کاراگاه در داستان های معمایی یا یک دانشمند که به دنبال علتی است که در پس پدیده ای وجود دارد. معماها نسخه ای از این جستجو برای فهمیدن اما در مقیاسی کوچک هستند. گرچه هیچ چیز تازه ای در پایان این شکار یعنی زمانی که جواب برملا می شود، وجود ندارد. این خود شکار است که احتمالاً بخش های مختلفی از مغز را فعال می کند که در امر کشف و همزمان یک حس رضایت دخیل هستند.

شاید جالب باشد: بازی فکری شماره پارک: افراد باهوش بگویند شماره زیر ماشین چند است؟!

ممکن است کمتر احساس اضطراب کنید

دنبال آرامش هستید؟ تحقیقات نشان داده، به خصوص حل پازل ممکن است به آرام شدن و کاهش اضطراب تان کمک کند.

مغزتان را ورزش می دهید

آزمون شناسایی طعمه کوسه: معماها هم نیمکره ی راست مغز را فعال می کنند و هم نیمکره ی چپ آن را. در این حالت، قوه ی تخیل تان به همراه قوه ی استدلال یا قوه ی محاسبه تان فعال می شود. حافظه هم وارد کار می شود، به خصوص در معماهایی که پایه و اساس آن ها کلمات و ریاضیات است. وقتی معما حل می کنید همه ی مغزتان فعال می شود.

بخوانید: داستان ضرب المثل چیزی که عوض داره، گله نداره 

وقتی بتوانید معما را حل کنید حس لذت ناگهانی و شدیدی به شما دست می دهد

آن لحظه ای که بالاخره معما را حل می کنید را خاطرتان هست؟ این حس را به لطف جاری شدن سیلی از دوپامین در هسته اکومبنس تجربه می کنید، بخشی از مغز که مسئولیت پاداش و تقویت را برعهده دارد.

شاید جالب باشد: تست هوش تصویری پیدا کردن بچه: به نظر شما کدوم یکی از این بچه های با نمک بچه این آقا هست؟

تحقیقات نشان می دهد تست های هوش تصویری، به مرور توان مغزی را افزایش می دهند

آزمون شناسایی طعمه کوسه: دمانس( زوال عقل ) وجود یک اختلال کلی در سطح توانائی ذهنی افراد است که شامل : اختلال در حافظه ، صحبت کردن و فکر کردن است و این خود باعث اختلال در فعالیت های روزانه و اجتماعی افراد می شود . شایعترین فرم زوال عقل آلزایمر است .
معمولاً سن شروع بیماری بالای ۶۵ سال است هر چند که در ۴۰ یا ۵۰ سالگی نیز دیده می شود . علت دقیق بیماری روشن نیست . این بیماری را یک دکتر آلمانی بنام آلزایمر که در سال ۱۹۰۶ به رشته ها و فیبرهای عصبی غیرطبیعی در مغز یک انسان مرده پی برد نام گذاری کرد.

شاید جالب باشد: تست هوش تصویری قاتل در پارک: یک قاتل در این تصویر وجود داره؟ اگه زبلی بگو اون کجاست؟

تشخیص قطعی این اختلال بابیوپی مغزی است و در حال حاضر اسکن توموگرافی پوزیترون می تواند فعالیت سلولهای مغزی را در هر قسمت از مغز نشان دهد در بیماری آلزایمز فعالیت مغز در ناحیه خلفی کاهش می یابد ناحیه ای که برای صحبت کردن و حافظه بسیار مهم است .
بر اساس تازه ترین پژوهش‌ها، حل كردن جدول و معماهای مشابه می‌تواند توان مغز را تقویت كرده و قدرت تمركز را افزایش دهد.

همچنین ببینید: اگر آدم شناس خوبی هستی کدام پسر لیاقت نجات دادن دختر را دارد؟

جنیفر موزولیك محقق مركز پزشكی باپتسیست در دانشگاه ویك فارست در كارولینای شمالی با مطالعه بر روی ۲۳ داوطلب ۶۵ تا ۷۵ سال اظهار داشت: این روش هم چنین به افرادی كه در معرض افزایش خطر ابتلا به اختلالات حافظه‌ای هستند در سالهای آتی زندگی كمك خواهد كرد.

یافته‌های اولیه در این پژوهش نشان داد: ۸ جلسه تمرین توجه (هفته‌ای یك ساعت) توانایی این افراد را در متوقف كردن حواس پرتی و تقویت حافظه بهبود داد. در این جلسات هم تمرین‌های فردی و هم برنامه گروهی تمرینات مغزی صورت گرفت.

در این پژوهش از یك دستگاه MRI عملی برای بررسی جریان خون و نحوه فعالیت مغز شركت كنندگان در حالی كه مشغول تكمیل برنامه‌های طراحی شده بودند، استفاده شد. نتایج این پژوهش تایید می‌كند كه حل معماها و جداول می‌تواند به ما كمك كند كه ذهن‌های خود را جوان نگه داریم.

پیشنهاد می شود: تست شخصیت آبرنگ: با انتخاب یک گزینه بفهمید خوش بین هستید یا خلاق؟

سرگرمی چیست و هدف از آن چه باید باشد؟

سرگرمی یک فعالیت تفریحی در اوقات فراغت است که توجه مخاطبان را جلب می‌کند و به آنها لذت می‌بخشد. این فعالیت می‌تواند یک ایده یا یک کار باشد، اما به احتمال زیاد یکی از فعالیت‌ها یا رویدادهایی است که طی هزاران سال به‌طور خاص با هدف جلب توجه مخاطبان توسعه یافته‌است.

دلیل اصلی روی آوردن مردم به سرگرمی‌ها علاقه، لذت بردن و استفاده از اوقات فراغت است تا دستاوردهای مالی یا علمی.

از میان فعالیت‌های مربوط به سرگرمی می‌توان به جمع‌آوری مجموعه‌ها، ساختن کاردستی، پرداختن به ورزش‌ها و گذراندن دوره‌های آموزشی و هنر‌ی اشاره کرد. پرداختن به یک سرگرمی می‌تواند به ورزیدگی، کسب دانش و تجربه‌های با ارزش بینجامد، اما هدف اصلی سرگرمی‌ها رضایتمندی شخصی است.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی ماهی مجرد رو فقط افراد با بینایی خوب پیدا می کنند! کدام ماهی جفت ندارد؟

نقش چیستان ها و معماها در رشد ذهنی کودکان

بچه‌ها عاشق چیستان هستند و دوست دارند چیستان ها را یاد بگیرند و آنها را برای دوستان و فامیل تعریف کنند.

چیستان کمک می‌کنه تا کودکان خوب گوش بدهند. اگر شنیداری قوی نداشته باشند نکته چیستان را از دست می‌دهند و نمی‌توانند جواب را پیدا کنند.

برای سخت تر شدن آنها را با سرعت تند بخوانید و کودک‌تان را امتحان کنید.

این هم جالبه: معمای شناسایی مسافر بیگانه: آیا به زبل بودنتان اعتماد دارید؟ پس حدس بزنید کدام مسافر از فضا آمده؟!

بعد از مدرسه و یا اگر یک روز سختی را کودک‌تان گذرانده است و دنبال فعالیتی هستید که مغز و جسم او استراحت کند، چیستان یک گزینه عالی هست.

چیستان برای کودکان استرس را کاهش می‌دهد و احساس بهتری می‌کنند. در حالیکه مغز در حال کار کردن است، یک زنگ تفریحی برای روز و استراحتی برای مغز هست.

مشکل عدم تمرکز و دقت در کودکان این روزها یکی از معضلات آموزش و یادگیری هست و چیستان منجر به بهبود تمرکز روی گفتار فرد راوی و تقویت فرایند گوش دادن خواهد شد.

شاید جالب باشد: معمای هوش تصویری کبریت: آیا به اندازه کافی زبلی؟ پس این معادله رو درست کن!

معماها به چند دسته تقسیم می شوند؟

معماهای تصویری به دلیل جذابیت های منحصر به فرد خود طرفداران بسیاری در میان کاربران در شبکه های اجتماعی دارند. معماها معمولا به دو دسته تقسیم می شود: دسته اول همان هایی است که به آن ها چیستان هم می گوییم و معمولا با گفتن یکسری جمله ها باید آن چیزی که دارد توصیف می شود را حدس بزنید.

دسته دوم شامل دسته ای از تصاویر هستند که تصاویر ریزی با جزئیات خاص در آن تعبیه شده و مهارت خاصی برای پیدا کردن می طلبد. این مهارت ها هوش شما را در زمینه معماها به چالش می کشد.

آدم هایی که معما حل می کنند از قدیم برای ما جذاب بوده اند؛ آن ها همان هایی بودند که در عصر کاغذی، جدول و سودوکو حل می کردند.

ولی امروز در دنیای دیجیتال این آدم های باهوش به فضای مجازی کوچ کرده اند. شاید شما هم جزو همان زرنگ ها هستید. پس این دسته از تست‌های سرگرمی ما را به هیچ وجه از دست ندهید. امروز به جای جداول سودوکو، بخش سرگرمی وب سایت گفتنی متعلق به شماست!

مطالبی که دیگران دوست داشتند:

شاید جالب باشد: آزمون هوش شناخت خانواده دیوانه؛ یکی از خونواده ها دیگه رد داده از زندگی،میتونی بگی کدومشونه؟

شاید جالب باشد: بین تصویر روباه چپ و راست 5 تا تفاوت هست، آیا میتونی پیداشون کنی؟

تست شخصیت دو راهی: در یک موقعیت خطرناک مادرتان را نجات می دهید یا پدر؟

معمای تصویری مادربزرگ فضایی: فقط اگه ضریب هوشی بالای 130 داری می تونی بفهمی کدوم از فضا اومده!

اگر بتونی مرد میلیاردر رو خیلی سریع تشخیص بدی واقعا نکته سنج هستی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + یازده =

دکمه بازگشت به بالا