;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

روغن گل گاوزبان از درمان خشکی پوست تا جلوگیری از ریزش مو

روغن گل گاوزبان یا گیاه گل گاوزبان در کشور ما از محصولات شناخته شده و مورد استفاده است. در واقع، گل گاوزبان اگر به صورت خوراکی مصرف شود یا به عنوان روغن گل گاوزبان استفاده شود، برای سلامت پوست و سلامت عمومی بدن مفید است. به ویژه روغن گل گاوزبان به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی، ترمیم آسیب و جلوگیری از خشکی و چروک شدن پوست شناخته شده است. این روغن غنی ترین روغن طبیعی با اسید چرب با ارزش به نام اسید گاما لینولنیک است و این اسید چرب یک درمان موثر برای بسیاری از بیماری های پوستی است. گل گاوزبان گیاهی است که بیش از 1500 سال است که مورد استفاده و مصرف قرار گرفته و فواید آن مشخص است. اما افزودن مقداری گل گاوزبان به دمنوش های گیاهی و نوشیدن آن برای آرامش روحی و روانی نیز مفید خواهد بود. با بخش سلامت از مجله گفتنی همراه باشید.

خواص کلی روغن گل گاوزبان

هنگامی که به صورت خوراکی مصرف شود، آرامش روحی و روانی ایجاد می کند، درد رباط را تسکین می دهد.
تشکیلات التهابی در بدن را درمان می کند.
خواص ضد التهابی بالایی دارد.
ادرار را آسان می کند و خاصیت ادرار آور دارد.
سیستم گوارش و عملکرد روده را بهبود می بخشد. از مشکلاتی مانند یبوست و سوء هاضمه جلوگیری می کند.
خاصیت پاک کنندگی خون دارد.

مشکلات روده را بهبود می بخشد.
از چین و چروک پوست و علائم پیری جلوگیری می کند.
وقتی با ماساژ روی پوست مالیده شود، دردهای مفصلی، عضلانی و روماتیسمی را تسکین می دهد.
هنگامی که با روغن های طبیعی دیگر مخلوط شده و روی پوست سر مالیده شود، باعث تغذیه، مرطوب شدن و جلوگیری از ریزش مو می شود.

همچنین بخوانید: آیا آب گشنیز به خواب بهتر کمک می کند؟

روغن گل گاوزبان-گیاه گل گاوزبان

 از بروز عفونت و التهاب در پوست و بدن جلوگیری می کند.

مصرف خوراکی روغن گل گاوزبان به خصوص برای بیماری های پوستی ناشی از عدم تعادل اسیدهای چرب در بدن توصیه می شود. در واقع به افرادی که بیماری های پوستی زیادی دارند توصیه می شود در کنار رژیم غذایی خود از روغن گل گاوزبان نیز استفاده کنند و در نتیجه روند درمان را تسریع کنند. برای این منظور صحیح است که علاوه بر روغن زیتون، ۱ قاشق چایخوری روغن گل گاوزبان به سالاد اضافه کنید یا روزی ۱ قاشق چایخوری روغن گل گاوزبان بنوشید.

مالیدن روغن گل گاوزبان به پوست

از آن جایی که روغن گل گاوزبان یک روغن دوستدار پوست است، می توان با افزودن آن به سالاد، نوشیدن آن به صورت ساده و استفاده مستقیم روی پوست، برای پوست مفید باشد. با مالیدن مستقیم روغن گل گاوزبان روی پوست یا استفاده از کرم های حاوی روغن گل گاوزبان می توان پوست را نرم کرد و به پوست در حفظ رطوبت و خاصیت ارتجاعی طبیعی خود کمک کرد.

با روغن گل گاوزبان بهبود سریع تر زخم ها، آسیب های سطحی و تغییر شکل روی پوست و رفع مشکلاتی مانند اگزما و درماتیت نیز امکان پذیر است. به خصوص کسانی که پوستشان به طور مزمن خشک است توصیه می شود از کرم های حاوی روغن گل گاوزبان به طور مرتب استفاده کنند.

روغن گل گاوزبان-مالیدن روغن گل گاوزبان به پوست

استفاده از روغن گل گاوزبان در نوزادان

یکی از فواید روغن گل گاوزبان برای پوست نوزادان است. از نوزادان تازه متولد شده تا نوزادان 1 تا 1.5 ساله، بسیاری از آن ها راش پوسته پوسته ای روی پوست سر خود دارند. که آزار دهنده است و از تنفس پوست سر جلوگیری می کنند. در زمینه پزشکی، این مشکل که درماتیت سبوره اینفاتیل نامیده می شود، می تواند در پلک ها، زیر بغل، هر قسمت از صورت و کشاله ران برخی از نوزادان رخ دهد.

محصولات آرایشی یا داروهای پزشکی برای درمان این مشکل وجود دارد. با این حال، در مورد نوزادان، ضروری است که سعی کنید هر مشکلی را به طور طبیعی حل کنید. در این زمینه می توان با مخلوط کردن روغن زیتون و روغن گل گاوزبان و یا استفاده ساده از روغن گل گاوزبان و مالیدن آن به پوست، از شر این مشکل خلاص شد.

لینک های مرتبط:

آیا نوشیدن چای یا قهوه بعد از غذا خوردن خوب است؟

11 درمان خانگی برای بوی بد زیر بغل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا