;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

لایه بردار طبیعی که تا عید پوست رو می سازه+ نحوه استفاده

لایه بردار طبیعی: از سفیدآب تنها زمان حمام نمودن استفاده نمی کردند بلکه از آن برای سفید کردن صورت استفاده می کردند. سفید آب یکی از اقلام آرایشی در زمان گذشته بوده است. احتمالا تا به حال اصطلاح سرخاب ـ سفیداب را که به لوازم آرایش زنانه اشاره دارد، شنیده اید. این اصطلاح به این علت بوده که زنان قدیم در کنار سرخآب برای زیبایی صورت و سفید کردن پوست از سفیدآب استفاده می کردند.

بیشتر بخوانید: از بین بردن لکه های قهوه ای پوست دست با 4 روش خانگی

لایه بردار طبیعی: پژوهش های اخیر در حوزه سلامت و زیبایی نشان می دهد که این ماده سفید به دلیل قابلیت یکسان سازی رنگ پوست و پاکسازی منافذ پوست با خاصیت لایه بردارش معروف است. در بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی به بررسی فواید روشور برای سلامت پوست و زیبایی پرداخته شده است. با مجله گفتنی همراه باشید.

لایه بردار طبیعی4
لایه بردار طبیعی / کیسه کشیدن

روشور و لایه بردار طبیعی چیست؟

لایه بردار طبیعی، سفید آب یا روشور در گذشته توسط عطارها و از گل سفید و نخاع برخی حیوانات (چربی حیوانی) تهیه می شد. زنان در دوران گذشته از سفیداب برای آرایش کردن و سفید نشان دادن آن استفاده می کردند. این ماده هنوز مانند گذشته سفید و گرد است و دارای بسته بندی شکیلی نیست و به صورت فله توسط عطارها فروخته می شود. سفیداب انواع مختلفی مانند سفیداب قلع و سفیداب سرب دارد که از سوزاندن فلزات قلع و سرب به دست می آیند.

سفیداب، بهترین بدن شوی، نرم کننده ی پوست، لایه بردار، کنترل کننده تعریق بدن و جوان کننده پوست است که ضرری برای پوست ندارد اما متاسفانه در دست فراموشی است.

بیشتر بخوانید: عید نوروز 1403 چه مدل کفشایی مد میشه؟

این هم بدردت می خوره: طرز تهیه تینت لب با لبو: از این به بعد بالم لب هم نخر

لایه بردار طبیعی3

این مطلب هم عالیه: ماسک ضد لک فوری: تا عید نوروز به صورتت جلا بده+ طرز تهیه

لایه بردار طبیعی تمیز کننده ای بدون ایجاد حساسیت

لایه بردار طبیعی، اگر پوست شما به صابون ها و بدن شوی های شیمیایی حساسیت نشان می دهد، سفیدآب را جایگزین آن نمایید و برای تمیز شدن پوستتان از سفیدآب استفاده کنید، زیرا سفیداب حساسیت پوستی زیادی ایجاد نمی کند.

خلاص شدن از شر جوش ها با لایه بردار طبیعی

لایه بردار طبیعی، جوش صورت ممکن است به دلایل زیادی مانند تغییرات هورمونی، تغییرات PH، مواد غذایی چرب و یا بیماری ها و داروهای خاص بر روی پوستتان ایجاد شود. اگر می خواهید از شرجوش ها و لک های پوست راحت شوید، از سفیداب استفاده نمایید زیرا سفیدآب باعث ضدعفونی شدن پوست و از بین رفتن میکروب ها و چربی های اضافه روی پوست و خلاص شدن از شر جوش های صورت و بدن می شود. برای درمان جوش با سفیدآب، سفید آب را تنها به نواحی که جوش دارد قرار داده و ماساژ ندهید.

بیشتر بخوانید: پوست تمیز و بدون لک تا عید نوروز: خیلی آسونه دست به کار شو

لایه بردار طبیعی

لایه بردار طبیعی و کنترل تعریق بدن

اگر بیش از حد عرق می کنید، در زمان استحمام مقداری سفیدآب به مناطقی از بدن که بیشتر دچار تعریق می شوند، بمالید و با دست ماساژ دهید تا باعث کنترل تعریق بدن شود. خواهید دید که سفید آب با بهبودی سلول ها و جوان تر نمودن پوست شما باعث می شود مانند گذشته دچار تعریق نشوید.

جلوگیری از ابتلا به سرطان های پوست

می شود که آسیب های وارد شده به پوست از طریق اشعه های خورشید، درمان سلول های آسیب دیده ترمیم شوند، در حقیقت سفیدآب مانند ضد آفتاب عمل می کند.

بیشتر بخوانید: تغییر چهره فلور نظری همسر اصلان در خانه به دوش با استایل قرمز مخمل

این هم مفیده: از بین بردن لک صورت: با این ویتامین ها تا عید پوستتو آینه کن!

جلوگیری از جوش زدن پس از اصلاح

برای جلوگیری از جوش زدن آقایان بعد از اصلاح صورت، آنها می توانند مقداری سفیداب را با عرق بید مخلوط کنند و به صورت خود بمالند. این ترکیب با طبع سرد خود از بروز جوش بعد از اصلاح جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از روشور لایه بردار طبیعی

لایه بردار طبیعی5
سفیداب لایه بردار طبیعی

شاید بپسندید: استایل تمام چرم بهاره افشاری+ عکس هایی که دیدن دارد!

چگونه می توان از سنگ روشور برای نابرابری های رنگ پوست استفاده کرد؟ سنگ روشور چه فوایدی دارد؟

سنگ روشور ماده ای تمیزکننده است که از دیرباز در ایران مورد استفاده قرار می گرفته و از فرهنگ حمام ایرانیان می آید. ساختاری شبیه گچ دارد. سنگ حمام که خاصیت لایه برداری خوبی دارد، پوست را از پوست مرده پاک می کند و برای مشکلات موهای زیر پوستی نیز مفید است. روشور که برای درمان انواع لک های پوستی و تیره شدن پوست به کرات استفاده می شود، در واقع سنگی طبیعی است.

از بین بردن جوش صورت

از آنجایی که روشور شبیه به فرم گچ است، مقداری از آن با تماس با پوست مرطوب ذوب می شود. مالش آن بر روی کیسه و کشیدن بر روی پوست به صورت حرکتی، لایه برداری طبیعی از سطح پوست را به انجام می رساند.

سپس می توانید آن را با آب بشویید و اثر آن را احساس کنید. به خصوص برای پوست های خشک، به لطف خواص بی نظیر روشور، کشیدگی پوست پس از لایه برداری را احساس نخواهید کرد.

این هم بدردت می خوره: رنگ کردن مو در خانه با 8 قدم ساده و کاربردی | آرایشگر حرفه ای خود شوید!

لایه برداری چیست

اگر به دنبال روش‌های مختلف لایه برداری پوست در کلینیک‌ هستید، بهتر است با چند پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. متخصص، پوست شما را بررسی کرده و با توجه به نوع پوست بهترین درمان را پیشنهاد می‌دهد.

اهمیت لایه برداری پوست

به طور طبیعی سلول‌های مرده پوست حدودا هر ۳۰ روز یک بار با سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند. گاهی اوقات سلول‌های مرده به طور کامل از بین نرفته و منجر به ایجاد لک‌ و بسته شدن منافذ می‌شوند. لایه برداری از این امر جلوگیری می‌کند. طبق نظر آکادمی پوست آمریکا لایه برداری، پوست شما را روشن‌تر نشان می‌دهد. همچنین باعث افزایش جذب و اثربخشی محصولات مراقبت از پوست می‌شود.

لایه برداری پوست به انگلیسی Exfoliate نامیده می‌شود. در صورتی که لایه برداری به طور منظم انجام شود، از مسدود شدن منافذ جلوگیری کرده و در نتیجه جوش‌های کمتری ظاهر می‌شود. لایه برداری در طولانی‌مدت تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. از این طریق درخشندگی و شادابی به پوست بازمی‌گردد. کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و خطوط ریز و افتادگی‌ها را کاهش می‌دهد.

به طور خلاصه می‌توان مزایای لایه برداری پوست را به صورت زیر بیان کرد.

  • حذف سلول‌های مرده پوست
  • بهبود گردش خون
  • با افزایش گردش خون پوست روشن‌تر می‌شود.
  • امکان جذب بهتر مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌ها

 

این مطالب هم جالبه:

ماسک پوست پرتقال برای از بین بردن چروک صورت؛ دیگه پوستشو دور ننداز!

روش استفاده از اسپری آب برای صورت که پوستت رو تا عید زنده می کنه!

بهترین روغنها برای جلوگیری از چروک پوست

بهترین و موثرترین روش های شفاف کردن پوست تا عید نوروز

مادر تعجباتی ایلان ماسک که یه مانکن معروفه!+ عکس

مانتو کتی های یانگوم برای عید 1403 که خیلی شیک هستند+ عکس

مدل مانتوهای سوسانو برای عید 1403: ازش یاد بگیرید+ عکس

تیپ های هفت رنگ نیوشا ضیغمی با موهای بلوند شینیون شده+عکس

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا