;
سرگرمی

گران ترین و منحصر به فرد ترین قهوه جهان میدونی چیه؟اگه بفهمی از تعجب شاخ در میاری.

گران ترین و منحصر به فرد ترین قهوه جهان : یکی از محبوب ترین نوشیدنی های گرم در دنیا قهوه می باشد ولی آیا میدانستید یکی از گران ترین و منحصر به فرد ترین قهوه جهان از فضولات پرنده جک برداشت می شود، پرنده ای بزرگ، سیاه و شبیه بوقلمون که دستگاه گوارش آن عطر دانه های قهوه را تقویت می کند.

هنگامی که هنریک اسلوپر، صاحب مزرعه قهوه Camocim در ایالت اسپیریتو سانتو برزیل، برای اولین بار متوجه مزرعه خود شد که پر از پرندگان جکو بود، وحشت کرد و با آژانس های حفاظت از محیط زیست تماس گرفت. اما وقتی آنها نتوانستند کمکی کنند، تصمیم گرفت رویکرد “اگر نمی توانید آنها را شکست دهید، به آنها بپیوندید” را اتخاذ کند. اسلوپر از قهوه معروف kopi luwak که از مدفوع درختان نخل آسیایی برداشت می‌شود، می‌دانست و تصمیم گرفت نسخه جدید قهوه خود را با استفاده از فضولات جکو بسازد.

پرنده جکو

گران ترین و منحصر به فرد ترین قهوه جهان: اگرچه متقاعد کردن کارگران مزرعه برای برداشت فضولات پرندگان به جای دانه های قهوه زمان بر بود، اما پس از غلبه بر این مانع و دو سال آزمون و خطا، مزرعه Camocim تنها کارخانه ای در جهان شد که از فضولات پرنده جکو قهوه تولید کرد.

سیستم گوارشی پرنده جکو فوق‌العاده بود، زیرا دانه‌های قهوه را کاملاً می‌بلعد و دفع می‌کند در حالی که تقریباً تمام کافئین را در این فرآیند از بین می‌برد. علاوه بر این موضوع، این پرنده طعم بی عیب و نقصی دارد و فقط رسیده ترین دانه ها را در مزرعه مصرف می کرد و در نتیجه قهوه با کیفیت بالایی تولید می کرد.

قهوه جکو- گران ترین و منحصر به فرد ترین قهوه جهان

مزرعه Camocim تنها تولید کننده قهوه در جهان است که از فضولات جکو استفاده می کند و حدود یک دهه است که آن را به فروش می رساند. این رقم در حال حاضر یکی از گران‌ترین انواع در جهان محسوب می‌شود، به ویژه در کشورهایی مانند فرانسه، ژاپن و بریتانیا، جایی که فروشگاه لوکس Harrods آن را به قیمت 1400 پوند (1700 دلار) در هر کیلوگرم به فروش می‌رساند.

قهوه فرآوری شده از فضولات پرندگان به عنوان میوه ای تر و اسیدی تر از بسیاری از انواع دیگر توصیف می شود و تنها زمانی تولید می شود که تقاضای خاصی از سوی خریدار وجود داشته باشد. پس از برداشت، فضولات قبل از پردازش خشک، تمیز و منجمد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا