;
سرگرمی

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم که شاید نمیدانستید.

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم: رم شهری زیبا و بسیار باستانی است. اگرچه قدیمی است، اما همچنان یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری است. بنابراین در حالی که از آن لذت می برید، در مورد این شهر بزرگ چگونه یاد می کنید؟ به قول معروف “رم در یک روز ساخته نشد”. خوب، درست است، اینطور نبود. این مقاله حاوی حقایق جالبی در مورد تاریخ امپراطوری روم و همچنین رم به عنوان یک شهر است. بفهمید که چه چیزی باعث شهرت و محبوبیتی که امروزه این شهر دارد،شده است.

1. آیا واقعا رم بزرگترین امپراتوری است؟

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم: از آنجایی که روم باستانی و محبوب است، بسیاری از مردم باور ندارند که بزرگ‌ترین امپراتوری جهان است. با این حال، در تاریخ جهان در رتبه 28 قرار دارد. در مورد بزرگترین امپراتوری ها، ما بریتانیا، مغولها، روسیه، اسپانیا را داریم و این لیست ادامه دارد تا به امپراطوری روم برسد.

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم-طولانی ترین جنگ

2. طولانی ترین جنگ در تاریخ بشر

اگرچه رم به عنوان بزرگترین امپراطوری مطرح نمی باشد، اما آنها رویداد دیگری را ثبت کردند که بزرگترین در تاریخ بشر است. به مدت 721 سال رومی ها و ایرانی ها در حال جنگ بودند و این بزرگترین درگیری ثبت شده در تاریخ بود. تا به حال سابقه نداشته است جنگی به این مدت طول بکشد. دلیل این درگیری حتی هنوز مشخص نیست. با این حال، برخی گمانه زنی می کنند که این کار بر سر زمین ها و منابع آن بوده است، در حالی که برخی دیگر حدس می زنند که این یک اقدام انتقام جویانه توسط ایرانی ها در مورد شورش ایونی است.

3. روم در مقابل شهر نیویورک

پس از این، شما باید به شهر نیویورک لطف بیشتری داشته باشید. این به این دلیل است که به اندازه شهر نیویورک شلوغ است، روم باستان شش برابر شلوغ تر است. امپراتوری روم حدود 4.4 میلیون کیلومتر مربع وسعت داشت و تقریباً 57 میلیون نفر در آن زندگی میکردند.

4. خدایان رومی از مدفوع تغذیه می کنند

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم: امروزه ما روم را به خاطر خدایان زیادی که می پرستند می شناسیم. از جمله این خدایان می توان به «الهه فاضلاب»، «خدای توالت» و «خدای مدفوع» اشاره کرد. معمولاً اعتقاد رومیان بر این بود که مردگان آنها از مدفوع تغذیه می کنند، بنابراین هنگام دعا با خدایان مذکور باید مدفوع کافی تهیه کنند.

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم-چوب های اسفنجی مشترک

5. «چوب های اسفنجی» مشترک

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم: اعتقاد آنها به اینکه مرده ها از مدفوع تغذیه می کنند باید کمترین انزجار شما را داشته باشد. در روم باستان، رومی ها پس از قضای حاجت خود در توالت های عمومی، چوب های اسفنجی مشترک را استفاده می کردند. یک چوب اسفنجی «دستمال توالت» رومیان باستان بود. به جای آب یا دستمال توالت، از اسفنجی استفاده می کردند که به چوبی متصل می شد تا بعد از اجابت مزاج، باسن خود را تمیز کند. علاوه بر این، این اسفنج بعد از هر بار استفاده تمیز نمی شود، بلکه توسط همه افرادی که از توالت عمومی استفاده می کردند به اشتراک گذاشته می شد و استفاده می گردید.

6. ادرار یک کالای تجاری بود

در روم باستان، ادرار یک کالا بود ،یعنی در واقع خرید و فروش می شد. بنابراین، رومی ها از آن به عنوان سفید کننده دندان و همچنین به عنوان سفید کننده و شوینده لباس استفاده می کردند. زیرا آنها معتقد بودند که اگر لباس های خود را برای ساعات طولانی در ادرار خیس کنند، لباس هایشان تمیز و درخشان می شود.

نمک

7. نمک – یک کالای خوب

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم: استفاده آنها از ادرار بسیار وحشتناک بود، اما آنها کاملاً وحشی نبودند. آنها از نمک استفاده عاقلانه می کردند. نمک یک کالای بسیار محبوب و مفید بود و برای مصارفی غیر از چاشنی غذاها استفاده می شد. نمک یک نگهدارنده عالی بود. چون در دوران باستان آنها هیچ نگهدارنده برقی مانند یخچال نداشتند. علاوه بر این، نمک به عنوان یک ضد عفونی کننده در روم باستان استفاده می شد.

8. برابری در دستمزد

در روم باستان، کارگران دستمزد کمتری دریافت نمی کردند یا به طور ناعادلانه غرامت دریافت نمی کردند. نرخ بالای نابرابری دستمزد در ایالات متحده امروز در روم باستان وجود نداشت. البته تفاوت هایی در دستمزدها وجود داشت اما در حد ناعادلانه نبود. خوب، امیدوارم کشورهای مدرن امروزی از گذشته نکاتی را یاد بگیرند.

9. رسم رومی باکرگی وستال

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم: در قرن هفتم قبل از میلاد، باکره وستال هر باکره ای بود که در نتیجه وقف خود به وستا به عفت و پاکدامنی نذر می کرد. این باکره ها باید تا سن 30 سالگی به عهد پاکدامنی خود پایبند می بودند. شکست در آن منجر به زنده به گور کردن باکره می شد. برای اینکه دختران باکره بودنشان ثابت شود و به عهد عفتشان وفا شود، پرده بکارتشان آزمایش می‌شد تا مطمئن شوند که هنوز سالم می باشند.

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم-گلادیاتورها

10. حقایق پیچیده در مورد گلادیاتورها

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم: آیا می دانستید که عرق گلادیاتور خرید و فروش می شود؟ اگرچه باعث تعجب است که چگونه آنها عرق را به مقدار کافی برای فروش به دست می آورده اند. با این حال، خانم های رومی معتقد بودند که استفاده از عرق گلادیاتورها به عنوان لوسیون می تواند چهره، پوست و زیبایی آنها را بهبود بخشد. علاوه بر این، عرق های گلادیاتور نیز توسط خانم ها به عنوان یک داروی تقویت کننده قوای جنسی برای بهبود فعالیت جنسی خود استفاده می شد. آیا دوست ندارید گلادیاتور شوید؟ حتی گفته می شد که برخی از مردم روم باستان که از صرع رنج می بردند، خون گلادیاتورها را برای درمان می نوشیدند.

11. مغالطه در مورد مسیحیان در روم باستان

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم: در روم باستان، مقامات رومی توسط مسیحیان به اجتماع مسیحیان دعوت می شدند. این دعوت فقط برای این بود که ثابت کنند که بربر یا خون آشام نیستند. این مهم بود که به مقامات رومی نشان دهند که مراسم خوردن جسد مسیح و نوشیدن خون او نمادین است. آنها این کار را به این دلیل انجام دادند که رومی ها در ابتدا فکر می کردند که مسیحیان گوشت انسان را می خورند و خون انسان را می نوشند. علاوه بر این، از آنجایی که مسیحیان به خدایان بت پرست در روم ادای احترام نمی کردند، آنها را ملحد می دانستند. از قضا، بی خدایی در دنیای امروز معنای دیگری پیدا کرده است.

کالیگولا امپراطور دیوانه

12. امپراتوران دیوانه روم باستان

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم: چطور است که وارد ذهن گایوس کالیگولا شویم و سعی کنیم بفهمیم در آنجا چه خبر است؟ امپراتور گایوس شهرت دیوانه‌واری داشت. او زندانیان خود را خوراک حیوانات وحشی می کرد و با خواهرانش رابطه جنسی مستمر داشت. هضم آنها آسانتر است زیرا این اعمال در روم باستان چندان اهمیت نداشتند. با این حال گفتگو با ماه چطور؟ و یا اسبش را سناتور کند؟ وی یک دیوانه واقعی بود.

13. سیمان رومی

ساختمان های بتنی مدرن ما هنوز به اندازه سازه های روم باستان دوام ندارند. این سازه ها بسیار مستحکم هستند و می توانند در برابر هر نوع عنصری مانند باد، باران یا آتش مقاومت کنند. سیمان را با مخلوط کردن سنگدانه های خشک با آب و گذاشتن آن خشک و سفت می ساختند. بتن رومی همچنان انعطاف پذیرترین و قوی ترین بتن تاریخ است.

راه های رومی

14. شبکه جاده ای برجسته

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم: می توان گفت همه شهرهای مدرن نشانگرهای خود را از رم گرفته اند. رم با راه آپیان و دیگر جاده ها به شهرهای زیادی متصل بود و حمل و نقل مردم، کالاها و سربازان بسیار آسان بود. این شهر حتی تونل های زیرزمینی برای جاده های مذکور داشت. این جمله “همه راه ها به رم ختم می شود” را توضیح می دهد.

15. بوسه رومی

برخلاف بوسه فرانسوی، بوسه رومی دقیقاً عاشقانه نیست. معروف است که در پایان هر روز، شوهران در روم باستان دهان همسران خود را می بوسیدند. عاشقانه به نظر می رسد، اما نه کاملاً. شوهران این کار را فقط برای یافتن باقی مانده شراب در دهان همسرانشان انجام می دادند. این به این دلیل است که آنها این ایده را دوست نداشتند که همسرانشان تمام روز دور هم بنشینند و جز نوشیدن شراب کاری انجام ندهند.

اولین مرکز خرید

16. اولین مرکز خرید

حقایقی جالب در مورد امپراطوری روم: امپراتور تراژان اولین مرکز خرید تاریخ را ساخت. وقتی صحبت از تمدن به میان می آید، جای تعجب نیست که روم در بسیاری از چیزها اول بود. بازار دارای سطوح متعددی بود و تقریباً می‌توانستید برای همه طیف‌های خواربار، کالاها و سایر اقلام خرید کنید. بیشتر این بازار «بازار تراژان» یا مرکاتی دی ترایانو نامیده می‌شد.

17. تقویم

با صحبت از اولین بودن در همه چیز، رومیان تقویم 12 ماهه را اختراع کرد که زمان زندگی را تعیین می کند و تعیین می کند. ژولیوس سزار این تقویم را در سال 46 قبل از میلاد اختراع کرد و قبلاً به عنوان تقویم جولیان شناخته می شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − شش =

دکمه بازگشت به بالا