;
سرگرمی

اولین مورد شناخته شده ابتلای انسان به انگل مغزی در استرالیا کشف شد.

ابتلای انسان به انگل مغزی: یک زن 64 ساله در استرالیا به دلیل درد شکم، سرفه و تب به بیمارستان مراجعه نمود و پس از اسکن مغز او، پزشکان متوجه یک ناهنجاری عجیب شدند که نیاز به جراحی داشت. در کمال تعجب آنها انگلی را در مغز او پیدا کردند که باعث شد کادر پزشکی در شوک فرو بروند.

نیویورک تایمز اولین خبرگزاری بود که این حادثه را گزارش کرد. این زن به مدت سه هفته احساس ناراحتی می کرد و در ژانویه 2021 به دنبال مراقبت های پزشکی بود. سال بعد، وضعیت او بدتر شد و علائم فراموشی و افسردگی را تجربه کرد که منجر به مراجعه به بیمارستان کانبرا شد.

حتما ببینید: آیا در این بازی فکری مشاهده ای می توانید قلب را در کمتر از 10 ثانیه در میان گل ها ببینید؟

ابتلای انسان به انگل مغزی

در طی یک اسکن MRI، مشخص شد که او «ضایعات غیر معمول» در قسمت جلویی مغزش دارد، که جراحان مغز و اعصاب را بر آن داشت تا تشخیص دهند که مغز او چه شرایط غیرطبیعی را نشان می‌دهد که نیاز به جراحی دارد.

دکتر سانجایا سنانایاک، پزشک بیماری‌های عفونی در بیمارستان کانبرا، به رسانه‌ها گفت که از یکی از همکارانش تماسی دریافت کرد که با نگرانی گفت: “اوه خدای من، من تازه یک کرم زنده و چرخان در مغز این زن پیدا کردم!”

کارشناسان سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) در استرالیا این انگل را با نام “Ophidascaris robertsi” که معمولا در مارهای پیتون یافت می شود، شناسایی کردند. این اولین مورد شناخته شده ابتلای انسان به انگل مغزی که نوعی کرم است می باشد.

اولین مورد شناخته شده ابتلای انسان به انگل مغزی در استرالیا

ماجرای چگونگی ابتلای انسان به انگل مغزی

حدس زده می شد که این زن ممکن است با مدفوع یک مار پیتون تماس داشته باشد. بیمارستان کانبرا از کارشناسان خارجی کمک گرفت و CSIRO شناسایی انگل را تأیید کرد. این زن در نزدیکی دریاچه ای زندگی می کرد که مارهای پیتون در آن زندگی می کنند. اگرچه او تماس مستقیمی با مارها نداشته، اما اغلب گیاهانی خوردنی را در نزدیکی دریاچه برای پخت و پز جمع آوری می کرده است.

پزشکان و دانشمندان بر این باورند که بیمار احتمالاً گیاهان آلوده به مدفوع پیتون را که حاوی تخم‌های انگل است، لمس کرده یا بلعیده است که منجر به عفونت شده است. با توجه به احتمال وجود لاروهای انگل دیگر در اندام های وی مانند کبد، این زن همچنان تحت درمان و مشاهده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =

دکمه بازگشت به بالا