;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

درمان ورم لب با روش های ساده که به راحتی در منزل قابل انجامه!

درمان ورم لب با روش های ساده: تورم لب ها به دلیل التهاب زمینه ای یا تجمع مایع در زیر پوست لب ایجاد می شود. خیلی چیزها می توانند باعث تورم لب ها شوند، از بیماری های پوستی جزئی گرفته تا واکنش های آلرژیک شدید. در این بخش از سلامت مجله گفتنی به دلایل و علت های مهم تورم لب می‌پردازیم و علائم، روش های درمان به صورت سنتی و در خانه را برای شما بیان می کنیم.

علل تورم لب ها چیست؟

تورم لب ها ممکن است دلایل متنوعی داشته باشد،مانند؛ آلرژی،آسیب و صدمه ،التهاب و یا برخی بیماری های در این زمینه.درمان ورم لب با روش های ساده:

این هم مفیده: پیاده‌ روی کوتاه قاتل دیابت: این ساعت پیاده روی کنید!

واکنش های آلرژیک

درمان ورم لب با روش های ساده، اگر شما با یک آلرژن خاصی مانند؛حیوانات خانگی یا غذاهای خاص یا محصولات مراقبتی اشتباه،در ارتباط هستید،ممکن است که منجر به تورم لب ها شود.

حساسیت غذایی

درمان ورم لب با روش های ساده، برخی از محرک های معمول غذایی ورم لب ،عبارتند از:صدف، آجیل، سفیده تخم مرغ و دانه های کنجد.دیگر محرک ها ممکن است لاتکس، گرده زنبور عسل، برخی داروهای خاص و یا حتی تمرینات و ورزش کردن باشد.

آنژیوادم

درمان ورم لب با روش های ساده، این وضعیت، تورم درلایه های عمیق پوست است که اغلب، لب ها و چشم ها را تحت تاثیر قرار می دهد.10 تا 20 درصد مردم دنیا در طول زندگی، دچار این بیماری می شوند.

درمان ورم لب با روش های ساده 1
درمان ورم لب با روش های ساده

سایر شرایط سلامتی

تبخال یا تاول لب، سندروم لب، سرطان لب ،قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید، بیماری های التهابی روده.

عوامل محیطی

درمان ورم لب با روش های ساده، برخی شرایط آب و هوایی و درجه حرارت ممکن است باعث ایجاد ورم لبها شود.تصادف، آسیب، کبودی ،زخم ،نیش حشرات ،لوازم دندانپزشکی ،غذای تند و یا گرم، جراحی های لب باعث ایجاد تورم لب می شوند.

این مطلبم جالبه: میکروپیگمنتیشن لب: مزایا و عوارض احتمالی

درمان ورم لب با روش های ساده

1. کمپرس گرم

درمان ورم لب با روش های ساده، یک پارچه را در آب گرم خیس کنید و سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه روی لب ها اعمال کنید.این روش را 2 الی 3 بار در روز تکرار کنید. اگر بریدگی یا زخم روی پوست خود دارید، از کمپرس گرم استفاده نکنید.

2. کمپرس سرد برای درمان ورم لب با روش های ساده

چند تکه یخ را در یک حوله تمیز قرار دهید و سپس به مدت 5 دقیقه روی لب ها اعمال کنید.برای گرفتن نتایج بهتر و سریعتر، این روش را چندین بار در طول روز تکرار کنید. یخ را به صورت مستقیم، روی لب های دارای ورم اعمال نکنید.

3.چای سیاه

درمان ورم لب با روش های ساده، یک کیسه چای را درون یک لیوان آب گرم به مدت 10 دقیقه خیس کنید و سپس اجازه دهید تا خنک شود.بعد یک تکه پنبه را با این مایع خیس کنید و به مدت 15 دقیقه ،روی لب های خود اعمال کنید. برای گرفتن نتایج بهتر ،این درمان را چندین بار در طول روز تکرار کنید.

درمان ورم لب با روش های ساده-آلوئه ورا

4.  آلوئه ورا برای درمان ورم لب با روش های ساده

ژل یک برگ تازه آلوئه ورا را استخراج کنید و سپس آن را روی لب های خود اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید و صبر کنید تا خشک شود.این درمان را چندین بار در طول روز تکرار کنید .

5. روغن درخت چای

روش اول:

یک قاشق چایخوری ژل آلوورا را با چند قطره روغن درخت چای ترکیب کنید .سپس این ترکیب را روی لب های متورم اعمال کنید. ژل آلوورا نه تنها باعث تسکین و درمان می شود. بلکه برخی عناصر سخت موجود در روغن درخت چای را نیز کاهش می دهد.

روش دوم:

روغن درخت چای را با روغن نارگیل و روغن زیتون ترکیب کنید و سپس به مدت 30 دقیقه ،روی لبهای خود اعمال کنید و سپس بشویید.این ترکیب نه تنها باعث نرمی لب میشود، بلکه آن را نیز ضدعفونی می کند.این روش را چندین بار در طول روز انجام دهید. زمانی که روغن درخت چای را با هرگونه روغن دیگری ترکیب کردید و احساس سوزش وجود داشت، فورا آن را با آب سرد بشویید. یادتان باشد از روغن درخت چای برای کودکان استفاده نکنید.

6. درمان ورم لب با روش های ساده-نمک

درمان ورم لب با روش های ساده، نمک یک عنصر فوق العاده و معمول است که در همه آشپزخانه ها وجود دارد و یک تاثیر فوق العاده در کاهش التهاب و درد ناشی از ورم لب دارد. دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری است، که می تواند باکتری هایی که باعث عفونت در لب میشوند را از بین ببرد.

یک قاشق غذاخوری نمک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید.سپس یک تکه پنبه را درون آن خیس کنید و به لبهای خود اعمال کنید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب بشویید .این درمان را یک یا دو بار در طول روز تکرار کنید. هنگام استفاده از نمک در ابتدا احساس سوزش ناگهانی رخ می دهد ،اما در طول زمان از بین میرود.

درمان ورم لب با روش های ساده-جوش شیرین

این هم مفیده: 10 دلیل اصلی ریزش آب از دهان هنگام خواب + درمان های خانگی

7. جوش شیرین

3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری آب ترکیب کنید، تا یک خمیر غلیظ به دست بیاید سپس آن را روی قسمت های متورم لب اعمال کنید و چندین دقیقه صبر کنید. سپس ،با آب سرد بشویید. این درمان را چندین بار ،برای رفع این مشکل در طول روز تکرار کنید

8. سرکه سیب

درمان ورم لب با روش های ساده، یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک قاشق چای خوری آب ترکیب کنید. سپس یک تکه پنبه را در آن خیس کنید و روی لب های خود اعمال کنید و چند دقیقه صبر کنید و بعد با آب سرد بشویید این درمان را دو بار در روز تکرار کنید.

9. عسل برای درمان ورم لب با روش های ساده

یک تکه پنبه را درون عسل خیس کنید و سپس آن را روی لب های خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه بشویید اما نباید اجازه دهید که بیشتر از 20 دقیقه بماند. برای دریافت مزایای بیشتر آن ،می توانید یک قاشق چای خوری عسل را با یک فنجان آب ترکیب کنید و آن را جایگزین کنید. افرادی که نسبت به عسل حساسیت دارند، باید از این درمان اجتناب کنند.

10. زردچوبه

مقدار کمی پودر زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید.اجازه دهید تا خنک شود و این ترکیب را بر روی لب های متورم اعمال کنید و صبر کنید تا خشک شود. بعد از چند دقیقه، با آب سرد بشویید این درمان را دوبار در طول روز تکرار کنید.

درمان ورم لب با روش های ساده-روغن نارگیل

11. روغن نارگیل

درمان ورم لب با روش های ساده، یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را 3 الی 4 بار در طول روز روی لبهای خود اعمال کنید که به صورت طبیعی باعث نرم شدن لب ها می شود.شما می توانید از این درمان برای کاهش درد لب نیز استفاده کنید.

12. سیب زمینی

یک عدد سیب زمینی متوسط را بشویید و سپس به قطعات کوچک برش دهید و آن را روی لب های خود اعمال کنید .چند دقیقه صبر کنید و سپس با آب بشویید.این درمان را چندین را در طول روز تکرار کنید.

13. وازلین

درمان ورم لب با روش های ساده، وازلین، به عنوان یکی از قوی ترین و بهترین مواد برای سلامت پوست شناخته می شود و به طور موثر در درمان لبهای متورم تاثیرگذار است. شما می توانید یک لایه ضخیم از وازلین را روی لب های خود اعمال کنید و معجزه آن را به چشم ببینید، که چطور بر عفونت های شما تاثیر می گذارد. روغن موجود در وازلین، برای پوست شما بر خلاف سایر مواد شیمیایی خطرناک ،تاثیر مثبت دارد. شما می توانید برای مرطوب کردن و کاهش تورم لب ها، این درمان را چندین بار در طول روز تکرار کنید.

مطمئن باشید که غذاهای مناسب مانند غذاهایی که سرشار از ویتامین b و c هستند را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.
به طور منظم از محصولات و یا پمادهایی که حاوی ویتامین E است، استفاده کنید.
در طول روز آب زیاد بنوشید تا به مرطوب ماندن لب ها کمک کنید.
از نوشیدن کافئین اجتناب کنید.

 

این مطالب هم جالبه:

عادت‌های خوب اما مضر که الکی از قدیم تو گوشمون خوندن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + شش =

دکمه بازگشت به بالا