;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

از بین بردن فوری زردی دندان با 5 روش ساده و دم دستی + از خندیدن خجالت نکش!

از بین بردن فوری زردی دندان: تغییر رنگ دندان‌ها ممکن است امری نامحسوس باشد که به‌مرور زمان اتفاق می‌افتد. این تغییر رنگ اجتناب‌ناپذیر است. با بالا رفتن سن، دندان‌ها زردتر به‌نظر می‌رسند. درواقع هرچه مینای بیرونی دندان دچار فرسودگی شود، عاج دندان که متمایل به زرد است، بیشتر دیده می‌شود. اگر بهداشت دهان و دندان و زیبایی دندان‌های خود اهمیت می‌دهید، با ما همراه باشید. با یک آرایش و زیبایی دیگر از بخش مد و زیبایی مجله اینترنتی گفتنی و مطلب “از بین بردن فوری زردی دندان با 5 روش ساده” همراه باشید.

این هم جالبه: اگه موهاتو رنگ کردی حتما ببین| بهترین نرم کننده و روغن برای موهای رنگ شده

از بین بردن فوری زردی دندان با 5 روش ساده

در ادامه 5 روش اساسی و کاربردی برای سفید شدن دندان ها را به شما نشان می دهیم که این 5 مورد می تواند برای افزایش اعتماد به نفس شما در جمع بسیار موثر باشد.

۱. مسواک زدن

اولین راهکار برای رفع زردی دندان مسواک زدن صحیح و بیشتر از قبل است. به‌خصوص پس از مصرف خوراکی‌هایی که موجب زرد شدن دندان می‌شوند. روزی دو بار و هر بار به ‌مدت ۲ تا ۳ دقیقه مسواک بزنید. مطمئن شوید که تمام قسمت‌های دندان‌ها و شکاف‌های موجود را به‌خوبی تمیز می‌کنید. درضمن برای حفاظت از لثه‌ها، بهتر است که به‌صورت دورانی مسواک بزنید. بخش‌های بیرونی، داخلی و روی دندان‌هایتان را نیز تمیز کنید.

۲. جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

از بین بردن فوری زردی دندان، شما می‌توانید با تهیهٔ خمیرندانی از جنس جوش شیرین و هیدروژن پراکسید، جرم‌ها و باکتری‌های روی دندان‌هایتان را پاک کنید و از شر لکه‌های زرد خلاص شوید.

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید مخلوط کنید و به‌صورت خمیری یکدست درآورید. پس از مسواک زدن با این خمیر، دهان‌تان را کاملا با آب بشویید. همچنین می‌توانید با ترکیب همین مقدار از مواد مذکور، برای خود دهان‌شویه درست کنید.

در سال ۲۰۱۲، محققان طی تحقیقی دریافتند که دندان‌های افرادی که از خمیردندان حاوی جوش شیرین و هیدروژن پراکسید استفاده می‌کردند، سفید و بدون لکه شده است. دندان‌ها پس از ۶ هفته مصرف این خمیر، بسیار سفید و تمیز شده بودند. البته برای مشخص شدن ماندگاری اثر این خمیر دندان پس از قطع مصرف، به بررسی‌های بیشتری نیاز است.

۳. روغن نارگیل

روغن نارگیل
از بین بردن فوری زردی دندان با روغن نارگیل

برخی معتقدند برای از بین بردن فوری زردی دندان، مالیدن روغن نارگیل روی دندان‌ها می‌تواند جرم و باکتری‌ها را از دندان و دهان پاک کند و این به‌نوبهٔ خود موجب سفید کردن دندان می‌شود. برای این کار همیشه از روغن‌های ارگانیک و باکیفیت استفاده کنید تا حاوی مواد مضر نباشند.

۱ یا ۲ قاشق چای‌خوری از روغن مایع نارگیل را در دهان بریزید و ۱۰ تا ۳۰ دقیقه آن را در دهان‌تان بچرخانید. مراقب باشید روغن به انتهای گلویتان نرسد و آن را قورت ندهید، چرا که با باکتری‌ها و سمومی دهان‌تان ترکیب شده است و بهداشتی نیست. پس از گذشت زمان لازم، روغن را از دهان خارج کنید. آن را به سینک دستشویی نریزید زیرا ممکن است راه عبور آب را ببندد. اکنون دهان‌تان را با آب بشویید و سپس یک لیوان آب بنوشید. در آخر دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

برای اثبات خاصیت سفیدکنندگی این روغن و از بین بردن فوری زردی دندان بررسی‌های خاصی انجام نشده است. اما طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، محققان دریافتند که استفاده از روغن کنجد و گل آفتابگردان می‌تواند از ورم و التهاب لثه ناشی از جرم دندان بکاهد. بنابراین برای اثبات اثر روغن نارگیل بر رفع جرم دندان تحقیقات بیشتری لازم است.

۴. سرکهٔ سیب

از بین بردن فوری زردی دندان، با استفاده از مقدار کمی سرکه سیب هم می‌توان دندان‌ها را سفید کرد. ۲ قاشق چای‌خوری سرکهٔ سیب را با تقریبا سه‌چهارم یک فنجان استاندارد آب (چیزی حدود ۱۷۷ میلی‌لیتر) ترکیب کنید. سپس محلول را به مدت ۳۰ ثانیه در دهان بچرخانید. پس از آن، دهان‌تان را بشویید و دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

در سال ۲۰۱۴ تحقیقی روی حیوانات انجام شد که نشان می‌داد، سرکهٔ سیب اثر سفیدکنندگی روی دندان‌های گاو دارد. اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که سرکهٔ سیب به‌طور بالقوه می‌تواند به ساختار سخت و محکم سطح دندان صدمه بزند. از سرکهٔ سیب، با احتیاط و فقط در مدت زمان کمی استفاده کنید. برای اثبات بیشتر این یافته‌ها به مطالعات انسانی بیشتری نیاز است.

۵. پوست لیموترش، پرتقال یا موز

پوست لیموترش
از بین بردن فوری زردی دندان با پوست لیموترش

برخی از افراد مدعی‌ هستند که با مالیدن لیمو ترش، پرتقال یا پوست موز روی دندان‌هایتان، می‌توانید آنها را سفید کنید. اعتقاد بر این است که ترکیب دی-لیمونین موجود در پوست برخی از میوه‌ها، به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند.

برای از بین بردن فوری زردی دندان، پوست میوه را به‌مدت ۲ دقیقه به‌آرامی روی دندان‌هایتان بمالید. سپس دهان‌تان را آب بکشید و دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

با اینکه با کمبود بررسی‌های علمی جهت اثبات تأثیر پوست میوه بر سفید شدن دندان‌ها مواجه هستیم، اما در سال ۲۰۱۰، محققان اثر سفیدکنندگی خمیردندان حاوی ۵ درصد دی‌-لیمونین را در پاک کردن لکه‌های ناشی از مصرف چای و سیگار بررسی کردند. لکه‌های زرد دندان‌های افرادی که از این خمیردندان استفاده کرده بودند، پس از ۴ هفته نسبتا کم شده بود. آنها ۲ بار در روز با خمیر دندانی حاوی دی-لیمونین و نوعی مادهٔ سفید‌کننده مسواک زده بودند. اما این خمیردندان نتوانست لکه‌های قدیمی ناشی از مصرف سیگار یا چای را از بین ببرد.

در سال ۲۰۱۷، تحقیقی مشخص کرد که اسیدسیتریک گرفته‌شده از پوست ۴ نوع پرتقال، به‌طور بالقوه می‌تواند در سفید کردن دندان‌ها مؤثر باشد. در این بررسی مشخص شد که عصارهٔ گرفته شده از پوست نارنگی، در سفید کردن دندان‌ها، بهترین نتیجه را به‌دست می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا