;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

برای پرپشت شدن و نرم شدن مو شامپو رو اینجوری بزن

بسیاری از ما به این دلیل موهای زیبایی نداریم که اصول شستشوی مو را رعایت نمی کنیم. یکی از این اصول مربوط به استفاده از شامپو است. شامپوهای سنتی و ترکیبات گیاهی می توانند بهترین ها برای تمیزی موها باشند و باعث پرپشت شدن و نرم شدن مو شوند. در ادمه از بخش بخش زیبایی مجله گفتنی اطلاعات بیشتر به شما ارائه می کنیم.

ای هم مفیده بخونید: بهترین درمان خانگی اگزما با بلغور جو دوسر و خداحافظی با خشکی

طرفداران طب سنتی روز به روز بیشتر می شوند، زیرا اغلب ما عواقب استفاده از داروهای شیمیایی را دیده ایم. از جمله فواید استفاده از جایگزین های طبیعی، حفظ کیفیت مو است که هنگام استفاده از شامپو تضعیف می شود.

این هم بخونید: 15عکس پیراهن های آستین بلند تیلور سویفت: مناسب خانومای قدبلند

در ادامه برای پرپشت شدن و نرم شدن مو به شما یک شامپوی خانگی معرفی می کنیم که می توانید هفته ای یک بار یا دو هفته یکبار استفاده کنید.

پرپشت شدن و نرم شدن مو: با جوش شیرین شامپوی سنتی بسازید

شامپو خانگی برای پرپشت شدن و نرم شدن مو

این مطلب هم جالبه: مانتوهای سوگل طهماسبی از شیک ترین مزون ها برای خانمای باوقار

برای پرپشت شدن و نرم شدن مو، جوش شیرین (بی کربنات سدیم) را با نسبت یک به سه با آب، درون یک بطری فشاری بریزید.

اگر موهایتان بلند است و به شانه هایتان می رسد، میزان جوش شیرین و آب را سه برابر کنید. یعنی سه قاشق چایخوری جوش شیرین را با سه برابر آب ترکیب کنید. این ترکیب باید متناسب با اندازه موهایتان باشد.

این ترکیب برای موهای خشک و تر به کار می آید. ترکیب را از ریشه مو تا انتهای آن مالیده و اجازه دهید تا چند دقیقه بر روی آن بماند. سپس موهایتان را با آب گرم بشویید. این کار نتیجه خوبی برای شما به همراه خواهد داشت. پس از این کار باید موهایتان را با سرکه بشویید.

این مطلب هم جالبه: پوست تمیز و بدون لک تا عید نوروز: خیلی آسونه دست به کار شو

شامپو چیست؟

شامپو (به انگلیسی: shampoo)، از یک واژه سانسکریت به نام چامپانا (Champana) به معنای ماساژ دادن گرفته شده‌است. قبل از پیدایش شامپو مردم از مواد گیاهی مانند سدر و چوبک و کتیرا یا مواد معدنی مانند خاک‌های سیلیسی استفاده می‌نمودند.

زمانی که شامپو هنوز ساخته نشده بودند، انسان‌ها از صابون رزماری، زرده تخم مرغ، چای سیاه، عصاره نیشکر، سرکه و آب استفاده می‌کردند. در سال ۱۸۱۴ میلادی یک مسلمان هندی بنام ساکه دین محمد در برایتون انگلیس یک حمام عمومی باز کرد و بکار بردن شامپو را به‌عنوان یک دوای گیاهی برای اولین بار به اروپا وارد کرد

همچنین جالب است:

مدل مانتو عید 1403؛ مانتو هایی که عید امسال مده+ عکس

بهترین روغن برای لک صورت که تا عید نوروز نتیجه می گیری

راز جوانی در 50 سالگی زنان کره ای لو رفت+دئودورانت؟!

راز داشتن صورت بیبی فیس: بهترین آرایش برای داشتن صورت جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هفده =

دکمه بازگشت به بالا