;
سرگرمی

گرم شدن هوا و شهرهایی که تا سال 2030 از بین می روند!

گرم شدن هوا: تصور گرمایش زمین می تواند دشوار باشد. اگر مستقیماً با بالا آمدن سطح دریا تهدید نمی شوید یا از کمبود آب به دلیل آتش سوزی رنج می برید، چگونه می دانید که دقیقاً چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش وب سایت گفتنی، سایت‌هایی مانند Climate Central نقشه‌هایی ایجاد می‌کنند که نشان می‌دهد به دلیل بالا آمدن سطح دریا، کدام بخش از جهان می‌تواند خود را زیر آب بیابد.

 

به نظر می رسد دولت ها هیچ برنامه ای برای مقابله با این بحران ندارند و حتی به آن دامن می زنند. آیندگان ما متحمل چه ضررهایی خواهند شد و ندانم کاری ها چه بلایی بر سر ما می آورد؟ ناپدید شدن شهرها؟!!

با ادامه گرم شدن سیاره – و آلودگی بی وقفه – چه شهرهایی در سراسر جهان می توانند تا سال 2030 خود را زیر آب ببینند؟

 

همچنین بخوانید: حقایقی درباره ایلان ماسک که بسیار جالب و عجیب است

با توجه به نقشه‌های اقلیمی بر اساس گزارش IPCC برای سال 2021، می‌توان گفت که این 9 شهر پس از سال 2030 وجود نخواهند داشت، اگر مشکل آب و هوا همچنان رو به افزایش باشد!

از هم اکنون تا سال 2030 خیلی چیزها می توانند تغییر کنند. ما می توانیم سیستم دفاعی در برابر سیل بسازیم، شهرهایمان را تطبیق دهیم  و در حالت ایده آل، اقدامات چشمگیری برای متوقف کردن گرمایش زمین انجام دهیم.

اما اگر هیچ‌کدام از اینها اتفاق نیفتد(و گویا هم نمی افتد!)، در اینجا پیامدهای احتمالی وجود دارد: 9 شهر که می‌توانند خود را به طور کامل (یا تا حد زیادی) در عرض یک دهه زیر آب ببینند!

گرم شدن هوا باعث می شود شهرهاب زیر در زیر دریا ناپدید شوند!

بخوانید: 10 حقیقت تکان دهنده در مورد جنگل خودکشی در ژاپن!

1. آمستردام – هلند

گرم شدن هوا- آمستردام

دلیلی وجود دارد که آنها را کشورهای پایین می نامند. آمستردام و شهرهای روتردام و لاهه در ارتفاع کم و مسطح قرار دارند و به دریای شمال نزدیک هستند. هلندی ها به دلیل دفاع در برابر سیل مشهور هستند و با توجه به این پیش بینی ها از سطح دریا، به نظر می رسد که سیستم سیل، سیل و دروازه این کشور در سال های آینده اهمیت بیشتری پیدا کند.

2. بصره – عراق

گرم شدن هوا- بصره
شهر بندری اصلی بصره در عراق بر روی اروند رود قرار دارد، رودخانه ای عظیم و وسیع که به خلیج فارس می ریزد. بصره و مناطق اطراف آن به دلیل شبکه پیچیده کانال ها و نهرها و همچنین باتلاق های مجاور آن، به ویژه در برابر افزایش سطح دریا آسیب پذیر هستند.

و گویی این به اندازه کافی نگران کننده نبود، بصره در حال حاضر به شدت از بیماری های ناشی از آب رنج می برد – بنابراین افزایش سیل تهدیدهای جدی تری را به همراه دارد.

گرم شدن هوا

3. نیواورلئان – ایالات متحده آمریکا

زیر آب رفتن شهر نیواورلئان
گرم شدن هوا: این شهر با سیستمی از سدها مشخص می شود که آن را از سیلاب دریاچه مورپاس در شمال و از دریاچه سالوادور و دریاچه کوچک در جنوب محافظت می کند.

بدون این دفاع ها، نیواورلئان به طور جدی با بالا آمدن سطح دریا تهدید می شد، اما حتی با وجود این دفاع ها، آسیب فاجعه بار به نظر می رسد.

4. ونیز – ایتالیا

زیر آب رفتن شهر ونیز
در آینده نزدیک، ونیز با یک تهدید مضاعف روبرو خواهد شد: افزایش سطح دریا و خود شهر در حال غرق شدن است – هر سال 2 میلی متر.

پایتخت ونیزی قبلاً تحت تأثیر سیل شدید قرار گرفته است و تغییرات آب و هوا و گرم شدن زمین احتمالاً فراوانی جزر و مد را افزایش می دهد که آن را غرق می کند.

مانند نیواورلئان، ونیز دارای سیستم‌های دفاع در برابر سیل است، اما با بدتر شدن بحران، نگهداری از آن دشوار (و گران‌قیمت) خواهد بود.

گرم شدن هوا

5. شهر هوشی مین – ویتنام

از بین رفتن شهر هوشی مین
گرم شدن هوا: این شهر در امتداد رودخانه مکونگ در معرض تهدید فزاینده ای قرار دارد. در حالی که بعید به نظر می رسد مرکز شهر هوشی مین تا سال 2030 خود را زیر آب بیابد، تقریباً مطمئناً در برابر سیل و طوفان های گرمسیری آسیب پذیرتر خواهد بود.

6. کلکته – هند

از بین رفتن شهر کلکتهبخش اعظم بنگال غربی به دلیل چشم‌انداز سرسبزش قرن‌ها رونق داشته است، اما همانطور که نقشه‌های آب و هوایی نشان می‌دهند، این موضوع به دلیل اصلی نگرانی در کلکته و مناطق اطراف آن تبدیل شده است.

7. بانکوک – تایلند

از بین رفتن شهر بانکوک
گرم شدن هوا: یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که بانکوک ممکن است بیشترین آسیب را از گرمایش جهانی در کوتاه مدت داشته باشد. پایتخت تایلند تنها 1.5 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و مانند ونیز در حال غرق شدن است (حدود 2 تا 3 سانتی متر در سال).

اما بانکوک نیز بر روی خاک رسی بسیار متراکم ساخته شده است که آن را مستعد سیل می کند. تا سال 2030، بیشتر مناطق ساحلی Tha Kham و Samut Prakan و همچنین فرودگاه اصلی آن، Suvarnabhumi International، زیر آب خواهند بود.

8. جورج تاون – گویان

جورج تاون و غرق شدن زیر آب
برای قرن‌ها، پایتخت گویان، جورج تاون، برای محافظت در برابر طوفان‌ها به دیوارهای دریایی – یا به عبارت دقیق‌تر، دیواره‌ای غول‌پیکر ۲۸۰ مایلی – متکی بوده است، زیرا بیشتر خط ساحلی بین ۰.۵ تا ۱ متر زیر جزر و مد قرار دارد.

حدود 90 درصد از جمعیت گویان در سواحل زندگی می کنند و این کشور باید به طور قابل توجهی دیواره دریایی خود را تقویت کند تا مناطق وسیعی از جورج تاون را از آسیب جدی در امان نگه دارد.

9. ساوانا – ایالات متحده آمریکا

شهر ساواناگرم شدن هوا: ساوانا، جورجیا در یک نقطه داغ طوفان قرار دارد، اما حتی بدون رویدادهای شدید آب و هوایی، می توانید شهر تاریخی را که توسط دریا بلعیده شده است، از هر طرف ببینید.

رودخانه ساوانا در شمال و رودخانه اوجیچی در جنوب می‌توانند به باتلاق‌های مجاور سرازیر شوند، به این معنی که وقتی طوفان‌ها و سیل‌ها به شهر می‌رسند (و انتظار می‌رود تا سال 2050، شهر هر قرن یک بار سطح سیل تاریخی را تجربه کند) این اثرات می‌تواند حتی شدیدتر باشد.

لینک های مرتبط:

این خیلی عجیبه: تست دردسر بزرگ تو راهه! کی همسر پیرمرد ناقلاست؟!

تست هوش عجیب سخت : خطای تصویری مشکوک که فقط دو درصد افراد می فهمن! چی عجیبه؟!

بدترین کشورها برای اخذ تابعیت: این کشورها به شما اقامت شهروندی نمی دهند!

تست بینایی کروکودیل را در عرض 5 ثانیه پیدا کنید!

به داماد کمک کنید! کدام عروس روح نیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا