;
سرگرمی

تست هوش ریاضی ترتیتب رنگ بعدی چیه؟ زبل های ریاضی در 6 ثانیه تشخیص می دن!

تست هوش ریاضی ترتیتب رنگ برای افرادی طراحی شده که هوش ریاضی قوی دارند. شما کافی ست به تصویر نگاه کنید و بعد از 6 ثانیه تشخیص دهید ترتیب رنگ ها در مربع در مرحله بعدی به چه صورت خواهد بود؟!

این هم جالبه: آزمون شناسایی تفاوت گربه ها را فقط افراد با بینایی قوی در کمتر از 30 ثانیه پیدا می کنند!

 

تست هوش ریاضی ترتیتب رنگ

جواب تست هوش ریاضی ترتیتب رنگ پایین صفحه

شاید جالب باشد: تست شخصیت کف بینی: کف دستت نشون می ده کدوم عنصری و استعدادت تو چه شغلیه!

.

.

.

.

شاید جالب باشد: معمای شناسایی مسافر بیگانه: آیا به زبل بودنتان اعتماد دارید؟ پس حدس بزنید کدام مسافر از فضا آمده؟!

.

.

.

.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی میز بستنی: کدوم یکی تو این میز پر از بستنی جفت نداره؟

.

.

.

همچنین جالب است: بازی فکری مثلث برای آزمایش چشمان شما طراحی شده: تعداد مثلث های تصویر چند تا است؟

.

.

.

شاید جالب باشد: ضریب هوشی خود را تنها با حرکت دادن 2 چوب کبریت و اصلاح معادله ارزیابی کنید!

جواب تست هوش ریاضی ترتیتب رنگ

جواب تست هوش ریاضی ترتیتب رنگ

وب سایت  گفتنی هر روز با انواع تست های شخصیت شناسی و معماها در دسته بندی  سرگرمی شما را شگفت زده خواهد کرد. معماها این قابلیت را دارند تا قوه تخیل و قریحه ما را زنده نگه دارند. اگر می خواهید مغزتان پیر نشود و از دنیای جوانان و افراد پویا و سرزنده عقب نیفتید همیشه تست هوش حل کنید و آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید!

پیشنهاد می شود: یه شکل هندسی انتخاب کن و بفهم چی تو زندگیت از دست دادی تا یه چیزی به دست بیاری؟

معماها می توانند از کند شدن مغز جلوگیری کنند

کاهش بخشی از فعالیت شناختی مغز در پیری غیرقابل اجتناب است، حتی برای کسانی که دچار آلزایمر نمشوند و زوال عقل را تجربه نمی کنند. با گذشت سالها ، بیشتر احتمال دارد که کلیدهای خود را جا بگذارید یا نام آشنایی را فراموش کنید. همینطور فعالیت های چند وظیفه ای به طور فزاینده ای دشوار می شود.

هرچه پیرتر می شویم ، از بین رفتن حافظه اغلب شکایتی اساسی است. شری ویلیس ، دکترای روانشناسی رشد و نمو در دانشگاه واشنگتن می گوید: اما این اولین فعالیت برای کاهش نیست.

شاید جالب باشد: بازی هوش رمز گاوصندوق رو شناسایی کن تا ثابت بشه برای خودت جیمز باندی هستی!

در این عصر که ما شاهد سرعت در درک ادراکی هستیم، توانایی ما برای پاسخ سریع و دقیق به محرک های ساده مانند اسکن یک متن چاپی برای پیدا کردن تمام کلمات با حرف “الف”. ویلیس می گوید: “اینها کارهای ساده ای هستند که همه می توانند انجام دهند ، اما توانایی انجام آنها با افزایش سن کم می شود.”

 

ببینید: تست شخصیت غروب آفتاب به دلیل ارزش زیبایی شناختی اطلاعات ارزشمندی به شما می دهد!

گلن اسمیت روانشناس عصبی در کلینیک مایو و عضو کمیته سالمندی APA گفت: بسیاری از بازی های فکری این توانایی را با این امید که پیشرفت در سرعت پردازش به سایر حوزه های شناختی منتهی شود ، هدف قرار می دهند. تحقیقات او نشان داده است كه آموزش افراد به یك مهارت شناختی می تواند در سایر زمینه های شناخت مانند حافظه و توجه به بهبود آن منجر شود.

 

از دست ندهید: بازی فکری گربه جدی ذهن افراد را گیج می کند! آیا شما قادر هستید جواب علامت سوال را پیدا کنید؟

اسمیت اعتراف می کند که او به عنوان یک مربی آموزش مغز فعالیت خود را آغاز کرده است. سپس حدود 10 سال پیش ، یک محقق از دانش در یک کنفرانس علمی به او نزدیک شد. این مکالمه منجر به طراحی یک کارآزمایی تصادفی برای آزمایش یک شخص با بازی فکری او شد. حالا آن شخص می گوید: بسیار بهبود پیدا کرده و دیگر نسبت به انجام یا عدم انجام امور شکاک نیستم.

همچنین ببینید: تفاوت تصویری دختر بازیگوش برای تیزبین ترین افراد جهان طراحی شده! پا جا نمونی!

در یک تحقیق طی یک دوره هشت هفته ، شرکت کنندگان در گروه تحت آموزش با بازی های فکری را برای بهبود سرعت و صحت پردازش اطلاعات مورد آزمایش قرار دادند ، در حالی که افراد گروه دیگر فیلم های آموزشی مشاهده می کردند. نتیجه نشان داد كساني كه آموزش با بازی فکری را گذرانده بودند ، در آزمون هاي عمومي حافظه و توجه بهبود بيشتري نشان دادند ، گرچه اين مهارت ها به صراحت براي آنها آموزش نياوردند.

برخلاف گروه فیلم آموزشی ، شرکت کنندگان در گروه آموزشی نیز شاهد پیشرفت هایی در زندگی روزمره خود بودند. اسمیت می گوید: “با گذشت زمان آزمایش ما ، افرادی که آموزش های مبتنی بر بازی های فکری را انجام داده اند ، مشکلات کمتری در عملکرد روزانه دارند و این تغییر و بهبود حافظه را به بازی های انجام شده نسبت می دهند.”

همچنین ببینید: تست هوش استعداد ریاضی دارید؟ با حل این تمرین میزان استعدادتان را شناسایی کنید!

اما این پیشرفتها دائمی نبودند. اسمیت و همکارانش سه ماه پس از پایان آزمایش ، شرکت کنندگان را دوباره آزمایش کردند و دریافتند که پیشرفت های شناختی از بین رفته است. وی می گوید: “سود حاصل از پردازش در بازی های فکری سه ماه بیشتر باقی نمانده است و ما شاهد از دست رفتن پیشرفت ها بودیم.

این بدان معنا نیست که آموزش ناکارآمد است. اسمیت خاطرنشان کرد: اگر سه سال از رفتن به سالن بدنسازی خارج شوید ، انتظار ندارید در شکل خود بمانید بلکه تداوم آن سلامتی و تناسب اندام شما را ضمانت میکند همانطور که بازی فکری سبب رشد و سلامت مغز می شود.

جالب است: آزمون شناسایی ستاره از تیزبین ها انتظار داره در کمتر از 5 ثانیه ستاره پنهان را پیدا کنند!

مزایای بازی فکری برای بزرگسالان چیست؟

بازی‌های فکری عموما باعث می‌شوند تا در ذهن خود برنامه‌ریزی کنید، نقشه بکشید و تلاش کنید، اطلاعاتی را به خاطر بسپارید که در شکست دادن حریفان به کمک‌تان می‌آیند. وقتی که از مغزتان به اندازه کافی کار بکشید، از پیری و اختلالات حافظه و… دور خواهید ماند. هدف از انجام بازی فکری، بهبود حافظه، قدرت تفکر، افزایش سرعت انتقال و تقویت مهارت‌های شناختی است..

 

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی تفاوت میز میوه ها: 10 تفاوت پیدا کنید و مهارت مشاهده خود را اندازه بگیرید!

شاید بپرسید مهارت‌های شناختی چیست؟ مهارت‌های شناختی همان مهارت‌هایی است که باید برای پردازش افکارتان داشته باشید. به عبارت ساده‌تر، توانایی‌هایی که در یادگیری و حل مسأله به کمک‌تان می‌آیند. چه کودک باشید و چه بزرگسال، برای بهتر زندگی کردن باید دائما فکر کنید و تصمیم بگیرید. پس چه خوب که به کمک روش‌هایی مانند استفاده از بازی فکری به مغزتان کمک کنید.

شاید جالب باشد: بهترین ویژگی شما در اجتماع چیست؟ نوع فنجان چایی که انتخاب می کنید این را نشان می دهد

معماها به چند دسته تقسیم می شوند؟

معماهای تصویری به دلیل جذابیت های منحصر به فرد خود طرفداران بسیاری در میان کاربران در شبکه های اجتماعی دارند. معماها معمولا به دو دسته تقسیم می شود: دسته اول همان هایی است که به آن ها چیستان هم می گوییم و معمولا با گفتن یکسری جمله ها باید آن چیزی که دارد توصیف می شود را حدس بزنید.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی همسر زامبی؛اگه گفتی کدوم زامبی همسر واقعی مرد می باشد؟

دسته دوم شامل دسته ای از تصاویر هستند که تصاویر ریزی با جزئیات خاص در آن تعبیه شده و مهارت خاصی برای پیدا کردن می طلبد. این مهارت ها هوش شما را در زمینه معماها به چالش می کشد.

آدم هایی که معما حل می کنند از قدیم برای ما جذاب بوده اند؛ آن ها همان هایی بودند که در عصر کاغذی، جدول و سودوکو حل می کردند.

ولی امروز در دنیای دیجیتال این آدم های باهوش به فضای مجازی کوچ کرده اند. شاید شما هم جزو همان زرنگ ها هستید. پس این دسته از تست‌های سرگرمی ما را به هیچ وجه از دست ندهید. امروز به جای جداول سودوکو، بخش سرگرمی وب سایت گفتنی متعلق به شماست!

این مطالب هم پیشنهاد می شوند:

این مطالب جالب هم مورد علاقه کاربران بوده است:

دختر پوم پوم رو کی کشته؟ افرادی که شمه کارآگاهی شون قویه می فهمن!

کار نیکو کردن از پر کردن است یعنی چه؟ داستان جلب توجه های بهرام گور برای کنیز چینی زیبارو!

ضرب المثل ماست ها را کیسه کردند: داستان ماست مختار السلطنه و مرد ماست فروش، روزی که ماست تهرانی ها کیسه شد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 5 =

دکمه بازگشت به بالا