;
سرگرمی

جزیره شناور و مسدود شدن راه عبور که برای جابجایی آن به کمک قایق ها نیاز است.

جزیره شناور و مسدود شدن راه: دریاچه چیپوا در ویسکانسین  یک جزیره شناور بزرگ را در خود جای داده است که به طور دوره ای یک پل حیاتی را مسدود می کند و به تلاش های هماهنگ قایقرانان محلی برای جابجایی آن نیاز دارد.

دریاچه چیپوا که به نام جریان چیپوا نیز شناخته می شود، در سال 1923 با طغیان یک باتلاق بزرگ شکل گرفت. پس از آن، بسیاری از باتلاق های ذغال سنگ نارس شروع به بالا آمدن به سطح کردند و تبدیل به نقاطی حاصلخیز برای دانه های گیاهی شدند که توسط باد و پرندگان حمل می شدند. با گذشت زمان، پوشش گیاهی از علف ها گرفته تا درختان ریشه دوانید و ریشه های در حال گسترش آنها باعث بزرگ شدن باتلاق های شناور شد.

حتما ببینید: خرس گرسنه پس از خوردن زباله های انسانی کشته شد

جابه جایی جزیره شناور و مسدود شدن راه

امروزه اندازه آنها از فضای یک پارکینگ تا چندین هکتار متفاوت هستند. بزرگ‌ترین آن‌ها که «چل‌آکر باتلاق» نامیده می‌شود در ضلع غربی، میزبان درختان بالغ است. تقریباً هر سال، ده‌ها قایق‌ران با هم متحد می‌شوند تا آن را از پلی که دو طرف شرق و غرب دریاچه را به هم متصل می‌کند دور کنند.«تقریباً سالانه این اتفاق رخ می دهد. یکی از افراد محلی به Northern News Now گفت که باید تلاش جامعه با بادهای پشت سر شما انجام شود،تا جزیره جابه جا گردد.

طبق وب‌سایت Chippewa Flowage، جزایر شناور منحصربه‌فرد به صورت زمین‌های گلی برخاسته از باتلاق زیر آب سرچشمه می‌گیرند. در نهایت، پوشش گیاهی شروع به رشد می کند. قدیمی ترین جزایر دارای درختانی هستند که هنگام وزش باد به عنوان بادبان عمل می کنند و کل جزیره را در اطراف دریاچه حرکت می دهند.

دنی ریس ساکن گفت:” یکی از اولین چیزهایی که در صبح بررسی می کنیم این است که جزیره باتلاقی کجاست؟”

جزیره شناور و مسدود شدن راه

این جزیره شناور با قدمت چند دهه همیشه جابجا نمی شود، اما زمانی که حرکت می کند، می تواند پل حیاتی که تنها گذرگاه بین دو طرف شرق و غرب است را مسدود کند. تنها راه برای دسترسی به شرق و غرب پل، قایق‌هاست، ده‌ها نفر همزمان با باد پشت سرشان کار می‌کنند. سال گذشته 25 قایق جزیره را از روی دهانه پل جابه جا کردند.

گرگ کوپکه یکی از ساکنان محلی می گوید: «وقتی آن را جابه‌جا می‌کنیم، باید آن را در مکان مناسب قرار دهیم، در غیر این صورت ممکن است چند روز دیگر به دهانه پل برگردد.

از آنجایی که جزایر شناور مانند Forty Acre Bog زیستگاهی دارند، از نظر قانونی محافظت می شوند و نمی توان آنها را از بین برد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا