;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

فیشیال صورت در منزل: پاکسازی و آبرسانی پوست با روشی ارزان در خانه!

فیشیال صورت در منزل: فیشیال صورت، یکی از مهم‌ترین روتین‌های پوستی است که با پاکسازی و آبرسانی پوست همراه است و با برداشته شدن سلول‌های مرده از سطح پوست، پوستی شاداب و سالم خواهید داشت.

این روزها این روش در بسیاری از کلینیک‌ها انجام می‌شود و ممکن است به دلیل بالا بودن هزینه‌ها، از انجام آن صرف نظر کنید. اما شما به راحتی می‌توانید فیشیال را خودتان در خانه انجام دهید. در بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید فیشیال صورت در منزل را انجام دهید. با مجله گفتنی همراه باشید.

مراحل فیشیال صورت در منزل

فیشیال صورت، یکی از بهترین روش‌های مراقبت از پوست است و زمانی اثربخشی مناسب دارد که دقیق انجام شود و بسیار مهم است که بدانید چه نوع پوستی دارید. در این قسمت، مرحله به مرحله انجام فیشیال را با هم پیش می‌بریم.

فیشیال صورت در منزل

تمیز کردن صورت

فیشیال صورت در منزل: اولین کاری که باید انجام شود، پاکسازی پوست است که هر گونه چربی و سلول مرده در ابتدا باید از روی پوست برداشته شود. به همین خاطر، یک پاک کننده ملایم انتخاب کنید و پوست خود را تمیز بشویید و توجه داشته باشید که نوع پاک کننده باید متناسب با نوع پوست‌تان انتخاب شود.

صورت را چند دقیقه، به صورت حرکات دایره‌ای شکل و به آرامی ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید. برای خشک کردن پوست نیز سعی کنید از یک حوله تمیز و نرم استفاده کنید.

فیشیال صورت در منزل2

بخور صورت

فیشیال صورت در منزل: در این مرحله از فیشیال صورت در خانه، پوست برای لایه برداری آماده می‌شود. برای انجام این مرحله، آب را داخل قابلمه بریزید تا به جوش بیاید و صبر کنید تا مقداری خنک شود، سپس صورت خود را در فاصله ده سانتی متری از قابلمه قرار دهید و روی سر خود، یک حوله یا پارچه مناسب بیندازید. پنج دقیقه صورت را بخور دهید و هر زمان که احساس سوزش داشتید، بخور را متوقف کنید.

توجه داشته باشید که مدت زمان انجام این مرحله نباید طولانی شود، چرا که ممکن است پوست دچار سوختگی شود. هم چنین می‌توانید از عرقیجاتی مانند بابونه یا اسطوخدوس داخل آب نیز استفاده کنید. بعد از پایان بخور، پوست را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

لایه برداری

فیشیال صورت در منزل: اکنون، منافذ پوستی باز شده‌اند و حالا نوبت به لایه برداری رسیده است. اسکراب مناسب با پوست‌تان را بردارید و با حرکات دایره‌ای، روی پوست بمالید و سپس با آب گرم بشویید. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که اسکراب باید دارای دانه‌های ریز و ملایم باشد و حتی خودتان هم می‌توانید با عسل و شکر و یا ماست و قهوه، اسکراب خانگی درست کنید.

استفاده از ماسک

فیشیال صورت در منزل1

فیشیال صورت در منزل: در این مرحله از فیشیال صورت، پوست برای استفاده از ماسک مناسب آماده شده است و می‌توانید از ماسک‌های آبرسان یا جوانساز که به صورت ژل یا ورقه‌ای در بازار موجود هستند، استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید ماسک‌های خانگی را هم آماده کنید که بهترین آن این است که از یک پنبه آغشته به گلاب استفاده کنید و یا حلقه‌های خیار را روی پوست‌تان قرار دهید.

در این مرحله، هم چنین می‌توانید از سرم‌های پوستی نیز استفاده کنید که سرم می‌توانید از نوع آبرسان، ویتامین C و یا روشن کننده پوست باشد که یکی از قوی‌ترین محصولات مراقبت پوست هستند و آبرسانی قوی و عمیقی انجام می‌دهند.

آبرسانی و ماساژ

فیشیال صورت در منزل: در پایان فیشال، مرطوب کننده یا سرم مناسب روی پوست‌تان بزنید و شروع کنید به ماساژ دادن صورت تا مواد به طور کامل جذب پوست شود. اگر بعد از پایان این مراحل، قصد دارید از خانه خارج شوید، حتما ضد آفتاب مناسب هم به پوست‌تان بزنید.

شما به راحتی و با انجام مراحل بالا، می‌توانید فیشیال صورت در منزل انجام دهید و پوست سالم‌تری داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا