;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

اگه میخای لاغر بشی اینجوری پیاده روی کن

بهترین روش پیاده روی برای لاغری: پیاده‌روی، راه رفتن، قدم زدن یا گام برداشتن، یکی از بخش‌های اصلی از نقل و انتقال حرکت در میان جانوران، موجودات زنده و انسان‌ها است و عموماً راه رفتن یکی از بخش‌های اصلی موجودات زنده به‌شمار می‌آید. راه رفتن بر پایه سرعت تا حد زیادی می‌تواند با توجه به عواملی مانند قد، وزن، سن، سطح زمین، فرهنگ و تناسب اندام متفاوت باشد.

روش های لاغری بسیاری را تا بحال در بخش تناسب اندام گفتنی برایتان معرفی کرده ایم که در صدر همه آنها، ورزش های لاغر کننده است که پیاده روی بدلیل سهولت در انجام و نداشتن محدودیت های خاص، مورد استقبال بیشتری قرار میگرد، ولی اینکه لاغری با پیاده روی را به چه شکل و در چه شرایطی باید انجام شود، نکاتی دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

انتخاب بهترین زمان پیاده روی برای لاغری

شاید بتوان گفت، صبح ها بهترین زمان پیاده روی برای لاغری بشمار می رود چراکه بدلیل سوخت و ساز بهتر، زمان مناسبی برای پیاده روی است اما اگر وقت این کار را در این موقع روز ندارید، در هر ساعتی که شرایط برایتان محیاست، پیاده روی کنید فقط به شرط آنکه، بلافاصله بعد غذا پیاده روی نکنید.

بهترین روش پیاده روی برای لاغری-گرم کردن

گرم کردن بدن قبل از پیاده روی

گرم کردن بدن قبل از پیاده روی باعث افزایش جریان خونرسانی شده و عضلات مفاصل را برای پیاده روی سرعتی آماده میکند؛ پس حتما تعدادی حرکات هوازی قبل پیاده روی انجام دهید.

توقف نکردن حین پیاده روی

وقف درمسیر پیاده روی باعث میشود بدن شما درست در میانه راه سوخت چربی متوقف شده و با شروع دوباره شما، این عمل را از اول شروع کند. پس بهتر است حتی برای مدت کوتاهی هم توقف نداشته باشید و اگر مجبور به ایستادن شدید حرکات هوازی انجام دهید یا درجا بزنید که بدن به حالت توقف وارد نشود.

رعایت سرعت مناسب در پیاده روی

حتما شما هم میدانید که پیاده روی سریع سرعت، اثر متفاوتی با پیاده روی آرام دارد؛ سرعت پایین پیاده روی تاثیری روی سوخت و ساز بدن نداشته و اعضای بدن را درگیر نمیکند اما برعکس، انجام این ورزش ساده با سرعت بالا هم در ضربان و تنفس فرد تأثیر گذاشته و هم سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد، پس بهترین سرعت کمی آرام تر از دویدن است که باید از سرعت کم شروع شده و به مرور و با گرمتر شدن بدن ، به این سرعت اضافه شود.

بهترین روش پیاده روی برای لاغری-حفظ فرم بدن

 

حفظ فرم مناسب بدن هنگام پیاده روی

در حین پیاده روی، کاملا صاف بایستید و اجازه ندهید حالت افتادگی بدنتان، موجب احساس خستگی شما شود. بهترین فرم بدنی حین پیاده روی، نگه داشتن شانه ها به صورت صاف و عقب و تکان دادن دستها در دو طرف و استفاده از روش پاشنه پنجه می باشد.

رعایت رژیم غذایی سالم و درست

برای کاهش وزن، رژیم غذایی و تحرک مکمل یکدیگر هستن، پس اگر که تصمیم به لاغر شدن دارید حتما از یک برنامه غذایی مناسب با وزن و شرایط خود استفاده کرده و غذاهای سالم را با غذاهای ناسالم جایگزین کنید.

این مطالبم جالبه:

دویدن یا راه رفتن؟ کدوم یکی ما رو لاغر می کنه؟

پیاده روی کجا رو لاغر میکنه؟ آیا صورت هم لاغر میشه؟

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا