;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

عادت‌های خوب اما مضر که الکی از قدیم تو گوشمون خوندن!

عادت‌های خوب اما مضر: عادت‌های روزانه‌مان تأثیر بیشتری نسبت به آنچه معمولاً تصور می‌کنیم بر سلامت جسمی‌مان دارند. بنابراین، اهمیت دارد که با دقت و تأمل در مورد این عادت‌ها اندیشه کنیم. تحقیقات گوناگون نشان داده‌اند که برخی از این عادت‌ها می‌توانند اثرات مخرب قابل توجهی بر ما داشته باشند. بنابراین، شناخت عادت‌هایی که واقعاً به سود ما هستند و تمییز آن‌ها از عادت‌هایی که مضر می‌باشند، امری حیاتی است.

بیشتر بخوانید: پیاده‌ روی کوتاه قاتل دیابت: این ساعت پیاده روی کنید!

با بخش سلامت مجله گفتنی همراه باشید تا در ادامه ی این مقاله از درمان خانگی و گیاهان دارویی به بررسی دقیق و جامع عادت های خوبی بپردازیم که برای سلامتی مضر هستند و شما از آنها بی اطلاع هستید.

عادت‌های خوب اما مضر که برای سلامتی خطرناک هستند

1.پوشیدن لباس‌های تنگ و تأثیرات آن بر سلامت

عادت‌های خوب اما مضر؛ لباس‌های تنگ و مد روز ممکن است زیبا به نظر برسند، اما می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند. به عنوان مثال، شلوار جین‌های تنگ می‌توانند در زنان به عفونت‌های قارچی منجر شوند، به‌ویژه اگر تعریق زیادی داشته باشند. بنابراین، استفاده از لباس‌هایی که گردش خون را تسهیل می‌کنند توصیه می‌شود.

شلوار جذب

 

2.مصرف لوبیا و تأثیر آن بر کلسیم

عادت‌های خوب اما مضر؛ لوبیا منبعی از فیتات است، یک اسید که می‌تواند جذب کلسیم را مختل کند و به استخوان‌ها آسیب برساند. اگرچه نیازی به حذف کامل لوبیا از رژیم غذایی نیست، خیساندن آن پیش از پختن می‌تواند به کاهش این اثرات کمک کند.

3.دوچرخه‌سواری و سلامت استخوان‌ها

عادت‌های خوب اما مضر؛ هرچند دوچرخه‌سواری مزایای بسیاری برای سلامت دارد، اما مطالعات نشان می‌دهند که ممکن است بر استخوان‌ها تأثیر منفی بگذارد. از آنجا که این ورزش به صورت نشسته و بدون درگیر کردن وزن بدن انجام می‌شود، فشار وارد شده به پدال‌ها به گونه‌ای نیست که به تقویت استخوان‌ها کمک کند و می‌تواند در طولانی‌مدت خطر شکستگی استخوان‌ها را افزایش دهد.

این هم بدردت میخوره: درمان سنگ صفرا با زرشک: اگر سنگ صفرا دارید این جوشانده را درست کنید!

دوچرخه‌سواری

4.استفاده از دهان‌شویه و تأثیرات آن

عادت‌های خوب اما مضر؛ دهان‌شویه‌ها گاهی حاوی موادی هستند که می‌توانند باعث خشکی دهان شوند، که این خود می‌تواند به افزایش باکتری‌ها و بوی بد دهان منجر شود. بهتر است از دهان‌شویه‌های درمانی که حاوی منتول یا فلوراید هستند و این مواد را ندارند، استفاده شود.

5.مصرف اسفناج و کلسیم

عادت‌های خوب اما مضر؛ اسفناج هرچند حاوی کلسیم است، اما به دلیل وجود اگزالات، ممکن است مانع جذب این ماده معدنی شود. مصرف اسفناج را می‌توان با مواد غذایی دیگری که حاوی کلسیم هستند، مانند پنیر، ترکیب کرد تا از این محدودیت جلوگیری کرد.

اسفناج

 

این مطالب هم جالبه:

آنتی بیوتیک خانگی برای سرماخوردگی و سرفه+ طرز تهیه

خواص پسته: 5 دلیل قانع کننده برای اینکه چرا باید هر روز پسته بخوریم!

درمان تیر کشیدن قلب: اگه یهو قلبت تیر می کشه این کارها رو انجام بده

نوشیدنی کاهش وزن: ۴ نوشیدنی که تا عید لاغرت میکنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 6 =

دکمه بازگشت به بالا