;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

ماسک طالبی برای زیبایی: روشن شدن پوست و از بین رفتن لکه های صورت+ طرز تهیه

ماسک طالبی برای زیبایی: طالبی سرشار از ویتامین‌های K ،C ،A و ویتامین E است که برای بازسازی سلول‌های پوست و همچنین جوانسازی پوست بسیار مفید است.

ماسک طالبی برای زیبایی

مصرف این ماسک می‌تواند به افزایش کلاژن سازی پوست کمک کرده و پوست را نرم کند. در ادامه بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی به برخی از مهم‌ترین خواص طالبی برای پوست اشاره شده است. با مجله گفتنی همراه باشید.

۱- آبرسانی پوست

استفاده از ماسک طالبی پوست را آبرسانی می‌کند و برای افزایش طراوت و شادابی پوست مفید است. ماسک طالبی خشکی پوست را درمان می‌کند و موجب می‌شود تا پوست شما ظاهر جذاب‌تر و درخشان‌تری پیدا کند.

ماسک طالبی برای زیبایی2

۲- ترمیم پوست

ماسک طالبی برای زیبایی: طالبی سرشار از ویتامین A و ویتامین C است و از همین رو استفاده از ماسک آن به ترمیم و بازسازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند. استفاده از این ماسک زخم‌های پوستی را بازسازی می‌کند و ظاهر یکدست‌تری به پوست شما می‌بخشد.

۳- از بین بردن چین و چروک‌های پوستی

ماسک طالبی برای زیبایی: ویتامین C آنتی‌اکسیدان‌های موجود در طالبی به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می‌کند و مانع پیری پوست می‌شود. استفاده از ماسک طالبی یک روش ساده برای جوانسازی پوست است که اگر به صورت مرتب استفاده شود، مانع پیر شدن پوست می‌شود. این ماسک از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست جلوگیری می‌کند و برای بازسازی سلول‌های پوستی نیز مفید است.

۴- بهبود اگزما

ماسک طالبی به بهبود علائم اگزما کمک می‌کند و التهابات پوست را کاهش می‌دهد. برای درمان اگزما می‌توانید از عصاره یا آب طالبی روی پوست خود استفاده کنید.

۵- افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

یکی دیگر از خواص ماسک طالبی برای زیبایی، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست است. استفاده از این ماسک موجب ترمیم پوست می‌شود و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند. این ماسک کلاژن سازی را تحریک می‌کند و جلوی خشکی پوست را می‌گیرد.

۶- درمان لکه‌های پوستی

ماسک طالبی برای زیبایی: اگر پوستتان دچار کک و مک و لکه‌های تیره شده است، می‌توانید از ماسک صورت طالبی استفاده کنید. این ماسک جلوه شاداب‌تر و سالم‌تری به پوست می‌بخشد و به کمرنگ شدن لکه‌های پوستی کمک می‌کند. برای اثربخشی بیشتر باید هر روز از ماسک طالبی استفاده کنید.

ماسک طالبی برای زیبایی1

۷- افزایش شادابی پوست

ماسک طالبی برای زیبایی: اگر پوستتان کدر و بی‌حال به نظر می‌رسد، بهتر است از همین امروز برای چند روز از ماسک طالبی استفاده کنید. ماسک طالبی پوست را آبرسانی می‌کند و رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین می‌کند. استفاده از این ماسک موجب افزایش درخشندگی و جذابیت پوست می‌شود.

۸- درمان آفتاب سوختگی

یکی دیگر از فواید ماسک طالبی برای پوست درمان آفتاب سوختگی است. اگر پوستتان سوخته و قرمز شده، می‌توانید از ماسک طالبی برای افزایش کلاژن سازی و ترمیم پوست استفاده کنید.

۹- روشن شدن رنگ پوست

ماسک طالبی برای زیبایی: استفاده از ماسک طالبی می‌تواند رنگ پوست شما را چند درجه روشن کند و ظاهری یکدست به پوست شما ببخشد. اگر روی پوستتان تیرگی‌هایی ایجاد شده یا به دنبال راهی برای روشن کردن پوست خود هستید، بهتر است به صورت یک روز در میان از ماسک طالبی استفاده کنید.

۱۰- مرطوب کننده طبیعی پوست

استفاده از ماسک طالبی می‌تواند پوست خشک شما را هیدراته کند و درست مثل یک مرطوب کننده طبیعی، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند.

طرز تهیه انواع ماسک طالبی

درست کردن ماسک طالبی در خانه بسیار راحت است و شما می‌توانید این ماسک را در ترکیب با مواد موثر دیگر آماده کنید. در ادامه به ۴ روش تهیه ماسک طالبی برای پوست اشاره شده است.

1. ماسک صورت طالبی و عسل برای درمان خشکی پوست

این ماسک خشکی پوست شما را درمان می‌کند و برای تغذیه و آبرسانی پوست مفید است.

طالبیچند تکه کوچک
عسل۱ قاشق غذاخوری
شیر خشک۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه ماسک طالبی و عسل

ماسک طالبی برای زیبایی:در طرز تهیه ماسک طالبی و عسل باید طالبی را پوره کنید و سپس آن را با عسل و شیر خشک ترکیب کنید. خمیر به دست آماده را روی پوست صورت و گردن بمالید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد صورتتان را با آب خنک بشویید. در انتها حتما از یک نرم کننده ملایم استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

استفاده از ماسک طالبی یک روش ساده برای افزایش درخشندگی و روشن شدن پوست است. این ماسک فواید زیادی برای پوست دارد و می‌توانید از آن به تنهایی نیز برای ترمیم بافت پوست و همچنین جلوگیری از پیری پوست استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از این ماسک حتما آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و اگر پوستتان واکنش نشان نداد، از آن برای کل پوست استفاده کنید.

2. ماسک طالبی، ماست و زرده تخم مرغ برای از بین بردن لکه‌های پوستی

ماسک طالبی برای زیبایی: این ماسک پوست را تغذیه می‌کند و با پاکسازی منافذ پوست، رنگ روشن‌تری به آن می‌بخشد. استفاده از این ماسک موجب کمرنگ شدن لکه‌های پوستی می‌شود.

طالبیچند تکه کوچک
ماست ساده۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه ماسک طالبی، ماست و زرده تخم مرغ

برای تهیه این ماسک ابتدا باید طالبی را کاملا له کنید. در ادامه ماست و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. زمانی که ماسک آماده شد، آن را روی پوست صورت و گردن بمالید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. در انتها پوستتان را با آب خنک بشویید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید به صورت یک روز در میان از این ماسک استفاده کنید.

3. ماسک طالبی و شیر خشک برای روشن شدن پوست

این ماسک تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روشن شدن و افزایش لطافت پوست شما دارد.

طالبیچند تکه کوچک
پودر شیر خشک۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک طالبی و شیر خشک

ماسک طالبی برای زیبایی: برای تهیه این ماسک باید چند تکه کوچک طالبی را همراه با شیر خشک در مخلوط کن بریزید. سپس مخلوط کن را روشن کنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد پوستتان را با آب سرد بشویید.

به خاطر داشته باشید که این ماسک نباید در نواحی نزدیک به چشم استفاده شود. بعد از استفاده از این ماسک حتما از نرم کننده استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر بهتر است ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا