;
سرگرمی

5 تا از عجیب ترین مراسم های تدفین در جهان که شوکه کننده است

آداب خاکسپاری

عجیب ترین مراسم های تدفین در جهان

هزاران سال پیش، مردم با دفن مردگان به روش‌های مختلف رفتار می‌کردند و هر فرهنگی مراسم تشییع جنازه خود را داشت که بر اساس باورها، آداب و رسوم و سنت‌های رایج حاکم بر مردمان مختلف اداره می‌شد. حتی امروزه نیز با مردگان به روش‌های مختلف رفتار می‌شود و اگرچه در فرهنگ‌های دیگر روش متداول دفن یا سوزاندن مردگان رایج است، اما در این مقاله راه‌های عجیبی را خواهید دید که برخاسته از باورها و فرهنگ‌های مختلف برای تشییع جنازه و دفن مردگان است. برخی از این آیین‌ها دیگر وجود ندارند، اما برخی دیگر هنوز به قوت خود باقی هستند! با بخش سرگرمی مجله گفتنی همراه باشید.

همچنین جالبه: علت قلقلکی نبودن:چرا برخی افراد قلقلکی هستند و برخی دیگر نه؟

5 تا  از عجیب ترین مراسم های تدفین در جهان!

1. آیین ساتی هندی

عجیب ترین مراسم های تدفین در جهان-آیین ساتی هندی

یک رسم هندی در مراسم خاکسپاری به ساتی معروف است که به معنای سوزاندن همسر است. این رسم باستانی در زمان های قدیم در بسیاری از مناطق هند رواج یافت و اگرچه ممنوع بود، اما بسیاری از قبایل هندی هنوز این رسم را به صورت کاملا مخفیانه و اغلب برخلاف میل قربانی انجام می دهند.

پس از مرگ شوهر، مراسم تشییع جنازه‌ی خاصی برای همسرش نیز انجام می‌شد که او را زنده زنده می‌سوزانیدند یا قربانی را تا حد مرگ به شلاق می‌کشیدند. همچنین اشکال دیگری از این آیین هولناک وجود دارد، مانند زنده به گور شدن همسر یا غرق شدن در حالی که او زنده بود.

همچنین ببینید: آزمون هوش شناخت خانواده مافیا:میتونی بگی کدوم خونواده جزو گروه مافیا می باشند؟

2. قطع انگشت در گینه-عجیب ترین مراسم های تدفین در جهان

عجیب ترین مراسم های تدفین در جهان-قطع انگشت در گینه

قوم دانی در گینه در هنگام دفن مرده رسم عجیبی دارند و آن این است که برای ابراز اندوه از مرگ مرده، انگشت خود را قطع می کنند. اگرچه این رسم عجیب بود، اما کشنده نبود مگر این که باعث عفونت شود. قبیله دانی یکی از قبیله هایی است که قبلاً پنهان شده بود، اما در قرن بیستم به آن دست یافتند و امروزه به لطف گردشگری شناخته شده است.

این سنت که امروزه در گینه نو ممنوع شده است، جایی است که بستگان متوفی بخشی از انگشت خود را قطع می کنند، آن را می سوزانند و خاکستر او را در مکان یادبود کنار می گذارند. حتی بچه های کوچک هم تابع دستور بودند!

3. تابوت های آویزان-عجیب ترین مراسم های تدفین در جهان

عجیب ترین مراسم های تدفین در جهان-تابوت های آویزان

مردم پو که در چین باستان زندگی می کردند تابوت های مرده خود را آویزان می کردند و در مناطق خطرناک پنهان می کردند. این تابوت ها در طول سفرهای اکتشافی به تاریخ تمدن پو پیدا شدند و شواهد ملموسی از ماهیت خاص مردم پو هستند که در آن زندگی می کردند و می مردند.

اطلاعات کمی در مورد تمدن چینی “بو” به دلیل اسناد و دست نوشته های کمی که متعلق به آن هاست پیدا شده است. تابوت ها در شکاف صخره ها یا در غارهای غیرقابل دسترس و بلند تپه آویزان شده بودند. محققان پیشنهاد کردند که آویزان کردن تابوت‌ها به این روش ممکن است به دلایل مذهبی مانند نزدیک بودن مرده به آسمان یا پنهان کردن آن ها از دست دزدان یا شاید برای محافظت از دشمنان مرتبط باشد.

4. آیین های مرگ قبایل استرالیا

عجیب ترین مراسم های تدفین در جهان

قبایل استرالیایی باستان متنوع هستند و هر کدام آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود را دارند که با دیگران متفاوت است. مثلا یکی از اقوام اجساد مردگان را می پخت و سپس مایعات بدن را جمع می کرد و پوست جوانان را با این مایعات مسح می کرد با این اعتقاد که به آن ها نیرو می دهد!

یکی دیگر از قبیله های استرالیایی جمجمه مردگان را می گرفتند و آن ها را برای مدت طولانی به ظروف نوشیدنی تبدیل می کردند تا یاد و خاطره مردگان را حفظ کنند. یکی دیگر از فرهنگ های استرالیایی برای خشک کردن اجساد مرده در زیر نور خورشید و سپس قرار دادن آن ها در سوراخی در یک درخت وحشی استفاده می شد تا از طریق طبیعت با دنیای معنوی در تماس باشند.

5. روز مرگ در مکزیک-عجیب ترین مراسم های تدفین در جهان

عجیب ترین مراسم های تدفین در جهان-روز مرگ در مکزیک

شاید آن چه که مکزیک بیش از همه به آن مشهور است، چندفرهنگی بودن آن با کاتولیک رومی باشد، به این معنی که راه مقابله با مرگ با غم و اندوه انجام نمی شد، بلکه از طریق جشن های بلند پر از رنگ ها، معروف به جشن های “روز مردگان” انجام می شد. .

در این جشن، شرکت کنندگان لباس های وحشتناکی می پوشند و از جمجمه و استخوان ها به عنوان جواهرات و تزئینات استفاده می کنند. علاوه بر این، عزاداری یک فرهنگ مذموم در مکزیک است. بسیاری از قبایل مکزیکی مانند آزتک ها و تولتک ها عزاداری را رفتاری بی احترامی می دانند و مرگ را اولین قدم در یک سفر طولانی در زندگی انسان ها می دانند.

لینک های مرتبط:

8 راز مرموز در مورد بدن انسان که هنوز توضیح داده نشده است!

جالب ترین رسم های ازدواج در سراسر جهان که عجیب به نظر می رسند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا