;
سرگرمی

10 تا از خاص ترین شکل های درختان در طبیعت: زیبا و مسحور کننده

خاص ترین شکل های درختان: از آنجایی که درختان بسیار رایج هستند، ممکن است اغلب آنها را نادیده بگیریم و به عظمت و زیبایی آن در اشکال متعدد توجه نکنیم. اگر فکر می کنید همه درختان از نظر شکل شبیه به هم هستند، با دیدن اشکال درختان منحصر به فرد و عجیب و غریب در مقاله سرگرمی، مطمئناً نظر خود را تغییر خواهید داد. پس با مجله گفتنی همراه شوید.

خاص ترین شکل های درختان

همچنین بخوانید: حیوان مخفی در بین درختان را پیدا کنید!

درختان اکالیپتوس رنگین کمانی

خاص ترین شکل های درختان_درخت اکالیپتوس رنگین کمانی

Eucalyptus degloupta که بومی اندونزی، پاپوآ گینه نو و فیلیپین است، درخت رنگارنگ خیره‌کننده‌ای است که به دلیل پوست رنگارنگش نام “اکالیپتوس رنگین کمانی” را به خود اختصاص داده است.

این رنگ منحصر به فرد ناشی از نحوه ریزش پوست درخت است که ابتدا پوسته داخلی سبز روشن را نشان می دهد.

با گذشت زمان، این ناحیه پیر می‌شود و رنگ آن تغییر می‌کند و به سایه‌های مختلف زرشکی، نارنجی، بنفش و آبی تبدیل می‌شود.

لایه‌های مختلف می‌افتند و در زمان‌های مختلف پیر می‌شوند و یک الگوی زیبا ایجاد می‌کنند.

این درخت دارای بسیاری از ویژگی های عالی دیگر است. به عنوان مثال، ارتفاع آن از 197 فوت به 246 فوت می رسد و قطر تنه آن 94 اینچ است.

همچنین یکی از چهار گونه اکالیپتوس است که در خارج از استرالیا یافت می شود، جایی که بیش از 700 گونه از این درخت وجود دارد.

درخت پیچ خورده گریفینو

یکی از عجیب ترین جنگل ها که شامل عجیب ترین اشکال درختان است. این جنگل به خاطر شکل منحصر به فرد و خاص درختان کاج که در حدود سال 1930 کاشته شده بودند، مشهور است.

همه 400 درخت کاج در جنگل دارای تنه ای پیچ خورده و J شکل هستند که همگی به سمت عقب خم می شوند تا به ارتفاع نزدیک به 50 فوت برسند.

هیچ‌کس دقیقاً نمی‌داند که چرا درختان به‌طور غیرعادی رشد می‌کنند، اما علی‌رغم فقدان شواهدی برای تأیید اعتبار آنها، چندین نظریه مطرح شده است.

برخی تصور کرده اند که رشد درختان به سمت شمال ناشی از نیروی عجیب عشق در منطقه بوده است. با این حال، این نظریه با این واقعیت علمی ثابت شده که گرانش دارای کششی رو به پایین بر روی زمین است که هرگز باعث خم شدن درختان نمی شود، در تضاد است.

برخی دیگر حدس می زدند که بارش برف سنگین باعث انحراف آن شده است، اما این نظریه نیز شکست خورد زیرا درخت دیگری در همان منطقه نفوذ قابل مشاهده نبود.

با این حال، قابل قبول ترین و معتبرترین توضیح این است که مردم محلی از نوعی ابزار برای تاب برداشتن درختان به این روش استفاده می کردند تا چوب منحنی تولید کنند که می توان از آن برای ساخت قایق یا مبلمان استفاده کرد.

خاص ترین شکل های درختان

درختان اژدها جزایر قناری

درخت اژدها_ خاص ترین و زیباترین درختان

Dracaena Draco که به “درخت اژدها جزایر قناری” معروف است، به خاطر شکل چتر مانند خود شناخته شده است.

این درخت نیمه گرمسیری که بومی جزایر قناری، مادیرا و کیپ ورد است، متعلق به خانواده مارچوبه است.

گیاهان Dracaena draco به کندی رشد می‌کنند و حدود ده سال طول می‌کشد تا چهار فوت بلند شوند. درختان اژدهای جزایر قناری از آنجایی که تک لپه‌ای هستند، حلقه های سالانه یا رشدی که معمولا در درختان دیگر یافت می شود ندارند.

به همین دلیل است که سن این درختان با مشاهده تعداد نقاط انشعاب که به تاج پوشش می رسد مشخص می شود. قدیمی ترین نمونه زنده به نام “El Drago Milenario” یا “اژدهای هزار ساله” را می توان در Icod de Los Vinos در تنریف یافت. اعتقاد بر این است که سن تخمینی این درخت حدود 365 سال است.

درخت لا سابینا در اسپانیا

درخت لا سابینا در اسپانیا_خاص ترین و زیباترین درختان

لا سابینا نامی است که به درخت تغییر شکل عجیبی در ال هیرو، یکی از جزایر قناری، داده شده است. این نوع درخت می تواند در خشن ترین مکان ها رشد کند. هنگام رشد در مناطقی که بادهای شدید دارند، درخت پیچ خورده و تنه آن تغییر شکل می دهد.

اگرچه تنه صاف می ماند، شاخه ها خم می شوند تا زمین را لمس کنند و شکل عجیب و غریب معروف را ایجاد می کنند.

درخت زندگی در بحرینخاص ترین و زیباترین درختان_ درخت زندگی در بحرین

این درخت کهور 32 فوتی بر روی تپه ای در صحرای خشک عربستان ایستاده است. اگرچه هیچ منبع آبی قابل مشاهده ای در اطراف وجود ندارد، اما درخت توانسته رشد کند و دانشمندان و بازدیدکنندگان را گیج کند.

این درخت 400 ساله حاوی مقدار زیادی آب در سیستم ریشه پیچیده خود است که تا عمق 50 متری زیر زمین می رسد.

در حالی که این ممکن است به آن کمک کند تا به منبع آب دسترسی پیدا کند، دیگران حدس می زنند که درخت یاد گرفته است که رطوبت را از دانه های شن فشرده کند.

در طول سال ها، درخت زندگی به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل شده است و سالانه حدود 65000 نفر از این مکان دیدن می کنند.

درختان هنری اکسل ارلندسون

درخت اکسل ارلندسوناکسل ارلاندسون، کشاورز سوئدی آمریکایی، به دلیل شکل دادن به درختان به عنوان یک سرگرمی شناخته شده بود. او در سال 1947 یک جاذبه باغبانی به نام “سیرک درختی” افتتاح کرد.

درختان از طریق یک پدیده طبیعی به نام “آندوسکوپی” به طور طبیعی خود را تغذیه می کنند. هنگامی که او متوجه این موضوع شد، شروع به آزمایش با درختانی کرد که عمداً به یکدیگر پیوند زده شده بودند تا اشکال پیچیده ایجاد کنند.

تشکیل، پیوند و هرس درختان سالها کار طول کشید، اما نتیجه رضایت بخش بود.

در سال 1985، مایکل بونفانت، مالک Nob Hill Foods، این درختان شگفت انگیز را خرید و در شهربازی خود به نام باغ گیلروی کاشت. درختان هنوز آنجا هستند تا همه از آن لذت ببرند.

 

لینک های مرتبط:

مکان های به جامانده از آتشفشان: از کوهی که شبیه فیل است تا برج شیطان

تست بینایی آباژور: آباژور پنهان در این تصویر را پیدا کنید!

پرنده پنهان را در تصویر طبیعت برفی پیدا کنید

عادت های عجیب ژاپنی ها: آداب غذاخوری که فقط در ژاپن پیدا می کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا