;
سرگرمی

تفاوت تصویری ملخ مزرعه؛ مهارت های مشاهده خود را با یافتن تفاوت ها در دو تصویر به چالش بکشید

تفاوت تصویری ملخ مزرعه؛ 3 تفاوت تصویری ملخ مزرعه در تصویر وجود دارد که باید در عرض 10 ثانیه آنها را پیدا کنید. سطح هوش و مهارت های مشاهده خود را با این چالش هم اکنون تست کنید!!

آزمون ها و چالش هایی که شما در آن ها باید تفاوت ها را شناسایی کنید، برای ورزش مغز بسیار مفید هستند.

همچنین ببینید: معمای هوش چگونگی زنده ماندن؛میتونین بگین پسر چگونه توانست از تصادف جون سالم به در ببرد؟

تصویر تفاوت تصویری ملخ مزرعه

تفاوت تصویری ملخ مزرعه 1

همچنین ببینید: رئیس این کمپانی معروف دختر رو به خاطر خوشگلی زیاد اخراج کرد!!

.

.

.

همچنین بخوانید: دراکولا در واقعیت چه شکلی بود؟ خونخوارترین مردی که که کابوس مردم رومانی بود!

اگرچه تصاویر یکسان هستند، اما تفاوت هایی بین آنها وجود خواهد داشت که تنها زمانی آشکار می شود که شرکت کنندگان به دو تصویر توجه کرده و آنها را با هم مقایسه کنند. این نوع فعالیت ها میزان دقت شما را آزمایش می کند و همچنین به تقویت قدرت مشاهده شما کمک می کند.

.

.

.

نگاه کنید به: معادله هوش چوب کبریت؛آیا می توانید این معادله چوب کبریت را در 12 ثانیه با جابه جایی 2 چوب حل کنید؟

پاسخ تفاوت تصویری ملخ مزرعه

تفاوت تصویری ملخ مزرعه 2

آیا تفاوت تصویری ملخ مزرعه را دوست داشتید؟ همان طور که می بینید این معماها علاوه بر سرگرمی، می توانند شما را غافلگیر کنند. کافیست هر روز به وب سایت گفتنی سر بزنید تا جدیدترین معماها و تست هوش ها را ببینید.

همچنین جالب است: دریاچه گنج عجیب: شهری در ایران که شما را پولدار می‌کند!

معماها، تست هوش و پازل های سرگرمی

طرفداران زیادی دارد و روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود. با توجه به با زار عرضه و تقاضایی که بازی های فکری دارند پرسشی ذهن مخاطبان را به خود مشغول می کند. آیا این معماها و بازی های فکری موجب افزایش فعالیت مغز می شوند؟

به عنوان مثال، برخی مطالعات نشان داده اند که بازی های فکری باعث بهبود “عملکردهای اجرایی، حافظه کار و سرعت پردازش” در کودکان و جوانان می شود، در حالی که برخی دیگر مزایای چنین بازی هایی را برای حفظ سلامت شناختی در افراد سالخورده تحسین می کنند.

همچنین بخوانید: آزمون هوش شناخت زوج فقیر؛ فقط یه تیزبین واقعی میتونه بفهمه کدوم زوج فقیر هستن؟

مزایای بازی فکری برای بزرگسالان چیست؟

بازی‌های فکری عموما باعث می‌شوند تا در ذهن خود برنامه‌ریزی کنید، نقشه بکشید و تلاش کنید، اطلاعاتی را به خاطر بسپارید که در شکست دادن حریفان به کمک‌تان می‌آیند. وقتی که از مغزتان به اندازه کافی کار بکشید، از پیری و اختلالات حافظه و… دور خواهید ماند. هدف از انجام بازی فکری، بهبود حافظه، قدرت تفکر، افزایش سرعت انتقال و تقویت مهارت‌های شناختی است.

شاید بپرسید مهارت‌های شناختی چیست؟ مهارت‌های شناختی همان مهارت‌هایی است که باید برای پردازش افکارتان داشته باشید. به عبارت ساده‌تر، توانایی‌هایی که در یادگیری و حل مسأله به کمک‌تان می‌آیند. چه کودک باشید و چه بزرگسال، برای بهتر زندگی کردن باید دائما فکر کنید و تصمیم بگیرید. پس چه خوب که به کمک روش‌هایی مانند استفاده از بازی فکری به مغزتان کمک کنید.

شاید جالب باشد: معمای هوش مربع با چوب کبریت؛ آیا می توانید با حرکت دادن 1 چوب کاری کنید که شش مربع تشکیل شود؟

معماها به چند دسته تقسیم می شوند؟

معماهای تصویری به دلیل جذابیت های منحصر به فرد خود طرفداران بسیاری در میان کاربران در شبکه های اجتماعی دارند. معماها معمولا به دو دسته تقسیم می شود: دسته اول همان هایی است که به آن ها چیستان هم می گوییم و معمولا با گفتن یکسری جمله ها باید آن چیزی که دارد توصیف می شود را حدس بزنید.

دسته دوم شامل دسته ای از تصاویر هستند که تصاویر ریزی با جزئیات خاص در آن تعبیه شده و مهارت خاصی برای پیدا کردن می طلبد. این مهارت ها هوش شما را در زمینه معماها به چالش می کشد.

آدم هایی که معما حل می کنند از قدیم برای ما جذاب بوده اند؛ آن ها همان هایی بودند که در عصر کاغذی، جدول و سودوکو حل می کردند.

ولی امروز در دنیای دیجیتال این آدم های باهوش به فضای مجازی کوچ کرده اند. شاید شما هم جزو همان زرنگ ها هستید. پس این دسته از تست‌های سرگرمی ما را به هیچ وجه از دست ندهید. امروز به جای جداول سودوکو، بخش سرگرمی وب سایت گفتنی متعلق به شماست!

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی راکون مشابه؛ در این تصویر دو راکون شبیه همدیگه رو 8 ثانیه ای پیدا کن

وقتی معمایی را حل می کنیم چه اتفاقی در مغزمان می افتد؟

معمای مورد علاقه تان از هر نوعی که باشد، از جدول کلمات متقاطع گرفته تا پازل هزار قطعه ای فرقی نمی کند، حل معما می تواند بسیار سرگرم کننده و لذتبخش باشد. اما وقتی مشغول حل معما هستید و یکباره متوجه می شوید حرکت بعدی چه باید باشد، چه اتفاقی در مغزتان رخ می دهد؟ این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

همچنین جالب است: آزمون هوش شناختن خون آشام در مهمانی؛ آیا میتونید خون آشام را در این مهمونی پیدا کنید؟

مغزتان فکر می کند دارید شکار می کنید

در معما کلمات، اعداد، اشکال و منطق به گونه ای به بازی گرفته می شوند که ما را وادار به برملا کردن جوابی کنند که مخفی شده است. به همین دلیل درگیر یک شکار ذهنی می شوید، درست مثل یک کاراگاه در داستان های معمایی یا یک دانشمند که به دنبال علتی است که در پس پدیده ای وجود دارد. معماها نسخه ای از این جستجو برای فهمیدن اما در مقیاسی کوچک هستند. گرچه هیچ چیز تازه ای در پایان این شکار یعنی زمانی که جواب برملا می شود، وجود ندارد. این خود شکار است که احتمالاً بخش های مختلفی از مغز را فعال می کند که در امر کشف و همزمان یک حس رضایت دخیل هستند.

مطالب پیشنهادی ما:

تست شخصیت مستقل بودن؛ آیا آنقدر که فکر می کنید مستقل هستید؟ با انتخاب یکی از 3 لباس، آن را بررسی کنید.

آزمون هوش پسر و پیرزن؛ با ذکر دلیل منطقی در 8 ثانیه بگو پسر جوان احمق تره یا پیرزن؟

پازل کالسکه طلایی؛ میتونی در 10 ثانیه تشخیص بدی کدوم قطعه متعلق به کالسکه می باشد؟

بازی هوش فکری مربع ریاضی؛ بازی فکری مربع را با یافتن عدد گمشده در 15 ثانیه کامل کنید.

حکایت ضرب المثل بیلش رو پارو کرده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا