;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا چیه؟ چطوری در 40 سالگی 20 ساله به نظر میان؟

راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا: یک نویسنده‌ی ژاپنی اعتقاد دارد که زنان 35 تا 40 ساله‌ی کشورش، 20 ساله به‌نظر می‌رسند. این ادعا اصلاً نابه‌جا نیست. آیا عکس‌های خانم ماساکو میزوتانی ملکه جوانی و شادابی ژاپن را دیده‌اید؟ او با 50 سال سن واقعاً شبیه یک دختر 20 ساله به‌نظر می‌رسد. این مسئله فقط مخصوص زنان ژاپنی نیست بلکه اغلب مردم شرق آسیا صورت‌هایی جوان دارند. راز جوانی مردم شرق آسیا چیست؟ راهکارهای جلوگیری از پیری به سبک آسیای شرقی کدامند؟ در مد و زیبایی امروز قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و با توجه به سبک زندگی آسیای شرقی از رازهای جوانی مطلع شویم.

شاید مفید باشد: روغن نارگیل برای لک صورت یک روش کاملا سنتی و گیاهی

راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا:

در این بخش از راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا پرده برمی‌داریم. این 11 نکته دیگر راز نیستند چون ما قصد داریم تمام این موارد را با شما در میان بگذاریم. بنابراین، با دقت بخوانید و اگر قصد دارید که ایام جوانی خود را طولانی‌تر کنید، این موارد را به سبک زندگی خود تبدیل کنید.

1. دوری از غذاهای ناسالم؛ راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا

مهم‌ترین مسئله در مورد جوانی پوست و سلامتی بدن به چیزهایی مربوط می‌شود که می‌خورید. به‌قول معروف، شما همان چیزی هستید که می‌خورید. آیا عادت به مصرف غذاهای چرب، فست‌فودی و سریع دارید؟ می‌دانید در اصطلاح، این غذاها را آشغال نام نهاده‌اند؟ اکثر مردم جهان به غذای آشغال عشق می‌ورزند غیر از مردمان شرق آسیا. پس تعجبی ندارد که از سن‌و‌سال خود بسیار جوان‌تر به‌نظر آیند.

همچنین بخوانید: درمان ترک کف پا در منزل با 3 بار در هفته!

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تقریباً تمام بیماری‌ها و نیز توانایی بدن در مبارزه با آن‌ها به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با غذای انسان در ارتباط است. در این بخش قصد دارم اطلاعات بسیار جالبی را در مورد جزئیات رژیم غذایی مردمان شرق آسیا خصوصاً ژاپنی‌ها با شما در میان بگذارم.

مصرف حداقل هفت واحد از سبزی‌های مختلف مثل سیب زمینی شیرین، سبزی‌های با برگ تیره، جلبک دریایی، پیاز و جوانه لوبیا
نوشیدن روزی چند فنجان چای سبز و یا چای ماچا
مصرف روزانه 2 واحد میوه حاوی آنتی اکسیدان
سرانه‌ی مصرف ماهی در میان مردم ژاپن بیش از 68 کیلوگرم در سال است.
مردمان شرق آسیا غذاهای خام را ترجیح می‌دهند چرا که ویتامین‌ها و مواد مغذی این خوراکی‌ها کاملاً حفظ می‌شود.
کربوهیدرات مصرفی آن‌ها برنج است که اغلب به همراه ماهی و انواع سبزی سرو می‌شود. نودل نیز یکی دیگر از کربوهیدرات‌های مورد علاقه شرق آسیایی‌ها به‌شمار می‌رود.
یکی دیگر از غذاهای مقوی و مورد علاقه‌ی مردم این خطه تخم مرغ است.

شاید مفید باشد: قابل توجه آقایان اگر ریش فر دارید خودتان را خوش شانس بدانید!

2. مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی؛راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا

کار مراقبت از پوست، در داشتنِ روتین‌های متنوع و استفاده از محصولات مختلف مراقبتی و آرایشی خلاصه نمی‌شود. ما نیاز داریم که پوست خود را از درون تغذیه کنیم. سلول‌های پوستی در لایه‌های عمیق‌تر به‌مرور می‌میرند و باید پاک‌سازی شوند. ترمیم و تغذیه‌ی صحیح پوست نیاز به یک رژیم غذایی متعادل دارد که حاوی مواد ضروری برای پوست است.

در بخش قبل نگاهی به رژیم غذایی مردم آسیای شرقی داشتیم و مشخصات خوراکی‌های مصرفی آنان را بررسی کردیم. در ابن بخش، با توجه به تجربیات آنان باید مشخصات رژیم غذایی خودمان را تعیین کنیم. رژیمی که بتواند ما را نیز به همان نتایج یعنی سلامتی، جوانی و زیبایی برساند.

استفاده فراوان از میوه و سبزی راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا

بخش زیادی از برنامه غذایی خود را به میوه و سبزی اختصاص دهید. ترکیبات موجود در این خوراکی‌ها سرشار از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان بوده و برای محافظت از سلامتی پوست، بسیار مفید و موثرند. علاوه بر این، میوه و سبزی چربی بسیار کمی دارد و برای سلامت کلی بدن نیز عالی است.

اینم مفیده: از بین بردن شوره سر با جوش‌شیرین و نحوه استفاده درست

به پروتئین توجه کنید

آیا در غذای روزانه خود از لبنیات، حبوبات، گوشت‌های کم‌چرب و ماهی استفاده می‌کنید؟ این خوراکی‌ها شامل پروتئین، انواع ویتامین، چربی‌های ضروری و کربوهیدرات سالم هستند و برای حفظ سلامتی پوست ضروری به‌شمار می‌آیند. نکته اصلی نیز به پروتئین مربوط می‌شود. پروتئین از استحکام پوست محافظت می‌کند بنابراین وجود آن در رژیم غذایی بسیار حیاتی است. شاید راز جوانی مردم آسیای شرقی ریشه در مصرف ماهی دارد که سرشار از پروتئین، چربی‌های سالم و مواد مغذی ضروری است. البته این خوراکی‌ها سلامتی کل بدن را تامین می‌کنند و بدنی که سالم است حتماً پوستی سالم خواهد داشت.

استفاده از آجیل و سویا

اغلب مردم اعتقاد دارند که چینی‌ها، کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها و خصوصاً زنان بالغ این منطقه جوان‌تر از سن‌و‌سال خود به‌نظر می‌رسند. یکی از مواد غذایی پرمصرف در این منطقه، آجیل و سویا است که غذاهایی ضدپیری به‌شمار می‌روند. شما می‌توانید یکی از میان‌وعده‌های خود در طول روز را به مصرف متعادل این خوراکی‌ها اختصاص بدهید.

محافظت از سلامت دستگاه گوارش

محققان عقیده دارند که یکی از رازهای جوانی در گروی سلامتی دستگاه گوارش است. برای تامین این سلامت، توصیه شده است که روزانه 25 گرم فیبر مصرف کنید. فیبرها دو کارکرد دارند: هم حجم مدفوع را زیاد می‌کنند و کار دفع را آسان می‌نمایند و هم در روند هضم غذا به کمک معده می‌آیند. میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات کامل معدن فیبر هستند و اگر دقت کرده باشید در ابتدای مقاله گفتم که ژاپنی‌ها روزانه حداقل هفت واحد سبزی میصرف می‌کنند.

برای افزایش میزان فیبر رژیم غذایی خود این راهکارهای را امتحان کنید:

برای صبحانه از نام گندم کامل یا غذاهای حاوی گندم کامل استفاده کنید.
از برنج قهوه‌ای ماکارونی سبوس‌دار استفاده کنید.
با جودوسر پرک، شیر و برخی میوه‌ها و مغزهای دل‌خواه اوتمیل درست کنید و به‌عنوان صبحانه میل نمایید.

ببینید: لیفت ابرو در خانه در حال تبدیل شدن به یک ترند جهانی است!

3. نوشیدن چای سبز؛ راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا

نوشیدن چای سبز در سبک زندگی مردم شرق آسیا به‌ویژه ژاپنی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. این نوع چای غنی از آنتی اکسیدان است بنابراین می‌توان به آن لقب نوشیدنی ضدپیری داد. زنان چینی نیز دقیقاً از همین فرمول استفاده می‌کنند تا از لحاظ جسمی، جوان‌تر به‌نظر برسند.

نوشیدنِ چای سبز و یا استفاده از ماچا، اینک در سراسر جهان امکان‌پذیر است. همه‌ی ما این امکان را داریم و از سوپرمارکت محله‌ی خود یک بسته چای سبز خریده و روزی چند فنجان از آن را بنوشیم.

دم‌کردنِ چای سبز بسیار آسان است و فرق خاصی با چای سیاه ندارد. ممکن است بوی آن را دوست نداشته باشید، می‌توانید به قوری خود کمی چوب دارچین، گل محمدی و بهار نارنج خشک بیفزایید.

4. استفاده از کرم ضد آفتاب

نور خورشید دیگر مانند زمان‌های بسیار قدیم، سالم نیست، تغییرات محیط زیست و گرم‌شدن کره‌ی زمین به آسیب‌های ناشی از اشعه‌های خورشید بر پوست، دامن زده است. جو زمین نازک‌تر شده و نور خورشید منجر به ایجاد لک‌های تیره روی پوست می‌شود.

جالب است که مردم ژاپن توجه ویژه‌ای به استفاده از کرم‌های ضدآفتاب دارند و در مورد کودکان و نوجوانان خود نیز، به این مسئله اهمیت فراوان می‌دهند. کودکان ژاپنی از سنین بسیار کم، پوست خود را با کرم ضدآفتاب می‌پوشانند تا از بروز لکه‌های ناشی از نور خورشید جلوگیری نمایند.

آسیب‌های خورشید فقط به ایجاد لکه‌های تیره محدود نمی‌شود بلکه می‌تواند پوست را خشک و کدر کند. البته نور آفتاب می‌تواند باعث تولید ویتامین D مورد نیاز بدن نیز باشد، به‌شرطی که بعد از ساعت 9 صبح خود را در معرض نور قرار ندهید. پس از این ساعت، آفتاب پوست شما را بی‌رحمانه مورد تاخت‌و‌تاز خود قرار می‌دهد و استفاده از ضدآفتاب واقعا ضرورت دارد.

5. ماساژ صورت؛ راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا

یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از پیری به سبک آسیای شرقی استفاده از ماساژ صورت است. معمولاً زنان ژاپنی پس از پاک‌سازی صورت، پوست خود را با روش‌های مختلف ماساژ می‌دهند.

خانم‌های ژاپنی، ابروها، گونه‌ها، پیشانی و کل صورت خود را ماساژ می‌دهند و با این کار باعث جریان‌یافتن خون در این ناحیه می‌شوند. جریان خون نیز سلول‌های پوست را تغذیه و اکسیژن‌رسانی می‌کند و باعث شادابی و جوانی صورت است.

6. شست و شوی صورت دو بار در روز

در ادامه‌ی بحث می‌خواهیم کمی هم در مورد روتین پوستی آسیای شرقی صحبت کنم. آن‌ها برای داشتن پوستی جوان، دو بار در شباه‌روز صورت خود را می‌شویند.

ما در طول روز ممکن است به جاهای مختلفی برویم و کارهای متنوعی انجام دهیم. پوست صورت ما در معرض گرد‌و‌غبار، آلودگی‌های محیطی، دود وسایل نقلیه و سایر عوامل بیماری‌زا قرار می‌گیرد.

اگر در زمینه مراقبت از پوست و مراعات بهداشت مطالعه خاصی نداشته باشید، از تاثیر مخرب این آلاینده‌ها بر پوست خود بی‌اطلاع خواهید بود. آلودگی می‌تواند منافذ پوست را مسدود کرده و با تولید چرک، به انواع و اقسام جوش های زیر پوستی بینجامد.

تمیز‌کردنِ صورت را به عادتی همیشگی تبدیل کنید و این را نیز بدانید که این یک کار صرفاً زنانه نیست، آقایان هم باید به سلامتی پوست خود اهمیت بدهند. به‌خصوص که امکان دارد زمان‌های طولانی‌تری را خارج از منزل و در محیط‌های آلوده صرف کنند.

برای جلوگیری از پیری به سبک آسیای شرقی صبح و شب و با کمک شوینده‌های مناسب نوع پوست خود، صورت را شست‌و‌شو دهید تا همیشه جوان به‌نظر برسید.

اگر آرایش می‌کنید یا حجم آلودگی روی پوست شما زیاد است حتماً از شوینده‌های 2 فاز استفاده کنید تا از پاک‌سازی کامل پوست اطمینان خاطر پیدا کنید.

قوانین شست و شوی صحیح صورت

ابتدا صورت خود را با آب ولرم بشویید تا منافذ پوست قدری منبسط شده و باز شوند.
حواستان باشد که دست خود را از قبل خوب شسته باشید، سپس با توجه به دستورالعمل شوینده‌ی صورت خود، پوست را تمیز کنید.
اجازه بدهید مواد شوینده کمی روی پوست شما بماند.
اگر در این مرحله نیاز به شست‌و‌شوی مجدد صورت دارید، از آب سرد استفاده کنید تا منافذ صورت کاهش یابد.
بدون اعمال فشار و با کمک یک دستمال نرم کاغذی صورتتان را خشک کنید.

7. رطوبت و آبرسانی پوست؛ راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا

در ادامه‌ی مبحث روتین پوستی آسیای شرقی به بحث رطوبت پوست می‌رسیم. می‌داسنتید که یکی از راه‌های تشخیص پوست سالم، توجه به رطوبت آن است؟ یک پوست جوان و سالم، از رطوبت کافی برخوردار است. اگر دقت کرده باشید، رژیم غذایی مردمان آسیای شرقی، سرشار از انواع سبزی و میوه است و به همین دلیل پوست آنان همواره از آب کافی برخوردار خواهد بود.

آب‌رسانی پوست اصلاً کار سختی نیست. اولاً یک مرطوب‌کننده‌ی مرغوب تهیه کنید و هر روز پس از شست‌و‌شوی صورت خود از آن استفاده کنید. البته برای اینکه واقعاً جوان به نظر برسید، نیاز به اصلاحاتی در رژیم غذایی خود دارید. به اندازه کافی آب بنوشید و میوه و سبزی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

8. لایه برداری منظم پوست: راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا

یکی دیگر از اقداماتی که می‌بایست انجام دهید این است که به‌صورت منظم از اسکراب استفاده کنید. با این کار لایه‌ی کدر و مرده‌ی پوست از بین رفته و پوست نرم و روشن زیرین نمایان می‌شود.

شما می‌توانید در خانه و با مواد در دسترس اسکراب‌های مختلفی را تهیه کنید. اگر هم به لایه‌بردارهای خانگی علاقه‌ای ندارید سری به فروشگاه مو تن رو بزنید تا اسکراب دل‌خواه خود را انتخاب نمایید.

اغلب لایه‌بردارهای خانگی حاوی شکر هستند که ماده‌ای خشن به‌حساب می‌آید و ممکن است به پوست شما آسیب بزند. به همین دلیل سعی کنید از اسکراب‌های صنعتی که فرمولاسیون مخصوص پوست شما دارند، استفاده کنید.

9. دوری از استرس؛ راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا

به‌نظر من مردمان آسیای شرقی مردمانی آرام و خونسرد هستند و همین نکته یکی از رازهای جوانی آنان است. استرس عاملی شناخته‌شده برای پیری است و تلاش کنید تا جای ممکن آن را از زندگی خود بزدایید. مشکلات در تمام زندگی‌ها وجود دارند و می‌گذرند بنابراین روش‌های آرام‌سازی ذهن را بیاموزید و آرامش خود را حفظ کنید.

استرس می تواند یکی از عوامل پیری باشد. مشکلات در زندگی همیشه می آیند و می روند. مطمئناً این نوع چیزها اغلب شما را استرس‌زا می کند.

چند گام برای رهایی از استرس

زمانی که استرس دارید یک کار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش انجام دهید.
صبح‌ها قبل از خروج از خانه، مدیتیشن کنید.
به موسیقی آرامش‌بخش گوش کنید.
تمرینات یوگای خنده را انجام دهید.
به پیاده‌روی مفرح در طبیعت بروید.
لبخند بزنید.
درست است که داشتن پول و امکانات زیاد خیلی خوب است اما چقدر برای همین چیزی که در این لحظه دارید شاد و سپاس‌گزار هستید؟
یک کار جدید انجام دهید مثلاً غذای جدیدی بپزید.

10. ورزش و رازهای جوانی

با انجام ورزش سن بیولوژیک بدن به‌صورت معکوس کار می‌کند. خانمی را می‌شناسم که در سن 36 سالگی به مطب رژیم درمانی رفت تا با کمک پزشک، وزن کم کند. پس از آنالیز وضعیت بدن، متوجه شد که سن زیستی او به دلیل چاقی و کبد چرب، 43 سال است.

در واقع سن جسمی و بیولوژیکی این خانم 7 سال پیرتر از سن شناسنامه‌ای او بود. پس از 1 سال ورزش و پایبندی به رژیم غذایی سالم، آنالیز نشان داد که سن شناسنامه‌ای و سن بیولوژیکی تقریباً با هم برابر شده‌اند.

جالب است که خانم میزوتانی ملکه جوانی و شادابی ژاپن نیز در مصاحبه‌های خود عنوان کرده که هر روز ورزش می‌کند تا تناسب اندام خود را حفظ کند. بنابراین علاوه بر اینه که رژیم غذایی خود را اصلاح می‌کنید، فعالیت بدنی را نیز به سبک زندگی خود اضافه کنید تا جوان‌تر بمانید.

11. خواب کافی؛ راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا

کم‌خوابی انرژی شما را کم می‌کند و بدن را مستعد ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیبابت، فشارخون بالا، چاقی و از دست دادن حافظه می‌نماید. تحقیقی که توسط دانشگاه پزشکی شیکاگو انجام شد نشان داد که اگر به جای 8 ساعت، 4 ساعت بخوابید، میزان گلوکز بدن افزایش یافته و غدد درون‌ریز نیز تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند. ابتلا به دیابت یا چاقی علاوه بر آسیب‌های مختلفی که به بدن وارد می‌کند، به‌مرور پوست شما را پیرتر نشان می‌دهد.

شاید برایتان جالب باشد:

زنان کره ای از چه روش هایی برای زیبایی موی خود استفاده می کنند؟

میکرونیدلینگ روشی برای جوانسازی و بستن منافذ باز پوست!

این اشتباهات آرایشی شما را بزرگتر و پیرتر نشان می دهند!

حجیم و خوش‌فرم شدن لب‌ها با روش های خانگی

بهترین روغن پوست: روغن هایی که چین و چروک را از بین می برند!

چاقی صورت با ماسک سیب زمینی اگر صورت لاغری دارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا