;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

آموزش آرایش صورت در خانه برای عروسی: اگر می خواهید یک میکاپ بی نظیر و شیک داشته باشید

آموزش آرایش صورت در خانه برای عروسی: مراسم عروسی یکی از خاص ترین و مهم ترین مراسم برای هر شخص می تواند باشد و علاوه بر اینکه یک روز مهم و به یاد ماندنی برای خود عروس و داماد هست، مراسم مهمی هم برای اطرافیان و اقوام عروس و داماد هست. به همین جهت آموزش آرایش صورت در خانه برای عروسی و داشتن یک آرایش مناسب ساده صورت برای عروسی رفتن اهمیت پیدا می کند.

انتخاب لباس مناسب، آرایش برای عروسی، شینیون مو و … یکی از دغدغه های مهم عروس خانم ها و اطرافیان در روز عروسی هست. این مسائل برای اقوام و نزدیکان عروس و داماد، از جمله خواهر عروس و داماد، مادر عروس و داماد و … هم مهم هست. همه افراد دوست دارند در مراسم عروسی بسیار زیبا باشند و بهترین آرایش و بهترین مدل مو را داشته باشند.

اگر شما جزو میهمانان عروس و داماد هستید و می خواهید یک میکاپ بی نظیر و شیک داشته باشید، تا انتهای این مقاله از مجله گفتنی همراه ما باشید تا شما را با ترفندهای مهم آرایش مناسب ساده صورت برای عروسی آشنا کنیم.

مراحل آموزش آرایش صورت در خانه برای عروسی

برای انجام یک آرایش مناسب عروسی رفتن، لازم هست که شما یک سری مراحل آرایش کردن رو رعایت کنید تا آرایش بهتر و زیباتری داشته باشید. بنابراین تمام مراحل رو قدم به قدم با آموزش آرایش صورت طی کنید تا بهترین آرایش مناسب عروسی رو داشته باشید.

مرحله اول: کرم مرطوب کننده صورت

قبل از هر چیز صورت خود را بشویید. سپس از یک کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید و آن را به تمام نقاط صورت بزنید.
کرم مرطوب کننده صورت کمک می کند که مواد آرایشی به خوبی روی پوست شما پخش شوند و آرایش صورت شما زیباتر و ماندگار تر شود. از طرفی یک سد میان پوست و لوازم آرایشی است که از پوست در برابر مضرات لوازم آرایش محافظت می کند.

مرحله دوم: پرایمر بزنید

در گام دوم آموزش آرایش صورت در خانه برای عروسی به سراغ پرایمر می رویم که شاید خیلی از شما با پرایمر آشنایی نداشته باشید اما برای اینکه آرایش خوب و مناسبی داشته باشید لازم است که از آن استفاده کنید. پرایمر را روی گونه ها و پیشانی خود بزنید. پرایمر منافذ باز پوست را می پوشاند و باعث می شود که منافذ پوست شما کمتر به چشم بیایند.
از طرفی یکی از مراحل آرایش مناسب عروسی است که لازم است حتما رعایت شود. برای اینکه یک آرایش سبک و مناسب عکس و عروسی داشته باشید نیاز نیست که خیلی سنگین آرایش کنید همین که مراحل آرایش عروسی را رعایت کنید کافی ست.

مرحله سوم: کرم پودر مناسب استفاده کنید

با زدن پرایمر در مرحله قبل ماندگاری کرم پودر خود را بالا می برید و می توانید تمام مدت عروسی، آرایش خود را حفظ کنید. کرم پودر مناسب رنگ پوستتان را تهیه کنید و روی تمام نقاط صورت خود به صورت نقطه ای بزنید. سعی کنید از کرم پودری استفاده کنید که جلوه نهایی براق داشته باشد. سپس با یک اسفنج تخم مرغی نمدار کرم پودر را به خوبی روی صورتتان پخش کنید تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

مرحله چهارم: کانسیلر بزنید

کانسیلر تکمیل کننده آرایش پوست است و نقش خیلی مهمی روی آرایش صورت دارد. اگر می خواهید یک آرایش مناسب عروسی خوب داشته باشید حتما از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر را به صورت مثلثی زیر هر دو چشم بزنید.
وسط تیغه بینی و نوک بینی، بین دو ابرو هم کانسیلر بزنید که آرایشی بی نقص داشته باشید. با اسفنج تخم مرغی کانسیلر را به صورت ضربه ای روی پوست پخش کنید. دقت کنید که اسفنج را روی پوست نکشید و فقط با حرکت ضربه ای آن را پخش کنید.

آموزش آرایش صورت در خانه برای عروسی1
مرحله چهارم: کانسیلر بزنید

مرحله پنجم: پودر فیکس استفاده کنید

پودر فیکس همانطور که از نامش پیداست برای فیکس کردن و تثبیت آرایش پوست به کار می رود. استفاده از پودر فیکس بعد از کانسیلر باعث می شود که روی صورت شما خط نیافتد. خطوط زیر چشم شما مشخص نباشد و کرم بین خطوط پوست قرار نگیرد.
پودر فیکس به ماندگاری آرایش پوست شما کمک می کند. یک براش بزرگ بردارید و مقداری پودر فیکس به آن بزنید. سپس براش را به حالت ضربه ای روی پوست و زیر چشم بزنید.

مرحله ششم: کانتور صورت را انجام دهید

برای اینکه بهترین آرایش مناسب عروسی را داشته باشید خوب است که صورت خود را کانتور کنید. کانتورینگ می تواند باعث بهتر به نظر رسیدن چهره شما در عکس ها شود و باعث برجستگی گونه ها و زاویه سازی فک می شود.
یک براش زاویه دار و پر تراکم مناسب کانتورینگ را تهیه کنید. یک برانزر که دو تا سه درجه از پوستتان تیره تر باشد بردارید و براش را داخل آن بزنید. کانتورینگ را باید زیر استخوان گونه، بالای پیشانی در قسمت شقیقه ها و زیر استخوان فک بزنید.
سپس به خوبی با براش آن را روی پوست محو کنید تا روی صورت شما خط های کانتور مشخص نباشند و کاملا محو شوند. در ضمن می توانید برای تغییر فرم بینی و کوچک کردن بینی هم از کانتور بینی استفاده کنید.

آموزش آرایش صورت در خانه برای عروسی2
مرحله ششم: کانتور صورت را انجام دهید

مرحله هفتم: سایه چشم مناسب عروسی

در گام هفتم آموزش آرایش صورت در خانه برای عروسی به توضیح سایه چشم میپردازیم و همانطور که می دانید آرایش چشم در روز عروسی بسیار مهم است و اولین چیزی که شما را در چشم دیگران زیبا و خاص نشان می دهد آرایش چشم است. سایه چشم مناسب و خوش رنگ کمک می کند که شما آرایشی مناسبی برای عروسی داشته باشید ولی نباید در آن اغراق کنید. بنابراین سعی کنید از سایه چشم های غلیظ و پررنگ استفاده نکنید و در زدن سایه چشم افراط نکنید.
یک رنگ ملایم و طبیعی انتخاب کنید و آن را با انگشت وسط پلک خود، درست جایی که برآمده است بزنید. سایه را به خوبی محو کنید ولی آن را خیلی روی قسمت های دیگر پلک پخش نکنید.
یک رنگ سایه دیگر را که با رنگ اول همخوانی داشته باشد انتخاب کنید و آن را در گوشه خارجی پلک به سمت بالا بزنید، درست مانند کشیدن دنباله خط چشم. سپس سایه را به سمت داخل پلک محو کنید.
برای زیبایی بیشتر می توانید مقداری هایلایتر گوشه داخلی چشم بزنید. اگر تمایل داشتید می توانید مقداری از سایه رنگ دوم را زیر چشم خود هم استفاده کنید.

آموزش آرایش صورت در خانه برای عروسی3
مرحله هفتم: سایه چشم مناسب عروسی

مرحله هشتم: خط چشم فراموش نشود

یک خط چشم به تنهایی می تواند به زیباتر شدن آرایش صورت شما کمک زیادی کند. بنابراین یک خط چشم مشکی و روان بردارید و پشت پلک خود بکشید.
می توانید دنباله هم به خط چشم خود بدهید و چشمان خود را کشیده و خمار کنید. خط چشم مشکی گزینه مناسبی برای آرایش عروسی است اما خط چشم های فانتزی مورد خوبی برای آرایش عروسی نیستند.

مرحله نهم: نقش مژه ها را دست کم نگیرید

حتما می دانید که ریمل تکمیل کننده آرایش چشم است و اگر نباشد می تواند آرایش صورت را ناقص کند. بنابراین یک ریمل مشکی خوب به مژه های خود بزنید طوری که مژه هایتان حالت بگیرند و پر پشت و مشکی شوند.
از فرمژه هم استفاده کنید و مژه های خود را فر کنید و بالا ببرید. این کار کمک بسیاری به چشمان شما می کند. در ضمن بهتر است از ریمل ۲۴ ساعته و ضد آب استفاده کنید تا به خوبی در تمام مدت عروسی روی مژه هایتان بماند و زیر پلک را سیاه نکند.

مرحه دهم: به ابروها حالت دهید

آرایش ابرو را دست کم نگیرید. برای اینکه یک آرایش مناسب عروسی خوب داشته باشید از مداد ابرو یا سایه ابرو استفاده کنید و قسمت های خالی ابروی خود را پر کنید. اگر خواستید می توانید قوس ابروی خود را کم کنید یا کمی آن را بلند تر کنید.
می توانید برای طبیعی بودن چهره تان از یک برس و ریمل بی رنگ ابرو استفاده کنید و ابروهای زیبا و طبیعی داشته باشید.

مرحله یازدهم: رژگونه را فراموش نکنید

حتما از تاثیر رژگونه در آرایش صورت آگاه هستید. یک رژگونه خوش رنگ و ملایم انتخاب کنید و مقدار کمی از آن را روی گونه های خود بزنید.
رژگونه را به خوبی با براش روی پوست پخش کنید. سپس از یک هایلایتر مناسب بالای گونه های خود استفاده کنید و آن را با نوک انگشت محو کنید. اینگونه چهره ای شاداب و بشاش خواهید داشت.

مرحله دوازدهم: رژلب

لب ها در آرایش صورت تاثیر خیلی زیادی دارند و می توانید با انتخاب یک رژلب خوش رنگ، آرایش خود را تکمیل کنید و بهترین آرایش مناسب عروسی را از آن خود کنید.
رژلب های براق و روشن مانند صورتی، هلویی، مرجانی، کالباسی گزینه های بسیار مناسبی برای مراسم عروسی هستند و بهتر است از رژلب های زرشکی و جیگری و قهوه ای استفاده نکنید.
در ضمن اگر می خواهید لب های برجسته و قلوه ای داشته باشید می توانید کانتور لب را هم انجام دهید. امیدواریم از آموزش آرایش صورت در خانه برای عروسی استفاده کافی را برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا