;
سرگرمی

طولانی ترین خواب در جهان: دختری که 9 سال خوابید و کسی دلیلش رو نتونست بفهمه!

طولانی ترین خواب در جهان: ما در سال 1871 در دهکده تورویل، انگلستان هستیم. در یک خیابان، خانه خاصی وجود دارد که هیچ تفاوتی با بقیه ندارد، اما بسیاری از مردم در اطراف آن می مانند و منتظر چیزی هستند.

درهای خانه باز می شود و چند فرد بزرگسال با تعجب بیرون می آیند. آنها تایید می کنند که همه شایعات درست است. زن در ایوان بیرون می رود و چند نفر دیگر را دعوت می کند که داخل شوند و شما هم در میان آنها هستید. وارد اتاق می شوید و دختر 11 ساله ای را می بینید که روی تخت خوابیده است. با وجود صحبت های بلند در اتاق، دختر از خواب بیدار نمی شود. مادرش می گوید شش ماه است که خوابیده است. شما از اتاق خارج می شوید و چند نفر بعدی وارد می شوند تا دختر خوابیده را با چشمان خود ببینند.

شاید بپسندید: هوش تصویری راز چگونه زنده ماندن: میتونی با توجه به متن توضیح بدی که زن چگونه زنده مانده است؟

طولانی ترین خواب در جهان-آلن سندلر

این داستان در مورد طولانی ترین خواب در تاریخ است که توسط یکی از خبرنگاران روزنامه دیلی تلگراف در سال 1871 میلادی گزارش شد. این رکورد متعلق به دختری به نام الن سادلر است که 9 سال خوابیده است. الن در نیمه دوم قرن نوزدهم در دهکده انگلیسی تورویل در خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. او دوازدهمین فرزند بود. پدر و مادرش ثروتمند نبودند و برای گذران زندگی سخت کار می کردند.

آغاز ماجرای طولانی ترین خواب در جهان

آنها از سنین پایین به فرزندان خود یاد دادند که به آنها کمک کنند و الن نیز از این قاعده مستثنی نبود. وقتی 11 ساله شد، وی خانه را ترک کرد تا به عنوان یک پرستار بچه در شهر مجاور کار کند. الن در حالی که دور از خانواده اش بود و توسط غریبه ها احاطه شده بود، احساس ناخوشی کرد. او سردرد داشت، احساس ناراحتی می کرد و همیشه خواب آلود بود. این علائم آنقدر شدید شد که دختر نمی توانست درست کار کند.

او به خانه برگشت و والدینش او را به بیمارستان فرستادند. پزشکان 18 هفته وی را تحت مراقبت خود قرار دادند ولی نتوانستند بیماری او را تشخیص دهند، در حالی که الن که هنوز خوب نشده بود، از بیمارستان مرخص شد.

آغاز طولانی ترین خواب در جهان

طولانی ترین خواب در جهان: پس از بازگشت به خانه آلن دچار سردرد شدید و خواب آلودگی شد. الن سادلر حالش بدتر و بدتر شد. و سپس، یک روز، او آرام در رختخواب خود دراز کشید و به خواب رفت. الن تنها پس از نه سال از خواب بیدار شد. مادرش تمام این مدت از او مراقبت می کرد و به او شیر و چای می داد. دختر خوابیده در حال کاهش وزن و قدرت بدنی بود.

به زودی تمام دهکده متوجه الن شدند. مردم برای دیدن این پدیده غیرعادی به خانه او آمدند. آنها به او نگاه کردند، سعی کردند او را بیدار کنند و به دوستان خود درباره او گفتند. خبر دختر خفته در سراسر کشور پیچید. الن به یک صحنه تماشایی تبدیل شده بود و مردم از سراسر انگلستان به دیدن او می آمدند. آنها خانه ای را که خانواده الن در آن زندگی می کردند “کلبه خواب آلود” نامیدند.

پزشکان و خبرنگاران برای دیدن او آمدند و یکی از خبرنگاران روزنامه دیلی تلگراف توضیح داد که بدن او چقدر ضعیف و نرم است. پاهایش سرد و لب هایش آبی بود. تنفس کودک به سختی قابل تشخیص بود و به نظر می رسید که زندگی آرام آرام از بدن او خارج می شود.

طولانی ترین خواب در جهان حقیقت یا نمایش؟

خانواده این دختر برای مراقبت از او کمک های مالی دریافت کردند، بنابراین بسیاری از مردم فکر کردند که همه اینها یک نمایش است. مادرش به دلایلی اجازه نداد دکتر برای مدت طولانی با الن بماند. برخی می گفتند مادرش هر روز به او قرص خواب می داد تا او را بخوابد. حتی یک نفر ادعا کرد که دختری هوشیار را دیده که کنار پنجره نشسته است. علاوه بر این، مادر الن پیشنهاد پزشکان را برای انجام معاینه پزشکی در یکی از بیمارستان‌های لندن رد کرد، بنابراین بعید است که تمام حقیقت را در مورد او بفهمیم زیرا هیچ تشخیص رسمی از سوی پزشکان وجود ندارد.

صحنه ای از خواب دختر بر روی صندلی

این احتمال وجود دارد که این دختر به کما رفته یا از بیماری دیگری رنج می برد که در قرن نوزدهم برای علم ناشناخته بود. این می تواند یک اختلال خواب مزمن باشد که در آن فرد حملات غیرقابل کنترلی از خواب آلودگی را تجربه می کند. می توانید در خیابان راه بروید و آنقدر بخواهید بخوابید که روی زمین بیفتید. الن در خانواده ای پرجمعیت بزرگ شد و زود به کار سخت عادت کرد. شاید خستگی شدید و کمبود خواب باعث نارکولپسی شود.

در هر صورت این داستان پایان خوشی داشت. یک روز الن سادلر از خواب بیدار شد. او به یاد نمی آورد چه اتفاقی افتاده است و وقتی خانواده اش در مورد رویای نه ساله به او گفتند بسیار شگفت زده شد. رشد دختر کمی کاهش یافت و بینایی او ضعیف شده بود اما وضعیت سلامتی او بد نبود. الن ازدواج کرد و صاحب شش فرزند شد. وی در سال 1911 در سن حدود 50 سالگی درگذشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + نه =

دکمه بازگشت به بالا