;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

11 درمان خانگی برای بوی بد زیر بغل

درمان خانگی برای بوی بد زیر بغل: چندین درمان خانگی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بوی بد زیر بغل را از بین ببرید. اگر همچنان ادامه داشت، در مشورت با پزشک عمومی خود تردید نکنید. با بخش سلامت از وبسایت گفتنی همراه باشید. وقتی هوا خیلی گرم است، ورزش می کنیم یا لباس های خیلی تنگ می پوشیم، تمایل به تعریق داریم. علاوه بر ناراحتی که در اثر رطوبت بدن و لکه روی لباس ایجاد می شود، بدون شک بدترین چیز بوی زیر بغل است.

با وجودی که این یک مشکل بسیار رایج است، بسیاری از مردم قادر به رفع آن نیستند. گاهی اوقات، این مشکل می تواند علل هورمونی داشته باشد که ربطی به باکتری یا بهداشت ضعیف ندارد، بنابراین همیشه توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید

نکته کلیدی این است که رشد باکتری ها را کنترل کنید، باکتری هایی که بوی آزاردهنده را تولید می کنندکه به آن بروم هیدروز زیر بغل می گویند. این مربوط به ترشح چرب و چسبناک غدد آپوکرین است که در زیر بغل، آرئول، اندام تناسلی و مقعد یافت می شود.

برای مقابله با تعریق، صنایع آرایشی و بهداشتی دئودورانت های مبتنی بر الکل ارائه می کنند. همچنین، ضد تعریق ها، که مواد تشکیل دهنده آن ها شامل آلومینیوم است، که باعث آریتمی قلبی می شود، همان طور که مطالعات مختلف نشان داده است .

بنابراین، اگر نمی خواهید از این محصولات استفاده کنید که می توانند پوست شما را تحریک کنند یا مشکلات جدی تری ایجاد کنند، ما درمان های خانگی زیر را توصیه می کنیم:

حتما ببین: معمای شناسایی وسایل: 6 تا وسیله کنار تصویر رو تو اتاق پیدا کن

بهترین درمان های خانگی برای بوی بد زیر بغل:

1. برش های سیب زمینی

این می تواند بوی بد ناشی از تکثیر باکتری ها را کاهش دهد. سیب زمینی ها باید بسیار مرطوب باشند تا موثر باشند. به یاد داشته باشید، همان طور که قبلا ذکر کردیم، بررسی کنید که از هیچ نوع حساسیت یا عدم تحمل مربوط به این غده رنج نبرید.

درمان خانگی برای بوی بد زیر بغل-برش های سیب زمینی

چه کاری باید انجام دهید؟

این کار به سادگی بریدن یک سیب زمینی به ورقه های متوسط ​​(تقریباً 1 سانتی متر ضخامت) و قرار دادن آن در زیر بغل است.
پس از گذشت 20 دقیقه یا خشک شدن آبکشی نمایید.

2. سرکه

از آن جایی که بوی بد زیر بغل می تواند به دلیل تجمع باکتری ها باشد، به عنصری نیاز داریم که وظیفه از بین بردن آن ها را بر عهده دارد. اعتقاد بر این است که یک ماده بسیار مؤثر سرکه است. با این حال، به دلیل بوی تند آن، می تواند مشکل را بدتر کند و همچنین باعث تحریک در انواع خاصی از پوست شود. بنابراین بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید.

اگر اجازه استفاده دارید:

با یک پنبه یا پارچه تمیز در ناحیه ای که قبلا ضدعفونی شده است استفاده کنید. صبح، خوب آبکشی کنید و با صابون آنتی باکتریال بشویید.

3. لیمو –درمان خانگی برای بوی بد زیر بغل

دئودورانت لیمو

اسید موجود در این مرکبات ممکن است بو را با از بین بردن باکتری ها کاهش دهد . با این حال، ممکن است تحریک کننده نیز باشد، بنابراین توصیه می کنیم در استفاده از آن احتیاط کنید. ابتدا بررسی کنید که پوست شما چگونه به این میوه واکنش نشان می دهد.

درمان خانگی برای بوی بد زیر بغل

چه کاری باید انجام دهید؟

می توانید یک لیمو را از وسط نصف کنید و زیر یک بازو بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم فراوان بشویید.
اگر می سوزد، ممکن است به این دلیل باشد که شما سوزش دارید یا موهای زیر روییده دارید . اگر این اتفاق افتاد بلافاصله بشویید.
هر شب تکرار کنید. فراموش نکنید که لیمو در تماس با آفتاب، پوست را لکه دار می کند.

همچنین بخوانید : 5 دمنوشی که به شما در درمان کبد چرب کمک می کند

4. نشاسته ذرت و جوش شیرین

اعتقاد بر این است که می تواند در موارد بوی بد عمل کند. با این حال، هیچ تحقیق علمی برای تایید این ادعا وجود ندارد. اگر همچنان می خواهید آن را امتحان کنید، این مراحل را دنبال کنید:

چه کاری باید انجام دهید؟

در صورت تمایل می توانید آن ها را به مقدار مساوی مخلوط کرده و هر شب به زیر بغل بمالید. بگذارید تا صبح روز بعد عمل کنید.

5. صابون آنتی باکتریال

رعایت بهداشت در ناحیه بسیار مهم است و شستشوی چند بار در روز با صابون آنتی باکتریال می تواند کمک زیادی به شما کند. صابون های معطر توصیه نمی شود، زیرا می توانند اثری مشابه دئودورانت ها داشته باشند.

یکی دیگر از گزینه های جالب برای جلوگیری از تحریک، صابون های خنثی هستند. فراموش نکنید که زیر بغل خود را به خوبی خشک کنید تا از بوی نامطبوع کپک زدگی جلوگیری کنید.

اگر به دنبال گزینه ای حتی طبیعی تر هستید، می توانید صابون های تهیه شده با شیر بز یا بادام و گیاهان طبیعی مانند گل همیشه بهار یا اسطوخودوس را خریداری کنید. البته به یاد داشته باشید که ابتدا بررسی کنید که آیا از هر نوع آلرژی مرتبطی رنج می برید یا خیر.

6. پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن در مورد ضد عفونی کردن زخم ها خواص زیادی دارد، بنابراین همیشه برای جعبه کمک های اولیه ما مفید خواهد بود. با این حال، به عنوان دئودورانت توصیه نمی شود، زیرا می تواند پوست را تحریک کند.

7. کاهو

کاهو برای کنترل بوی زیر بغل
علی رغم افسانه های شهری که در مورد کاهو و اثرگذاری احتمالی آن در برابر این مشکل منتشر می شود، هیچ مدرک علمی مبنی بر واقعی بودن این خواص وجود ندارد. به جز ذکر، در بخش اختصاصی این گیاه، در برگه های فنی محصولات کشاورزی دانشگاه La Salle در بوگوتا.

درمان خانگی برای بوی بد زیر بغل-کاهو

چه کاری باید انجام دهید؟

دو برگ کاهو را خوب بشویید و بعد از استحمام و خشک کردن محل، یکی را زیر هر بازو قرار دهید. بگذارید تا زمانی که به دمای اتاق برسند عمل کنند. آبکشی نکنید.

8. روغن درخت چای

این اسانس به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خود مشهور است . اگر آن را با اسانس اسطوخودوس (به مقدار مساوی) ترکیب کنید نه تنها بوی بد زیر بغل را از بین می برید بلکه از عطری غنی در تمام روز لذت خواهید برد. سعی کنید هر روز صبح و بعد از حمام از آن استفاده کنید.

از این مقاله دیدن کنید: 9 علامتی که نشان می دهد کبد ملتهب دارید

9. آلوئه ورا

البته آلوئه ورا هم نمی توانست از این لیست غافل شود. این یک جایگزین است که حاوی خواص ضد باکتریایی است که می تواند در برابر بوی بد کمک کند. همچنین، مرطوب کننده خوبی است.

درمان خانگی برای بوی بد زیر بغل-آلوئه ورا

چه کاری باید انجام دهید؟

این کار به آسانی بریدن ساقه آلوئه ورا به صورت افقی و قرار دادن زیر یک زیر بغل است. اجازه دهید چند دقیقه عمل کند سپس برش ها را بردارید، اما ژل را آبکشی نکنید.  بعد از استفاده شما فورا احساس طراوت خواهید کرد.

10. شیر منیزیم

این محصول با استفاده از پوست زیر بغل چربی و رطوبت را جذب می کند که به روشی طبیعی و موثر به از بین بردن بوی بد کمک می کند. بدون پارابن، ویتامین ها و مواد معدنی و با رایحه دلخواه شما، هیدروکسید منیزیم در محصول تجاری خود یک جایگزین عالی برای دئودورانت است.

چه کاری باید انجام دهید؟

چند قطره اسانس را به شیر اضافه کنید و قبل از استفاده خوب مخلوط کنید. برای استفاده آسان آن را در یک دستگاه اتومایزر یا اسپری بریزید یا مستقیماً با استفاده از انگشتان خود پخش کنید.

اگر متوجه بوی بد زیر بغل خود شدید، هر یک از این درمان‌های طبیعی را امتحان کنید تا زمانی که هر کدام بهترین نتایج را به شما ارائه دهد. به یاد داشته باشید که ابتدا بررسی کنید که از هیچ نوع آلرژی مرتبطی رنج نمی برید.

11. مریم گلی

اسانس مریم گلی
اعتقاد بر این است که مریم گلی دارای اثرات محافظتی در برابر باکتری استرپتوکوک موتانس است، بنابراین می توانید از اسانس آن استفاده کنید. فقط بعد از حمام با یک پد پنبه ای بمالید و بگذارید خودش خشک شود.

درمان خانگی برای بوی بد زیر بغل-مریم گلی

توصیه های تکمیلی

رعایت بهداشت بدن و لباس های گشاد با پارچه هایی با منشأ طبیعی و رنگ های روشن، بخشی از توصیه ها برای جلوگیری از بوی بد زیر بغل است. به این موارد اپیلاسیون و استفاده مکرر از صابون آنتی باکتریال را نیز اضافه کنید.

نوشیدنی های کافئین دار و الکلی، غذاهای چرب و فرآوری شده، غذاهای تند، کاری یا سیر را کنترل کنید. به طور مشابه، مصرف نمک را کاهش دهید. نکته این است که تعریق را به حداقل برسانید. اگر وضعیت شما هم چنان بهبود نیافت، در مراجعه به پزشک دریغ نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − نه =

دکمه بازگشت به بالا