;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

معجزه برای درمان سرماخوردگی فقط در یک روز+ روش تهیه انار پخته

معجزه برای درمان سرماخوردگی: انار پخته مخصوص سرماخوردگی یکی از بهترین آنتی بیوتیک‌های فصل سرما است و شما‌ می‌توانید با پختن این میوه پاییزی از خواص بسیار خوب آن بهره‌مند شوید.

انار یکی از سالم‌ترین میوه‌ها در جهان است که خود به تنهایی یک ضد ویروس و ضد تومور به شمار می‌آید و منبع خوبی از ویتامین‌های مختلف را در خود جای داده است. انار پخته به غیر از خواص آنتی اکسیدانی از مسدود شدن رگ‌ها در بیماران قلبی جلوگیری‌ و بیماری‌‌های عفونی را از بدن کم‌ می‌کند.

در بخش سلامت از سری مطالب درمان خانگی و گیاهان دارویی با بهترین روش های معجزه برای درمان سرماخوردگی اشنا شوید. درمان فوری سرماخوردگی در عرض یک روز را بخوانید و با مجله گفتنی همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه انار پخته معجزه برای درمان سرماخوردگی

 

انار ۲ عدد
عسل ۱ قاشق غذاخوری

مرحله اول: پخت انار بر روی گاز

ابتدا باید انار را بشویید و روی یک شعله پخش کن و روی گاز قرار دهید و ۴۰ دقیقه صبر کنید تا انار کاملا بپزد.‌ می‌توانید برای آنکه پوست انار تیره نشود و به خوبی دانه‌های انار له شود و بپزد، هر انار را داخل یک فویل پیچیده و روی شعله پخش کن بگذارید.

معجزه برای درمان سرماخوردگی3

مرحله دوم: پخت انار در فر و سولاردم

می‌توانید انار را داخل فر قرار دهید. به صورت ساده یا با فویل روی دمای ۱۸۰ درجه و ۲۵ دقیقه زمان دهید تا بپزد.

مرحله سوم: نحوه مصرف انار پخته

بعد از اینکه انار به خوبی پخت، آن را از داخل فویل خارج و از وسط به دو نیم کنید. به کمک قاشق همه محتویات انار را داخل کاسه بریزید و میل کنید. به دلیل تکه‌های سفید انار ممکن است مزه تلخی داشته باشد بهتر است کمی عسل با آن مخلوط و بعد سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه انار پخته معجزه برای درمان سرماخوردگی

بهتر است تا داغ است آن را مصرف کنید.
در خوردن آن زیاده‌روی نکنید و ۳ شب پشت هم این کار را انجام دهید تا نتیجه را ببینید.
بهتر است انار را هر از چندگاهی بچرخانید.
بهترین زمان برای مصرف انار پخته قبل از خواب‌ است و بعد از آن نباید چیزی مصرف شود.

برای درمان سرماخوردگی ساعت ۷ صبح حمام گرم کنید

معجزه برای درمان سرماخوردگی: دوش آب گرم و بخار ایجاد شده در حمام به از سینوزیت و احتقان بینی جلوگیری می‌کنند و سبب می‌شود که مخاط های بینی از بین برود و همچنین حمام کاملا گرم موجب کاهش سردرد ، کاهش درد مفاصل و آغاز نمودن یک روز آرام می‌شود.

معجزه برای درمان سرماخوردگی1

 

خوردن یک صبحانه سالم در ساعت ۸ برای درمان فوری سرماخوردگی

معجزه برای درمان سرماخوردگی: یکی از دلایل مهم ابتلا مکرر به سرماخوردگی سیستم ایمنی ضعیف است که می‌توان با خوردن مواد غذایی سالم بدن را مقاوم کرد که کمتر دچار سرماخوردگی شویم. تغذیه صحیح خود را با یک صبحانه پر از ویتامین آغاز کنید زیرا صبحانه شاه‌کلید شروع روز است. خوردن یک لیوان آب پرتقال طبیعی و کمی جودوسر می‌تواند انرژی روزانه را تامین کند. یک انتخاب خوب دیگر برای یک صبحانه خوب عصاره سبزیجات یا مرغ پخته است.

برای درمان سرماخوردگی ساعت ۱۰ صبح بخور استنشاق کنید

معجزه برای درمان سرماخوردگی:احتقان و گرفتگی و آبریزش بینی همگی از علائم سرماخوردگی هستند که مانع از تنفس طبیعی می‌شوند و ابتلا به سینوزیت و سردرد های شدید را افزایش می‌دهند. برای رفع احتقان بینی و باز شدن مجاری تنفسی بخور بدهید طوری که یک حوله روی سرتان بیاندازید روی بخار آب جوش به مدت ۵ دقیقه نگه دارید.

برای درمان سرماخوردگی پیاده‌روی مختصری در ظهر انجام دهید

معجزه برای درمان سرماخوردگی: برخی به غلط می‌پندارند که بیرون رفتن از منزل هنگام سرماخوردگی صحیح نیست اما پیاده روی به شرط کوتاه بودن مسافت و پوشیدن لباس گرم در حدود ساعت ۱۲ ظهر می‌تواند به بهبود خلق و خو تحریک سیستم ایمنی بدن کمک کند.

برای درمان فوری سرماخوردگی ساعت یک ناهار بخورید

معجزه برای درمان سرماخوردگی: هنگام سرماخوردگی غذاهای سرخ شده و غیر سالم نخورید و به جای آن در وعده ناهار مقداری مرغ پخته و سالاد که سرشار از آنتی اکسیدان است مصرف نمایید. خوردن مرغ به تولید بیشتر سلول‌های سیستم ایمنی برای مقابله با سرماخوردگی کمک می‌کند.

یک آبمیوه سالم در ساعت ۱۵ بنوشید

معجزه برای درمان سرماخوردگی: هنگام سرماخوردگی نوشیدن مایعات سبب رقیق شدن و خروج راحت تر مخاط می‌شود. نوشیدن یک دمنوش گیاهی یا یک لیوان آب پرتقال که سرشار از ویتامین c است یک میان وعده مناسب برای مقابله با سرما خوردگی است.

معجزه برای درمان سرماخوردگی2

برای درمان سرماخوردگی شام را در ساعت ۱۸صرف کنید

معجزه برای درمان سرماخوردگی: در وعده شام برای افزایش دمای بدن و کم شدن علائم سرماخوردگی یک غذای تند مصرف کنید. خوردن غذاهایی که دارای زنجبیل ، سیر ، فلفل هستند خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارند و با علائم سرماخوردگی مقابله می‌کند.

در ساعت ۲۰ یک دوش آرام بخش بگیرید

معجزه برای درمان سرماخوردگی: اگر می‌خواهید یک شب آرام را پشت سر بگذارید و عضلاتتان خسته نشود و احساس درد نداشته باشید قبل از خواب در ساعت ۸ شب دوش بگیرید. اضافه کردن چند قطره اسانس اکالیپتوس در وان حمام موجب مقابله با علائم سرماخوردگی می‌شود.

ساعت ۲۲: زمان استراحت و ۸ ساعت خواب

معجزه برای درمان سرماخوردگی: خواب مطلوب سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و سرماخوردگی را بهبود می‌بخشد پس بهتر است شب در ساعت ۲۲ به خواب بروید و ۸ ساعت کامل استراحت کنید. توجه داشته باشید قبل از خواب قهوه نخورید زیرا شما را بی‌خواب می‌کند.

برای درمان سرماخوردگی چه بخوریم ؟

معجزه برای درمان سرماخوردگی: بعضی خوراکی‌ها باعث کاهش علایم سرماخوردگی می‌شوند و بعضی‌ها هم عفونت ناشی از سرماخوردگی را کمتر می‌کنند. این خوراکی‌ها عبارتند از:

۱. موز باعث بهبودی ناراحتی معده می‌شود که معمولا در سرماخوردگی به وجود می‌آید.

۲.مصرف فلفل دلمه ای هم به دلیل داشتن ویتامین C توصیه می‌شود.

۳.هویج دارای بتاکاروتن زیادی است و برای سرماخوردگی مفید است.

۴.از خوردن پرتقال و لیمو شیرین هم نباید غافل شوید.

۵.فلفل تند باعث باز شدن سینوس‌ها و رقیق شدن ترشحات ریه‌ها می‌شود و خردل هم ترشحات مجاری تنفسی را رقیق می‌کند.

۶.از قدیم خوردن پیاز در سرماخوردگی توصیه می‌شد.

۷.چای سبز و سیاه هم دارای کاتچین است که آنتی بیوتیک طبیعی و اثرات ضداسهال دارد.

۸.خوردن مخلوطی از یک قاشق غذا خوری عسل و آب یک نیمه لیموترش تازه در یک لیوان آب گرم، در سرماخوردگی بسیار توصیه می‌شود.

۹. سیر را فراموش نکنید افرادی که روزانه سیر مصرف می‌کنند کمتر سرما می‌خورند.

۱۰. گیاهان دارویی را فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا