;
سرگرمی

اگر نابغه هستی با یک نگاه جواب آزمون ریاضی چالشی پرنده را پیدا کن!

آزمون ریاضی چالشی پرنده: اگر حساب و کتابتون خوبه خیلی سریع حاصل ردیف 4 را مشخص کنید. تست های هوش بهترین راه برای بالا بردن خلاقیت ذهنی است.  به نظرتان با توجه به معادلات قبلی، مقادیر حیوانات و حاصل نهایی چقدر می شود؟

تست های سرگرمی که در وب سایت گفتنی هر روز به اشتراک گذاشته می شوند راه فوق العاده ای برای تقویت هوش ما هستند. با وجود آسان بودن برخی پازل ها اما انواع دیگری هم وجود دارند که می توانند شما را غافلگیر کنند.

این هم جالبه: با برداشتن تنها دو چوب کبریت معادله ای بساز که حاصل آن 2 باشد!

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی حلزون در میان سنگ ها را پاسخ دهید و ثابت کنید چشمان عقابی دارید!

آزمون ریاضی چالشی پرنده:

آزمون ریاضی چالشی پرنده

شاید جالب باشد: معمای تصویری مادربزرگ فضایی: فقط اگه ضریب هوشی بالای 130 داری می تونی بفهمی کدوم از فضا اومده!

.

.

شاید جالب باشد: تست شخصیت دو راهی: در یک موقعیت خطرناک مادرتان را نجات می دهید یا پدر؟

.

.

.

.

همچنین ببینید: آزمون هوش جابه جایی کبریت: آدم های باهوش با یه حرکت ساده معادله رو حل می کنند!

پاسخ آزمون ریاضی چالشی پرنده

توضیح:

اردک = 7

پرنده نارنجی = 5

کلاغ = 8

1 اردک (7) + 2 پرنده نارنجی (2×5) + 1 کلاغ (8) = 25

پیشنهاد میشه: معمای شناخت ربات: اگر ادعای زبل بودن داری ربات رو در کمتر از 5 ثانیه شناسایی کن!

پاسخ آزمون ریاضی چالشی پرنده

جالب است ببینید: تست شخصیت غافلگیر کننده که ضعف روحی شما را بازگو می کند، اول چی دیدی؟

اهمیت تست هوش

آزمون ریاضی چالشی پرنده: تست های هوش امروزه طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی پیدا کرده اند. معماهای ریاضی راه جالبی هستند تا فعالیت های مغزی ما را تحریک و تقویت کنند. از طریق این مسئله های ریاضی می توان توانایی های نیم کره چپ مغزی را سنجید.

گفته می شود بخش سمت چپ مغز مربوط به فعالیت های ریاضی است و افرادی که نیم کره چپی مغز ورزیده و قوی دارند در دروس مربوط به ریاضی و محاسبات و منطق بهتر عمل می کنند. اما چه مانعی برای افرادی وجود دارد که نیمکره چپشان به اندازه نمیکره راست قوی نیست؟ این تست ها برای همه کسانی طراحی می شود که علاقه مند هستند سرگرم شده و میزان هوش ریاضیاتی خود را ارزیابی کنند و حتی این قوه را تقویت کنند.

پیشنهاد می شود: ضرب آناناس و بستنی چند می شود؟ 90 درصد باهوش ها در 10ثانیه پاسخ می دهند!

در حال حاضر، چالش های ویروسی در میان محبوب ترین کاربران شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک باقی مانده است. این پازل‌های بصری نه تنها به ما کمک می‌کنند تا توانایی‌های ذهنی خود را به طور تصاعدی بهبود بخشیم، بلکه لحظاتی عالی از سرگرمی مفید را برای ما فراهم می‌کنند.

شاید جالب باشد: اگر بتونی مرد میلیاردر رو خیلی سریع تشخیص بدی واقعا نکته سنج هستی!

سؤالات رایج درباره افراد باهوش

۱. ویژگی افراد باهوش و نابغه چیست؟

مهم‌ترین ویژگی این افراد دقت زیاد و تلاش برای درک درست چیزهای مختلف است. این افراد کمال‌گرا هستند، اما هیچ‌گاه هوش خود را به رخ دیگران نمی‌کشند و خود را فردی معمولی می‌دانند.

بخوانید: قصه دشمن در لباس دوست: حکایت عیسی به دین خود، موسی به دین خود

۲. مشکلات افراد باهوش چیست؟

گاهی این افراد برای برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند و درست درک نمی‌شوند. این مسئله باعث مشکلاتی در روابط شخصی و کاری‌شان می‌شود.

جالب است ببینید: تست بینایی سگ کوچولو: اگر سگ را در بین صیفی جات ظرف 2 ثانیه پیدا کنی رودست عقاب ها زدی!

۳. ازدواج با افراد باهوش چگونه است؟

افراد باهوش هم مانند بقیه آدم‌ها هستند و در واقع اغلب تشخیص‌دادن تفاوتشان دشوار است. درک بالای این افراد آنها را جذاب می‌کند، البته اگر شما هم بتوانید درکشان کنید!

۴. خصوصیات زنان باهوش چیست؟

زنان باهوش سختکوش و مستقل هستند، احساسات خود را خوب کنترل می‌کنند و روابط اجتماعی و کاری خوبی دارند.

از دست ندهید: معمای ریاضی چوب کبریت را تنها با حرکت یک چوب کبریت درستش کن! آیا قادر هستید؟

۵. چرا افراد باهوش تنها هستند؟

این حرف بیشتر مواقع حقیقت ندارد. اتفاقا افراد باهوش به‌خاطر درک بهتر افراد و دقت زیادشان بهتر می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند، فقط گاهی ترجیح می‌دهند زمانشان را با افرادی مثل خودشان بگذرانند یا آن را صرف توسعه فردی کنند.

از دست ندهید: تست هوش تصویری کلاس بی خطر و امن را شناسایی کنید!

 

معماها، تست هوش و پازل های سرگرمی طرفداران زیادی دارد و روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود. با توجه به با زار عرضه و تقاضایی که بازی های فکری دارند پرسشی ذهن مخاطبان را به خود مشغول می کند. آیا این معماها و بازی های فکری موجب افزایش فعالیت مغز می شوند؟

به عنوان مثال، برخی مطالعات نشان داده اند که بازی های فکری باعث بهبود “عملکردهای اجرایی، حافظه کار و سرعت پردازش” در کودکان و جوانان می شود، در حالی که برخی دیگر مزایای چنین بازی هایی را برای حفظ سلامت شناختی در افراد سالخورده تحسین می کنند.

شاید جالب باشد: دوست بدطینت دختر بیچاره را پیدا کنید! کدام یکی چنین شوخی زننده ای کرده است؟!

شرکت های “سلامت مغز” مانند Lumosity و Posit Science بازی های فکری ارائه می دهند که قول می دهند مانند یک چشمه جوانی برای ماده خاکستری مغز شما عمل کنند و بهبود در سرعت عملکرد در کودکی، جوانی و بزرگسالی را سبب شوند. بسیاری از شرکت ها بر ابن باورند که بازی های آنها مهارت های شناختی مانند حافظه، توجه ، سرعت پردازش، انعطاف پذیری ذهنی و حل مسئله را بهبود می بخشد. و محصولات آنها در حال فروش است. مطابق گزارش سال 2013 توسط شرکت تحقیق و تفکیک بازار مستقل SharpBrains ، صنعت بهداشت و درمان مغز از درآمد یک میلیارد دلار در سال 2012 پیشی گرفته است.

جالب است: تست هوش ربات بی خطر: اگر زبلی آرش رو نجات بده و بگو کدوم خانومه خطری نیست؟!

آیا تست هوش یا آی کیو تنها پیش بینی کننده موفقیت است؟

گرچه از تست‎ هوش به عنوان بهترین عوامل پیش‎ بینی کننده موفقیت یاد می‎شود ولی یقینا عوامل دیگری نیز سهیم هستند مانند شخصیت ، دسترسی به یک شبکه عظیم و شانس محض. به عنوان مثال، اگر در برخورد با افراد خوب باشید، در اکثر موقعیت‎ های کاری عملکرد بهتری به نسبت فردی دارید که چنین توانایی را ندارد، حتی با آن که آن‎ها ممکن است نمره IQ بالاتری از شما داشته باشند.

برخی از افراد حتی ادعا می‎کنند نمره بیش از حد بالای IQ می‎تواند به ضرر شما باشد. از نظر افرادی که نمره بسیار بالایی در تست هوش می گیرند، سایر افراد بسیار کند و تنبل هستند و گاهی اوقات ممکن است حس کنند درک نمی‎شوند.

شاید جالب باشد: تست هوش تصویری کودک با نمک: آیا می توانید به ما بگویید که کدام بچه در تصویر 3 تا مادر داره چرا؟

ارتباط بین تیپ شخصیتی و بهره هوشی بالا 

افرادی که ضریب هوشی پایین دارند سنت گراتر هستند. بیشترین ارتباط بین ویژگی شخصیتی استقبال از تجربه و هوش بالا دیده می‎شود.

افرادی که از تجربه ‎های جدید استقبال می‎کنند به گفته محققان علم روانشناسی هوش بیشتری دارند.

استقبال از تجربه یا گشودگی یعنی علاقه داشتن به چیزهایی که جدید، پیچیده یا حتی خلاف سنت و قراردادها هستند.

ویژگی‎های خلاقیت، حساسیت نسبت به عواطف و استقبال از مسائل همچنین بیشترین ارتباط را با بهره هوشی بالاتر دارند. دلیل آن می‎تواند این باشد که باهوش بودن باعث می‎شود افراد نسبت به دنیای اطراف خود کنجکاوی بیشتری نشان دهند.

شاید جالب باشد: تست هوش تصویری والدین: به نظر شما کدام زوج به تازگی پدر و مادر شده اند؟

فواید بازی فکری برای کودکان

فواید بازی فکری برای کودکان از جهاتی به فواید بازی های فکری برای بزرگسالان شباهت دارد. بازی فکری باعث تقویت و بهبود عملکرد مغز و ذهن میشود که در تمام ابعاد زندگی موثر است. تقویت و رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی، کودک را تبدیل به انسانی توانمند می‌کند که روزبه‌روز استقلال بیشتری می‌یابد و حس مسئولیت‌پذیری و اتکای به خود را بیشتر در خود رشد می‌دهد.

شاید جالب باشد: داستان ضرب المثل بزخری کردن: دزد صفت ها سر ملانصرالدین کلاه می گذارند!

1.فواید بازی های فکری برای رشد ذهنی کودک

اولین تاثیر بازی فکری بر رشد مغز و بهبود عملکرد ذهن است. یکی از هدف های طراحان بازی فکری این است که بازی‌های فکری دقیقا چنین کارکرد‌های ذهنی دارند و در زمینه‌های : افزایش تمرکز و توجه و ادراک، درک بهتر مفاهیم درسی با استفاده از بازی‌های فکری، تقویت تخیل و افزایش خلاقیت باعث بهبود عملکرد مغز و ذهن میشوند.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل آش نخورده و دهان سوخته

2.فواید بازی های فکری برای رشد اجتماعی کودک

کودکان معمولا در هنگام بازی کردن هم‌بازی دارند. از جمله فواید بازی فکری برای کودکان این است که کودک علاوه بر هم‌بازی به هم فکر نیز نیاز دارد و در روند انجام بازی فکری، در تمرکز و توجه و تصمیم گیری یاری دهنده یکدیگر باشند. آن ها از طریق بازی افکار و ایده های خود را با کودکان هم سن خودشان مطرح کرده و به تجزیه و تحلیل ایده های یکدیگر می پردازند.

همچنین ایجاد مسئولیت پذیری در قبال خود و دیگران و نیز تقویت روحیه پذیرش تفاوت ها و مدیریت را نیز می‌توان از دیگر فواید بازی فکری برای کودکان به شمار آورد.

همچنین ببینید: با برداشتن تنها دو چوب کبریت معادله ای بساز که حاصل آن 2 باشد!

تست هوش چیست و چه انواعی دارد؟

تست هوش معنای گسترده ای دارد و روانشناسان زیادی روی این مساله کار کرده اند. سوال اصلی این است که تست هوش کامل که همه ابعاد ذهنی افراد را بسنجد، چه خصوصیاتی دارد و چه مواردی را مورد سنجش قرار میدهد.

به نظر میرسد ابعادی که باید در یک تست هوش کامل افراد را مورد سنجش قرار دهند حداقل دارای 10 قسمت از موارد ذیل باشد. برخی از این ابعاد شامل مواردی همچون تست حافظه، تست استدلال کلامی، تست استدلال عددی، تست هوش تصویری، تست هوش ریاضی، تست هوش درک لغات و معانی، تست ادراک، تست ادراک بصری، تست درک ارتباط اعداد، تست درک جزئیات، تست استنتاج و منطق، تست تجسم فضایی و تست خلاقیت است.

شاید جالب باشد: تست هوش دایره: چند تا دایره در تصویر هست؟ به این سادگی ها نیست!

نقش چیستان ها و معماها در رشد ذهنی کودکان

بچه‌ها عاشق چیستان هستند و دوست دارند چیستان ها را یاد بگیرند و آنها را برای دوستان و فامیل تعریف کنند.

چیستان کمک می‌کنه تا کودکان خوب گوش بدهند. اگر شنیداری قوی نداشته باشند نکته چیستان را از دست می‌دهند و نمی‌توانند جواب را پیدا کنند.

برای سخت تر شدن آنها را با سرعت تند بخوانید و کودک‌تان را امتحان کنید.

این هم جالبه: معمای شناخت اشتباه صبحانه: چه پت و مت بازی تو این تصویر می بینی؟ آدمای باهوش سریع میفهمن!

بعد از مدرسه و یا اگر یک روز سختی را کودک‌تان گذرانده است و دنبال فعالیتی هستید که مغز و جسم او استراحت کند، چیستان یک گزینه عالی هست.

چیستان برای کودکان استرس را کاهش می‌دهد و احساس بهتری می‌کنند. در حالیکه مغز در حال کار کردن است، یک زنگ تفریحی برای روز و استراحتی برای مغز هست.

مشکل عدم تمرکز و دقت در کودکان این روزها یکی از معضلات آموزش و یادگیری هست و چیستان منجر به بهبود تمرکز روی گفتار فرد راوی و تقویت فرایند گوش دادن خواهد شد.

مطالبی که دیگران پسندیدند:

آیا می توانید در 7 ثانیه بگویید چند کرگدن در تصویر وجود دارد؟ فقط 10 درصد افراد موفق می شوند!

اگر زرنگ و باهوشی 3 تفاوت بین دو تا تصویر کفشدوزک را در کمتر از 10 ثانیه پیداکن!

روانشناسی انتخاب: از 3 درب مقابل یکی را انتخاب کن و ببین چطور آدمی هستی؟

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا