;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

پوست تمیز و بدون لک تا عید نوروز: خیلی آسونه دست به کار شو

پوست تمیز و بدون لک: برای رسیدن به زیبایی و شفافیت پوست صورت چند نکته را رعایت کنید تا در مدت کوتاهی بدون صرف هزینه ای خاص و با تکنیک های خانگی به پوست صاف و زیبا برسید. آیا شما از آن دسته از دختران یا پسران هستید که هیچ وقت پوست مطلوب و درخشان نداشتند؟

کمی زمان صرف جوان سازی و شفاف کردن پوستتان کنید تا زیبایی شما چند برابر شود. در مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی برایتان نکاتی را خواهیم گفت که در عین سادگی مؤثر هستند و در کمتر از 1 ماه پوست شما را دچار تغییرات فوق‌العاده خواهند ساخت. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: عید نوروز 1403 چه مدل کفشایی مد میشه؟

این هم مفیده: از بین بردن لک صورت: با این ویتامین ها تا عید پوستتو آینه کن!

چطوری پوست تمیز و بدون لک تا عید نوروز داشته باشیم؟

پوست تمیز و بدون لک، در زیر یک سری نکات ساده را به شما معرفی کرده ایم که می توانید با انجام منظم و مرتب به طوری که جزئی از روتین و سبک زندگی شما شود، می توانید به پوستی ایده آل و شفاف و بدون ایرادات خاص تا یکماه آینده برسید، پس لطفا در انجام این توصیه ها دقت کنید و البته دوستانی که دارای اگزما یا مشکلات خیلی حاد پوستی به همراه خارش یا عفونت هستند لطفا با پزشک و متخصص پوست مشورت کنند و از انجام سرخود این موارد امتناکنند.

۱.شستشوی صورت

شستشوی صورت صبح و شب به شما کمک شایانی در خصوص شفافیت پوست می کند زیرا باعث زدودن آلودگی های روزانه از صورت می شود.

شستشوی صورت

۲. صابون کاکائو کره ای

پوست تمیز و بدون لک، خشک کردن پوست با صابون کاکائو کره ای صبح و شب برای جوان ماندن پوست شما و همچنین حفاظت پوست شما در برابر آلودگی ها گزینه بسیار مناسبی است.

بیشتر بخوانید: از بین بردن لکه های قهوه ای پوست دست با 4 روش خانگی

این هم بدردت می خوره: طرز تهیه تینت لب با لبو: از این به بعد بالم لب هم نخر

 

۳. خوردن هویج یا ویتامین آ و ای

پوست تمیز و بدون لک، هویج منبع بسیار مناسبی از ویتامین آ است که روند پیری پوست را به طور مجعزه آسایی کاهش می دهد همچنین برای شادابی و شفافیت پوست صورت می توانید از ویتامین ای استفاده کنید.

هویج

این هم بدردت می خوره: بهترین مانتوهای شهرزاد کمال زاده برای عید 1403

۴. پوست تمیز و بدون لک با نوشیدن آب

75% بدن آب است. نوشیدن فراوان آب می تواند کمک زیادی به آب رسانی پوست بکند و در نتیجه باعث شفافیت و روشنی پوست شود.

بیشتر بخوانید: پوست بدون لک با 6 روش خانگی

۵.خوردن سبزیجات

سبزیجات منبع قوی ویتامین های هستند با خوردن سبزیجات می توانید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید. افرادی که رژیم غذایی گیاه خواری را دنبال می کنند دارای پوستی روشن و درخشنده هستند.

۶. تغییر رژیم پوست

اگر خسته شدید رژیم پوست خود را تغییر ندهید زیرا این کار باعث می شود شما از هیچ روشی جواب کامل را نگیرید.

۷.روبالشتی خود را عوض کنید

روی بدن ما انواع و اقسام آلودگی ها وجود دارند که یکی از مناسب ترین مکان ها برای رشد آن ها رخت خوابمان است پس برای محافظ از پوست خود از آلودگی ها رو بالشتی خود را هر چند وقت یک بار تعویض کنید.

رو بالشتی

شاید بپسندید: استایل تمام چرم بهاره افشاری+ عکس هایی که دیدن دارد!

۸.پوسته پوسته شدن و لایه برداری پوست با با مواد طبیعی

فراموش نکنید که استفاده از صابون های شیمیایی باعث خشکی و به مرور پیری پوست صورت می شود پس بهتر از لایه برداری پوست صورتتان را با ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل انجام دهید.

۹.پوست تمیز و بدون لک با مصرف تخم کتان

تخم کتان بخورید این روغن حیاتی قدرت مغز را بالا می برد.

تخم کتان

۱۰.مصرف گوجه فرنگی

گوجه بخورید چون از پیری و بروز لک صورت جلوگیری می کند.

 

این هم بدردت می خوره: رنگ کردن مو در خانه با 8 قدم ساده و کاربردی | آرایشگر حرفه ای خود شوید!

لک صورت چیست؟

لک به هر نوع علامت، لکه، تیرگی‌ها، قرمزی‌ها، نقاط تیره یا روشن، جوش‌ها، آکنه، نقاط سفید، خطوط و خشکی‌های قابل لمس یا تغییر رنگی گفته می شود که روی پوست ظاهر شود. این لکه‌ها ممکن است ناشی از مشکلات متفاوتی مانند آکنه، آسیب به پوست، عوامل خارجی مثل آفتاب، ناراحتی‌های داخلی بدن، تغییرات هورمونی، عوامل ژنتیکی و استفاده از محصولات آرایشی ناسالم باشند. به عنوان مثال، جوش‌ها، آکنه‌ها و اثرات جانبی آنها معمولاً به صورت لکه‌های قرمز و قهوه‌ای روی صورت ظاهر می‌شوند.

لک صورت 2

این هم مفیده: روش استفاده از اسپری آب برای صورت که پوستت رو تا عید زنده می کنه!

عوامل ایجاد کننده لک صورت

لک صورت ممکن است به دلایل متنوعی شکل گیرند و علت دقیق لک در صورت بستگی به نوع و شدت آنها دارد. برخی از عوامل عمده‌ای که می‌تواند لکه‌ها را ایجاد یا تشدید کند، عبارتند از:

  • ویروس‌ها (Viruses): بعضی از لک‌ها می‌توانند ناشی از عفونت ویروسی مانند هرپس ساده (HSV) باشند، که عفونت آن معمولاً بروز تبخال پوستی را به دنبال دارد.
  • عفونت‌ها (Infections): برخی از لک های صورت مانند آکنه، عفونت پوست، یا آفتاب سوختگی ناشی از عفونت‌های باکتریایی، قارچی یا ویروسی باشند.
  • عوامل ژنتیکی (Genetics): برخی از لک‌ها ممکن است به علت وراثت و ژنتیک در فرد وجود داشته باشند. به عنوان مثال، لکه‌های قهوه‌ای (ملانوما) ممکن است به طور موروثی منتقل شوند.
  • آفتاب سوختگی (Sun exposure): قرارگیری در معرض نور و اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید و بدون استفاده از محافظت‌های مناسب می‌تواند به تشدید لکه‌ها، ایجاد لک‌های قرمز و سایر تغییرات رنگ پوست منجر شود.
  • منافذ مسدود شده (Clogged pores): تراکم چربی باکتری و مواد آلوده در منافذ پوست به علت استفاده از محصولاتی مانند محصولات آرایشی و بهداشتی، ضدآفتاب یا مرطوب‌کننده‌ها می‌تواند به تشکیل لک صورت و سایر ضایعات پوستی منجر شود.
  • رژیم غذایی (Diet): برخی تحقیقات نشان داده‌اند که برخی مواد غذایی ممکن است بر روی تولید چربی پوست تأثیر داشته باشند و لکه‌های آکنه را تشدید کنند. مثلاً محصولات لبنی، مصرف بیش از حد شیرینی‌ها و مواد پرچرب ممکن است تأثیر منفی بر پوست داشته و منجر به لک پوستی شوند.
  • داروها (Medications): عوارض جانبی برخی از داروها می‌توانند تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم بر روی پوست داشته باشند و لکه‌ها را تشدید کنند. به عنوان مثال، برخی از مانند کورتیکواستروئیدها، استروئیدهای آندروژنیک، داروهای هورمونی، ضدباکتری‌ها و ضد التهاب‌ها ممکن است این تأثیر را داشته باشند.

 

برایتان جالب خواهد بود

ماسک پوست پرتقال برای از بین بردن چروک صورت؛ دیگه پوستشو دور ننداز!

بهترین روغنها برای جلوگیری از چروک پوست

مانتو کتی های یانگوم برای عید 1403 که خیلی شیک هستند+ عکس

مادر تعجباتی ایلان ماسک که یه مانکن معروفه!+ عکس

مدل مانتوهای سوسانو برای عید 1403: ازش یاد بگیرید+ عکس

7 بهترین ست مانتوی عید که با آن‌ها می‌درخشید

تغییر چهره فلور نظری همسر اصلان در خانه به دوش با استایل قرمز مخمل

تیپ های هفت رنگ نیوشا ضیغمی با موهای بلوند شینیون شده+عکس

4 مدل شلوار جین که شما را قد بلندتر نشان می‌دهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا