;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

جلوگیری از ریزش مژه: اگر بعد از اکستنشن مژه هایتان کم پشت شده است این کارها را انجام دهید

جلوگیری از ریزش مژه: گاهی اوقات، عوامل مختلفی اعم از بالا رفتن سن یا یک بیماری زمینه‌ای می‌توانند باعث ریزش و نازک شدن مژه‌ها شوند. تقویت مژه با چند روش طبیعی می‌تواند به جلوگیری از ریزش و نازک شدن مژه‌ها کمک کند.

از طرفی، کوتاهی مژه‌ها ممکن است به دلیل عوامل ارثی باشد، اما عوامل مختلف دیگری نظیر استرس، عدم تعادل هورمونی، مواد آرایشی بی‌کیفیت یا منقضی شده، پاک نکردن کامل آرایش، رژیم غذایی و خشکی پلک‌ها نیز در بروز این مشکل بی‌تاثیر نیست. اما به طور کلی، با تقویت مژه با چند روش طبیعی و خانگی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توان به میزان قابل توجهی از بروز این مشکل جلوگیری کرد. با بخش مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

خیلی جالبه امتحان کنید: رنگ مو با دارچین و آبلیمو در منزل خیلی ساده است دست به کار شوید

جلوگیری از ریزش مژه با روش های طبیعی

جلوگیری از ریزش مژه: اسید ریسینولئیک جز ترکیبات اصلی روغن کرچک است و حدود ۹۰٪ از آن را تشکیل می‌دهد. این اسید پتانسیل کمک به جلوگیری از ریزش مو را نشان داده است. بنابراین، می‌تواند یک گزینه جایگزین برای حفظ ضخامت مژه‌های شما باشد. با این حال، یک مورد بالینی نشان می‌دهد که چسبندگی زیاد روغن کرچک ممکن است منجر به کدر شدن و خشکی شدید مو شود. از این رو، قبل از اینکه این روغن را امتحان کنید، با متخصص پوست خود مشورت کنید.

شاید جالب باشد: صابون نسترن از پیری پوست جلوگیری می کند و جای جوش ها را از بین می برد

روش مصرف:

برای شروع کار به یک قاشق چای‌خوری روغن کرچک پرس سرد و چند تکه پنبه احتیاج دارید. قبل از استفاده از روغن کرچک، مژه‌های خود را کاملا با آب تمیز کنید و آن‌ها را با یک پاک کننده ملایم خشک کنید. پنبه را به روغن کرچک پرس سرد آغشته کرده و در امتداد خط مژه‌های بالا و پایین خود بکشید. از وارد شدن روغن به چشمانتان جلوگیری کنید. اجازه دهید روغن یک شب روی مژه‌ها باقی بمانند و صبح روز بعد آن را بشویید.

از دست نده: از بین بردن جوش سر سیاه بینی و چانه خیلی سریع و آسان طوری که فکرش را نمی کنید

ویتامین E

جلوگیری از ریزش مژه: ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که می‌تواند به کاهش آسیب اکسیداتیو که منجر افزایش ریزش مو می‌شود، کمک کند. همچنین، حاوی ترکیبات توکوترینول است که در افزایش تعداد تارهای مژه موثر است. از این رو، می‌تواند باعث بلندتر شدن مژهای شود.

حتما ببین: آزمون شناسایی طلاق: کدام زوج در آستانه طلاق گرفتن هستند؟

روش مصرف:

ویتامین E را می‌توان به صورت موضعی روی مژه‌ها استفاده کرد. مصرف آن به عنوان مکمل خوراکی نیز بی‌خطر است. اما قبل از مصرف مکمل‌ها، برای دوز مناسب با پزشک خود صحبت کنید.

چای سبز

جلوگیری از ریزش مژه

جلوگیری از ریزش مژه1: چای سبز

جلوگیری از ریزش مژه: چای سبز منبع غنی از پلی فنولی به نام اپی گالوکاتچین 3 گالات (EGCG) است که می‌تواند به رشد مو کمک کند. از این رو، پای سبز می‌تواند در کمک به رشد مژه‌ها نیز موثر باشد.

روش مصرف:

برای شروع به یک قاشق چای‌خوری برگ چای سبز (یا یک چای سبز کیسه‌ای) و یک فنجان آب گرم نیاز دارید. این دو ماده را مخلوط کرده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مخلوط کنید. مایع را صاف کرده و گرم بنوشید. همچنین می‌توانید چای سرد شده را به صورت موضعی و به کمک پنبه به مژه‌های بالا و پایین مژه خود بزنید. چای سبز را دو بار در روز بنوشید و یک بار در روز از آن به صورت موضعی استفاده کنید.

همچنین ببینید: انتخاب پالت سایه چشم که بدرد بخور و کاربردی باشه+ اگر قصد خرید سایه چشم دارید از دست ندهید!

کره شی (شی باتر)

جلوگیری از ریزش مژه2: کره شی (شی باتر)

جلوگیری از ریزش مژه: کره شی غنی از ویتامین C بوده و دارای آنتی اکسیدان‌ ها و خواص ضد التهابی است. ویتامین C از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و کلاژن پوست را تقویت می‌کند. از این رو، کره شی می‌تواند به شما در حفظ ضخامت مژه‌ها و تقویت رشد آن‌ها کمک کند.

روش مصرف:

کمی کره شی را برداشته و بین انگشتان خود بمالید تا ذوب شود. آن را به مژه‌های بالا و پایین بمالید و بگذارید یک شب بماند.

روغن زیتون

جلوگیری از ریزش مژه: روغن زیتون حاوی یک ترکیب فنلی به نام اولوروپین است. در مطالعه روی موش‌ها مشخص شد که اولئوروپئین رشد مو را افزایش می‌دهد. از این رو، می‌تواند به داشتن مژه‌های طولانی بلندتر کمک کند.

روش مصرف:

شما به ۳ قطره روغن زیتون و یک تکه پنبه نیاز دارید. چند قطره روغن زیتون را روی پنبه بریزید و آن را به مژه‌های بالا و پایین خود بمالید. بگذارید روغن به مدت ۵ دقیقه روی مژه‌ها بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

روغن لیمو

جلوگیری از ریزش مژه: در مطالعه‌ای که در نشریه مطالعات انگل شناسی منتشر شد، مشخص شد که روغن لیمو می‌تواند به درمان مایت (حشراتی کوچک) مژه کمک کرده و رشد سریع آن را تقویت کند. با این حال، این مطالعه بر روی خرگوش‌ها انجام شده است و برای ایجاد تأثیرات مشابه بر روی انسان، مطالعات بیشتری لازم است.

روش مصرف:

برای این کار به پوست ۱ تا ۲ لیمو، روغن نارگیل یا زیتون و یک تکه پنبه نیاز دارید. پوست لیمو را در یک ظرف کوچک قرار داده و چند قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل به آن اضافه کنید. با استفاده از پشت یک قاشق، پوست لیمو را فشار دهید تا روغن موجود در آن بیرو بیاید. اجازه دهید این مخلوط یک شب بماند. سپس یک تکه پنبه را به این مخلوط آغشته کرده و آن را به مژه‌های بالا و پایین خود بمالید و از ورود آن به چشم خودداری کنید. بگذارید روغن چند ساعت روی آن بماند و آن را بشویید. این کار را ۱ تا ۲ بار در روز انجام دهید یا اجازه دهید روغن یک شب روی مژه‌ها بماند.

ماساژ

جلوگیری از ریزش مژه: ماساژ به بهبود گردش خون کمک می‌کند. ماساژ پوست سر به طور مرتب، چه با روغن و چه بدون روغن، می‌تواند باعث بهبود طول و ضخامت مو شود. ماساژ دادن آرام پلک‌ها نیز می‌تواند به شما کمک کند که نتایج مشابهی کسب کنید.

روغن نارگیل

جلوگیری از ریزش مژه3: روغن نارگیل

جلوگیری از ریزش مژه: روغن نارگیل به دلیل اثر نفوذی که برای جلوگیری از ریزش پروتئین‌های مو دارد، برای مراقبت از مو استفاده می شود. از این رو، این روغن می‌تواند برای درمان نازکی و آسیب مژه‌ها و کمک به رشد مجدد آن‌ها نیز استفاده شود. با این حال، هنگام استفاده از روغن نارگیل مراقب باشید زیرا ممکن است یک غشا روغنی روی مژه‌های شما باقی بگذارد که باعث سنگینی آن‌ها شود.

روش مصرف:

برای استفاده از این شیوه به یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل پرس سرد و یک تکه پنبه نیاز دارید. قبل از استفاده از روغن، مژه‌های خود را با آب و صابون ملایم بشویید و خشک کنید. یک تکه پنبه را به روغن نارگیل آغشته کنید و آن را در امتداد خط مژه‌های بالا و پایین خود قرار دهید. از وارد شدن روغن به چشمانتان جلوگیری کنید. بگذارید روغن یک شب بماند. صبح روز بعد آن را بشویید.

این مطالب را نیز از دست ندهید:

از دست ندهید حتما ببینید: از بین بردن چروک پیشانی و دور چشم فقط و فقط با پای مرغ شاید باور نکنید اما راز مردم چین و کره برای از بین بردن چروک

حتما ببینید: لوسیون گیاهی جعفری در منزل بسازید و مانند زنان چینی چروک صورت را کمتر کنید

ماسک صورت خانم های کره ای اگر می خواهید تا عید پوستی صاف و براق داشته باشید!

کرم ضد چروک خانگی بسازید و معجزه اش را در یک هفته ببینید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا