;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

آفتاب گرفتن بدون آسیب پوستی که همه نمی دانند!

آفتاب گرفتن بدون آسیب پوستی از جمله مهم‌ترین موضوعات است که افراد باید از آن اطلاع داشته باشند در غیر این صورت با عوارض جبران‌ناپذیری روبه‌رو می‌شوند.

آفتاب گرفتن بدون آسیب پوستی

آفتاب‌گرفتن می‌تواند برای سلامتی و روحیه مفید باشد، زیرا بدن شما را با ویتامین D تأمین می‌کند. اما باید بادقت و رعایت نکات ایمنی انجام شود تا از آسیب‌های پوستی و خطرات ناشی از اشعه‌های ماورای‌بنفش (UV) جلوگیری شود. در اینجا چند نکته برای آفتاب‌گرفتن بدون آسیب وجود دارد: در بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی با شیوه درست آفتاب گرفتن بدون آسیب پوستی اشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

آفتاب گرفتن بدون آسیب پوستی2

زمان مناسب برای آفتاب گرفتن

ساعات امن: بهترین زمان برای آفتاب گرفتن صبح زود (قبل از ساعت ۱۰) و بعدازظهر (بعد از ساعت ۴) است. در این زمان‌ها شدت اشعه UV کمتر است.

اجتناب از ساعات اوج: در ساعات بین ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر که شدت اشعه UV بالاست، از قرارگرفتن طولانی‌مدت در آفتاب خودداری کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب
کرم ضدآفتاب با SPF مناسب: از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید که بتواند طیف گسترده‌ای از اشعه‌های UVA و UVB را مسدود کند.

تکرار استفاده: هر دو ساعت یک‌بار کرم ضدآفتاب را تجدید کنید و بعد از شنا یا تعریق، دوباره آن را بزنید.

نوشیدن مایعات در آفتاب گرفتن بدون آسیب

یکی از روش های جلوگیری از آسیب به پوست بدن خود، مصرف مایعات در طول آفتاب گرفتن است. مصرف مایعات در هنگام برنزه شدن، از خشکی پوست و چروک شدن آن جلوگیری نموده و سبب حفظ طراوت و شادابی پوست خواهد شد.

آفتاب گرفتن بدون آسیب پوستی1

مراقبت از پوست

مرطوب‌کننده‌ها: بعد از آفتاب‌گرفتن، از مرطوب‌کننده‌های مناسب استفاده کنید تا پوست شما نرم و آبرسانی شود.

آب‌رسانی: نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

آگاهی از نوع پوست در آفتاب گرفتن بدون آسیب

توجه به نوع پوست: پوست‌های روشن‌تر به مراقبت بیشتری نیاز دارند و ممکن است زودتر دچار آفتاب‌سوختگی شوند. افراد با پوست تیره‌تر نیز باید مراقب باشند، اگرچه ممکن است کمتر دچار سوختگی شوند، اما همچنان در معرض خطرات اشعه UV هستند.

مصرف غذاهای مفید

آنتی‌اکسیدان‌ها: مصرف غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند میوه‌ها و سبزیجات، می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید کمک کند.

به‌ طور مرتب جابجا شوید

آفتاب گرفتن بدون آسیب پوستی: اگر قصد دارید که در هنگام آفتاب گرفتن تمامی نقاط بدن خود را به یک اندازه تیره و برنزه نمایید، بهتر است که به‌ طور مرتب بدن خود را جا به جا کرده و اجازه دهید که آفتاب به بخش‌‌های متفاوت بدن شما رسیده و پوست بدنتان به‌ طور یکدست تغییر رنگ دهد و همچنین از آفتاب‌ سوختگی نیز جلوگیری نمایید.

استراحت در سایه

یکی دیگر از راه‌‌ها و روش صحیح آفتاب گرفتن بدون آسیب پوستی، استراحت در سایه بین زمان‌‌های آفتاب گرفتن در طول روز است. با این کار به پوست بدن خود اجازه تنفس و استراحت می‌‌دهید و سبب کاهش آفتاب سوختگی در پوست خود می‌‌شوید.

معاینه‌های منظم پوستی

بررسی پوست: مرتباً پوست خود را برای هر گونه تغییرات غیرعادی، لکه‌ها یا خال‌های جدید بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه تغییر، به پزشک مراجعه کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید از آفتاب‌گرفتن لذت ببرید و درعین‌حال از پوست خود در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا