;
سرگرمی

کدام نوشیدنی را انتخاب می کنید؟ بگو تا بگم تو وجودت چی می گذره؟

تست روانشناسی نوشیدنی: از بین سه نوشیدنی قهوه، چای سیاه و چای سبز کدام را ترجیح می دهید؟ در تست شخصیت امروز از شما می خواهیم که به این سوال پاسخ دهید تا وجوهی از درونتان فاش شود که تا به حال متوجه آن ها نبودید. شما کافیست یکی از این سه نوشیدنی را انتخاب کنید که معمولا بیشتر دوست دارید. بخش سرگرمی گفتنی را از دست ندهید.

جالب است: شخصیت مرد زندگیتون رو با نوع کفشی که می پوشه بشناسید

تصویر تست روانشناسی نوشیدنی

جالب است: روانشناسی انتخاب: از 3 درب مقابل یکی را انتخاب کن و ببین چطور آدمی هستی؟

تست روانشناسی نوشیدنی

برای دیدن نتایج تست روانشناسی نوشیدنی به انتهای صفحه نگاه کنید:

از دست ندهید: به مرد در انتخاب امن ترین درب خروجی کمک کنید: اگر باهوشید فقط 10 ثانیه فرصت دارید

.

.

.

از دست ندهید: اگر زرنگ و باهوشی 3 تفاوت بین دو تا تصویر کفشدوزک را در کمتر از 10 ثانیه پیداکن!

.

.

.

.

.

تست روانشناسی نوشیدنی:

جالب است ببینید: تست بینایی تفاوت موش ها: آیا چشمان عقابی دارید؟ 3 تفاوت موجود در تصاویر را زیر 6 ثانیه پیدا کنید!

 قهوه

تست روانشناسی نوشیدنی: کارشناسان می گویند شما فردی جدی، محافظه کار، پاک، صبور و کارآمد هستید. در تصامیم مصمم و شخصی خودکفا و در عین حال توانمند هستید. شما در برابر تغییر مقاوم هستید و دوست دارید همه چیز طبق روال شما پیش برود. تیپ شخصیتی قهوه کاپوچینو می‌گوید که شما فردی ماجراجو، روشنفکر، پیچیده، صادق، با انگیزه و فوق‌العاده خلاق هستید. اگر قهوه اسپرسو می گوید که شما فردی با شخصیت و جسور هستید. تیپ شخصیتی قهوه لاته می‌گوید که شما فردی آرام، دلپذیر و خوش‌حال هستید.

حتما ببینید: یه شکل بدون فکر کردن انتخاب کن و ببین در کودکی چه آسیبی دیده ای؟

 چای سیاه

تست روانشناسی نوشیدنی: تیپ شخصیتی چای سیاه می گوید که شما عاشق هماهنگی، آرامش درونی و گفتگوهای عمیق و معنادار هستید. شما از گذراندن وقت با خانواده و کشف مکان ها و افراد جدید لذت می برید. تمایل دارید بین کار و زندگی شخصی خود تعادل برقرار کنید. شما برای سنت ها، فرهنگ ها و ارزش ها احترام قائل هستید. شما ممکن است گاهی شخص خونگرم، محافظه و مشتاق باشید. در عین حال از شنیدن داستان هایی از مردم و زندگی آن‌ها لذت می برید. اغلب بسیار خوش بین هستید و در زندگی قدر چیزهای کوچک را می دانید.

پشنهاد میشود: هوش ریاضی: اگر نابغه حساب و کتاب هستی بگو N مساوی با چند هست؟

چای سبز

تست روانشناسی نوشیدنی: کارشناسان می گویند شما فردی آرام، مصمم، کلاسیک و حسابگر هستید. در مورد سلامت و زندگی خود خیلی حساس اید. شما همیشه سعی می کنید به دنبال انرژی مثبت باشید. دوست دارید در زندگی خود تعادل را حفظ کنید – از نظر عاطفی، فیزیکی و ذهنی. شما همچنین شخصی بسیار مراقب و شنونده خوبی نیز هستید.

همچنین ببینید: تست شخصیت شناسی کارت: یه کارت انتخاب کن و یه پیشگویی خفن درباره خودت بخون! ببین چی در انتظارته؟

فواید بازی فکری برای کودکان

تست روانشناسی نوشیدنی: فواید بازی فکری برای کودکان از جهاتی به فواید بازی های فکری برای بزرگسالان شباهت دارد. بازی فکری باعث تقویت و بهبود عملکرد مغز و ذهن میشود که در تمام ابعاد زندگی موثر است. تقویت و رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی، کودک را تبدیل به انسانی توانمند می‌کند که روزبه‌روز استقلال بیشتری می‌یابد و حس مسئولیت‌پذیری و اتکای به خود را بیشتر در خود رشد می‌دهد.

از آنجا که پرورش مغز از سال های اولیه زندگی و کودکی آغاز میشود امری مهم و تاثیر گذار است. از جمله فواید بازی فکری برای کودکان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

شاید جالب باشد: بازی فکری برای بچه مهندس ها! چطوری با حرکت فقط دو کبریت، دو تا مربع میشه ساخت؟!

1.فواید بازی های فکری برای رشد ذهنی کودک

تست روانشناسی نوشیدنی: اولین تاثیر بازی فکری بر رشد مغز و بهبود عملکرد ذهن است. یکی از هدف های طراحان بازی فکری این است که بازی‌های فکری دقیقا چنین کارکرد‌های ذهنی دارند و در زمینه‌های : افزایش تمرکز و توجه و ادراک، درک بهتر مفاهیم درسی با استفاده از بازی‌های فکری، تقویت تخیل و افزایش خلاقیت باعث بهبود عملکرد مغز و ذهن میشوند.

از دست ندهید: آزمون تمرکز پیدا کردن F: اگه چشمات از جغدم تیزتره F رو بین E ها پیدا کن!

2.فواید بازی های فکری برای رشد اجتماعی کودک

تست روانشناسی نوشیدنی: کودکان معمولا در هنگام بازی کردن هم‌بازی دارند. از جمله فواید بازی فکری برای کودکان این است که کودک علاوه بر هم‌بازی به هم فکر نیز نیاز دارد و در روند انجام بازی فکری، در تمرکز و توجه و تصمیم گیری یاری دهنده یکدیگر باشند. آن ها از طریق بازی افکار و ایده های خود را با کودکان هم سن خودشان مطرح کرده و به تجزیه و تحلیل ایده های یکدیگر می پردازند.

همچنین ایجاد مسئولیت پذیری در قبال خود و دیگران و نیز تقویت روحیه پذیرش تفاوت ها و مدیریت را نیز می‌توان از دیگر فواید بازی فکری برای کودکان به شمار آورد.

جالب است: اگر هوش ریاضی دارید بگویید به جای علامت سوال چه عددی بگذاریم؟

3.فواید بازی های فکری برای رشد روانی و شخصیت فردی

تست روانشناسی نوشیدنی: رشد فردی باعث ایجاد رشد اجتماعی کودکان می شود. اگر بخواهیم کودکان عملکرد خوبی در جامعه و میان هم سالان خود داشته باشند باید به رشد زمینه های فردی آن ها توجه کنیم.

تقویت اعتماد به نفس، کاهش استرس، افزایش تعاملات مثبت میان کودک با اعضای خانواده موارد مهمی در زمینه رشد فردی کودکان هستند.

شاید جالب باشد: تست هوش تصویری چهره مخفی: چهره پنهان را در کمتر از 6 ثانیه پیدا کنید اما تنها 5 درصد از مردم توانسته اند این چالش را حل کنند!

تست شخصیت شناسی چیست؟

تست شخصیت شناسی ابزاری است که برای ارزیابی شخصیت انسان استفاده می‌شود.

آزمون و ارزیابی شخصیت به تکنیک‌هایی اشاره دارد که برای اندازه‌گیری الگوهای مشخصه ویژگی‌هایی که افراد در موقعیت‌های مختلف از خود نشان می‌دهند طراحی شده است.

از دست ندهید: اگر در نبوغ همتا ندارید حدس بزنید کدام یک از افراد درون تصویر زامبی است؟

از تست‌هایشخصیت شناسی می‌توان برای کمک به مشخص کردن تشخیص بالینی، راهنمایی مداخلات درمانی و کمک به پیش‌بینی نحوه واکنش افراد در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد.

شخصیت چیزی است که ما هر روز آن را به‌طور غیر رسمی ارزیابی و توصیف می‌کنیم. وقتی ما در مورد خودمان و دیگران صحبت می‌کنیم، اغلب به ویژگی‌های مختلف شخصیت یک فرد اشاره می‌کنیم. زمانی که روانشناسان شخصیت را در سطحی منظم‌تر و علمی‌تر ارزیابی می‌کنند، تقریباً همین کار را انجام می‌دهند.

همچنین ببینید: تست هوش تصویری نوزاد فیک: کدوم نوزاد رفته قاطی آدما ولی تقلبیه؟

فواید بازی فکری برای کودکان

فواید بازی فکری برای کودکان از جهاتی به فواید بازی های فکری برای بزرگسالان شباهت دارد. بازی فکری باعث تقویت و بهبود عملکرد مغز و ذهن میشود که در تمام ابعاد زندگی موثر است. تقویت و رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی، کودک را تبدیل به انسانی توانمند می‌کند که روزبه‌روز استقلال بیشتری می‌یابد و حس مسئولیت‌پذیری و اتکای به خود را بیشتر در خود رشد می‌دهد.

شاید جالب باشد: تست شخصیت شناسی کاکتوس: با انتخاب یکی از کاکتوس ها یه چیزی می فهمی که تا الان نمی دونستی!

تست ها ی روانشناسی کمک می کند ارتباط‌ موثر برقرار‌ کنید

ارتباطات برای فرصت‌های‌ شغلی و روابط‌ تجاری بسیار مهم است. آیا تاکنون به‌ میزان‌ تمایلتان برای صحبت‌ کردن با دیگران درباره اطلاعات‌ جزئی فکر کرده‌اید؟ برخی‌ افراد ترجیح می‌دهند این گفت‌وگوها را شخصا انجام دهند؛ در حالی که برخی‌ دیگر خواندن‌ و نوشتن را دوست‌ دارند. با انجام یک تست‌ شخصیت، می‌توانید کشف‌ کنید که دوست‌ دارید چگونه با دیگران تعامل‌ داشته‌ باشید. همچنین می‌توانید روش بهبود ارتباط‌ با دیگران را یاد بگیرید.

شاید جالب باشد: معمای شناخت اشتباه صبحانه: چه پت و مت بازی تو این تصویر می بینی؟ آدمای باهوش سریع میفهمن!

 در ادامه به برخی دیگر از مزیت‌­های شخصیت شناسی اشاره می‌­کنیم:

  • شادی و نشاط: شما خوشحال­‌تر و سرزنده‌­تر هستید، وقتی بتوانید به راحتی در مورد احساسات خود صحبت کنید. در این صورت هیچگاه علائم افسردگی در شما جوانه نمی­‌زند.
  • کاهش درگیری­‌های درونی: وقتی عملکرد شما منطبق بر اصول و ارزش‌های درونی شما باشد، تعارض رفتاری کمتری را تجربه خواهید کرد.
  • تصمیم‌­گیری بهتر: اگر خودتان را همان‌طوری که هستید بشناسید، در هر مورد کم یا پر اهمیتی می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید.
  • خودکنترلی: هر مقدار شناخت دقیق‌تری از خود داشته باشید، بیشتر می‌توانید احساسات و عملکرد خود را کنترل کنید.
  • حزب باد نبودن: خودآگاهی باعث می‌شود که شما تحت تاثیر قرار نگیرید و برای خیر یا بله گفتن منتظر جواب دیگران نباشید.
  • همدلی و همزبانی با دیگران: آگاهی شما از خودتان، بدون شک در مفاهمه و درک متقابل اطرافیان تاثیر دارد.

پیشنهاد می شود:آزمون شناسایی وزن سگ: وزن این 3 سگ با هم چقدر است؟

تاریخچه تست‌ شخصیت شناسی

یکی از اولین اشکال تست‌های شخصیت‌شناسی، معروف به فرنولوژی، در اواخر قرن ۱۸ پدیدار شد و در طول قرن ۱۹ رایج شد. این رویکرد شامل اندازه‌گیری برجستگی‌های روی جمجمه انسان بود که به ویژگی‌های شخصیتی خاصی نسبت داده می‌شد.

بعدها، روانشناسان شروع به تلاش برای تعیین تعداد ویژگی‌های شخصیتی مختلف کردند. به عنوان مثال، گوردن آلپورت پیشنهاد کرد که بیش از ۴۰۰۰ ویژگی شخصیتی مختلف وجود دارد. سپس روانشناس ریموند کاتل از یک تکنیک آماری به نام تحلیل عاملی استفاده کرد تا این فهرست را به ۱۶ عامل شخصیتی مختلف کاهش دهد، در حالی که هانس آیزنک این فهرست را به سه عامل کاهش داد.

یکی از محبوب‌ترین رویکردهای شخصیتی امروزه به عنوان پنج جنبه بزرگ شخصیت شناخته می‌شود.

شاید جالب باشد: معمای شناسایی پرستار: به مدیریت بیمارستان کمک کنید، یکی از خانم ها انسان نیست!

این نظریه نشان می‌دهد که شخصیت از پنج بعد گسترده تشکیل شده است: برون‌گرایی، سازگاری، وظیفه‌شناسی، روان‌رنجوری و استقبال از تجربه.

امروزه، طیف گسترده‌ای از تست‌های شخصیت‌شناسی رایج شده‌اند که اغلب بر اساس نظریه‌های خاص سیستم‌های شخصیت هستند.

آزمون‌های شخصیتی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  1. تست شخصیت شناسی مایرز-بریگز (MBTI)
  2. پرسش‌نامه شخصیتی چندمحوری مینه‌سوتا (MMPI)
  3. پرسش‌نامه شخصیتی ۱۶ عامل کتل (16PF)

مطالبی که دیگران در حال خواندن هستند:

شاید جالب باشد: اگر نابغه هستی با یک نگاه جواب آزمون ریاضی چالشی پرنده را پیدا کن!

هوش تصویری بطری: اگر تیزبین هستی باید در 12 ثانیه تمام بطری های بدون نامه را پیدا کنی!

معمای تصویری اسکله: فقط افرادی که هوش محاسباتی دارن ایراد این تصویرو می فهمن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا