;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

مزایا و معایب آرایش دائم: انجام بدهیم یا نه؟؟

مزایا و معایب آرایش دائمی: دستیابی به آرایش خوب نیاز به زمان و تخصص دارد که این کار را برای بسیاری از خانم ها طاقت فرسا می کند. ما دلایلی را جمع آوری کرده ایم که چرا یک روش دائمی ارزش انجام دادن دارد یا ندارد. پس این مقاله مد و زیبایی را در مجله گفتنی دنبال کنید.

آرایش دائمی یکی از بهترین رازها برای درخشان و زیبا به نظر رسیدن است. این موارد، شامل ابروهای پرپشت و لب های پر است که طولانی مدت هستند، جنبه هایی که اغلب با یک مداد یا رژ لب ساده به دست نمی آیند.

 

پرطرفدار و خواندنی: اسموتی لاغر کننده: این سه اسموتی ساده باعث لاغری و رفع پف دور چشم می شود!

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مدام خط چشم را امتحان می کنید یا زمانی برای استفاده از برخی محصولات آرایشی ندارید، شاید روش پیگمانتاسیون راه حلی برای این نیازها باشد.

حتما ببین: ترفندهای آرایشی بلک پینک: دیگه دوره زمونه آرایش سنگین نیست!

مزایا و معایب آرایش دائمی: تصمیم گیری در مورد آرایش دائمی باید مورد مطالعه قرار گیرد، زیرا به محض اعمال، پاک کردن آن بسیار دشوار یا پرهزینه خواهد بود. اگرچه این نوع درمان خطرات عمده ای ندارد، اما احتمال بروز واکنش آلرژیک یا تحریک وجود دارد. از این نظر بهتر است به دنبال یک مرکز واجد شرایط و متخصص باشید.

آرایش دائمی چیست؟

آرایش دائمی صورتآرایش دائمی یک روش پیگمانتاسیون است که مانند یک خالکوبی روی مخاط یا اولین لایه درم پوست عمل می کند. ظاهر خط چشم، رژ لب، موهای ابرو یا هر اثر آرایش دیگری را اعمال می کند.

یکی از اولین کارها تجزیه و تحلیل واکنش پوست فرد در برابر رنگدانه با استفاده از چسب است. سپس یک بی حس کننده موضعی استفاده می شود که ناحیه مورد نظر را بی حس می کند. اما، مانند هر خالکوبی، تورم و تغییر رنگ وجود دارد.

علاوه بر میکروپیگمنتیشن، تکنیک دیگری به نام میکروبلندینگ وجود دارد که برای ابروها استفاده می شود و نیمه دائمی است. در برخی موارد به مرور زمان ناپدید می شود.

همچنین بخوانید: 11 راه برای داشتن لب های صورتی و برجسته بدون استفاده از بالم لب

مناطق مناسب برای آرایش دائمی

مزایا و معایب آرایش دائمی

مناطقی از بدن وجود دارند که برای آرایش دائمی مناسب تر از سایرین هستند. به طور کلی، چشم ها و لب ها بیشترین درمان را با این تکنیک دارند.

خط چشم

مزایا و معایب آرایش دائمی_ خط چشماین یکی از رایج ترین تکنیک هاست، زیرا دستیابی به یک طرح کلی با آرایش حرفه ای دشوارتر است. دلیل اینکه بسیاری از افراد به سراغ یک نوع خط چشم قطعی و با روکش بهتر می روند. به نوبه خود، از رنگ زدن بر روی خط مژه بالایی تشکیل شده است که یک خط کامل ایجاد می کند.

رنگ و خط لب

خط لب و رژ لب دائمی لب های برجسته  و داری خطوط مشخص مد شده اند. در برخی موارد، افراد به دنبال ترسیم طرح کلی آنها هستند که با سوزن هایی که لبه را مشخص می کنند به دست می آید. این یک پرکننده رنگ است که با اعمال یک رنگ تخصصی روی لب، مانند یک رژ لب عمل می کند.

مزایا و معایب آرایش دائمی

مزایا:

صرفه جویی در زمان، بدون شک، مزیت اصلی است. از این نظر، آرایش دائمی یک مزیت است که می خواهید بدون تلاش یا فداکاری زیبا به نظر برسید.

به همین ترتیب، بسیاری از زنان این روش را برای بهبود نقص صورت یا بازگرداندن رنگدانه های پوستی که به دلیل برخی از عوارض پزشکی تحت تأثیر قرار گرفته است، انتخاب می کنند. همچنین، اگر به محصولات آرایشی معمولی حساسیت دارید، پرم چاره است.

این روش ساده است و تقریباً پنج سال طول می کشد . اما پس از این مدت می توان آن را روتوش کرد.

مزایای رنگ لب

رژگونه لب در لیست مورد نظرترین روش ها ظاهر می شود. این شامل ایجاد یک اثر پرکننده بیشتر و ظاهری کامل و طبیعی است.

به همین ترتیب، افرادی که تصمیم به آرایش لب‌های خود می‌گیرند، معمولاً به دنبال اصلاح هر گونه نقص و ظاهر بهتر آن‌ها بر اساس ویژگی‌های صورت هستند.

مزایای میکروبلیدینگ

در مورد ابروها، پرکاربردترین فرآیند میکروبلیدینگ نام دارد. می توانید شکل قوس را تغییر دهید و موهای از دست رفته را پر کنید. این ایده آل برای افرادی است که فاقد ابرو هستند یا در طراحی کم پشت یا ناهموار به نظر می رسند.

مزایا و معایب آرایش دائمی

معایب

محبوبیت این روش باعث ظهور بسیاری از مراکز زیبایی شده است. با این حال، همه آنها پرسنل آموزش دیده ندارند .

اگرچه این یک مداخله جراحی است که نیازی به اقدامات احتیاطی ندارد، اما باید در نظر داشت که بیهوشی، استفاده صحیح از سوزن ها، مهارت های آرایشگر و نوع رنگدانه نقش اساسی دارد.

دومین مورد مرتبط این است که همانطور که از نامش پیداست یک آرایش دائمی است. یعنی پاک کردن آن شبیه خالکوبی است و بنابراین، بسیاری از اوقات جوهر را نمی توان به طور کامل پاک کرد. علاوه بر این، بیمارانی وجود دارند که ممکن است به رنگدانه حساسیت داشته باشند.

معایب طرح ریزی

خط چشم ثابت می تواند ظاهر چشمگیرتری به شما بدهد، بنابراین فردی که این روش را در معرض خطر قرار می دهد باید در نظر داشته باشد که صورتش در طول روز به همین شکل باقی می ماند.

یکی دیگر از اشکالات این است که پلک ناحیه حساسی است و بنابراین درد در آنجا شدیدتر است.

آرایش دائمی روی چشم

تصمیم مرتبط با آرایش دائمی باید محکم گرفته شود، زیرا مانند یک خالکوبی است.

معایب در ابرو

در ابروها معایب زیاد نیست. بزرگترین خطر، رفع رنگدانه ناشی از استفاده از سایر لوازم آرایشی شیمیایی است. و در موارد خاص، تغییر در روندهای مد و زیبایی باعث می شود سبک به دست آمده در مد منسوخ به نظر برسد.

تصمیم برای آرایش دائمی باید آگاهانه گرفته شود

در پایان، آرایش دائمی می تواند ایده بسیار جذابی برای نشان دادن لب های بی نقص یا ابروهای تحسین برانگیز باشد، اما خطراتی وجود دارد که تجزیه و تحلیل آنها مهم است. این یک روش برگشت پذیر نیست.

به طور خلاصه، یک مرکز بهداشتی مجاز که دارای گواهینامه های مناسب باشد، موفقیت فرآیند را تضمین می کند و مشاوره مناسب را ارائه می دهد.

لینک های مرتبط:

میکروپیگمنتیشن لب: مزایا و عوارض احتمالی

مدل موی سریع و آسان برای مهمانی یا عروسی

ترفندهای آرایشی فوری برای از بین بردن جای زخم و جای جوش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سه =

دکمه بازگشت به بالا