;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

ماکارونی چاق کننده است؟ آیا خوردن آن باعث افزایش وزن می شود؟

ماکارونی: محققان نتایج بیش از 30 کارآزمایی تصادفی شده را تجزیه و تحلیل کردند. در بشقاب برزیلی ها و خارجی ها یکی از چیزهایی که بیشتر به آن اهمیت می دهند سرعت تهیه غذاست. کیفیت نیز عامل مهمی است، به‌ویژه وقتی در نظر بگیریم که بحران مالی جهانی باعث شده افراد با قدرت خرید پایین‌تر از غذاهای فرآوری‌شده و فوق‌فرآوری‌شده استفاده کنند. با بخش سلامت وب سایت گفتنی همراه شوید.

ماکارونی چاق کننده است؟

وقتی به حفظ یک رژیم غذایی سالم فکر می کنیم، به سبزیجات، میوه ها و سبزیجات فکر می کنیم و همیشه رنگ ها را در اولویت قرار می دهیم و این باور اشتباه نیست، اما در سال های اخیر، بسیاری از غذاها بدون مطالعات زیاد، شرورهای واقعی یک زندگی منظم در نظر گرفته شده اند. که اثرات منفی خود را بر بدن افراد ثابت می کند.

حتما بخوانید: لاغری+با این خوراکی ها چربی سوزی سریع و آسان داشته باشید

به عنوان مثال، گندم در خانه ها ممنوع شده است، اما مگر اینکه فرد مبتلا به سلیاک باشد، دلیلی برای حذف کامل آن از رژیم غذایی وجود ندارد. ثابت شده است که وعده های غذایی متعادل بسیار کارآمدتر از رژیم های غذایی افراطی هستند، به خصوص زمانی که هدف کاهش وزن و مراقبت از زیبایی است.

ماکارونی برای سلامتی مفید است؟

حتما امتحان کنید: با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید! تا حالا روغن نارگیل خوردی؟

ماکارونی

یک مطالعه در سال 2018 توسط محققان در St. بیمارستان مایکل در کانادا نشان می دهد که برخلاف تصور رایج، ماکارونی دارای شاخص گلیسمی پایینی است، به این معنی که باعث افزایش قند خون نمی شود. در مقایسه با سایر کربوهیدرات های تصفیه شده (مثلا نان سفید) که به سرعت جذب بدن می شوند، پاستا بسیار کارآمد و سالم است.

همچنین ببینید: چرا با اینکه کم می خورم چاق می شوم؟!

ماکارونی دارای شاخص گلیسمی پایین است:

ما 30 کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده (استاندارد طلایی پروژه تحقیقاتی مورد بحث) را با تقریباً 2500 نفر شناسایی کردیم که به‌جای سایر کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، ماکارونی را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم با گلیسمی پایین می‌خورند. لازم به یادآوری است که مصاحبه شوندگان در ساعات دیگر روز و نه فقط زمانی که ظرف تحت نظارت را می خوردند، وعده های غذایی منظم داشتند.

ماکارونی باعث افزایش چربی و افزایش وزن می شود؟

ماکارونی

ماکارونی در افزایش وزن یا افزایش چربی بدن نقشی ندارد. در واقع، آنالیز کاهش وزن کمی را نشان داد. بنابراین، برخلاف نگرانی‌ها، شاید ماکارونی می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، مانند یک رژیم غذایی با گلیسمی پایین.»

جالب است بدانید: چگونه در یک روز، بدون ضرر ۲ کیلو وزن کم کنیم؟

مطالعه درباره ماکارونی چگونه انجام شد؟

افرادی که برای شرکت انتخاب شدند به طور متوسط ​​3.3 وعده ماکارونی در هفته خوردند که همیشه جایگزین کربوهیدرات های دیگر می شد. به گفته محققان، یک پیمانه برابر با نصف فنجان پاستا پخته شده است. این مقدار کافی بود تا در یک پیگیری ۱۲ هفته ای به طور متوسط ​​نیم پوند وزن کم کنند.

نویسندگان بیشتر توضیح دادند که این نتایج را می‌توان تعمیم داد، یعنی می‌توان آن‌ها را به سایر غذاهای ماکارونی تعمیم داد، تا زمانی که با سایر غذاهای با شاخص گلیسمی پایین در یک رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف شوند. نمی توان اندازه گیری کرد که آیا کاهش وزن مستقیماً با مصرف ماکارونی مرتبط است یا خیر، اما با منطقی که آنها ایجاد کردند، همه پاسخ دهندگان وزن کم کردند.

بنابراین، اگرچه آنها نمی توانند با قطعیت بگویند که پاستا مسئول یک رژیم غذایی سالم است، اما می توان اندازه گیری کرد که تأثیر نامطلوبی بر نتایج وزن بدن ندارد، به خصوص زمانی که بخشی از یک رژیم غذایی غنی از انواع سبزیجات، سبزیجات و سبزیجات باشد. میوه ها، همیشه غذاهای فرآوری شده و فوق فرآوری شده را کنار بگذارید.

لینک های مرتبط:

مزایای ورزش گروهی چیست؟ چه کسانی باید ورزش گروهی انجام دهند؟

با این تمرینات ساده چربی بازو را از دست خواهید داد

برای کاهش وزن چه ساعتی باید ورزش کنیم؟

9 افسانه رژیم غذایی که با کنار گذاشتن آن ها حتما لاغر می شوید

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا