;
سرگرمی

تست هوش استعداد ریاضی دارید؟ با حل این تمرین میزان استعدادتان را شناسایی کنید!

تست هوش استعداد ریاضی: ورزش کردن مغز به اندازه هر عضله دیگری مهم است و متأسفانه این ماهیچه ای است که بیشتر از آن استفاده می کنیم اما کمتر از آن مراقبت می کنیم. در این بخش از سرگرمی می خواهیم مغز شما را ورزش داده و به چالش بکشیم.

پس با وب سایت گفتنی همراه باشید تا دریابید آیا مغز فعالی دارید یا نه؟!

بخوانید: داستان به رگ غیرتش بر خورده است،حکایتی طنز از عبید زاکانی

آیا شما نبوغ ریاضی دارید؟ افراد کمی در دروس ریاضی قوی هستند. این تمرین علی رقم ساده به نظر رسیدنش، شما و توانایی تان را می آزماید!

شاید جالب باشد: فقط 1 چوب کبریت را حرکت دهید! ببینید عقل شما چقدر تیز است!

تست هوش استعداد ریاضی

جواب تست هوش استعداد ریاضی در پایین صفحه

شاید جالب باشد: ستاره های دیزنی در جهان امروز اگر بودند چه رنج هایی می کشیدند؟!

.

.

.

.

.

شاید جالب باشد: بازی فکری مثلث برای آزمایش چشمان شما طراحی شده: تعداد مثلث های تصویر چند تا است؟

.

.

.

.

شاید جالب باشد: آزمون بینایی گل داوودی متفاوت؛چشمای تیزبینی داری اگه گل متفاوت رو در 7 ثانیه پیدا کنی!

.

.

.

.

.

شاید جالب باشد: بازی فکری آچار فرانسه: آیا از 85 درصد افرادی که در این آزمون مردود شده اند باهوش تر هستید؟

جواب تست هوش استعداد ریاضی

جواب تست هوش استعداد ریاضی

آیا جوابتان درست بود یا نه؟

آیا جوابتان درست بود یا نه؟ کاربران زیادی پاسخ اشتباه به تست هوش استعداد ریاضی دادند. علت آن چیست؟ معلم های ریاضی و یا افرادی که در این رشته فعالیت می کنند علت آن را آموزش ناصحیح و ناآشنایی اکثر مردم با قواعد اولیه ریاضی می دانند.

بسیاری از مردم نمی دانند که اولویت با چیست. همان طور که می دانید این تمرین ها از “چپ به راست” باید حل شوند.  همچنین اعداد داخل پرانتز اول محاسبه می شوند.

شاید جالب باشد: آزمون بینایی تعداد جادوگران؛اگه گفتین در تصویر چند تا جادوگر وجود دارد؟

حتی معلم ها هم خطا کردند!

اگر با یک ماشین حساب هم تست هوش استعداد ریاضی را انجام دهید جواب 288 خواهد بود. نکته عحیب این است که حتی بعضی از دبیران ریاضی نیز ایتدا 2 را در داخل پرانتز ضرب کردند! به نطر می رسد این درس به درستی برای بسیاری از ما جا نیفتاده و خطاهای عجیبی مرتکب می شویم.

به نظر شما چرا بسیاری از برزگسالان علی رقم سپری کردن دوران مدرسه، در پاسخ به ساده ترین سوالات ریاضی یا تاریخی و جغرافیایی و… دچار اشتباه می شوند؟

از دست ندهید: تست بینایی رادیوی متفاوت؛تیزبینی خودت را با پیدا کردن رادیوی متفاوت به رخ دوستات بکش!

تعریف هوش توسط گاردنر استاد دانشگاه هاروارد

هوش عبارت است از “توانایی درک آسان و خوب، توجه به آنچه ضروری است، حل موقعیت ها یا مشکلات جدید بر اساس تجربیات انباشته شده قبلی و زیرکی”.

گاردنر، استاد دانشگاه هاروارد، از مفهوم سنتی هوش مبتنی بر IQ انتقاد کرد. هفت نوع هوش در کتاب او به نام «فریم‌های ذهن: نظریه هوش‌های چندگانه» توضیح داده شد و بعداً با دو نوع دیگر تکمیل شد که نهمین مورد آن است. بحث برانگیزترین آنها هوش معنوی یا وجودی بود.

همچنین ببینید: بازی ذهنی چوب کبریت؛فقط یک نابغه ریاضی میتونه با دو حرکت معادله را حل کنه!

به گفته متخصصان روان‌درمانی که این نظریه را توضیح می‌دهند، افرادی که هوش بصری و فضایی خود را توسعه داده‌اند، می‌توانند مفاهیم هندسی و فضایی را راحت‌تر تصور، درک و به صورت بینایی و تیزبینی نشان دهند.

درست مانند ماهیچه های ما، مغز ما نیز نیاز به تمرین دارد و در وضعیت خوبی قرار دارد  البته، یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که به طور منظم قدرت مشاهده خود را آزمایش کنیم.

حل بازی فکری و پازل علاوه بر سرگرمی بودن، فواید بی شماری نیز دارد. حل پازل ها و بازی های فکری ارتباط بین سلول های مغز را تقویت می کند که به بهبود حافظه کمک می کند. بازی های پازل مغز شما را برای دیدن رویکردهای مختلف برای مشکلات آموزش می دهند. و در آخر تست ها و معماها به تمرین عضلات چشم شما کمک می کنند.

ببینید جالبه: آزمون شناخت نام فرزند سوم؛فقط یک نابغه میتونه در 5 ثانیه نام فرزند سوم مرد را بگه

وقتی معمایی را حل می کنیم چه اتفاقی در مغزمان می افتد؟

معمای مورد علاقه تان از هر نوعی که باشد، از جدول کلمات متقاطع گرفته تا پازل هزار قطعه ای فرقی نمی کند، حل معما می تواند بسیار سرگرم کننده و لذتبخش باشد. اما وقتی مشغول حل معما هستید و یکباره متوجه می شوید حرکت بعدی چه باید باشد، چه اتفاقی در مغزتان رخ می دهد؟ این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

شاید جالب باشد: بینوا ترین و افسانه ای ترین حیواناتی که منقرض شده اند!

مغزتان فکر می کند دارید شکار می کنید

در معما کلمات، اعداد، اشکال و منطق به گونه ای به بازی گرفته می شوند که ما را وادار به برملا کردن جوابی کنند که مخفی شده است. به همین دلیل درگیر یک شکار ذهنی می شوید، درست مثل یک کاراگاه در داستان های معمایی یا یک دانشمند که به دنبال علتی است که در پس پدیده ای وجود دارد. معماها نسخه ای از این جستجو برای فهمیدن اما در مقیاسی کوچک هستند. گرچه هیچ چیز تازه ای در پایان این شکار یعنی زمانی که جواب برملا می شود، وجود ندارد. این خود شکار است که احتمالاً بخش های مختلفی از مغز را فعال می کند که در امر کشف و همزمان یک حس رضایت دخیل هستند.

ممکن است کمتر احساس اضطراب کنید

دنبال آرامش هستید؟ تحقیقات نشان داده، به خصوص حل پازل ممکن است به آرام شدن و کاهش اضطراب تان کمک کند.

مغزتان را ورزش می دهید

معماها هم نیمکره ی راست مغز را فعال می کنند و هم نیمکره ی چپ آن را. در این حالت، قوه ی تخیل تان به همراه قوه ی استدلال یا قوه ی محاسبه تان فعال می شود. حافظه هم وارد کار می شود، به خصوص در معماهایی که پایه و اساس آن ها کلمات و ریاضیات است. وقتی معما حل می کنید همه ی مغزتان فعال می شود.

این مطالب هم مورد علاقه کاربران بوده:

آزمون هوش شناخت همسر مرد؛ به نظر شما کدوم زن همسر واقعی مرد می باشد؟

آزمون تفاوت گروه اکستر روباه از شما می خواهد 9 تفاوت در بین تصاویر پیدا کنید که کار هر شخصی نیست!

معمای تصویری ماشین قدیمی که مربوط به این دوره نیست را تشخیص دهید

هوش تصویری زن بیخیال : کدام زن حامله نادان تر است؟

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. سلام واقعا ممنون بابت این مسئله ریاضی من هم جواب 2 بدست آوردم اما وقتی مسئله را در ماشین حساب وارد کردم فهمیدم جواب شما درست بود

  2. ای بابا، بعید بود از این سایت

    این سوال هنوز جواب واحدی نداره و می‌تونید تحقیق کنید. یعنی اینکه اول ضرب اولویت داره یا اینکه ضرب و تقسیم مثل همن. حتی در ماشین حساب ها هم تفاوت وجود داره.

    اصلاح کنید.

  3. سلام با تشکر از سایت خوبتون
    در رابطه با این مسئله، در ریاضیات اول کروشه و پرانتز در اولویت است بعد جذر و توان سپس تقسیم و ضرب در آخر هم جمع و تفریق که اگر طبق اولویت بندی پیش بریم به جواب ۲ می رسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا