;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

رهایی از چروک و افتادگی پوست گردن: به گردنتان کرم مرطوب کننده نزنید!

لیفت و جوانسازی پوست گردن: گردن ما آن بخشی است که اغلب نادیده می گیریم اما نقش به سزایی برای کاهش سن و جوان نشان دادن ما دارد. برای مراقبت از گردن، استفاده از لوازم آرایشی با ترکیبات قوی که قادر به تغذیه و محافظت از پوشش های نازک باشد ضروری است. در این بخش از مد و زیبایی در مجله گفتنی ما به شما می گوییم که کدام ترکیبات راحت هستند.

همانطور که فرهنگ لغت پزشکی کلینیک دانشگاه نابارا تعریف کرده است، پوست به لطف سلول های کراتینه شده آن، الاستیک و مقاوم است. در مورد  گردن، این احتمال وجود دارد که تغییر رنگ، قرمزی و چین و چروک را سریعتر از سایر نواحی بدن نشان دهد.

 

لیفت و جوانسازی پوست گردن

 

ترفندهای آرایشی جدید: نکات خفن برای آرایش صورت که عاشقش می شید!

پوست گردن سرنخ هایی را در مورد سن نشان می دهد

این پوشش دقیقاً به دلیل نازک بودن، توانایی خود را برای بازسازی سریعتر نسبت به بقیه نقاط بدن از دست می دهد. این اتفاق چرا می افتد؟ زیرا توسط ماهیچه هایی احاطه شده است که در طول سال ها شل می شوند. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض آفتاب، باد و آلودگی باعث آسیب می‌شود.

در نتیجه، شیار، چین و چروک، لکه و شرایط دیگر ایجاد می شود. به همین دلیل گردن یکی از اولین قسمت هایی است که علائم جسمی پیری را با آشکار می کند:

  • افتادگی پوست
  • چین و چروک های افقی
  • چربی انباشته شده
  • لکه ها

چرا از نباید از همان کرم مرطوب کننده روی صورت خود برای مراقبت از پوست گردن استفاده کنید؟

بر خلاف پوست، گردن فولیکول های مو کمتری دارد که محافظت از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) را دشوار می کند.

اولین قدم برای مراقبت از آن، درخواست راهنمایی پوست و مشخص کردن این است که کدام لوازم آرایشی برای وضعیت خوب پوست شما مفید است. نیازهای صورت هرگز مانند نیازهای گردن نخواهد بود، بنابراین انتخاب محصولات متفاوت است.

برای صورت، حالت چرب، خشک یا مخلوط را در نظر می گیرید ، در حالی که در مورد گردن، انتخاب کرم ها، لوسیون ها و سرم ها به نیازهای رنگدانه ، سفت کننده یا کاهش دهنده چربی بستگی دارد.

لیفت و جوانسازی پوست گردن

مواد لازم برای مراقبت از پوست گردن:

هرروز چند دقیقه را به نوازش گردن خود اختصاص دهید. از یک سرم، ژل، روغن یا کرم حاوی مواد زیر برای ماساژ ملایم گردنتان استفاده کنید:

AMD

دی متیل آمینو اتانول (DMAE) یک ماده فعال است که عضلات صورت و گردن را تحریک می کند. با ادغام آن با سایر لوازم آرایشی، با شلی مبارزه می‌کند.این ماده به عنوان یک مرطوب کننده و آنتی اکسیدان عمل می کند.

ویتامین سی

ویتامین C به محو شدن لکه ها و صاف شدن چین و چروک ها کمک می کند. دوز صحیح بسته به وضعیت پوست توسط پزشک تعیین می شود. به طور کلی، محصولات مراقبت از پوست دارای غلظت بیش از 5٪ و کمتر از 20٪ هستند.

اسید هیالورونیک

هیالورونیک اسید یک عنصر ستاره ای در لوازم آرایشی است. مزایای آن چند برابر است. در مورد گردن، سد پوستی را مرطوب، آبرسانی و ترمیم می‌کند. این ماده به این واقعیت کمک می کند که پوست صورت و گردن از نظر بافت متفاوت نباشد. همچنین به نرمی و درخشندگی کمک می کند. مهم نیست که پوست چقدر بالغ است، این مکمل پوستی نوید اثربخشی را می دهد.

آمینو اسید

درمان با پپتیدها یا اسیدهای آمینه به دلیل پیچیدگی فرمول ها باید توسط پزشک مجاز باشد. این ترکیبات تولید کلاژن و الاستین را به خصوص با اتصال به عناصر دیگر مانند اسید هیالورونیک تحریک می کنند.

رتینوئیدها

این دارو با نام های آسیترتین ، آلیترتینوئین و ایزوترتینوئین به صورت موضعی برای فعال سازی کلاژن تجویز می شود . استفاده در روزهای متناوب پیشنهاد می شود، زیرا در ابتدا باعث تحریک یا خشکی می شود.

آنتی اکسیدان ها

مقاله‌ای در مجله پوست شیلی نشان می‌دهد که استرس اکسیداتیو کلیدی در روند پیری است و اگرچه پوست آنتی‌اکسیدان‌های موثری دارد، مکمل‌های خوراکی و موضعی می‌توانند نقش مفیدی در جوان‌سازی گردن داشته باشند.

کرم های حاوی ویتامین C و E، علاوه بر اسید فرولیک ، آنتی اکسیدان های عالی هستند. به طور مشابه، می توانید آنها را در غذاهایی مانند گندم، جو، سیب، خرما، روغن های گیاهی، سبزیجات برگ سبز، نارگیل، آلو، سبزیجات و مرکبات پیدا کنید.

دانه های جو دوسر برای پوست

بلغور جو دوسر یک ماده غذایی توصیه شده برای مراقبت از پوست است، همچنین در کرم های استفاده موضعی که این ماده وجود دارد قابل استفاده است.

ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب را روی صورت و گردن، ترجیحاً هر 4 ساعت یک بار، حتی اگر در داخل خانه هستید، پخش کنید. از نسخه های با فاکتور حفاظتی (SPF) 30 یا بیشتر استفاده کنید. بررسی کنید که در بین مواد ذکر شده روی برچسب، روی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم نوشته شده باشد.

حذف این محصول عواقبی مانند چین و چروک و چین های ضخیم دور گردن را به عنوان تحقیقی که توسط مجله Farmacia Profesional delimits منتشر شده، به همراه دارد.

جایگزین های دیگر برای مراقبت از پوست گردن

به غیر از لوازم آرایشی، برخی توصیه‌های مفید مبتنی بر تغذیه خوب است تا بافت‌ها خود را بازسازی کنند، روغن‌های طبیعی مانند بذر کتان یا آووکادو را امتحان کنید و تمرین‌هایی برای گردن انجام دهید.

درمان‌های مدرن مانند سم بوتولینوم ، مزوتراپی، لایه‌برداری شیمیایی و ترانس درموتراپی، بدون استفاده از روش‌های تهاجمی‌تر، از بهبود پوست چروکیده یا لکه‌دار جلوگیری می‌کند.

لینک های مرتبط:

همچنین بخوانید: جوانسازی دست در منزل

لیفت صورت و جوانی+ بازیگران در مورد پیری چه فکری می کنند؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا