;
سرگرمی

علت قلقلکی نبودن:چرا برخی افراد قلقلکی هستند و برخی دیگر نه؟

علت قلقلکی نبودن: در حالی که ممکن است وقتی کسی شما را قلقلک می‌دهد از کنترل خارج می‌شوید، اما برای بعضی ها بی تاثیر است چرا؟ علت قلقلکی نبودن بعضی از افراد چیست؟

عجیب است که چگونه برخی از مردم به قلقلک واکنش نشان نمی دهند یا یا بدتر از آن، حتی خوششان می آید و لذت می برند و آرامش می گیرند!

چه چیزی باعث می شود برخی از افراد در برابر قلقلک مصون باشند؟ علتش را خیلی ساده خواهیم گفت. مطلب را در مجله گفتنی دنبال کنید.

همچنین برای دیدن انواع تست های شخصیت و مطالب عجیب و جالب دیگر در بخش سرگرمی ما به این لینک بروید: سرگرمی

خلق و خوی شما و سابقه قلقلک دادن شما هر دو بر این نگرش که شما آن را لذت بخش یا نوعی شکنجه می دانید تأثیر می گذارد. یعنی چه؟ بخوانید.

علت قلقلکی نبودن

همچنین بخوانید: تست شخصیت شغل رویایی شما چیست؟ چه کاری برای شما بهتر است؟

چه چیزی باعث قلقلک می شود؟

هر بار که احساس قلقلک می کنید، یک واکنش زنجیره ای شروع می شود که مغز و حس لامسه شما را درگیر می کند. اول، “انتهای عصبی در پوست ما برای احساس درد و گیرنده های حسی حساس به لمس و فشار نور فعال می شوند.”

از آنجا، سیگنال ها به قشر حسی جسمی مغز می رسند – منطقه ای که می توانید لمس را تشخیص دهید. از طریق ساختارهای لیمبیک مغز، مانند قشر سینگولیت قدامی، مغز آنچه را که احساس می کند پردازش می کند.

سپس، مغز شما را به خندیدن بازتابی ترغیب می کند. همانطور که کارشناسان می گویند، خنده توسط هیپوتالاموس پردازش می شود، کانالی که حالات و واکنش های بدن را به هم متصل می کند.

مخچه که در پشت مغز قرار دارد، همه این پاسخ ها (و تمام فرآیندهای حسی و حرکتی مغز) را هماهنگ می کند.

چرا گاهی حتی قبل از قلقلک دادن می خندیم؟

علت قلقلکی نبودن- خندیدن موقع قلقلک

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قبل از رسیدن دستان طرف مقابل شروع به خندیدن می کنید، احتمالاً از خود می پرسید که چرا!

همه چیز در مورد غافلگیری و انتظار است – و همچنین زمینه. خنده همراه با انتظار اغلب با کسی اتفاق می افتد که با او احساس راحتی می کنید – نه یک غریبه.

دلیلش این است که دقیقاً در لحظاتی قبل از شروع قلقلک دادن، احساس خوشایند قلقلک دادن دوستان نزدیک و خانواده را به یاد می آوریم و این می‌تواند منجر به قهقهه قابل پیش بینی شود.

چرا نمی توانیم خودمان را قلقلک دهیم؟

از طرف دیگر، حتی اگر از آنهایی باشیم که خیلی سریع به قلقلک شدن پاسخ می‌دهیم، همیشه هنگام قلقلک دادن خودمان همین احساس را نداریم!

برای اینکه قلقلک را احساس کنید، باید یک عنصر شگفتی وجود داشته باشد – چیزی که فقط شخص دیگری می تواند ارائه دهد. در واقع، چندین مطالعه،نشان می‌دهد که ما تنها زمانی احساس قلقلک می‌کنیم که شخص دیگری این کار را با ما انجام می‌دهد، زیرا به این ترتیب مغز ما – به‌ویژه مخچه – نمی‌تواند پیش‌بینی کند که کدام حس بعد از آن اتفاق می‌افتد.

در مورد اینکه چرا همه مردم به قلقلک دادن واکنش نشان نمی دهند، این هنوز رازی است که دانشمندان نتوانسته اند پاسخ روشنی برای آن پیدا کنند.

بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهند که وقتی احساس آرامش می‌کنیم، بدن ما ممکن است قلقلک دادن را لذت‌بخش تفسیر کند، اما وقتی کسی عصبانی یا استرس‌دار است اینطور نیست.

استرس همچنین ما را در حالت آماده باش قرار می دهد، که باعث می شود مغز ما هوشیارتر باشد و به اطلاعات حواس ما پاسخ دهد، به این معنی که قلقلک دادن اصلا تعجب آور نیست و بنابراین لذت بخش نیست.

 

لینک های مرتبط:

قوانینی که ملکه الیزابت حق دارد بشکند!

عجیب ترین کاربردهای موی انسان در طول تاریخ: از گلدوزی تا دور کردن اجنه

عجیب ترین رشته های دانشگاهی که تا به حال نام آنها را نشنیده اید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا