;
سرگرمی

ساختمان شماره 28 در یونگ شینگ جی در چین که صاحبانش حاضر به تخریب آن نشدند.

ساختمان شماره 28: در گوانگژو، چین، “ساختمان شماره 28 در Yongxing Jie” یک جاذبه منحصر به فرد است که به دلیل قرارگیری غیرمعمولش متمایز است. این ساختمان آپارتمانی هشت طبقه که توسط یک پل روگذر شلوغ احاطه شده است که آن را به یک ناهنجاری شهری تبدیل کرده است که پوشش خبری بین المللی را دریافت کرده است.

داستان “ساختمان شماره 28 در یونگ شینگ جی” به سال 2008 برمی گردد، زمانی که قرار بود چندین ساختمان در منطقه هایزو تخریب شوند تا راه را برای جاده ای جدید باز کنند.

ساختمان شماره 28 در شب

در حالی که اکثر ساکنان موافقت کردند خانه های خود را بفروشند و نقل مکان کنند، سه نفر از ساکنان ساختمان آپارتمان زرد رنگ ،حاضر به ترک خانه های خود نشدند مگر اینکه خواسته های آنها برآورده شود. در پایان، توسعه دهندگان تصمیم گرفتند به جای آن یک پل روگذر در اطراف ساختمان بسازند و آن را به سرسخت ترین سنگر در برابر توسعه دهندگان زیرساخت در گوانگژو تبدیل کنند.

در سال 2015، زمانی که این ساختمان در عکس‌هایی از تونل Zhoutouzui که به تازگی افتتاح شده بود، مورد توجه قرار گرفت. انعطاف پذیری سه ساکن باقیمانده آن که عملاً هیچ شانسی برای جبران خسارت توسط توسعه دهندگان پس از ساخت پل روگذر محاصره نداشتند، به یک موضوع خبری تبدیل شد.

ساختمان شماره 28 در گوانگژو

طبق مقاله ای که در سال 2017 توسط That’s Mags منتشر شد، تنها ساکنان ساختمان دو برادر به نام های گو ژیمینگ و برادرش بودند که از نقل مکان از خانه 30 متری خود خودداری کردند. برادران علیرغم اینکه تقریباً هیچ شانسی برای جبران خسارت از سوی توسعه دهندگان نداشتند، ایستگاه های اتوبوس و سوپرمارکت هایی در فاصله کمی داشتند.

اصطلاح «دینگزیهو» یا «خانه میخکوبی» در چین برای توصیف خانه‌هایی که در وسط مناطق تخریب شده برجسته بودند و صاحبانشان در برابر اخراج‌های دستوری دولت مقاومت می‌کردند، ابداع شد.

“ساختمان شماره 28 در Yongxing Jie” تنها یک نمونه از چنین خانه هایی است که در طول سال ها مورد توجه قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا