;
سرگرمی

با پیرترین موجود زنده شناخته شده که در 3 قرن زندگی کرده است آشنا شوید.

پیرترین موجود زنده شناخته شده: تعدادی کمی از حیوانات در قلمرو حیوانات انتخاب شده اند تا زندگی خیلی طولانی داشته باشند. این موضوع می‌تواند باعث تعجب و شگفتی شما بشود اگر بفهمید که بعضی از این حیوانات چه مدت است که بر روی این سیاره زنده مانده اند.

جاناتان نام لاک پشت پیری است که در طول زندگی خود تجربه های زیادی داشته است. جاناتان لاک پشت پس از گذراندن دوران سلطنت 7 پادشاه بریتانیایی، اختراع لامپ ها و اتومبیل های موتوری، تکمیل برج ایفل و اولین آسمان خراش، هنوز زنده است و نفس میکشد و از زندگی خود لذت می برد.

 مایل هستین داستان این لاک پشت غول پیکر باورنکردنی سیشل را که پیرترین موجود زنده شناخته شده در جهان است را با شما به اشتراک بگذاریم؟ جاناتان در سال 1882 از سیشل به جزیره سنت هلنا آورده شد، جزیره ای منزوی و آرام در اقیانوس اطلس جنوبی، که به دلیل تبعید ناپلئون شهرت دارد.

پیرترین موجود زنده شناخته شده

جاناتان از آن زمان در محوطه زمین کشاورزی محل اقامت رسمی فرماندار جزیره، زندگی می کند. اگرچه سن دقیق او مشخص نیست، اما اعتقاد بر این است که او در زمان ورود به جزیره به اندازه کامل بزرگسالی خود رسیده است و در آن زمان حدود 50 سال سن داشته است. دامپزشکان تخمین می زنند که او احتمالا در سال 1832 به دنیا آمده باشد، بنابراین او امروز 191 ساله است.

میانگین امید به زندگی برای یک لاک پشت از گونه او حدود 150 سال است، بنابراین جاناتان بیش از 40 سال از تمام لاک پشت های نژاد خود بیشتر عمر کرده است! این واقعیت باعث شده که او به عنوان پیرترین موجود زنده شناخته شده در رکوردهای جهانی گینس شناخته شود.

جاناتان با وجود نابینایی از آب مروارید، از دست دادن حس بویایی و ناتوانی در تشخیص غذا، هنوز از نظر سلامتی خوب است. او در روزهای آفتابی از دراز کردن گردن و پاهای دراز خود در زیر نور آفتاب لذت می‌برد و در روزهای سردتر، توده‌های برگ یا بریده‌های علف را حفر می‌کند و تمام روز را در آنجا می‌ماند.

جاناتان_پیرترین موجود زنده شناخته شده

جاناتان هفته ای یک بار غذاهای مورد علاقه خود را میل می کند که شامل هویج، خیار، کلم، سیب و موز می شود. او با وجود سن و سالش همچنان بسیار فعال است و توجه مردم را دوست دارد. وقتی کسی گردنش را نوازش می کند دوست دارد و همیشه آماده عکس گرفتن است.

جاناتان خانه خود را با سه لاک پشت دیگر به نام های دیوید، اما و فرد که بسیار کوچکتر از او هستند، شریک می باشد. دیوید بهترین دوست او و دومین لاک پشت پیر و قدیمی جزیره است، اما او تنها 80 سال سن دارد و فاصله سنی زیادی با جاناتان دارد.

جاناتان به عنوان یک افسانه واقعی در جزیره سنت هلنا شناخته می شود، زیرا بسیاری از وقایع تاریخی را پشت سر گذاشته و نمادی از پایداری و ثبات برای ساکنان محلی است. گردشگران از سراسر جهان به این جزیره می روند تا شخصاً او را ببینند و با او عکس بگیرند.

اگر مایل به ملاقات حضوری با جاناتان هستید، میتوانید یک سفر به ججزیره سنت هلنا داشته باشید تا از نزدیک با پیرترین موجود زنده شناخته شده ملاقات داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا