;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

۱۰ روش برای جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما که هر زنی باید بدونه!

جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما: گرما یکی از مهم‌ترین عواملی است که موجب خراب شدن آرایش در گرما می‌شود و ماندگاری مواد آرایشی روی پوست را کاهش می‌دهد. در بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی می‌توانید با تکنیک‌های جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

۱۰ روش برای جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما

با گرم شدن هوا، پوست صورت نیز مثل همه جای بدن، عرق می‌کند و این موضوع موجب پاک شدن مواد آرایشی و کاهش ماندگاری آرایش می‌شود. اما چکار کنیم صورتمان عرق نکند و چطور از خراب شدن آرایش در گرما جلوگیری کنیم؟ در ادامه به ۱۰ مورد از ترفندهای آرایش کردن در هوای گرم اشاره شده است.

۱- پوستتان را برای آرایش آماده کنید

جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما: قبل از آرایش کردن در روزهای گرم، ابتدا باید پوستتان را برای آرایش آماده کنید. برای این کار بهتر است ابتدا پوستتان را با یک شوینده ملایم بشویید. می‌توانید از یک لایه بردار ملایم برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست استفاده کنید تا پوست شما برای آرایش کردن آماده شود. در ادامه پوست صورت را به طور کامل خشک کنید و از یک کرم مرطوب کننده یا کرم ضد آفتاب بدون رنگ استفاده کنید.

۲- از پرایمر استفاده کنید

جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما: اولین قدم برای آرایش صورت در هوای گرم، استفاده از پرایمر است. پرایمر یک لایه محافظ روی پوست است که از پاک شدن مواد آرایشی جلوگیری می‌کند و با پر کردن منافذ باز و چین و چروک‌های پوستی، ظاهر زیباتری به پوست شما می‌بخشد. در فصل تابستان بهتر است از پرایمر ضد تعریق صورت که فاقد چربی و بر پایه آب هستند استفاده کنید. برای صورت از پرایمر جداگانه و برای افزایش ماندگاری آرایش چشم نیز از یک پرایمر مخصوص چشم استفاده کنید.

۳- مقداری کرم پودر یا ضد آفتاب رنگی به پوست بزنید

جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما2

جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما: بعد از پرایمر، نوبت کرم پودر زدن به پوست است. به خاطر داشته باشید که در فصل تابستان نباید از کرم پودرهای سنگین و چند لایه استفاده کنید، زیرا این کار موجب افزایش تعریق صورت و زشت شدن پوست می‌شود. برای تابستان بهتر است از یک کرم پودر سبک یا یک ضد آفتاب رنگی استفاده کنید. با این روش هم عیوب پوست به خوبی پوشیده می‌شوند و هم پوست شما ظاهری طبیعی و زیبا پیدا می‌کند. اگر از ضد آفتاب استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از کانسیلر لک‌های پوستی را بپوشانید.

۴- از پنکیک استفاده کنید

جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما: استفاده از پنکیک در هوای گرم و برای کسانی که پوست چربی دارند، اهمیت زیادی دارد. بعد از این که کرم پودر را به صورت زدید، می‌توانید از کمی پنکیک برای مات کردن پوست استفاده کنید. استفاده از پنکیک، ماندگاری آرایش را چند برابر می‌کند.

به خاطر داشته باشید که برای استفاده از پنکیک، به هیچ عنوان نباید آن را روی پوست بکشید و باید به صورت ضربه‌ای پنکیک را روی پوست بزنید. حتما از پنکیک روی پشت پلک و روی لب‌ها نیز استفاده کنید تا ماندگاری سایه و رژ لب شما نیز بیشتر شود.

۵- از خط چشم و ریمل ضد آب استفاده کنید

جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما: برای این که در هوای گرم تابستان آرایش چشم شما پس از مدتی پاک نشود و ظاهر بدی پیدا نکند، بهتر است از یک ریمل و خط چشم ضد آب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اگر از مداد برای آرایش چشم استفاده می‌کنید، مداد شما نباید چرب باشد.

به علاوه بهتر است برای زیر چشم نیز به جای مداد از مقداری سایه مشکی استفاده کنید تا ماندگاری آرایش شما بیشتر شود. به خاطر داشته باشید که پاک کردن خط چشم و ریمل ضد آب کمی سخت‌تر از ریمل و خط چشم معمولی است.

۶- از سایه پودری استفاده کنید

اگر دوست دارید در هوای گرم از سایه استفاده کنید، بهترین گزینه برای شما سایه پودری است. به طور کلی بهتر است در فصول گرم سال از سایه به مقدار کم استفاده کنید. محصولات پودری چربی و عرق اضافه پوست را جذب می‌کنند و در هوای گرم گزینه مناسب‌تری هستند.

۷- از رژ لب بادوام استفاده کنید

جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما1

جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما: برای فصل تابستان بهتر است از رژ لب‌هایی که ماندگاری زیادی دارند و به عنوان رژ لب‌های ۲۴ ساعته به فروش می‌رسند استفاده کنید. قبل از این که رژ لب را روی لب بزنید، بهتر است با مداد لب کمی لب‌هایتان رنگ دهید و بعد رژ لب را روی لب‌ها بزنید. استفاده از مقداری پودر پنکیک روی لب‌ها، قبل از رژ لب زدن نیز موجب افزایش ماندگاری آن‌ها می‌شود. در فصول گرم سال بهتر است از رژ لب‌های مات استفاده کنید.

در هوای گرم بهتر است از رژ گونه پودری به جای رژگونه مایع استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که فصل تابستان و هوای گرم به هیچ عنوان از سایه‌های براق و رژ گونه‌ای پررنگ و براق استفاده نکنید و سعی کنید همه لوازم آرایش خودتان را مات انتخاب کنید.

براق بودن رژ گونه موجب می‌شود تا صورت شما چرب به نظر برسد و ظاهر بدی پیدا کند. اگر از رژ گونه مایع استفاده می‌کنید، می‌توانید مقداری از پرایمر را با آن ترکیب کنید و بعد روی پوست بزنید تا ماندگاری آن بیشتر شود.

۹- از اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده کنید

جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما: اگر به قرار مهمی می‌روید و قرار است برای یک مهمانی آرایش کنید، بهتر است بعد از تمام شدن آرایش، از یک اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده کنید. این کار ماندگاری آرایش شما را افزایش می‌دهد و از ریختن مواد آرایشی و پاک شدن آن جلوگیری می‌کند. به خاطر داشته باشید که استفاده از تثبیت کننده آرایش به صورت هر روزه به پوست شما آسیب وارد می‌کند و از همین رو بهتر است تنها در موارد خاص از آن استفاده کنید.

۱۰- از کاغذ خشک کن استفاده کنید

جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما: برای جلوگیری از چرب شدن پوست و پاک کردن عرق پوست می‌توانید چند عدد کاغذ خشک کن یک بار مصرف در کیف خودتان داشته باشید و هر زمان که لازم است چربی اضافه پوست را با آن بگیرید. با این روش صورت شما چرب به نظر نمی‌رسد و می‌توانید به راحتی چربی اضافه پوست را پاک کنید.

نکات جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما

اگر پوست چربی دارید، در هوای گرم تابستان به هیچ عنوان از مواد آرایشی براق و اکلیلی استفاده نکنید.
سعی کنید در تابستان آرایش ملایم‌تری داشته باشید و از کرم پودرهای سنگین و مواد آرایشی پررنگ استفاده نکنید.
قبل از آرایش کردن، صورت خودتان را با یک تونر یا میسلار واتر پاک کنید تا کاملا تمیز و خشک شود.
برای بسته شدن منافذ پوستی قبل از آرایش، می‌توانید یک تکه یخ روی پوست ماساژ دهید.
در هوای گرم بهتر است از کرم پودر سبک یا ضد آفتاب رنگی استفاده کنید. برای کم رنگ شدن لکه‌های پوستی می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید.
برای آرایش کردن در هوای گرم بهتر است از پدها و برس‌های آرایشی استفاده کنید و به هیچ عنوان کرم‌های آرایشی را با دست روی پوست پخش نکنید.
در این مقاله به ۱۰ تکنیک‌های جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما اشاره شده است. به خاطر داشته باشید که در هوای گرم آرایش سبک‌تر و کم‌رنگ‌تری داشته باشید و با کمک گرفتن از این راهکارها از تعریق زیاد صورت و پاک شدن آرایش در هوای گرم جلوگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا