;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

بزرگترین اشتباهات هنگام ریمل زدن + استفاده صحیح از ریمل

بزرگترین اشتباهات هنگام ریمل زدن: ریمل ازجمله لوازم آرایش ضروری است و استفاده از آن ساده به نظر می‌رسد، اما چند اشتباه رایج می‌تواند منجر به جمع شدن، لکه شدن و سایر عوارض نامطلوب شود. در بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی هفت اشتباه رایج ریمل زدن و نکاتی برای استفاده صحیح از ریمل آورده شده است. با مجله گفتنی همراه باشید.

بزرگترین اشتباهات هنگام ریمل زدن

ماندگاری ریمل کوتاه است و پس از باز شدن باید هر سه ماه یکبار تعویض شود

۱. استفاده از ریمل تاریخ مصرف گذشته

بزرگترین اشتباهات هنگام ریمل زدن: ماندگاری ریمل کوتاه است و پس از باز شدن باید هر سه ماه یکبار تعویض شود. ریمل تاریخ انقضا گذشته نه تنها خشک شده و منجر به چسبیدن مژه‌ها به هم می‌شود، بلکه غیربهداشتی هم هست. استفاده از ریمل قدیمی خطر عفونت چشم را افزایش می‌دهد.

استفاده صحیح از ریمل1

۲. پمپاژ برس ریمل

بزرگترین اشتباهات هنگام ریمل زدن: بسیاری از افراد برای برداشتن محصول بیشتر، اپلیکاتور ریمل را به داخل و خارج از تیوب آن پمپاژ می‌کنند. این کار باعث وارد شدن هوا به داخل ظرف ریمل شده و روند خشک شدن آن را تسریع می‌کند. در عوض، برس را داخل تیوب بچرخانید تا بدون فشار هوا به داخل آن به طور یکنواخت با محصول پوشش داده شود.

۳. استفاده بیش از حد از محصول

بزرگترین اشتباهات هنگام ریمل زدن: ریمل برای تقویت مژه‌ها از طریق تنها یک یا دو لایه پوشش طراحی شده است. استفاده بیش از حد از محصول می‌تواند باعث سنگین شدن و چسبیدن مژه‌ها شود.

برای جلوگیری از این امر، از حرکات سبک برای زدن ریمل استفاده کنید، که تضمین می‌کند هر مژه به طور یکنواخت پوشش داده می‌شود. برای بهترین نتیجه، دو لایه سبک اعمال کنید و قبل از استفاده، محصول اضافی را از برس ریمل جدا کنید.

زمان‌بندی بین اعمال لایه‌های ریمل بسیار مهم است.

۴. لایه‌گذاری خیلی سریع یا خیلی آهسته

بزرگترین اشتباهات هنگام ریمل زدن: زمان‌بندی بین اعمال لایه‌های ریمل بسیار مهم است. انتظار بیش از حد بین اعمال لایه‌های ریمل می‌تواند باعث جمع شدن ریمل شود. زمان ایده‌آل برای انتظار بین لایه‌ها ۱۵ تا ۳۰ ثانیه است که اجازه می‌دهد لایه اول بدون خشک شدن کامل سفت شود و از جمع شدن ریمل جلوگیری می‌کند.

۵. استفاده از اپلیکاتور کثیف

استفاده صحیح از ریمل

بزرگترین اشتباهات هنگام ریمل زدن: برس ریمل می‌تواند پوسته‌های خشک شده و محصول را در طول زمان انباشته کند. تمیز کردن مرتب برس ریمل با خیساندن آن در آب داغ یا استفاده از یک پاک کننده برس آرایشی می‌تواند به حفظ نرمی آن کمک کند. قبل از قرار دادن مجدد آن در تیوب، مطمئن شوید که کاملاً خشک شده است.

۶. حرکت دادن برس ریمل در جهات مختلف

بزرگترین اشتباهات هنگام ریمل زدن: در حالی که ممکن است به نظر ایده خوبی باشد که برس ریکل را در جهت های مختلف حرکت دهید تا جلوه‌ای چشمگیرتر داشته باشید، اما این کار اغلب منجر به ایجاد توده ریمل روی مژه‌ها می‌شود. برای پوشش یکنواخت، محصول را در یک جهت پخش کنید – از ریشه مژه شروع کنید، برس را کمی تکان دهید و سپس به سمت بالا بکشید.

۷. استفاده روی مژه‌های کثیف

بزرگترین اشتباهات هنگام ریمل زدن: قبل از زدن یک لایه جدید، پاک کردن تمام آثار ریمل قدیمی ضروری است. باقیمانده ریمل می‌تواند باعث ایجاد توده، انسداد ریشه مژه‌ها یا ریزش مژه شود. علاوه بر استفاده از پاک‌کننده چشم، استفاده از نرم کننده مژه می‌تواند مژه‌ها را سالم نگه دارد.

نحوه صحیح ریمل زدن

برای آنکه یک ریمل بی عیب و نقص به مژه‌هایتان بزنید مراحل زیر را دنبال کنید.

مژه‌هایتان را فر کنید: از فر مژه استفاده کنید و روی انتها و گوشه‌ها تمرکز کنید. فر مژه را حداقل ۱۵ ثانیه نگه دارید.

پرایمر مژه را بزنید: برای جلوگیری از جمع شدن محصول روی مژه، یک لایه پرایمر مژه بزنید. این به ماندگاری ریمل نیز کمک می‌کند.

محصول اضافی را پاک کنید: قبل از استفاده، توده‌‌های جمع‌شده روی برس ریمل را پاک کنید.

روی مژه‌های بالایی بمالید: با شروع از ریشه مژه‌های بالایی، برس ریمل را به سمت بالا و جلو حرکت دهید. پلک زدن روی اپلیکاتور نیز می‌تواند به دستیابی به حداکثر حجم کمک کند.

گوشه‌های پوششی: برای گوشه‌های بیرونی و داخلی، برس را به صورت عمودی کج کنید و با نوک آن به سمت بیرون برس بزنید تا مطمئن شوید که مژه ها پوشیده شده‌اند.

لایه دوم را تکرار کنید: بعد از ۱۵ تا ۳۰ ثانیه انتظار، لایه دوم را اعمال کنید. برای جلوگیری از تجمع محصول از اعمال بیش از سه لایه ریمل خودداری کنید.

مژه‌های پایین را فراموش نکنید: تنها از نوک برس ریمل برای مژه‌های پایینی خود استفاده کنید تا از جمع شدن مژه‌ها جلوگیری کنید.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا