;
بیماری هاسلامت

حقایق مهم درباره ختنه که دیگران به شما نمی گویند!

حقایق مهم درباره ختنه: ختنه نوزاد یک روش جراحی است. امروزه اکثر پزشکان با روش آگاه کردن والدین از خطرات و مزایای این روش به شیوه ای بی طرفانه موافق هستند.
ناتوانی در جمع شدن کامل پوست ختنه گاه در بدو تولد دلیل پزشکی برای ختنه نیست.
ختنه از فیموز (ناتوانی در جمع شدن پوست ختنه گاه در سنی که معمولاً باید جمع شود)، پارافیموز (ناتوانی دردناک در برگرداندن پوست ختنه گاه به محل اصلی خود) و بالانوپوستیت (التهاب غده و پوست ختنه گاه) جلوگیری می کند .
ختنه احتمال ابتلا به میاتیت (التهاب دهانه آلت تناسلی) را افزایش می دهد.
ختنه ممکن است منجر به کاهش بروز عفونت های دستگاه ادراری شود .
ختنه ممکن است منجر به کاهش ابتلا به بیماری های مقاربتی شود و ممکن است انتقال HIV را کاهش دهد .
ختنه ممکن است خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را در شرکای جنسی کاهش دهد.
ختنه ممکن است خطر ابتلا به سرطان آلت تناسلی را کاهش دهد.
هنوز هیچ نشانه پزشکی مطلقی برای ختنه معمولی نوزاد وجود ندارد .
موضوع ختنه مثل همیشه بحث برانگیز است. دلایل مذهبی، اجتماعی و پزشکی معروفی برای توصیه به ختنه وجود دارد. با این حال، اکثر انجمن‌های پزشکی بزرگ دیدگاهی «بی‌طرفانه» در مورد این روش اتخاذ کرده‌اند و نه توصیه می‌کنند و نه از این عمل چشم‌پوشی می‌کنند.

کاربردی: ترکیب زنجبیل و روغن زیتون برای کاهش درد با دستور تهیه اختصاصی

دیدگاه پزشکی در مورد ختنه چگونه بوده است؟

در سال 1975، آکادمی اطفال آمریکا (AAP) بدون عبارات نامشخص اعلام کرد که “هیچ نشانه پزشکی مطلقی برای ختنه معمولی نوزاد وجود ندارد.” در سال 1983، AAP و کالج آمریکایی متخصصین زنان و زایمان (ACOG) این موضع را مجدداً بیان کردند. در سال 1999، در سال 2005، و دوباره در سال 2012، AAP دوباره این موضع مبهم را تکرار کرد.

در حال حاضر، عمل ختنه نوزادان بسیار رایج است. تخمین زده شده است که اکثریت مردان در ایالات متحده ختنه می شوند. این تعداد بسته به قومیت و وابستگی مذهبی متفاوت است.

در مورد ختنه نوزادان، اکثر پزشکان امروزه با روش آگاه کردن والدین از خطرات و مزایای این روش به شیوه ای بی طرفانه موافق هستند. با این حال، اخیراً چندین مطالعه بزرگ کاهش زیادی را در انتقال HIV در مردان ختنه شده در مقایسه با مردان ختنه نشده نشان داد. این یافته بر موضع مبهم اتخاذ شده توسط این سازمان‌های پزشک تأثیری نمی‌گذارد، و آنها همچنان توصیه می‌کنند که به والدین این امکان را بدهند که بر اساس ترجیحات و اعتقادات مذهبی، نوزاد خود را ختنه کنند یا نه.

آناتومی آلت تناسلی چیست؟

آلت تناسلی یک محور استوانه ای با نوک گرد است. نوک گرد را گلان می نامند. یک شیار (که به آن شیار تاجی گفته می شود) بین شفت و غده آلت تناسلی وجود دارد. چین پوستی که غده را می پوشاند، پوست ختنه گاه (پهلو) است.

پوست ختنه گاه جمع شونده چیست؟

پوست ختنه‌گاه جمع‌شونده پوستی است که می‌توان آن را پشت شیار شیار تاجی به عقب کشید تا غده در معرض دید قرار گیرد.

ختنه نوزاد چیست؟

ختنه نوزاد شامل برداشتن پوست ختنه گاه است – پوست ختنه گاه تا نزدیک شیار تاجی برداشته می شود – در دوره نوزادی (قبل از 2 ماهگی).

اتفاقاً circum لاتین به معنای اطراف (یا حدود) است. ختنه یک بریدگی در اطراف است.

وضعیت پوست ختنه گاه در بدو تولد چگونه است؟

تعداد کمی از پسران با پوست ختنه گاه جمع شونده متولد می شوند. این نشان دهنده این واقعیت است که رشد بافت پوست ختنه گاه معمولاً در بدو تولد کامل نیست.

بنابراین پوست ختنه گاه در اکثر پسران تازه متولد شده به طور کامل از سر چشم قابل جدا شدن نیست. تا یک سالگی، در نیمی از پسران می توان پوست ختنه گاه را جمع کرد و در اکثر پسران ختنه نشده تا 3 سالگی، پوست ختنه گاه را می توان جمع کرد.

این چه ربطی به ختنه دارد؟

به این معنی که عدم توانایی در کشیدن پوست ختنه گاه در بدو تولد و نوزادی طبیعی است و دلیل پزشکی برای ختنه نمی باشد.

فیموز چیست؟

فیموز یک نشانه پزشکی برای ختنه است. این به عنوان “تنگی حلقه پیشانی با ناتوانی در جمع کردن پوست ختنه گاه کاملاً متمایز شده” تعریف می شود. به عبارت دیگر، فیموز در صورتی وجود دارد که پوست ختنه گاه در سنی که معمولاً باید جمع شود، قابل جمع شدن نباشد.

درمان فیموز چیست؟

فیموز را می توان با ختنه یا با بزرگ شدن حلقه فیموتیک، حلقه بافتی که باعث ایجاد فیموز می شود، درمان کرد.

پارافیموز چیست؟

پارافیموز زمانی اتفاق می افتد که پوست ختنه گاه، پس از جمع شدن، نمی تواند به محل اصلی خود بازگردد. پوست ختنه گاه در پشت شیار شیار تاجی به دام افتاده است. پارافیموز باعث تجمع خون در وریدهای پشت گیر می شود که باعث تورم می شود. تورم منجر به درد شدید در آلت تناسلی می شود و بازگرداندن دستی پوست ختنه گاه به محل اصلی خود را غیرممکن می کند.

درمان پارافیموز چیست؟

پوست ختنه گاه، پس از روانکاری، گاهی اوقات می تواند کاهش یابد. با این حال، این تنها در صورتی کار می کند که پارافیموز خیلی زود کشف شود. به دلیل درد ، کودک باید یک بیهوشی عمومی کوتاه مدت یا آرامبخش سنگین برای درمان داشته باشد. پارافیموز ممکن است با ختنه درمان شود.

بالانوپوستیت چیست؟

بالانیت التهاب غده است، در حالی که پستیتیس التهاب پوست ختنه گاه است. بالانیت و پستیت به طور کلی با هم به عنوان بالانوپوستیت رخ می‌دهند: التهاب هم در غده و هم پوست ختنه‌گاه آلت تناسلی.

اگر پسر ختنه نشده فیموز، پارافیموز یا بالانوپوستیت داشته باشد چه؟

پسرانی که در نوزادی ختنه نشده اند ممکن است بعداً برای درمان فیموز، پارافیموز یا بالانوپوستیت ختنه شوند. هنگامی که ختنه بعد از دوره نوزادی انجام می شود، به طور قابل توجهی پیچیده تر می شود.

گوشت قرمز چیست؟

میاتیت التهاب دهانه (ماتوس) آلت تناسلی است. این منفذ به طور رسمی مجرای ادرار خارجی نامیده می شود.

چه رابطه ای بین ختنه و التهاب گوشت وجود دارد؟

التهاب گوشت در پسرانی که ختنه شده اند بیشتر دیده می شود. این امر منطقی است زیرا در پسرانی که ختنه شده اند، مجرای ادرار نسبت به پسرانی که ختنه نشده اند بیشتر در معرض و احتمالاً دچار پارگی یا تحریک می شود. شواهدی وجود ندارد که التهاب گوشت منجر به تنگی (تنگی) مجرای ادرار یا سایر مشکلات جدی شود.

آیا مراقبت از آلت تناسلی ختنه شده راحت تر است یا آلت تناسلی ختنه نشده؟

آلت تناسلی ختنه شده به طور کلی تمیز نگه داشتن آن آسان تر است.
به پسر ختنه نشده باید آموزش داد که آلت تناسلی خود را با احتیاط تمیز کند.
تمیز کردن آلت تناسلی با جمع کردن ملایم و نه اجباری پوست ختنه گاه انجام می شود.
پوست ختنه گاه باید فقط تا جایی که مقاومت ایجاد شود جمع شود.
جمع شدن کامل پوست ختنه گاه ممکن است تا زمانی که پسر 3 ساله یا بزرگتر نشود امکان پذیر نباشد.

رابطه ختنه با عفونت ادراری چیست؟

به نظر می رسد بروز عفونت های دستگاه ادراری در نوزادان پسر زمانی که ختنه در دوره نوزادی انجام می شود کمتر باشد. برای اولین بار در سال 1982 گزارش شد که عفونت‌های دستگاه ادراری ( UTIs ) در میان نوزادان پسر شایع‌تر از نوزادان دختر است (این امر بعداً در زندگی تغییر می‌کند). در این مطالعه مشخص شد که حدود 95 درصد از نوزادان پسر مبتلا ختنه نشده بودند. این خطر به ویژه در نوزادان کمتر از 1 سال قابل توجه است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که خطر ابتلا به عفونت ادراری در نوزادان ختنه نشده در مقایسه با نوزادان ختنه شده، ده برابر بیشتر است .

این رابطه بین ختنه و عفونت های دستگاه ادراری چه معنایی می تواند داشته باشد؟

ختنه از رشد باکتری ها در زیر پوست ختنه گاه جلوگیری می کند و این به نوبه خود از نوزادان پسر در برابر عفونت دستگاه ادراری محافظت می کند . همچنین مشخص شده است که بروز بالای عفونت های دستگاه ادراری در پسران ختنه نشده با افزایش بروز عفونت های مهم دیگر مانند باکتریمی (عفونت باکتریایی جریان خون) و مننژیت (عفونت پوشش مغز) همراه است . بنابراین اثر محافظتی ختنه ممکن است به تعدادی از بیماری های عفونی گسترش یابد.

رابطه بین ختنه و بیماری های مقاربتی (STD) چیست؟

خطر سوزاک و التهاب مجرای ادرار (لوله ای که ادرار را از مثانه به بیرون می برد) در مردان ختنه نشده بیشتر است. همچنین گزارش شده است که سایر بیماری های مقاربتی (مانند شانکروئید ، سیفلیس ، ویروس پاپیلومای انسانی و عفونت ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2 ) در مردان ختنه نشده بیشتر است. همانطور که در بالا ذکر شد، اخیراً سه مطالعه بزرگ انجام شده در آفریقا نشان می دهد که ختنه در مقایسه با افراد ختنه نشده از ابتلا به عفونت HIV محافظت می کند.

این ارتباط بین ختنه و بیماری های مقاربتی چه معنایی می تواند داشته باشد؟

ختنه از رشد عواملی که باعث بیماری های مقاربتی می شوند در زیر پوست ختنه گاه جلوگیری می کند. برداشتن پوست ختنه گاه ممکن است تا حدودی از این بیماری ها برای نرها و جفتشان محافظت کند.

چه ارتباطی بین بیماری های مقاربتی و سرطان دهانه رحم وجود دارد؟

ارتباط قوی بین بیماری های مقاربتی و سرطان دهانه رحم وجود دارد . ویروس پاپیلومای انسانی نوع 16 و 18 (و همچنین سایر انواع کمتر شایع HPV ) علل تغییرات پیش سرطانی در دهانه رحم و سرطان دهانه رحم هستند .

قوی ترین عوامل مستعد کننده سرطان دهانه رحم ، سابقه رابطه جنسی در سنین پایین و چندین شریک جنسی است. واکسن HPV در حال حاضر در دسترس است و برای همه دختران و پسران توصیه می شود، و زمانی که قبل از اولین تماس جنسی تزریق شود، نشان داده شده است که در برابر شایع ترین انواع HPV مرتبط با بدخیمی محافظت می کند . احتمالاً این واکسن از سرطان دهانه رحم مرتبط با این عفونت‌های خاص جلوگیری می‌کند، اما نمی‌تواند از سرطان‌های ناشی از عفونت‌هایی با انواع کمتر HPV که در واکسن موجود نیستند، جلوگیری کند. بنابراین، غربالگری معمول برای تغییرات پیش سرطانی در دهانه رحم همچنان توصیه می شود.

این رابطه بین عدم ختنه و سرطان دهانه رحم چه معنایی می تواند داشته باشد؟

ختنه ممکن است با از بین بردن پوست ختنه گاه که حاوی ویروس های مقاربتی ( HPVs ) است که این شکل رایج سرطان زنانه را ترویج می کند، تا حدی از جفت در برابر سرطان دهانه رحم محافظت کند.

چه رابطه ای بین ختنه و سرطان آلت تناسلی وجود دارد؟

خطر ابتلا به سرطان آلت تناسلی مردی که ختنه نشده در طول زندگی پیش‌بینی می‌شود در ایالات متحده یک در ۶۰۰ است.
سرطان آلت تناسلی دارای نرخ مرگ و میر (مرگ) تا 25٪ است.
این سرطان تقریباً منحصراً در مردان ختنه نشده رخ می دهد. در پنج مطالعه تحقیقاتی بزرگ، هیچ مردی که در نوزادی ختنه شده بود، به سرطان آلت تناسلی مبتلا نشد.
ویروس پاپیلومای انسانی نوع 16 و 18 که از راه جنسی منتقل می شوند، در سرطان آلت تناسلی نقش دارند.
به همین دلیل است که واکسیناسیون روتین علیه HPV برای پسران و دختران توصیه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا