;
پزشکیتازه ها

اولین مجسمه برهنه در خاورمیانه واکنش برانگیز شد! عکس ها را ببینید!

مجسمه های جنین: هنرمند مفهومی دیمین هرست کسی نیست که از یک بیانیه دوری کند – و مجموعه ای از مجسمه های برنزی از یک جنین در حال بارداری که در ورودی یک بیمارستان جدید در قطر تزئین شده است، گواه این امر است.

14 مجسمه غول پیکر، با عنوان “سفر معجزه آسا”، جنینی را نشان می دهد که در داخل رحم رشد می کند، از زمان لقاح تا تولد، و با یک مجسمه 46 فوتی از یک نوزاد پسر تازه متولد شده برهنه به پایان می رسد.

مجسمه های جنین4

مجسمه ها در ابتدا با مراسم بزرگی در سال 2013 رونمایی شدند اما مدت کوتاهی پس از آن از دید عموم پوشانده شدند. مقامات گفتند که مجسمه‌ها باید از کارهای ساختمانی در دوحه محافظت می‌شدند، اما پوشاندن آنها به دنبال انتقاداتی در رسانه‌های اجتماعی در آن زمان بود. حاکمان این کشور مایلند قطر را به یک مقصد فرهنگی تبدیل کنند – جاه طلبی که باید با درجه ای از محافظه کاری اجتماعی همراه شود.

اظهارات دیمین هرست خالق مجسمه های جنین:

مجسمه های جنین2
14 مجسمه غول پیکر، با عنوان “سفر معجزه آسا”

هنرمند بریتانیایی هرست اذعان کرد که کار او سه سال طول کشیده و می‌تواند بحث‌برانگیز باشد.

او در سال 2013 گفته بود: «فکر می‌کنم تفاوت‌های فرهنگی کمی دشوار است. می‌دانید که در انگلستان، نوزاد برهنه مشکلی ندارد، جنین و تخمک و اسپرم را می‌بینید، از نظر فرهنگی، این اولین مجسمه برهنه در خاورمیانه است. این بسیار شجاعانه است” که قطر آن را سفارش داده است.”

مجسمه های جنین

مجسمه های جنین3

مجسمه های جنین بسیار منعکس کننده ماموریت بیمارستان است که زنان و کودکان را درمان می کند. او افزود: “من فکر می کنم برای موقعیت مکانی عالی است، همانطور که می بینید افراد زیادی در حال عکس گرفتن هستند، فکر می کنم در حال تبدیل شدن به یک نماد است.”

این مجسمه ها در میان 65 اثر هنرمندان برجسته بین المللی هستند که به طور ویژه برای این مرکز انتخاب شده اند. در طبقه چهارم این ساختمان، یک چیدمان نئونی توسط هنرمند برنده جایزه ترنر، تریسی امین، با عنوان «به اقیانوس گوش می‌دهم و تمام چیزی که می‌شنوم تو هستی» قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا