;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

روتین 7 مرحله ای زیبایی برای داشتن پوستی شفاف

روتین مراقبت از پوست: مهم نیست که پوست شما چقدر زبر است، یک روال مراقبت از پوست ایجاد کنید و به آن پایبند باشید. کمی به آن زمان بدهید تا کار کند و تنها در این صورت است که واقعاً می‌توانید پیشرفت را مشاهده کنید. تداوم در مورد مشکلات پوستی تفاوت زیادی ایجاد می کند.

تغییر به یک روال پاکسازی کامل پوست نیز تفاوت هایی ایجاد می کند. پوست مستعد جوش در حال حاضر حساس است، بنابراین خلاص شدن از شر این محصولات در محصولات مراقبت از پوست که حاوی مواد شیمیایی تحریک کننده و بالقوه سمی، مواد نگهدارنده، عطرهای مصنوعی هستند، به رفع گرفتگی ها کمک می کند.

مطلب خیلی جالب: معیارهای زیبایی در کشورهای مختلف چگونه است؟

 

یکی دیگر از دلایل تحریک، فرمول های خشک کننده موجود در بسیاری از درمان های آکنه است. این ها می توانند اثرات التهابی روی پوست مستعد آکنه ایجاد کنند. فرمول‌های ملایم‌تر که پوست را از بین نمی‌برند و غدد چربی را بیش از حد کار نمی‌کنند، خوب هستند، زیرا پوست بیش از حد خشک نیز منجر به تولید چربی بیشتر می‌شود.

کاهش لبنیات، غذاهای فرآوری شده و شکر تصفیه شده تا حد امکان به همان اندازه مهم است که روی صورت خود قرار می دهید. کنترل استرس به همان اندازه مهم است زیرا افزایش سطح کورتیزول منجر به بروز آکنه می شود. هنگامی که استرس کاهش می یابد، پوست و کل بدن شما از شما سپاسگزار خواهند بود و یک روتین مراقبت از پوست طبق برنامه عمل خواهد کرد.

درمان‌های پاکسازی پوست زیر کاملاً تمیز هستند، شبانه روز کار می‌کنند و رویکردهای ملایم و در عین حال قدرتمندی دارند که در درازمدت تفاوت ایجاد می‌کنند. در هر مرحله محصولی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد و وانمود کنید که یک کیت آکنه ایجاد می کنید. هر مرحله را هر روز انجام دهید و آن را به یک روال تبدیل کنید.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است: هنگامی که پوست شما شروع به ترمیم کرد، باید بدون وقفه ادامه دهید. ممکن است فکر کنید چون آکنه فعال ندارید، دیگر نیازی به مراقبت معمولی ندارید، اما اینطور نیست. به روال خود پایبند باشید و نتایج را مشاهده کنید. با بخش مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

ترفندهای آرایشی جدید: نکات خفن برای آرایش صورت که عاشقش می شید!

7 مرحله اصلی مراقبت از پوست:

مرحله 1: تمیز کردن_روتین مراقبت از پوست

پاکسازی منظم چربی اضافی را کاهش می دهد و باکتری های پوست را کنترل می کند. اسید سالیسیلیک پاک کننده ضروری برای پوست های مستعد آکنه است. این ماده هم لایه بردار و هم تسکین دهنده است. اگر پوست چرب دارید، صبح و شب تمیز کنید، همیشه بعد از ورزش تمیز کنید. دستمال های پاک کننده حاوی روغن های ارگانیک را در کیف خود حمل کنید. همچنین می توانید در مواقعی که برای شستن صورت خود تنبل هستید از آنها استفاده کنید.

مرحله 2: تونر مناسب

تونیک ها هم یک مرحله پاکسازی و هم یک مرحله درمانی هستند. یک تونر خوب لایه برداری ملایمی را انجام می دهد و مواد درمانی را برای پوست شما باقی می گذارد. می توانید تونرهایی با خاصیت سم زدایی و همچنین اسیدهای گلیکولیک، فیتیک و میوه انتخاب کنید.

مرحله 3: لایه برداری

روتین مراقبت از پوست

فرآیند لایه برداری، یعنی فرآیند از بین بردن پوست مرده از لایه بالایی پوست و همچنین روغن ها، کثیفی ها، باقی مانده ها، ذرات آرایش و سایر مواردی که منافذ را می بندد، مهمترین مرحله هر روتین پاکسازی است. علاوه بر هدف قرار دادن مشکلات پوستی، محصولات لایه بردار می توانند ظاهر جوش های سر سیاه و خطوط را کاهش دهند و تاثیر محصولات درمانی را که بعد از آن استفاده می کنید را افزایش دهند.

شما می توانید از محصولات لایه بردار شیمیایی و فیزیکی استفاده کنید، اما ترکیب آنها بهتر عمل می کند. آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها محصولات استاندارد برای لایه برداری شیمیایی هستند، اما برخی از لایه برداری های شیمیایی دیگر شامل آنزیم های موجود در میوه هستند. از طرف دیگر، محصولات لایه بردار فیزیکی ممکن است به شکل گرانول و حتی ممکن است یک پارچه سفت باشند. اینکه چقدر در هفته لایه برداری می کنید به پوست شما بستگی دارد، بنابراین محدوده مناسبی را پیدا کنید و به آن پایبند باشید. اما به خاطر داشته باشید که استفاده از برخی محصولات شیمیایی لایه بردار بیش از یک بار در هفته توصیه نمی شود.

مرتبط: با این ترفندهای آرایشی مثل مهتاب کرامتی زیبا شوید!

مرحله 4: سم زدایی و تسکین_روتین مراقبت از پوست

ماسک‌های سم‌زدایی و تسکین‌دهنده صورت می‌توانند یک برنامه روزانه قدرتمند باشند. می توانید آنها را یک یا بیشتر از یک بار در هفته اعمال کنید. ماسک بیشتر از پاک کننده روی پوست شما باقی می ماند و مواد فعال برای اثرگذاری به زمان نیاز دارند. درمان های کربن برای پوست های مشکل دار مناسب هستند زیرا کربن به خوبی عیوب را جذب می کند و می تواند اندازه منافذ را کاهش دهد.

مرحله 5: ویتامین C

روتین مراقبت از پوست

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و منافذ را هدف قرار می دهد، لایه برداری ملایمی را ایجاد می کند، برای انواع پوست مناسب است و از روتین ضد آکنه انتخابی شما حمایت می کند. می توان از آن در صبح یا عصر استفاده کرد. می توان آن را بلافاصله هنگام بیدار شدن از خواب و تمیز کردن استفاده کرد.

مرحله 6: مرطوب سازی_روتین مراقبت از پوست

این قابل درک است که سعی کنید آن را برای مبارزه با پوست چرب خشک کنید، اما خشکی بیش از حد نیز می تواند منجر به تولید بیش از حد چربی شود که می تواند باعث تحریک شود. به همین دلیل مرطوب کردن پوست مستعد آکنه بسیار مهم است. روغن‌ها و کرم‌های صورت حاوی فیتونوترینت‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد تسکین‌دهنده می‌توانند پوست را متعادل کنند. محصولات مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که به طور خاص روی آکنه تمرکز دارند. برای اکثر افراد، ضد آفتاب های معدنی تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

مرحله 7: درمان لکه

روتین مراقبت از پوست

مقاومت در برابر میل به برداشتن جوش ها سخت است و این عمل در واقع باعث طولانی شدن آن و ایجاد جای زخم می شود. چسب‌های درمانی وجود دارند که معمولاً روی آکنه می‌چسبند و یک روز یا شب روی صورت شما می‌مانند و می‌توانند ظاهر آکنه را کاهش دهند.

مطالب مرتبط: 

همچنین بخوانید: 11 راه برای داشتن لب های صورتی و برجسته بدون استفاده از بالم لب

خداحافظی با چین و چروک، پوستی شفاف و زیبا با آلوئه ورا!

چاق کردن صورت: صورت شاداب و پر با روش های طبیعی

بوتاکس طبیعی صورت با روغن نارگیل: خداحافظی با چین و چروک صورت!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا