;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

بهترین درمان خانگی اگزما با بلغور جو دوسر و خداحافظی با خشکی

بهترین درمان خانگی اگزما: اگزما یک بیماری شایع پوستی است که زمانی رخ می‌دهد که سد محافظ پوست ضعیف‌تر از آنچه باید باشد، عمل می‌کند. بدون یک مانع قوی، رطوبت راحت‌تر از پوست خارج می‌شود و باکتری‌ها و ویروس‌ها به داخل راه می‌یابند. این امر می‌تواند منجر به ایجاد لکه‌های خشک قرمز و خارش‌دار شود، به خصوص در صورت، دست‌ها، پاها، داخل ‌ها و پشت زانو.

این مطلب هم جالبه: پوست تمیز و بدون لک تا عید نوروز: خیلی آسونه دست به کار شو

علل اگزما به طور کامل شناخته نشده است، اما تصور می‌شود که افراد مبتلا به اگزما سیستم ایمنی بیش از حد فعالی دارند که باعث می‌شود پوست آنها ملتهب، تحریک شده و خارش‌دار شود.

بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی را بخوانید و با راه های طبیعی بهترین درمان خانگی اگزما آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

شاید جالب باشد: 8 بهترین مانتوهای الهام حمیدی برای 1403 مخصوص خانمهای باکلاس

بهترین درمان خانگی اگزما با این کارها:

۱. شستشوی ملایم بدن

بهترین درمان خانگی اگزما1

قانون شماره ۱ بهترین درمان خانگی اگزما این است که باید از پاک‌کننده مناسب استفاده کنید. یک کلینسر ملایم و بدون صابون احتمال کمتری دارد که سد محافظ پوست شما را از بین ببرد و باعث خشکی شود. اگر عاری از رنگ و عطر نیز باشد، خیلی بهتر است.

همچنین بخوانید: ماسک خاک رس معجزه ای برای کاهش التهاب و قرمزی پوست

این هم بدردت می خوره: طرز تهیه تینت لب با لبو: از این به بعد بالم لب هم نخر

۲. استفاده از مرطوب کننده مناسب اگزما

بهترین درمان خانگی اگزما2

بهترین درمان خانگی اگزما: آب‌رسانی منظم با پماد یا مرطوب‌کننده، هم خشکی را خود که می‌تواند منجر به خارش شود کاهش می‌دهد و هم یک مانع برای جلوگیری از محرک‌های احتمالی است. به سراغ یک مرطوب‌کننده متراکم بروید و مجددا از هر چیزی که حاوی رنگ یا عطر است دوری کنید. هرچقدر لازم بود این کار را تکرار کنید. به طور کلی مرطوب‌کننده‌ها یک درمان خانگی اگزما با اهمیت زیاد محسوب می‌شوند.

این هم جالبه: لباس کودک 1403: این مدل لباس های بچگانه عید امسال مده!

۳. حرارت بدن خود را کم کنید

بهترین درمان خانگی اگزما3
بهترین درمان خانگی اگزما

این مطلب به دردت می خوره: رنگ شال هایی که مد میشه: شال عیدت رو این رنگی بخر

بهترین درمان خانگی اگزما: یک دوش داغ یا حمام گرم ممکن است آرام‌بخش به نظر برسد، اما برای اگزما، شرایط را معمولا بدتر می‌کند. دمای بیش از حد آب می‌تواند پوست شما را تحریک کند، بنابراین سعی کنید پوست خود را با آب خنک بشویید.

۴. بدنتان را نخارانید

بهترین درمان خانگی اگزما: خاراندن، پوست خشک و تحریک‌شده را بدتر می‌کند. برای این‌که مجبور نشوید خود را بخارانید، یک اسپری ضد خارش بدون نسخه (OTC) را امتحان کنید. اسپری‌ها را لازم نیست که روی پوست خود بمالید. چون مالیدن پوست ممکن است خارش را تحریک کند.

در شب یک جفت دستکش نخی بپوشید تا هنگام چرت‌زدن به طور تصادفی خود را نخارانید.

این مطلب هم بدردت می خوره: بهترین رنگ لباس برای عید 1403: شیک و باکلاس شو

۵. از سرکه سیب استفاده کنید

بهترین درمان خانگی اگزما5

بهترین درمان خانگی اگزما: تحقیقات در مورد استفاده از سرکه سیب برای اگزما بسیار محدود است؛ اما برخی از کارشناسان می‌گویند که افزودن ۲ فنجان سرکه سیب به وان حاوی آب ولرم می‌تواند به کاهش ناراحتی شما کمک کند و یک درمان خانگی اگزما محسوب شود.

۶. لباس راحت و پنبه‌ای بپوشید

بهترین درمان خانگی اگزما: گرما و عرق محرک‌های جدی خارش هستند، بنابراین سعی کنید دمای بدن خود را تنظیم کنید. وقتی هوا گرم یا مرطوب است لباس‌های گشاد و قابل تنفس بپوشید.

این هم مفیده: مدل مانتو عید 1403؛ مانتو هایی که عید امسال مده+ عکس

۷. یک حمام بلغور جو دوسر بگیرید

بهترین درمان خانگی اگزما4

بهترین درمان خانگی اگزما: بلغور جو دوسر کلوئیدی حاوی نرم‌کننده‌های طبیعی است که پوست قرمز و ملتهب را آرام کرده و تحریکات ناراحت‌کننده را کاهش می‌دهد. بلغور را پودر کنید و داخل وان بریزید و در آن حمام کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل وان بخوابید و سپس آبکشی کرده و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

این هم جالبه: بهترین و موثرترین روش های شفاف کردن پوست تا عید نوروز

این هم مفیده: از بین بردن لک صورت: با این ویتامین ها تا عید پوستتو آینه کن!

۸. از دستگاه بخور استفاده کنید

بهترین درمان خانگی اگزما6

بهترین درمان خانگی اگزما: هوای خشک داخل خانه می‌تواند پوست را بیشتر خشک کند، به خصوص در زمستان. اما یک دستگاه بخور می‌تواند به هوا رطوبت اضافه کند و به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

چه میوه هایی برای درمان اگزما خوب است؟

خیار سبز
خیار سبز / بهترین درمان خانگی اگزما

به طور کلی اگزما ناشی از خشکی است. بنابراین استفاده از میوه‌هایی با طبع مرطوب مثل خیار و همچنین سیب‌زمینی بر روی اگزما می‌تواند مفید باشد و یک درمان خانگی اگزما محسوب گردد.

این هم بدردت می خوره: رنگ کردن مو در خانه با 8 قدم ساده و کاربردی | آرایشگر حرفه ای خود شوید!

 

اگزما چیست؟

این نوع حساسیت پوستی در انگلیسی درماتیت (Dermatitis) پوستی نیز نامیده می‌شود، که یک بیماری التهابی، همراه با خارش و سوزش پوست و گاهی ضایعات پوستی سفت هم می باشد.

اگزما از بیماری‌های شایع پوستی است که باعث خشک شدن پوست، خارش و قرمزی آن می‌شود. این بیماری ممکن است به صورت بثورات جلدی بسیار خفیف که بسیار سریع از بین می‌رود یا زخم‌های شدید با دوره طولانی‌تر باشد. بثورات پوستی غالبا با خارش همراه هستند. از بین بردن خارش پوست از اهداف اصلی درمان این بیماری به شمار می‌آید.

اگزما

درماتیت پوستی از بیماری‌های شایع در نیوزلند است که از هر سه نفر، یک نفر آنها را درگیر می‌کند که بیشتر این افراد جوانان نیوزلندی هستند. همچنین ۱۵ درصد کودکان نیوزلندی نیز به اگزما، مبتلا می شوند.

اگزما در چه دورانی از زندگی رخ می دهد؟

این بیماری پوستی، در همه دوران زندگی می‌تواند رخ دهد، اما به طور معمول در دوران کودکی در سال اول زندگی رخ می‌دهد. درماتیت معمولا در کودکان تا دوران نوجوانی بهبود پیدا می‌کند اما اگر بیماری شدید باشد، ممکن است تا بزرگسالی ادامه پیدا کند.

حساسیت پوستی

حساسیت پوستی که به آلرژی پوستی نیز معروف است، این درماتیت در نتیجه تماس پوست با ماده حساسیت زا ایجاد می شود. بثورات جلدی قرمز و خارش داری که همراه با تاول و برجستگی های کوچکی است در روی پوست ظاهر می شود. بثورات پوستی ایجاد شده در نتیجه، پاسخ سیستم ایمنی بدن به ماده حساسیت زا، ظاهر می شوند.

 

این مطالب هم جالبن:

ماسک پوست پرتقال برای از بین بردن چروک صورت؛ دیگه پوستشو دور ننداز!

بهترین روغنها برای جلوگیری از چروک پوست

مادر تعجباتی ایلان ماسک که یه مانکن معروفه!+ عکس

بهترین مانتوهای شهرزاد کمال زاده برای عید 1403

از بین بردن لکه های قهوه ای پوست دست با 4 روش خانگی

فواید کلروفیل برای پوست و زیبایی بدن: مایع سبزی که معجزه است

لایه بردار طبیعی که تا عید پوست رو می سازه+ نحوه استفاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یک =

دکمه بازگشت به بالا