;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

اشتباهات شستشوی صورت که باعث مشکلات پوستی می شود!

اشتباهات شستشوی صورت: هر یک از ما ممکن است در طول روز 3 یا 4 بار صورت خود را بشوییم. اما آیا میدانستید که شستشوی صورت در برخی حالات می تواند اشتباه و مشکل ساز باشد؟
روال روزانه مراقبت از پوست شما به احتمال زیاد با شستن صورت آغاز می شود و در آخر روز نیز با شستشوی صورت به پایان می رسد. در حالی که بنظر می رسد شستشو و پاکسازی صورت اصلا مسئله پیچیده ای نیست اما عادت های اشتباه شستشوی صورت ما می توانند منجر به مشکلات پوستی متعددی از جمله سوزش، چربی پوست و جوش بشوند. در بخش مد و زیبایی مجله گفتنی چندین اشتباه رایج مربوط به شستن صورت و یا اصلاح کردن آن آورده شده است.

شاید جالب باشد: صابون نسترن از پیری پوست جلوگیری می کند و جای جوش ها را از بین می برد

اشتباهات شستشوی صورت که باعث مشکلات پوستی می شود!

اشتباهات شستشوی صورت1

1- از محصولات نامناسبی استفاده می کنید

اشتباهات شستشوی صورت: پاک کننده ای مناسب است که کثیفی، آرایش و سلول های مرده پوست را کاملا پاکسازی کند و آنقدر قوی و ناملایم نباشد که چربی های طبیعی پوست و سلول های سالم را نیز از بین ببرد. پاک کننده ای را انتخاب کنید که نه آنقدر ملایم باشد که مجبور شوید چند بار روی سطح پوست استفاده کنید و نه آنقدر قوی باشد که با یکبار استفاده پوست شما قرمز و خشک شود.

حتما امتحان کنید: ماسک ضد چروک زردچوبه جوش های پوستی را نیز از بین می برد!

2- پوست خود را بیش از حد می شویید

اشتباهات شستشوی صورت: به طور کلی در طول روز باید یک یا دو بار پوست صورت خود را بشوییم. شستشوی بیشتر از این منجر به تحریک پوست و تولید بیش از حد چربی در پوست می شود. اگر روز خود را بدون آرایش و کرم ضد آفتاب گذرانده اید و همچنین عرق نکرده اید، آخر شب از استفاده از پاک کننده صرف نظر کرده و به شستشوی صورت با آب خالی بسنده کنید. هر از چند گاهی به پوست خود استراحت بدهید تا سالم بماند.

حتما امتحان کنید: خط چشم طبیعی در منزل بسازید، نتیجه واقعا جذاب و هیجان انگیز است!

3- به اشتباه صورت خود را با آب با دمای نامناسب می شویید

اشتباهات شستشوی صورت3

اشتباهات شستشوی صورت: یک عقیده وجود دارد که می گوید آب گرم منافذ صورت را باز می کند و آب سرد آن ها را می بندد. حقیقت این است که منافذ توانایی باز و بسته شدن ندارند. آب ولرم برای پاکسازی ملایم پوست بهترین گزینه است. آب خیلی داغ می تواند باعث خشکی بیش از حد پوست شود.

خیلی کاربردی:جلوگیری از ریزش مژه: اگر بعد از اکستنشن مژه هایتان کم پشت شده است این کارها را انجام دهید

4- بیش از آنچه که باید پوست خود را لایه برداری می کنید

اشتباهات شستشوی صورت: با وجود اینکه لایه برداری یک روش سالم برای از بین بردن سلول های مرده پوست است، بهتر است مکرراً لایه برداری انجام ندهید. لایه برداری حداکثر دو بار در هفته برای از بین بردن سلول های مرده پوست کافی است و این گونه دیگر باعث تحریک پوست شما نمی شود.

5- تمام صورت خود را نمی شویید

در دنیایی که زمان محدود است و با سرعت زیادی حرکت می کند، همه کار ها با عجله انجام می شوند. ممکن است هنگام شستشوی صورت تان برخی از نقاط مانند خط فک، خط مو و بینی را جا بیندازید و در این نقاط آلودگی ها باقی بمانند و منجر به مسدود شدن منافذ و خشکی پوست بشوند.

همچنین بخوانید: آرایش با لباس مشکی باید چگونه باشد؟ با این ترفندها حسابی جذاب می شوید!

6- به درستی با حوله صورت تان را خشک نمی کنید

اشتباهات شستشوی صورت2

اشتباهات شستشوی صورت: هنگامی که از حوله استفاده می کنید؛ نکته مهم این است که آن را روی پوست مالش ندهید. با وجود اینکه ممکن است این کار برای شما راحت تر و آرامش بخش باشد، پوست شما را می کشد و الاستین پوست را در معرض خطر قرار می دهد. همچنین مهم است که هرگز حوله خود را با کسی به اشتراک نگذارید تا از گسترش باکتری ها جلوگیری کنید.

7- پس از شستشو از مرطوب کننده استفاده نمی کنید

اشتباهات شستشوی صورت: یک سوال رایج این است که آیا باید پوست خود را خشک نگه داریم یا مرطوب ؟ برای به حداکثر رساندن جذب رطوبت، استفاده از مرطوب کننده بلافاصله پس از تمیز کردن پوست و در حالی که هنوز خود پوست مقداری مرطوب است، بسیار مهم است.

8- پیش از شستشوی صورت آرایشتان را پاک نمی کنید

اشتباهات شستشوی صورت: درست است که شستن صورت با پاک کننده به حذف آرایش و سایر ذرات گرد و غبار از پوست کمک می کند اما با این حال، پاک کردن آرایش قبل از شستن صورت با پاک کننده بسیار مفید است. در این صورت، پاک کننده می تواند به عمق منافذ پوست شما نفوذ کند بدون این که آرایش مانع آن شود.

ابتدا آرایش خود را با پاک کننده آرایش خانگی پاک کنید. می توانید از روغن نارگیل، روغن زیتون یا شیر به عنوان پاک کننده آرایش طبیعی استفاده کنید. یک تکه پنبه را به هر یک از این مواد آغشته کرده و به آرامی تمام باقی مانده آرایش، بالخصوص آرایش چشم را پاک کنید و هرگز با آرایش نخوابید. این موضوع می تواند آسیب قابل توجهی به پوست شما وارد کند.

9- با دستان کثیف صورت خود را می شویید

اشتباهات شستشوی صورت: بسیاری از مردم بدون اینکه دست هایشان را بشویند، صورت خود را پاک می کنند. اگر می خواهید پوستی سالم و بی عیب و نقص داشته باشید؛ این کار را متوقف کنید. هنگامی که صورت خود را با دستان کثیف میشویید؛ آلودگی دست ها به صورت منتقل می شود و این موضوع کار شما را دو چندان می کند. بنابراین پیش از شستن صورت، دست های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید.

10- از دستمال کثیف برای خشک کردن صورت استفاده می کنید

اشتباهات شستشوی صورت: همیشه از یک دستمال تمیز استفاده کنید؛ دستمال های مرطوب موجود در بازار به سرعت کثیف می شوند و استفاده مجدد از آنها می تواند آلودگی ها و ذرات کثیف را دوباره بر روی پوست شما قرار دهد. این مسئله به نوبه خود می تواند منجر به مشکلاتی مانند آکنه، جوش و لک شود. دستمالی که استفاده می کنید را هر روز بعد از استفاده بشویید. از یک شوینده ملایم برای شستن دستمال استفاده کنید و آن زیر نور آفتاب خشک کنید همچنین، دستمال را در حمام خود نگه ندارید. آن را در جای خشک و تمیز نگهداری کنید و علاوه بر این، دستمال را با دیگران به اشتراک نگذارید.

11- شستن صورت بلافاصله بعد از ماسک

اشتباهات شستشوی صورت: برخی از ماسک های میوه ای که هیچ مشکلی برای پوست ایجاد نمی کنند بهتر است چنددقیقه پس از اتمام زمان تعیین شده و حتی برداشتن ماسک از روی صورت، شسته شوند. به عقیده ی بسیاری از متخصصان پوست، شستن صورت بلافاصله بعد از ماسک های میوه ای و ورقه ای درست نیست.

12- حین شستشو بیش از حد مالش و سایش ایجاد می کنید

اشتباهات شستشوی صورت: همه ما تصور می کنیم ساییدگی بیشتر حین شستشوی صورت، پوست صورت را تمیزتر و شاداب تر می سازد در حالی که این عادت کاملا نادرست و باوری اشتباه است. اگر این کار را بیش از 20-30 ثانیه انجام دهید نتیجه ی آن برعکس خواهد بود.

مطالب جالبی که دیگران دوست داشتند:

حتما ببینید: لباس مناسب زنان چاق: چطوری خوش استایل تر به نظر برسید؟

از دست ندهید حتما ببینید: از بین بردن چروک پیشانی و دور چشم فقط و فقط با پای مرغ شاید باور نکنید اما راز مردم چین و کره برای از بین بردن چروک

ماسک صورت خانم های کره ای اگر می خواهید تا عید پوستی صاف و براق داشته باشید!

کرم ضد چروک خانگی بسازید و معجزه اش را در یک هفته ببینید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا