;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

ازدواج با دختر چاق: آیا ازدواج پسر لاغر با دختر تپل خوب است؟

ازدواج با دختر چاق: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده افراد از فضای مجازی، ملاک‌ها و معیار‌های افراد در انتخاب همسر بسیار تغییر کرده است. یکی از این ملاک‌ها که امروزه تقریبا برای بیشتر پسرها در اولویت اول قرار گرفته، ظاهر دختر و جذابیت‌های فیزیکی او است. آنها معمولا جذب دخترانی می‌شوند که اندام لاغرتری داشته باشند و یا بیشتر شبیه سوپر استارهای داخلی و خارجی باشند.

همین مسئله باعث می‌شود تا پسرها، به ملاک‌های دیگری مثل، اخلاق، تحصیلات، و خانواده غافل شوند. از طرف دیگر پسرانی نیز هستند که با وجود لاغر بودن تمایل به ازدواج با دختران چاق‌تر از خودشان را دارند و یا به‌خاطر سایر ویژگی‌های اخلاقی دختر، توپر بودن و تپلی آن را در نظر نمی‌گیرند. هر کدام از این دو دیدگاه می‌تواند مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد.

به هرحال، هدف ما در این مقاله به چالش کشیدن دیدگاه گروه اول نیست بلکه مخاطب ما افرادی هستند که تمایل به ازدواج با دختران چاق را دارند، یا اینکه در شرایطی قرار گرفته‌اند که تصمیم‌گیری برای ازدواج کردن یا نکردن با چنین دخترانی برای آنها سخت شده است.

طرز تهیه کتلت آبدار کبابی به شیوه ای آسان که یاد کتلت های مامان پز میفتی!

ازدواج با دختر چاق: به چه دختری چاق می‌گوییم

معمولا در هر کشوری برای قد و وزن افراد میانگینی در نظر گرفته می‌شود که بیش از اندازه بالاتر یا پایین تر بودن از آن برای افراد نگران کننده می‌شود. پس بهتر است قبل از هر صحبتی بدانید که ما در ایران به چه دخترانی چاق می‌گوییم. میانگین قد یک خانم جوان در کشور ما ۱۶۱- ۱۶۲ سانتی متر است.

متخصصان تغذیه نیز معمولا چاقی افراد را براساس قد آنها تعیین می‌کنند. برای مثال دختری که ۱۶۱ سانتی متر قد دارد، برای داشتن وزنی ایده آل باید بین ۵۰ تا ۵۵ کیلوگرم باشد. پایین‌تر بودن یا بالاتر بودن از این وزن به عنوان ریزنقش و یا درشت‌اندام در نظر گرفته می‌شود و دخترانی چاق محسوب می‌شوند که وزنشان در این بازه قرار نگیرد.

پس اگر قصد ازدواج با دختری را دارید که درباره اضافه وزن او نگران هستید با مراجعه به جدول قد و وزن می‌توانید میزان چاقی او را بررسی کنید. مخاطب ما در این مقاله پسرانی هستند که دختر مورد نظرشان چاق‌تر از میانگین دختران ایرانی هستند و به عبارت دیگر اضافه وزن زیادی دارند.

 قبل از ازدواج با دختر چاق‌تر از خود باید به یاد داشته باشید:

ازدواج-با-دختر-چاق1

 

نوع تصور شما از همسر ایده‌آل

با خود فکر کنید و ببینید زمانیکه درباره همسر ایده‌آل خود رویاپردازی می‌کردید، او چاق بود یا لاغر. برخی از پسرها، همیشه دوست داشتند که همسرشان لاغر اندام و قد بلند باشد و هیچ وقت به ازدواج با یک دختر چاق فکر نمی‌کردند. اگر شما هم جز این دسته از پسرها هستید یا باید در ملاک‌های خود تغییری ایجاد کنید یا اینکه به کل فکر ازدواج با یک دختر چاق را از سر بیرون کنید. قبل از هر چیز با خودتان روراست باشید.

باید ببینید قد و وزن شما چقدر است؟

آخرین باری که قد و وزن خود را گرفتید چه زمانی بود؟ آیا به اندازه‌ای که ظاهر همسرتان برای شما مهم است به وضعیت ظاهری خود توجه می‌کنید؟ به یاد داشته باشید که تناسب ظاهری یک مسئله بسیار مهم است و اگر شما برعکس دختر مورد نظرتان جز گروه ریزنقش‌ها هستید، پیشنهاد ما این است که کمی بیشتر به انتخابتان فکر کنید.

علت نیاز مرد به ظرافت‌های زنانه

مردها معمولا از لحاظ روحی بیشتر تمایل دارند تا تکیه‌گاه زنان باشند و همیشه تصورشان از یک زن کسی است که از لحاظ جسمانی ظرافت‌های زنانه دارد و اهل فعالیت زیاد و با تکاپو است. چاق‌تر بودن زن نسبت به شوهرش ممکن است این حس را در او ایجاد نکند.

دختران تپل معمولا بدلیل شرایط جسمانی و بالا بودن سطح هورمون‌هایشان، نسبت به دختران لاغرتر منفعل‌تر هستند و کمتر فعالیت می‌کنند؛ چه بسا که یکی از دلایل چاق بودن آنها غیر از مسئله ژنتیک، کم بودن فعالیت در آنها نیز می‌باشد.

تاثیر بر کیفیت رابطه زناشویی

افت کیفیت رابطه زناشویی نیز یکی دیگر از مسائلی است که با آن روبرو خواهید شد. شما احتمالا در برقراری رابطه زناشویی با خانمی که از شما خیلی چاق‌تر است دچار مشکل شوید.

زن و شوهر معمولا تمایل دارند که رابطه زناشویی رویایی و متنوعی را با یکدیگر تجربه کنند، اما چاق بودن بیش از اندازه یکی از طرفین نسبت به دیگری رسیدن به این آرزو را برای هر دو طرف سخت‌تر می‌کند. پس اگر قرار است حداقل ۴۰ سال هم با یکدیگر زندگی کنید حتما به این موضوع توجه کنید!

نقطه نظر والدین درباره این ازدواج

به یاد داشته باشید که در این زمینه نظر خانواده شما نیز بسیار اهمیت دارد. آیا خانواده شما با این وصلت موافقند؟ آیا در خانواده شما همه افراد از نظر اندامی متناسب‌اند و اگر با این دختر ازدواج کنید او تنها شخصی در خانواده شما خواهد بود که اضافه وزن دارد؟

توجه به این مسئله بسیار مهم است، زیرا در فرهنگ کشور ما شخص هیچگاه جدای از خانواده نیست، پس پیشنهاد می‌کنیم که این مورد نظر خانواده خود را جویا شوید. اما اگر تصیمیتان جدی است، در این‌باره با خانواده خود صحبت کنید و نظرتان را با آن‌ها در میان بگذارید.

بررسی کردن علل چاقی

زمانیکه تصمیم به ازدواج با چنین دختری را داشتید، حتما بررسی کنید که آیا چاقی او از نوع ژنتیکی است، یا بدلیل وجود مشکلات جسمانی مثل مشکل تیروئید و تغییر سطح هورمون ها چاق شده‌ است؟ آیا سبک زندگی او نیز نقشی در این مسئله داشته است؟

برای مثال آیا دختر کم تحرکی است؟ آیا تمایل زیادی به مصرف غذاهای پرکالری و پرچرب دارد؟ آیا برنامه خواب منظمی دارد؟ آیا اهل ورزش کردن هست؟ با پیدا کردن جواب این سوالات می‌توانید به این مسئله پی ببرید که آیا چاقی او قابل درمان هست یا خیر؟ اگر چاقی او از نوع ژنتیکی باشد بهتر است هشدارها را جدی بگیرید! ولی اگر چاقی او قابل تغییر است، ببینید که نظر خودش درباره کاهش وزن چیست:

ازدواج با دختر چاق2

آیا با تغییر موافق است؟

همانطور که گفته شد چاقی ناشی از سبک زندگی غلط اصلاح شدنی است، اما به شرطی که اراده و انگیزه‌ای هم در کار باشد. با توجه به شناختی که از این دختر دارید فکر می‌کنید چقدر برای کم کردن وزنش انگیزه دارد؟

این موضوعی است که شما باید کاملا درباره آن مطمئن شوید، اما به هیچ عنوان درباره آن پافشاری نکنید؛ اگر اقدام به لاغری با انگیزه خود دختر باشد، نتیجه‌بخش خواهد بود، نه با اصرار شما. این نکته را هم به یاد داشته باشید که برای تغییر به تلاش و انگیزه توامان نیاز هست و لزوما انگیزه تغییر، به تنهایی کافی نیست.

شوخی نکردن در مورد چاقیشان

وقتی قصد ازدواج با یک دختر چاق را دارید، به هیچ وجه درباره‌ی وضع اندامش با او شوخی نکنید. اگر چاقیاش برایتان خنده‌دار است، بهتر است از خواستگاری رفتن منصرف شوید.

فقط به این خاطر که فکر می‌کنید رابطه داشتن با یک دختر توپر بامزه است، با احساسات او بازی نکنید. این شوخی‌ها کاملاً غیرانسانی است و احساسات او را به شدت جریحه‌دار میکند. اکثر دخترهای چاق به سختی می‌توانند باور کنند که آنها نیز می‌توانند عشق مردی باشند، به همین دلیل اعتماد کردن به دیگران برایشان مشکل است.

خودتان را برای شنیدن نظرات ناخوشایند آماده کنید

بارها از روانشناسان مختلف شنیده‌ایم که برای خود زندگی کنید، نه دیگران؛ ما هم به این جمله معتقدیم. ازدواج با دختری چاق‌تر از خودتان انتخاب شما و محترم است. اما به یاد داشته‌باشید که شما در این جامعه و با مردم زندگی می‌کنید. ممکن است زمانیکه بیرون می‌روید متوجه نگاه‌های سنگین دیگران یا حتی پچ پچ‌هایی در خانواده‌هایتان بشوید.

دخترهای تپل در جهانی زندگی می‌کنند که زیبایی ظاهری آنها را دائماً زیر سوال می‌برد. بنابراین هر چقدر هم که اعتماد به نفس داشته باشند و از خودشان مطمئن باشند، باز هم باید ارزش خودشان را اثبات کنند. حتی اگر با بااعتماد به نفس‌ترین دختر چاق جهان هم آشنا شوید، حتی این اطمینان از خود هم این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که جامعه سعی می‌کند او را قانع کند که باید از خودش به دلیل چاق بودن متنفر باشد.

دختران چاق برای رشد کردن در این جهان بیرحم به حمایت نیاز دارند. اگر دختر چاقی را دوست دارید، امنیت او را تامین کنید و از او مراقبت کنید. کاری نکنید که به خاطر استانداردهای زیبایی ناراحت کنندهای که هیچ کنترلی بر آنها ندارد، احساس گناه کند.

مراقب تعریف‌های دوپهلو باشید

تعریف دوپهلو نظری است که به نظر مثبت میآید، اما اهانتی را در خود نهفته دارد. بهترین مثال از یک تعریف کنایه‌آمیز وقتی است که یک مرد می‌گوید: “عاشق زنی هستم که یه پرده گوشت روی استخواناش باشه.” این تعریف شاید دلگرم کننده به نظر برسد، اما وقتی بیشتر درباره‌ی آن فکر کنید، به شدت توهین‌آمیز و خجالت‌آور است.

اکثر آقایانی که قصد ازدواج با یک دختر تپل را دارند، متاسفانه این شوخی را به کار می‌برند. این تعریف ناراحت کننده است، چون هیچ دختری دوست ندارد بشنود، دلیل اصلی خواسته شدنش این است که دختر دیگری به نظرتان جذاب نیامده است.

پس اگر معتقدید که او دختری باارزش است و دوستش دارید، رک و بی‌پرده به او بگویید که “به نظرم خیلی جذابی”، “خیلی باارزشی”، “زیبایی درونیت تحسین‌برانگیزه، اما زیبایی ظاهری و اندامتم به نظرم فوقالعاده است.”

هدف شما از ازدواج با او چیست؟

ازدواج با دختر چاق1

 

نحوه آشنایی شما با این دختر چگونه بوده است؟ تک دختر یکی از همکاران پدرتان است که بدلیل شرایط خوب اجتماعی و مالی از طرف خانواده ترغیب به ازدواج با او شدید؟ یا اینکه با او در دانشگاه آشنا شدید و شیفته شخصیت و اخلاق او شدید؟ قبل از قطعی شدن تصمیم خود حتما مواردی را که در بالا مطرح شد را جدی بگیرید.

ظاهر برای همه پسرها اهمیت دارد و مسلما عامل مهمی نیز برای ازدواج است. اما اگر اخلاق و شخصیت دختر به گونه‌ای است که شما را به قدری شیفته خود کرده که می‌توانید با مسئله چاقی‌اش کنار بیایید، پیشنهاد ما مشورت با یک روانشناس برای بررسی میزان هیجانی و منطقی بودن تصمیم و موفقیت ازدواجتان در آینده است.

راهکار هایی برای بهبود رابطه بعد از ازدواج

زمانی را در نظر بگیرید که بعد از فکر کردن‌های فراوان، تصمیم خود را برای ازدواج با این دختر قطعی‌کردید. بابت انتخابتان به شما تبریک می‌گوییم. مانند هر ازدواج دیگری، شما نیز می‌توانید با بهره‌گیری از نکاتی که در پایین آورده شده است، زندگی زیباتری را برای خود و همسرتان بسازید و بیش‌ترین لذت را از این رابطه ببرید:

1. او را تحسین کنید

خانم‌ها در هر سنی و با هر شرایط روحی و جسمانی نیاز به مراقبت، امنیت، حمایت و محبت دارند. همسر شما احتمالا به‌دلیل تپل بودن اعتماد بنفس پایینی دارد. اما به یاد داشته باشید که او همسر، شریک زندگی و انتخاب شما است.

هیچ اهمیتی ندارد که دیگران درباره او چه نظری دارند. آنچه مهم است احساس آرامش شما درکنار یکدیگر است. سعی کنید از ویژگی‌های ظاهری یا سایر ویژگی‌های مثبت و قابل تحسین او، تعریف کنید. به او محبت کنید تا ببینید او چطور عاشقانه‌تر با شما رفتار خواهد ‌کرد.

2. به او انگیزه بدهید

همانطور که گفته شد، کم کردن وزن و رسیدن به وزن مطلوب صبوری و اراده می‌خواهد. در صورتی که همسرتان تمایل به کاهش وزن دارد، سعی کنید به او کمک کنید و انگیزه بدهید؛ برای همسرتان چه کسی از شما نزدیک‌تر و بهتر؟ می‌توانید به او پیشنهاد دهید که در ورزش‌های مختلف او را همراهی کنید؛ مثلا، با هم به دوچرخه‌سواری بروید.

3. سبک زندگی خود را اصلاح کنید

ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهید، حتی برای نیم ساعت. تحرک بیشتر به تناسب اندام هردوی شما کمک می‌کند. مصرف غذای های پرکالری را به حداقل برسانید و سعی کنید استراحت و خواب کافی داشته باشید.

4. به دیگران اجازه اظهار نظر ندهید

متاسفانه، در فرهنگ ما هر کسی به خود اجازه می‌دهد تا وارد حریم شخصی دیگران شود. شما نیز از این قائده مستثنی نیستید. اظهار نظر دیگران به صورت ناخواسته حتی اگر شما هم اهمیتی به آن ندهید باعث ایجاد کدورت در زندگی شما می‌شود. پس به انتخاب خود احترام بگذارید و به کسی اجازه دخالت ندهید.

5. زیاده روی نکنید

از نظر علمی ثابت شده است که کاهش وزن ناگهانی چه با رژیم چه با ورزش تاثیر وحشتناکی بر روح و روان افراد می‌گذارد و باعث ایجاد اضطراب و افسردگی در آنان می‌شود. پس آهسته و پیوسته قدم بردارید، هیچ عجله‌ای برای لاغر شدن نیست. یک یا دوبار در ماه برای حفظ روحیه همسرتان با هم به رستوران بروید و هر چه دوست دارید بخورید. برنامه های رژیم غذایی هم یک روز آزاد دارند پس خیلی سخت گیر نباشید!

تصمیم به ازدواج با دختری چاق شاید یکی از مهم‌ترین تصمیماتی باشد که شما در زندگی با آن روبرو می‌شوید. دلیل اصلی آن هم تغییر در ملاک‌ها و ارزش های جامعه است که بیشتر ظاهر دختران را ملاک ارزیابی آنها قرار می‌دهد تا شخصیتشان را. اگر قصد ازدواج با یک دختر چاق را دارید بهتر است برای تمامی موانعی که بر سرراه شما قرار می‌گیرد راه حلی داشته باشید.

ببینید که آیا می‌توانید خانواده را متقاعد کنید؟ آیا جز آن دسته از افرادی هستید که دیدگاه بقیه درباره همسر شما برایتان بسیار مهم است؟ آیا می‌توانید همسرتان را همین گونه که هست بپذیرید؟ چون می‌دانید که بخاطر شرایط جسمانی‌اش روحیه آسیب پذیرتری دارد.

آیا می‌توانید به عنوان یک تکیه‌گاه حامی او باشید و بدون سرزنش و تمسخر برای کاهش وزنش به او کمک کنید؟ اگر برای تمام این موانع راهکاری در‌نظر دارید و دختر مورد نظرتان هم تصمیم جدی به کاهش وزن گرفته است، نگران چیزهای دیگر نباشید، با کمی حوصله و اصلاح سبک زندگی و به حداقل رساندن دخالت های نابجای دیگران و محبت کردن به همسرتان می‌توانید زندگی خوبی داشته‌ باشید.

مطالب جالب پیشنهادی:

مردان و زنان کدام ماههای سال زیبا هستند؟

12 چیزهایی که باعث افزایش وزن می شوند ولی انجام می دهید!

پیچیدن پا با آلومینیوم در کشورهای خارجی چه دلیلی دارد؟

فال رنگ چشم؛ عجیب اما واقعی کافیه بگی رنگ چشمات چیه؟

نامه دختر ایرانی که میلیون ها انسان را شرمسار می کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =

دکمه بازگشت به بالا