;
سرگرمی

از هر 5 نفر تنها یک نفر نبوغ حل این معما را دارد: کدام یکی آقاست؟!

آزمون شناسایی آقا: گفته می شود افراد کمی قادر هستند سریعا به این معما پاسخ صحیح دهند. افراد زیادی در حل آن شکست خوردند و گفتند هیچ شواهد کافی وجود ندارد که بتواند نشان دهد کدام خانوم در واقع مرد است.

اما از هر 5 نفر، یک نفر که خلاقیت و نبوغ بالایی دارد در 10 ثانیه نکته تصویر را می فهمد!

شاید جالب باشد: داستان حکیم دانا و دختر لجباز که تا مرز مردن پیش رفت!

.

.

.

همچنین ببینید: تست بینایی لاما: اون خانوم لامایی که خودشو گرفته و با بقیه فرق داره پیدا کن!

.

.

.

شاید جالب باشد: معمای طلاق را حل کنید! کدام زوج تصمیم به جدا شدن گرفته اند؟

آیا شما جزو آن افراد باهوش هستید؟ امیدواریم بتوانید در آزمون شناسایی آقا، با موفقیت پیروز شوید!

پس یادتان نرود که تنها 10 ثانیه وقت دارید تا دلیل قانع کننده ای پیدا کنید! کدام یکی مرد است؟!

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی غیرزامبی: پنج درصد مردم فقط متوجه می شن کدوم زامبی نیست! تو چطور؟

آزمون شناسایی آقا

شاید جالب باشد: تست شخصیت کلید مورد علاقه تان را انتخاب کنید تا صندوق جهان بین بگوید چه شخصیتی دارید!

.

.

.

.

.

شاید جالب باشد: تست بینایی اسب دریایی کوچولو کجا قایم شده؟ اگر چشمان تیزی دارید در همان نگاه اول پیدایش می کنید!

.

.

.

.

.

.

جالب است: تست بینایی پلاتی‌پوس: افرادی که تیزبینی شون کل همه رو می خوابونه نوک اردکی متفاوت و می بینن!

.

.

.

.

شاید بپسندید: بازی فکری آچار فرانسه: آیا از 85 درصد افرادی که در این آزمون مردود شده اند باهوش تر هستید؟

جواب آزمون شناسایی آقا

فردی که لباس زرد پوشیده مرد است. اگر دقت کنید همه خانوم های دیگر پاشنه بلند پوشیده اند. اما او چون هنوز با استایل خانوم ها خو نگرفته برایش راه رفتن با پاشنه بلند سخت است. شاید بگویید همه خانوم ها لزوما پاشنه بلند نمی توانند بپوشند و این درست است. اما چون قرار است مرد را در تصویر شناسایی کنیم قطعا همه آن هایی که پاشنه بلند پوشیده اند زن هستند و سال ها این کفش را به پا کرده اند. به جز زن سمت راست.

همچنین ببینید: معمای هوش قاتل معلم: اگر واسه خودت یه پا کارآگاهی بگو کدوم دانش آموز معلم رو کشته؟

جواب آزمون شناسایی آقا

وب سایت گفتنی، هر روز در دسته بندی  سرگرمی، انواع معماها را برای تفریح و سنجش میزان خلاقیت شما قرار می دهد. بزرگسالان و کودکان و نوجوانان می توانند با این تست ها به مرور استعداد و نبوغ ذهنی خود را افزایش دهند. درک مسئله و مهارت تجزیه و تحلیل شما با این معماها به مرور پیشرفت شگرفی می کند.پ

از دست ندهید: ضرب المثل ماست ها را کیسه کردند: داستان ماست مختار السلطنه و مرد ماست فروش، روزی که ماست تهرانی ها کیسه شد!

نقش چیستان ها و معماها در رشد ذهنی کودکان

آزمون شناسایی آقا: بچه‌ها عاشق چیستان هستند و دوست دارند چیستان ها را یاد بگیرند و آنها را برای دوستان و فامیل تعریف کنند.

چیستان کمک می‌کنه تا کودکان خوب گوش بدهند. اگر شنیداری قوی نداشته باشند نکته چیستان را از دست می‌دهند و نمی‌توانند جواب را پیدا کنند.

برای سخت تر شدن آنها را با سرعت تند بخوانید و کودک‌تان را امتحان کنید.

شاید جالب باشد: روانشناسی ترتیب تولد: بگو تک فرزندی یا بچه چندم خانواده هستی؟ نتایج واقعا جالبه!

بعد از مدرسه و یا اگر یک روز سختی را کودک‌تان گذرانده است و دنبال فعالیتی هستید که مغز و جسم او استراحت کند، چیستان یک گزینه عالی هست.

چیستان برای کودکان استرس را کاهش می‌دهد و احساس بهتری می‌کنند. در حالیکه مغز در حال کار کردن است، یک زنگ تفریحی برای روز و استراحتی برای مغز هست.

مشکل عدم تمرکز و دقت در کودکان این روزها یکی از معضلات آموزش و یادگیری هست و چیستان منجر به بهبود تمرکز روی گفتار فرد راوی و تقویت فرایند گوش دادن خواهد شد.

پیشنهاد می شود: آزمون هوش گل و برگ: آیا شما فردی باهوش هستید؟ پاسخ معادله چند می شود؟

چرا معماها بهترین چالش سرگرمی برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان محسوب میشن؟

آزمون شناسایی آقا: معما یکی از سرگرمی های جذاب و هیجان انگیزی محسوب می شود که جدا از جنبه تفریح و سرگرمی بدون هزینه، میزان بهره هوشی افراد را می سنجد، دورهمی ها و میهمانی ها بهانه خوبی برای به چالش کشیدن ذهن حاضرین با طرح یک معما می باشد و به نوعی جو مهیجی ایجاد خواهد شد.

چراکه بعضی مواقع پاسخ دادن به یک معمای آسان چنان درگیر کننده و گمراه کننده می شود که فرد پاسخ دهنده دچار هیجان و ذوق زدگی می شود، چه برسد به زمانیکه معما سخت و غیرقابل فهم باشد.

همچنین ببینید: معمای تصویری عجیب ترین موجود تو این تصویر کدومشونه؟! نکته انحرافی این معما رو هرکسی نمیفهمه!

مغز همه‌ی ما قابلیت‌های زیادی برای حل مسئله‌های پیچیده داره. این‌قدر قدرتمند که محاسبات و مسئله‌های پیچیده رو در حالی که تابه‌حال تجربه نکرده، در طول چند دقیقه حل کنه. تا به حال به این فکر کردی که چطور مغز می‌تونه همه‌ی این پیچیدگی‌ها رو مدیریت کنه؟ یا از خودت پرسیدی که زمان حل معما، چه قسمت‌هایی از مغز درگیر میشه؟

شاید جالب باشد: فقط چشمان عقابی می توانند تفاوت بین این دو تصویر را در عرض 12 ثانیه تشخیص دهند!

حل معما چه فوایدی برای مغز ما می‌تونه داشته باشه؟

آزمون شناسایی آقا: دنیای مغز و ذهن ما پیچیدگی‌های زیادی داره که باعث میشه گاهی به فکر فرو بریم. حتی فکرکردن به این که توی مغز ما چی می‌گذره هم می‌تونه یه معما باشه!

در ضمن باید بدونیم که حل مسئله یکی از مهمترین قابلیت های مغز ماست که باعث تمایزمون نسبت به دیگر موجودات میشه.معما مسئله‌ایه که پیدا کردن جوابش برای ما سخت و دشواره و مغز ما رو به چالش می کشونه. به عبارتی، ما برای حل معما نیاز به آمادگی و قدرت ذهنی بیشتری داریم. این مساله می‌تونه یه بازی کلامی، سوالی یا تصویری باشه که به صورت گیج‌کننده مطرح میشه و ما رو کنجکاو به حل خودش می‌کنه. گاهی اون‌قدر کنجکاو میشیم که ساعت‌ها برای حل اون زمان می‌ذاریم و تا به جواب نرسیم، بی‌خیالش نمی‌شیم.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی تفاوت دختر و سگ: اگر فکر می کنید تیزبین هستید تفاوت های تصویر را شناسایی کنید!

مزایای حل معما برای ذهن

همون‌طور که می‌دونین با حل معما، درک ما نسبت به محیط اطرافمون بیشتر میشه و به جزئیات توجه خیلی بیشتری می‌کنیم. اگر بخوایم خیلی علمی این موضوع رو بشکافیم، بحث خیلی گسترده‌ای پیش رو داریم.

به همین خاطر، مهم ترین تاثیراتی که حل معما بر روی ذهن و حافظه‌ی شما می‌گذارد، اشاره می‌کنیم:

حل معما باعث تقویت حافظه شما می‌شود.
مهارت شما را در حل مسائل افزایش می‌دهد
تمرکز شما را بالاتر می‌برد.
باعث افزایش آرامش و کاهش استرس در بدن شما می‌شود.

این هم جالبه: آیا تو فیلسوف زمانه ای؟ فقط نوابغ هوشمندانه ترین جوابو می دن! کیو نجات میدی

اثر معما بر تقویت حافظه

آزمون شناسایی آقا: معما یکی از بهترین راه ها برای فعال نگه داشتن مغزمونه. تمام فعالیت‌هایی که در طول روز انجام میدیم، باعث افزایش توان مغز ما میشه. مغز ما باید همیشه تحرک داشته باشه و بهترین گزینه برای این کار، حل‌کردن معماست.

ما با انجام یک سری تمرینات ساده، می‌تونیم ذهنمون رو درگیر کنیم و قابلیت‌های مغزمون رو افزایش بدیم. برای این کار، حل معما بهترین کاریه که می‌تونیم انجام بدیم.

شاید جالب باشد: بازی فکری سگ خوش شانس: کدام سگ ابتدا شیر را می خورد؟

افزایش مهارت استدلال با طراحی معما

آزمون شناسایی آقا: قطعاً هممون توی زندگی با مسائلی مواجه شدیم که ذهنمون رو درگیر کرده؛ اما مهم اینه که بتونیم مسئله‌هایی که باهاش مواجه می‌شیم رو حل کنیم. حل معما مهارت استدلال رو در ما تقویت می‌کنه.

با توسعه‌ی این مهارت، می‌تونیم موقع مواجه شدن با چالش‌های روزمره، بهترین راه‌حل رو انتخاب کنیم. معما باعث رشد مهارت تفکر منطقی در ما می‌شه و ضریب هوشی‌مون رو افزایش میده.
البته علاوه بر مهارت استدلال برای فعال کردن قسمت‌های خاصی از مغز می‌شه تعدادی از معماها رو به کار برد. مثلاً جدول کلمات متقاطع نواحی مربوط به زبان رو توی مغز فعال می‌کنن و معماهایی که جنبه‌های تفکر منطقی دارن به قدرت پردازش منطقی شما رو بالا می‌برن.

افزایش تمرکز با حل معما

معما باعث میشه کمی تیزبین‌تر باشیم و زمان مواجهه با مسائل تمرکز بیشتری داشته باشیم تا بتونیم به جواب درست برسیم، چرا که زمان حل معما، باید به تک‌تک جزئیات توجه داشته باشیم.

حل کردن معما ارتباط بین سلول‌های مغزی رو افزایش میده که باعث میشه سرعت مغز ما برای حل مسائل افزایش پیدا کنه. به همین خاطر معما بهترین گزینه برای بهبود حافظه کوتاه مدته.

افزایش آرامش و کاهش استرس

همه ما توی زندگی با چالش‌هایی مواجه شدیم. تمرکز روی این چالش ها باعث میشه آرامشون رو از دست بدیم و دچار استرس بشیم. نکته جالبی که وجود داره، اینه زمانی که داریم معما رو حل می‌کنیم تمام مشکلات و مسائل زندگی رو فراموش می‌کنیم.

زمانی که از ذهن استفاده می کنیم افکار منفی کمتر به ذهنمون هجوم میاره. در نتیجه حل معما میتونه یکی از راه های خلاص شدن از دست استرس‌های روزانه باشه.

نظریه‌ی دانسی در رابطه با حل معما

دانسی میگه:

معما با کلمات، عددها و شکل‌ها بازی می‌کنه، طوری که ما رو وادار می‌کنه راه حل‌هایی رو که پنهون می‌کنه کشف کنیم.

دانسی معتقده که ما درگیر یه شکار ذهنی برای به‌ دست آوردن یه چیزی هستیم، دقیقا مثل یه کارگاه توی یه داستان مرموز یا دانشمندی که دنبال دلیل یه پدیده می‌گرده.

معماها نسخه‌های کوچکی از یه جستجو برای درک هستن. معما نواحی مختلفی از مغز رو تحریک می‌کنه که باعث کشف و احساس رضایت در زمان میشه.

زمانی که به کمک سرنخ‌ها به جواب درست می‌رسی، حس خوبی رو تجربه می‌کنی. حس رضایتی که تا مدت‌ها می‌تونه سرکیف بیارتت!

این مطالب هم پیشنهاد می شوند:

تست بینایی سگ کوچولو: اگر سگ را در بین صیفی جات ظرف 2 ثانیه پیدا کنی رودست عقاب ها زدی!

کدوم مرد خوشتیپ شوهر این خانم خوشگله هست؟

زنان و مردان خوش چهره متولد کدام ماههای سال هستند؟

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. پاسختون اشتباهه
    زن دوم از سمت راست مرده به عکس که نگاه کنید مرد تصویر یک زخم روی پیشونی ایش داره که اونم دقیقا همون زخمو داره پس اون زن مرد تصویره

  2. فرد دوم از سمت راست مرده و شوهر همین مو قرمزه به عکس پشت سر نگاه کنید و سینه هاش هم تقارن ندارن

  3. پاسخ شما تا حدودی اشتباه است
    اگر به قاب عکس ها دقت کنیم یک زوج با یک بچه وجود دارد و مدل موی مرد در عکس همانند مدل موی زن سمت چپی است بنابراین جواب معما زن سمت چپ است

  4. از نظر من خانومی که لباس صورتی پوشیده(از سمت راست دومی) چون یکی از سینه هاش پایینه یکی هم بالا و از این می فهمیم که اون سینه های ساختگی داره و درست نتونسته اون ها رو درست کنه

  5. جواب اشتباهه اگه به تصویر خوب توجه بشه رو قاب عکس اون زن وشوهر مرده رو پیشونیش خط قرمز کشیده شده و زن دوم در تصویر همون خط رو پیشونی هست پس مرد تصویر زن دوم با لباس صورتیه

  6. جوابتون خیلی اشتباه بود چون من ۲۸ سالمه ولی تاحالا یکبار هم پاشنه‌ بلند نپوشیدم جواب میشود دومی از سمت چپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا