;
سرگرمی

معمای هوش چوب کبریت؛ معادله 0=6*5 را با حرکت دادن دو چوب کبریت در 10 ثانیه حل کنید.

معمای هوش چوب کبریت؛ ضریب هوشی خود را با این معمای هوش چوب کبریت آزمایش کنید، کافی است که فقط 2 چوب کبریت را در کمتر از 10 ثانیه حرکت داده و یک معادله صحیح ایجاد کنید!

با توجه به آنچه گفته شد آیا آماده اید تا مهارت های ریاضی خود را امتحان کنید؟ ببینید آیا می توانید این معمای هوش چوب کبریت را با حرکت دادن و جابه جایی 2 چوب کبریت حل کنید و ضریب بالای هوشی خود را ثابت کنید!

شاید جالب باشد: با نگاه کردن به تصویر و دیدن اولین شی نقاط قدرت و ضعف خود را بهتر بشناسید.

تصویر معمای هوش چوب کبریت

معمای هوش چوب کبریت 1

شاید جالب باشد: آزمون هوش شناخت زوج خون آشام؛ به نظر شما کدام یک از زوجها خون آشام می باشد؟

.

.

.

بازی های فکری روشی موثر برای آزمایش و آموزش مهارت های حل مسئله و همچنین توانایی شما برای تفکر منطقی و سریع است. آنها اغلب به خلاقیت و تفکر انتقادی نیاز دارند، دو ویژگی بسیار مهم در دنیای مدرن.

.

.

.

شاید جالب باشد: تست هوش جالب با چوب کبریت؛ چابکی و نبوغ ذهنتو با درست کردن این معادله در 8 ثانیه ثابت کن.

پاسخ معمای هوش چوب کبریت

در معمای هوش چوب کبریت فقط کافی است علامت ضرب را به منفی تغییر داده و یکی از چوبها را به عدد 5 اضافه کرده تا شش شود و این گونه طبق تصویر زیر معادله درست گردد.

معمای هوش چوب کبریت 2

آیا معمای هوش چوب کبریت را دوست داشتید؟ همان طور که می بینید این معماها علاوه بر سرگرمی، می توانند شما را غافلگیر کنند. کافیست هر روز به وب سایت گفتنی سر بزنید تا جدیدترین معماها و تست هوش ها را ببینید.

این هم جالب است: آزمون هوش شناخت پرستار تقلبی؛ اگه گفتی کدوم دختر خانم زیبارو پرستار نمی باشد و داره اداشو در میاره؟

تحقیقات نشان می دهد تست های هوش تصویری، به مرور توان مغزی را افزایش می دهند

بازی فکری مثلث ها: دمانس( زوال عقل ) وجود یک اختلال کلی در سطح توانائی ذهنی افراد است که شامل : اختلال در حافظه ، صحبت کردن و فکر کردن است و این خود باعث اختلال در فعالیت های روزانه و اجتماعی افراد می شود . شایعترین فرم زوال عقل آلزایمر است .
معمولاً سن شروع بیماری بالای ۶۵ سال است هر چند که در ۴۰ یا ۵۰ سالگی نیز دیده می شود . علت دقیق بیماری روشن نیست . این بیماری را یک دکتر آلمانی بنام آلزایمر که در سال ۱۹۰۶ به رشته ها و فیبرهای عصبی غیرطبیعی در مغز یک انسان مرده پی برد نام گذاری کرد.

تشخیص قطعی این اختلال بابیوپی مغزی است و در حال حاضر اسکن توموگرافی پوزیترون می تواند فعالیت سلولهای مغزی را در هر قسمت از مغز نشان دهد در بیماری آلزایمز فعالیت مغز در ناحیه خلفی کاهش می یابد ناحیه ای که برای صحبت کردن و حافظه بسیار مهم است .
بر اساس تازه ترین پژوهش‌ها، حل كردن جدول و معماهای مشابه می‌تواند توان مغز را تقویت كرده و قدرت تمركز را افزایش دهد.
جنیفر موزولیك محقق مركز پزشكی باپتسیست در دانشگاه ویك فارست در كارولینای شمالی با مطالعه بر روی ۲۳ داوطلب ۶۵ تا ۷۵ سال اظهار داشت: این روش هم چنین به افرادی كه در معرض افزایش خطر ابتلا به اختلالات حافظه‌ای هستند در سالهای آتی زندگی كمك خواهد كرد.

یافته‌های اولیه در این پژوهش نشان داد: ۸ جلسه تمرین توجه (هفته‌ای یك ساعت) توانایی این افراد را در متوقف كردن حواس پرتی و تقویت حافظه بهبود داد. در این جلسات هم تمرین‌های فردی و هم برنامه گروهی تمرینات مغزی صورت گرفت.

در این پژوهش از یك دستگاه MRI عملی برای بررسی جریان خون و نحوه فعالیت مغز شركت كنندگان در حالی كه مشغول تكمیل برنامه‌های طراحی شده بودند، استفاده شد. نتایج این پژوهش تایید می‌كند كه حل معماها و جداول می‌تواند به ما كمك كند كه ذهن‌های خود را جوان نگه داریم.

مغزتان را ورزش می دهید

بازی فکری مثلث ها: معماها هم نیمکره ی راست مغز را فعال می کنند و هم نیمکره ی چپ آن را. در این حالت، قوه ی تخیل تان به همراه قوه ی استدلال یا قوه ی محاسبه تان فعال می شود. حافظه هم وارد کار می شود، به خصوص در معماهایی که پایه و اساس آن ها کلمات و ریاضیات است. وقتی معما حل می کنید همه ی مغزتان فعال می شود.

مطالب پیشنهادی ما:

در مدت زمان 8 ثانیه تست بینایی شناسایی بچه گربه متفاوت را پاسخ دهید!

آزمون پیدا کردن آبنبات چوبی؛ آیا میتونی در 8 ثانیه آبنبات چوبی پنهان شده میان گربه ها را پیدا کنی؟

با تست شخصیت باورهای ناخودآگاه رفتار و احساسات خود را از طریق آنچه ابتدا می بینید، کشف کنید.

آزمون شناخت فرد گاز گیرنده؛ اگه خودتو متخصص هوش های تصویری میدونی بگو مرد را چه کسی گاز گرفته است؟

آزمون هوش جمع قلبها؛ اگه خودتو باهووش در مسایل ریاضی میدونی 10 ثانیه ای ارزش هر قلب را پیدا کن

آزمون بینایی ایموجی متفاوت؛ فقط کسایی که چشمای تیزی دارن میتونن ایموجی متفاوت را پیدا کنند

نوشته های مشابه

11 دیدگاه

  1. به دو حالت دیگه هم میشد حل کرد و با یک تغییر و دو تغییر، حالت اول با یک تغییر اینه که چوب کبریت وسط عدد 6 رو به سمت راست اون انتقال بدیم که میشه 0=0×5 و حالت دوم با دو تغییر اینکه چوب کبریت پایین چپ 6 رو به پایین چپ 5 انتقال بدیم تا 6 به 5 تبدیل بشه و در حرکت دوم چوب کبریت وسط 5 رو به بالا راست انتقال بدیم تا 5 به 0 تبدیل بشه و معادله بشه 0=5×0

    1. 5×6=0
      میشه کردش:
      3×0=0
      چطوری؟
      1-کبریت وسط 6، میره بالا سمت راست میشه 0
      2-کبریت بالا سمت چپ 5،میره بالا سمت راست میشه 3🔐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا