;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

بهترین روش سفید کردن زانو و آرنج: با این روش ها نتیجه می گیرید!

بهترین روش سفید کردن زانو و آرنج: همان طور که می دانیم یکی از مشکلات رایج بین اکثر افراد، تیرگی بیش از اندازه سر زانو و آرنج است که باعث هزینه‌های زیاد برای آن می‌شود. خبر خوبی که برایتان داریم آن است که شما می‌توانید با مواد خانگی این تیرگی‌ها را کمرنگ‌تر کنند.
سفید کردن سر زانو و آرنج با چند ترفند خانگی راهکاری آسان و کم‌هزینه است. حتماً هنگامی که شلوار کوتاه یا بلوز بدون آستین می‌پوشید، این تیرگی توجهتان را جلب می‌کند؛ اما، اصلاً نگران نباشید، این تیرگی احتمالاً به دلیل تجمع سلول‌های مرده پوست و مقدار بیش از حد ملانین در بدنتان است. با مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

جالب: حالت دادن مژه بدون فرمژه با قاشق و مسواک!

بهترین روش سفید کردن زانو و آرنج با روش هایی آسان:

بهترین روش سفید کردن زانو و آرنج با ترکیب آبلیمو، شکر و عسل

برای تهیه این ترکیب لازم است آب یک لیموترش را بگیرید و آن را درون ظرفی بریزید. حالا یک قاشق شکر و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. به‌خوبی این ترکیب را مخلوط کرده و بعد از آن به‌آرامی روی قسمت‌های تیره بدن خود بمالید. حالا اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی آن قسمت بماند. سپس با آب ولرم بشویید.

لیمو، شکر و عسل در کنار هم یک‌لایه بردار روشن‌کننده فوق‌العاده را می‌سازند. آبلیمو و عسل خواص روشن‌کنندگی پوست دارند و شکر خاصیت لایه‌برداری دارد؛ بنابراین، این درمان برای رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا عالی است.

شاید جالب باشد: روغن کرچک باعث افزایش سرعت رشد مو تا پنج برابر بیش تر از میزان معمول می‌شود!

بهترین روش سفید کردن زانو و آرنج با آلوئه‌ورا

دومین معجزه سفیدی پوست شما آلوئه‌ورا است. یک تا دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا تازه را استخراج کنید. حالا آن را روی پوست خودتان بگذارید. اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان باشد. آلوورا دارای آلوئین است، ترکیبی که رنگ‌دانه‌های پوست را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تیرگی آرنج و زانو شما کاهش یابد. البته ذکر این نکته بسیار مهم است که در استفاده از این ماسک‌ها با استمرار داشته باشید.

بهترین روش سفید کردن زانو و آرنج با آرد نخودچی

سومین معجزه برای سفیدی پوست شما، استفاده از آرد نخودچی است. برای تهیه این ماسک ابتدا یک قاشق غذاخوری سرپر آرد نخودچی را با اندکی آب مخلوط کنید تا یک خمیر سفت به دست آید. حالا این ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. سپس، آن را با آب بشویید. برای درست‌کردن این خمیر از آبلیمو یا شیر نیز می‌توانید استفاده کنید.

این آرد خاصیت لایه‌برداری فوق‌العاده دارد که خود باعث روشن‌شدن پوست شما می‌شود. همین موضوع آن را به درمان محبوبی برای رفع تیرگی زانو و سایر نواحی تبدیل کرده ‌است.

همچنین بخوانید: مراقبت از پوست به روش زنان کره ای اگر پوستی درخشان و بدون چروک می خواهید!

بهترین روش سفید کردن زانو و آرنج با چای سبز

چای سبز یک آنتی‌اکسیدان و روشن‌کننده طبیعی‌ است. ترکیب اصلی این گیاه اپی‌گالوکاتچین‌گالات (EGCG) است که به آن خاصیت روشن‌کنندگی می‌ دهد. طبق بررسی هایی که در سال 2015 روی این گیاه انجام شد، به این نتیجه رسیدند که EGCG از تجمع ملانین پیشگیری می‎کند و با مهار تیروزیناز، آنزیم اولیه مورد نیاز برای ساخت ملانین، می‌تواند یک درمان مفید برای برطرف کردن سیاهی آرنج و زانو باشد.

قدری چای سبز را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و بعد از دم‌کشیدن چای، در انتظار بمانید تا کاملا خنک شود. سپس یک تکه پنبه بردارید و به چای سبز آغشته کنید. پنبه را با‌دقت روی پوست زانو، آرنج و قوزک پا بکشید و بگذارید تا به طور کامل خشک شود. استفاده از چای سبز را برای سفید شدن زانو و ارنج حداقل ۲ بار در روز تکرارکنید.

شاید مفید باشد: راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا چیه؟ چطوری در 40 سالگی 20 ساله به نظر میان؟

جوش شیرین

بهترین روش سفید کردن زانو و آرنج: سه تا چهار قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با قدری آب مخلوط کنید تا یک خمیر سفت (در اندازه ای که روی پوست باقی بماند) به دست بیاید. مخلوط جوش شیرین را روی آرنج، قوزک پا و زانوهایتان بزنید. به آهستگی و به مدت چند دقیقه، این ترکیب را روی پوست خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه دیگر روی آن‌ها بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید.

جوش شیرین روشن‌کننده و لایه‌بردار پوست است. این ماده سلول‌های مرده لایه بیرونی پوستتان را رفع می کند. در نتیجه، پوست جدید که روشن‌تر است خود را نشان خواهد داد.

روغن زیتون

بهترین روش سفید کردن زانو و آرنج: برای سفیدی قوزک پا، زانوها و آرنج استفاده از روغن زیتون مفید است. برای انجام این کار یک پنبه کوچک را با مقدار خیلی کمی روغن زیتون آغشته کرده و حدود یک تا دو دقیقه آن را روی پوست خود مالش دهید، اگر هدف شما پاکسازی قوزک پا بود حتما پس از انجام آن جوراب بپوشید و به مدت یک ساعت این قسمت را بپوشانید.

علت تیرگی پوست زانو آرنج

تیرگی زانو، آرنج و گاهاً قوزک پا نتیجه ضخیم شدن پوست این نواحیه هست. زمانی که ما اصطکاک یا فشار زیادی به این نواحی از پوست وارد میکنیم پوست جهت ایجاد لایه محافظتی، کراتینه، ضخیم و سخت میشه که با تیرگی هم همراهه. این خشکی و تیرگی ظاهر بدی به پوست میده و به علاوه ممکنه خشکی زیاد در اون ناحیه باعث ترک و حتی خونریزی هم بشه. با اینکه هر رنگ پوستی داشته باشیم از این مسئله در امان نیستیم، اما هرچه پوست تیره تر باشه، پوست این نواحی تیره تر میشه. حمام آفتاب یکی عوامل تشدید کننده این تیرگیه.

شاید جالب باشد: اگر بفهمید جوانه گندم چطور پوست و مو را زیر و رو می کند، بی معطلی امتحان خواهید کرد

راهکار چیست؟

اولین کاری که برای رفع این مشکل باید انجام بدیم اینه که از کارهایی که در طول روز باعث ایجاد این اصطکاک پوستی میشن اجتناب کنیم. برای مثال موقع ورزش مراقبت محل قرار گرفتن زانوهامون باشیم، روی زانو نشینیم، لباس های زمخت و خشن نپوشیم، موقع کار زیاد به آرنجمون تکیه ندیم( مثل گذاشتن روی میز یا دسته صندلی) و لباسهایی بپوشیم که پوست این نواحی رو پوشش بدن تا از تماس مستقیم جلوگیری کنن.
اما در صورت ایجاد تیرگی، بهترین راه حل لایه برداری و استفاده از اسکرابهای بدن هست که مصرف منظم اون میتونه به طور کامل حتی از ایجاد مجددش پیشگیری کنه. اسکراب ها یا لایه برداری های فیزیکی به مرور پوست های مرده سطح پوست رو برمیدارن و باعث نرمی و رفع تیرگی و لطافت پوست میشن.

توجه کنید که هرچقدر هم پوست شما تیره باشه بیشتر از هفته ای دوبار اسکراب کردن باعث آسیب پوستی میشه و پوست رو نازک و حساس میکنه. پس با تهیه یه اسکراب ملایم و رعایت زمانبندی صحیح مصرف به نتیجه مطلوبتون برسید.

مرطوب کننده رو فراموش نکنید! خشک نگه داشتن پوست بعد از اسکراب میتونه باعث آسیب پوستی بشه. پس سعی کنید از کرم لوسیون های مغذی و آبرسان و حداقل دوبار در روز استفاده کنید.
اگر این تیرگی همراه با خارش، سوزش و یا هر نشانه دیگه ای باشه بهتره ابتدا با پزشک در موردش مشورت کنید و اگر تشخیص پزشک بیماری پوستی نباشه با خیال راحت از روش های بالا استفاده کنید.

شاید برایتان جالب باشد:

این اشتباهات آرایشی شما را بزرگتر و پیرتر نشان می دهند!

آموزش کامل ترکیب رنگ مو بدون دکلره برای موهای سفید

اسپری بدن خانگی که عاشقش می شوید، دیگر دئودورانت نخرید!

از بین بردن غبغب با پودر کاد هندی به روشی آسان و بی خطر!

چروک دور لب را با این ماسک ها از بین ببرید!

پروتئین تراپی مو با ماست و تخم مرغ، پولتان را در جیب نگه دارید!

سفید کردن دندان و رفع سیاهی دور چشم با ماست خوردنی که واقعا جالبه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا