;
سرگرمی

رقص ناگهانی زنان فرانسه و مردن بر اثر رقص زیاد:اختلال نادر و وحشتناک در سال 1518 م!

رقص ناگهانی زنان فرانسه : بیش از 400 نفر از ساکنان استراسبورگ به طور ناگهانی بر خلاف میل خود شروع به رقصیدن کردند و هیچ چیز نتوانست آنها را متوقف کند.

در این بخش از عجایب در وب سایت گفتنی به یک حقیقت تاریخی عجیب اشاره می کنیم که چندقرن پیش رخ داده و آن رقص ناگهانی زنان فرانسه است و دانشمندان هنوز علت قطعی برای آن نیافته اند! با این مطلب در بخش سرگرمی همراه باشید.

شاید جالب باشد: سوال هوش پیرزن فقیر: کدام مشکلات مالی دارد؟!

سیستم عصبی انسان به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است، اما نه به طور کامل: حتی فناوری های مدرن تمام اسرار آن را فاش نکرده اند. از جمله سوالاتی که هنوز پاسخی برای آن وجود ندارد، «طاعون رقصیدن» مرموز است.

 

رقص ناگهانی زنان فرانسه

ببینید: تست شخصیت فریب: آیا شما زود فریب می خورید یا خیر؟

رقص ناگهانی زنان فرانسه که طاعون رقصیدن نام دارد:

این یک اختلال روانی جمعی است که باعث می شود افراد بدون استراحت حرکات رقص را انجام دهند. در نتیجه، خستگی شروع می شود و رقصنده ضعیف می شود و به مرور می میرد.

رقص ناگهانی زنان فرانسه

همچنین بخوانید: سوال هوش تصویری: چه کسی عروس نیست؟

چنین اختلالی در قرن های مختلفی رخ داده!

رقص ناگهانی زنان فرانسه: علت رقص زیاد

معروف ترین مورد طاعون رقصنده 1518 است، اما با تنها نمونه در تاریخ بشر فاصله زیادی دارد. اولین اشاره به “رقص های دیوانه” با نتیجه مرگبار توسط دانشمندان آکسفورد کشف شد: طبق داده های آنها، چنین شیوع هایی در اوایل قرن هفتم رخ داده است.

مشخص است که در دهه 1020 در شهر ساکسون برنبورگ ، 18 روستایی ناگهان شروع به آواز خواندن و رقصیدن در اطراف کلیسا کردند: در داخل کلیسا مراسمی به افتخار شب کریسمس برگزار شد ، اما مردم شروع به انجام حرکات دیوانه کننده در خارج از دیوارهای آن کردند.

از دست نده: بازی فکری با کلمات؛با کلماتی که در تصویر می بینید نام یک حیوان را بسازید

در سال 1237 گروهی از کودکان با پریدن و رقصیدن مسیر 20 کیلومتری ارفورت تا آرنشتات را طی کردند. دلایل این اقدامات عجیب کشف نشد، اما پس از آن افسانه موش گیر به وجود آمد – ذهن های قرون وسطایی فقط می توانستند به یک توضیح عرفانی فکر کنند.

150 سال بعد، در آخن، ده ها نفر ناگهان در خیابان شروع به رقصیدن کردند. و بهترین مستند، شوق رقص جمعی در سال 1518 بود – پزشک برجسته رنسانس، پاراسلسوس، توجه را به آن جلب کرد.

رقص ناگهانی زنان فرانسه:اپیدمی طاعون رقصیدن چطور شروع شد

بخوانید: معمای تصویری:این مسابقه اشکالی دارد می توانی بفهمی؟

در یک روز خوب ژوئیه در سال 1518، یکی از ساکنان استراسبورگ به نام فرا تروفئا که خانه خود را برای کارهای شخصی ترک می کرد، ناگهان شروع به رقصیدن کرد. یک نفر سعی کرد جلوی او را بگیرد، در حالی که دیگران رقص را سرگرم کننده یافتند و به آن پیوستند. متأسفانه، این درس به معنای واقعی کلمه مسری بود: هنگامی که رقصندگان شروع به حرکت کردند، نمی توانستند متوقف شوند.

در عرض یک هفته، تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی به صد نفر رسید – یا بهتر است بگوییم شرکت کنندگان زن، زیرا اکثریت زنان جوان بودند. علیرغم تلاش پزشکان محلی، “گروه” کاهش پیدا نکرد، اگرچه رقصندگان از خستگی، حملات قلبی و سایر مشکلات سلامتی در حال فروپاشی بودند و مردان قوی برای حمایت فیزیکی استخدام شدند.

همچنین ببینید: بازی فکری فست فود: افراد زبل جواب نهایی را در 4 ثانیه حدس بزنید!

این مراسم با حضور اهالی موسیقی نیز همراه بود. شاید این کار را برای ایجاد روحیه انجام داده باشند، اما ممکن است دلیل آن این باور بوده باشد که موسیقی وسواس ها و اختلالات را درمان می کند. و مقامات میدان شهر را برای رقص کنار گذاشتند – برای ایمن بودن، اما همه اینها نتیجه معکوس داشت و تعداد بیشتری از مردم به رقصیدن پرداختند.

“سرگرمی” اجباری متوقف نشد و حداقل 400 نفر را تحت تاثیر قرار داد. اپیدمی در استراسبورگ تا سپتامبر پایان نیافت و بازماندگان برای استراحت در صومعه بازنشسته شدند. به هر حال، خود فرا تروفیا به رده های اول راه یافت. اما حتی در این مورد، این بیماری در تاریخ ثبت نشد: چنین شیوع غیرقابل توضیحی هنوز تا قرن هفدهم ثبت نشده است.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی فرد تنها؛ اگه گفتی مرد در تصویر تنها زندگی میکنه یا نه؟

دلایل رقص ناگهانی زنان فرانسه:

 رقص ناگهانی زنان فرانسه: نه در قرون وسطی و نه امروز، دانشمندان پاسخ دقیقی ندارند، اگرچه نظریه های بسیاری ارائه شده است. محققان باستانی و مدرن تنها در یک چیز اتفاق نظر دارند: رقصندگان این کار را غیر ارادی انجام می دادند، از درد به خود می پیچیدند، برای کمک گریه می کردند و درخواست رحمت می کردند!

پس چه چیزی می تواند آنها را به رقص وادار کند؟

شاید جالب باشد: آزمون هوش شناخت معلم قاتل؛میتونی بگی کدوم معلم یک قاتل حرفه ای می باشد؟

1- احتمال خوردن ساقه های چاودار آلوده به کپک

رقص ناگهانی زنان فرانسه: یک نظریه این است که آنها ارگوت را بلعیده اند، کپکی که روی ساقه های چاودار رشد می کند و می تواند باعث توهم و اسپاسم شود.

منتقدان این نسخه معتقدند که انبوه مردم نمی توانند به یک شکل به عمل مواد روانگردان واکنش نشان دهند و علاوه بر این، چاودار آلوده در همه جا یافت می شود و شیوع رقص نسبتاً نادر است.

پیشنهاد می شود: تست تفاوت تصویری دخترک بازیگوش،اگر چشمان تیزی داری تفاوتها را در مدت 15 ثانیه پیدا کن؟

2- ساکنین روستا به دلیل سفلیس و جذام و انواع بیماری ها دچار توهم و بیماری های روانی شده بودند!

رقص ناگهانی زنان فرانسه: توضیح منطقی تر در دلایل اقتصادی نهفته است: “طاعون” به مناطقی سرایت کرد که بیشترین آسیب را از سیل ویرانگر داشتند و ساکنان استراسبورگ در سال 1518 اثرات برداشت ضعیف و بیماری های خطرناکی مانند سیفلیس و جذام را تجربه کردند. سطوح بالای استرس روانی می تواند منبع خلسه باشد.

اما اگر مردم ناامید بودند – چرا می رقصیدند و گریه نمی کردند؟ قوم شناسان به عنوان نمونه «آیین های شیدایی» مشابهی را ذکر می کنند که در سرتاسر سیاره، از قطب شمال و آند گرفته تا کالاهاری و کارائیب شناخته شده است. و از آنجایی که در اروپای قرون وسطی رقصیدن هم یک بیماری و هم یک درمان در نظر گرفته می شد – تحت شرایط خاصی، استرس می تواند چنین واکنشی را ایجاد کند.

با این حال، علم هنوز پاسخ قطعی ندارد.

 

لینک های مرتبط:

آزمون نقشه دزدی: اگه چشم تیزی داری کی داره برای دزدی بچه نقشه می چینه؟!

غذاهای مورد علاقه دیکتاتورهای تاریخ: از آدمخواری تا مار کبابی!

10 حقیقت تکان دهنده در مورد جنگل خودکشی در ژاپن!

سوال هوش مادربزرگ خون آشام: کدامشان انسان عادی نیست؟!

معمای حدس اسم فیلم: اگر خودتو آدم زرنگی می دونی حلش کن!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. در جواب اینکه: “اما اگر مردم ناامید بودند – چرا می رقصیدند و گریه نمی کردند؟….با این حال، علم هنوز پاسخ قطعی ندارد.” باید گفت که ارگوت از آلکالویدهای سایکدلیک است ولی برخلاف قارچ سیلوسایبین و بقیه سایکدلیکهای گیاهی، بشدت سمی است. دلیل رقص و سرخوشی اون مردم هم سایکدلیک بودن ارگوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا